LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Argonaut in Almere - beoordeling door Onderwijsinspectie

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
Dave Visser
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2017 15:31

De Argonaut in Almere - beoordeling door Onderwijsinspectie

Ongelezen bericht door Dave Visser »

Mijn kind gaat naar de Argonaut in Almere.

Sinds mijn kind een aantal jaar geleden op de Argonaut is gegaan is zijn niveau hard achteruit gegaan. Zowel de leermethode als de leerkrachten hebben hier een groot aandeel in.
De methode van de school, het gebruik van Ipad's en digitale leerprogramma's, blijkt zeer onder de maat te zijn. Leerprogramma's hebben vaak last van storingen waardoor de leerlingen grote achterstand oplopen met bepaalde vakken.
De leerkrachten ondersteunen de kinderen die meer aandacht nodig hebben niet tot nauwelijks. Als ouder word je niet op de hoogte gehouden van de ontwikkeling van je kind. Er zijn op twee momenten in het jaar oudergesprekken. Pas hier word je op de hoogte gesteld dat je kind een grote achterstand heeft. Helaas is op dat moment de achterstand al substantieel geworden.
Dit vind ik heel vreemd, je ziet de leerkrachten immers op twee momenten per dag. Een ouder op de hoogte stellen van de ontwikkeling van zijn of haar kind lijkt mij niet te veel gevraagd.
De leerkrachten zijn zeer slecht betrokken bij de kinderen.
Bovendien krijgen de leerlingen geen huiswerk mee naar huis. Je krijgt als ouder dus weinig tot niks aangereikt om jouw kind te kunnen ondersteunen in zijn ontwikkeling.

Vorige week zijn alle ouders uitgenodigd voor een bijeenkomst. Uit onderzoek van de Onderwijsinspectie is gebleken dat de school is beoordeeld een zogenoemde 'zwakke' school.
Door de directeur is zelfs aangegeven dat deze beoordeling en de methode van de school, invloed gehad heeft op de leerlingen.
Helaas is bij de bijeenkomst niet duidelijk naar voren gekomen wat de school gaat doen om deze achterstand die is ontstaan, zo snel mogelijk in te halen.

Als ouder heb ik een zeer onprettig gevoel bij deze school!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: De Argonaut in Almere - beoordeling door Onderwijsinspectie

Ongelezen bericht door kokka »

wat doet je kind daar dan nog? meteen weghalen dus. desnoods een jaartje overdoen op een andere basisschool

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: De Argonaut in Almere - beoordeling door Onderwijsinspectie

Ongelezen bericht door BL2 »

Dit had je al eerder kunnen zien, ook al in 2009 vond de Onderwijsinspectie school De Argonaut (of haar voorganger) een zwakke school.
En zoals Kokka al aangeeft, als je echt ontevreden bent, haal je kind van deze school.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De Argonaut in Almere - beoordeling door Onderwijsinspectie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je niet gevraagd naar de te nemen maatregelen dan?

Gesloten