Pagina 1 van 1

Problemen met Pronto Wonen

Geplaatst: 02 aug 2021 13:14
door Mister Arjen
Sinds maart van dit jaar hebben wij de bank binnen die in Alkmaar is besteld en inmiddels onder nummer S-4551 bekent is als klacht. Wij hebben een bank gekregen die niet voldoet aan de verwachtingen.
Onze bank is ronduit slordig na een half uur zitten, zakt in en kussen hangen direct over zodat we ze telkens opnieuw moeten goed leggen.
De bank kraakt heel licht en het geheel zit totaal anders (lees niet lekker) dan getest in het filiaal. zelden ben ik zo ongelukkig geweest met een aankoop.
Ik wil ook niet meer horen dat "oudere" mensen nonchalant anders vinden dan jongere, slordig is slordig en die bank valt daar onder.
Aangezien we nog binnen de termijn van 6 maanden zitten verwacht ik oplossing, maar Pronto geeft aan dat er iets geregeld kan worden maar laat niets meer van zich horen.
Schandalig en tevens de laatste keer dat ik iets met dit bedrijf doe.
Intussen zit ik met een bank die eigenlijk al nutteloos is geworden in ongeveer 4 maanden tijd.
Ik denk dat ik uiteindelijk geen andere keuze heb dan het CBW in te schakelen en/of als laatste redmiddel mijn advocaat.
Pronto zelf intussen schijnt het allemaal niet belangrijk te vinden en doet niets.
Is er iets wat ik nog kan doen? want als ik eerlijk ben staat het huilen me nader dan het lachen.

Re: Problemen met Pronto Wonen

Geplaatst: 02 aug 2021 14:39
door rvjapio
Pronto stelt dat ze 2 jaar cbw garantie bieden, tenzij anders overeengekomen. Zie onderaan deze pagina. https://www.prontowonen.nl/service/index/form
Vul nog eens het formulier in stel ik voor en ga na een week bellen naar de betreffende winkel waar u de bank heeft gekocht, want die moet het blijkbaar oplossen. En als u geen gehoor krijgt of kletskoek dan belt u om de paar dagen weer. Want anders is uw garantie van 6 maanden (?) zo voorbij...
Hier is ook nog een algemeen formulier. Succes! https://www.prontowonen.nl/contactformulier

Re: Problemen met Pronto Wonen

Geplaatst: 02 aug 2021 14:54
door Ik_weet_niet_alles
Ik zou een schriftelijke klacht indienen per mail ([email protected]) met een termijn waarin u een passende oplossing verwacht. Als er geen passende oplossing komt of er niet gereageerd wordt dan gelijk een klacht indienen bij de Geschillencommissie Wonen (https://www.degeschillencommissie.nl).

Re: Problemen met Pronto Wonen

Geplaatst: 02 aug 2021 16:02
door Mister Arjen
Hartelijk dank voor u bijdrage ik ga de voorgestelde stappen direct ondernemen en hoop op een goede uitkomst.
Om te verduidelijken, ik heb gewoon 2 jaar garantie maar volgens de overheidssite kan de koop nog ongedaan worden gemaakt binnen 6 maanden als er niet geleverd word volgens afspraak.

Re: Problemen met Pronto Wonen

Geplaatst: 02 aug 2021 16:58
door Seinhuis
Op https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... aan-maken/ en https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... beeindigen staat hoe je de koop kan ontbinden. Echter vind ik het lastig om te zeggen of het kan. Je moet Promen in de gelegenheid stellen om een passende oplossing te geven.

Daarom, neem nogmaals contact met hun op, bij voorkeur per mail. Mocht bij de 2de mail versturen na 14 dagen geen reactie gekomen zijn of geen oplossing is ga dan ontbinden en neem dan contact op met CBW of ga naar de geschillencommissie.
Rechtsbijstandverzekering kan je vaak ermee helpen.

Re: Problemen met Pronto Wonen

Geplaatst: 18 jul 2023 21:12
door Hannahhh
Hoi Arjen,
Wij hebben precies hetzelfde probleem met een bank van de Pronto. Meermaals een klacht bij het servicebedrijf van de Pronto ingediend, maar een oplossing blijft uit. Heb jij uiteindelijk inderdaad CBW / uitgesprokenzaal.nl ingeschakeld? Ben niet rechtsbijstand verzekerd voor 'wonen', dus dit lijkt de enige optie die we nog hebben. Ben benieuwd wat er bij jou is uitgekomen.