LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iddink vangt 2 keer!

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
GouweJan
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:32

Iddink vangt 2 keer!

Ongelezen bericht door GouweJan »

Iddink vangt (minstens) 2 keer een vergoeding voor beschadigde boeken! De eerste keer als iemand een beschadigd boek inleverd. De tweede keer als ze dat boek, wat dus eigenlijk vervangen had moeten worden, gewoon weer uitleveren.
Als je hierover reclameert krijg je alleen de toezegging dat je aan het eind van het jaar niets hoeft te vergoeden. Volgens mij is er toch een wederzijdse verplichting met betrekking tot de kwaliteit?

Ga maar weer eens een briefje maken en met tante pos versturen.
Of heeft iemand een rechtsreeks email adres van de directie?

Ik ben wel benieuwd om hoeveel boeken dit gaat op jaarbasis, we zijn vast niet de enige!

stofzuigertje

Re: Iddink vangt 2 keer!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij ontvangst boeken die schade hebben gelijk melden en foto maken als bewijs.

Dan hoef je volgend jaar niet voor schade te betalen van vorige huurder!
Wel datum en tijd goed zetten in camera.

Mary-Ann1965
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2010 21:40

Re: Iddink vangt 2 keer!

Ongelezen bericht door Mary-Ann1965 »

Eens met stofzuigertje. Mijn zoon kreeg ook zijn schoolboeken via Iddink. Sommige boeken zagen er NIET UIT !!! Ezelsoren, in geschreven en gekleurd. Meteen aan de bel getrokken en gezegd dat ik hierdoor mijn borg niet kwijt wilde raken. Ze hebben bij Iddink genoteerd om welke boeken het ging en zouden er rekening mee houden, maar vindt het hoe dan ook toch wel schandalig dat ze zulke boeken durven uit te leveren.

macadamia
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jan 2010 10:08

Re: Iddink vangt 2 keer!

Ongelezen bericht door macadamia »

Iddink is een grote verschrikking.
Ze zijn wel heel gevoelig voor aangetekende brieven.
HINT.
Bij binnenkomst boeken alles nakijken en maak eventueel foto.s van de staat van de boeken.
Trap ook niet in de brief die je krijgt dat er een boek zou kunnen ontbreken en voor de kosten daarvan. Hup aangetekend bezwaar maken.

schoolkosten kun je een dag na de bestelling van de boeken annuleren als je een medewerker aan de lijn krijgt die het allemaal snapt.
Vraag altijd duidelijk naar zijn of haar naam.
En hoop vooral dat na de schoolperiode de boeken niet meer van Iddink hoeven te komen

robofzo
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2010 23:40

Re: Iddink vangt 2 keer!

Ongelezen bericht door robofzo »

Ik heb 3 kinderen op 3 verschillende scholen in Amsterdam met ieder een eigen boekenleverancier. Iddink is met stip de slechtste. De boeken die voor het afgelopen schooljaar geleverd waren, waren bijna allemaal vuilnisbak rijp. Boeken hadden waterschade gehad en er zaten schimmels in. In een boek zat zelfs de stront van een voorgaande gebruiker. De ‘nieuwe’ boeken die ik kreeg waren nauwelijks beter. Ben benieuwd of het dit jaar beter wordt. Ik begrijp niet dat er zo weinig geklaagd wordt over Iddink. Ik heb geen foto's gemaakt als bewijsmateriaal. Gouden tip. Zal ik komend jaar zeker doen!

macadamia
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jan 2010 10:08

Re: Iddink vangt 2 keer!

Ongelezen bericht door macadamia »

Ik word sch**t ziek van Iddink.
Elk jaar is er wel iets.
Nu vraag ik mijn borg terug. Netjes via een brief, oke nog niet aangetekend.
Krijg ik via de email antwoord.

Dit boek ik helaas niet bij ons bekend.
Hopelijk hebben we de vraag goed beantwoord.


M.a.w. groenteboer mag ik een bloemkool van u?
Ja mevr. de komkommer is op. Dag.

Iddink Iddink wat voor toegevoegde waarde heeft het voor jullie om zo met mensen om te gaan?
Wat voor schapen werken er bij jullie?
En nee ik heb mijn borg niet terug en ja ik ga DAS weer inschakelen.
Dan wordt er meestal meteen gereageerd hoor

alexvandersluijs
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 apr 2007 13:52

Re: Iddink vangt 2 keer!

Ongelezen bericht door alexvandersluijs »

Hieronder de brief over de kamervragen van VOO aan Iddink. Zo te zien hebben ze lak aan wie of wat dan ook.





Aan de directie van Iddink Postbus 14 6710 BA EDE
Almere, 22 oktober 2009
Betreft: aanmaningen voor verzendkosten en/of voor borg gratis schoolboeken Kenmerk:
Geachte directie,
De Vereniging Openbaar Onderwijs ontving recent meldingen dat Iddink aanmaningen stuurt aan ouders van leerlingen in het voortgezet onderwijs om de verzendkosten en/of borgsom te betalen voor de gratis schoolboeken. Daarbij gaf u tevens aan dat eventuele incassokosten voor rekening komen van de ouders. De Vereniging Openbaar Onderwijs verzoekt u per direct te stoppen met het aan ouders sturen van welke brieven dan ook, waaronder aanmaningen en incasso’s. Tevens verzoeken wij u de gestuurde aanmaningen nietig te verklaren. De Vereniging Openbaar Onderwijs adviseert aan individuele ouders eenzelfde verzoek te sturen aan de eigen school. Op onze website (www.voo.nl) is inmiddels een voorbeeldbrief geplaatst, die ouders daarbij kunnen gebruiken. Hieronder lichten wij ons zienswijze toe.
Vooreerst bestaat er geen formele relatie tussen ouders of leerlingen met een distributeur of boekhandel. Die relatie bestaat slechts tussen ‘de school’ en de boekhandel. De school – of beter gesteld het bevoegd gezag van de school – heeft volgens artikel 6e van de Wet op het Voortgezet Onderwijs de wettelijke verplichting lesmateriaal ‘om niet’ aan de leerling ter beschikking te stellen. Daartoe ontvangt de school bekostiging. Als gevolg daarvan behoren scholen ook de rekening te ontvangen. Het is om die reden dat ouders geen aanmaningen, rekeningen of incasso’s van u dienen te ontvangen. Zij zijn immers geen partij in dezen. Eventuele openstaande rekeningen zult u moeten afhandelen met de opdrachtgever, in casu de school.
Met betrekking tot de verzendkosten en de borg heeft u ongetwijfeld de berichtgeving daarover gevolgd. De staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft recent in antwoord op Kamervragen onomwonden laten weten dat verzendkosten niet in rekening mogen worden gebracht bij de ouders. Zij stelde daarbij ook dat het betalen van een borgsom niet verplicht is. Wij sturen u de Kamervragen en de antwoorden van de staatssecretaris als bijlage bij deze brief.
Ouders kunnen dus weigeren de borg te betalen en kiezen daarmee voor een eventuele schaderegeling achteraf. Aangezien het op uw website niet mogelijk is om de bestelling van de boeken af te ronden zonder akkoord te gaan met de borg, is ouders geen keuzemogelijkheid aangeboden. Er is ook niet aangegeven dat de borg vrijwillig is.
Daarom beschouwt de Vereniging Openbaar Onderwijs de gestuurde rekeningen en aanmaningen als onrechtmatig. Wanneer niet is aangegeven dat de borg vrijwillig is, is een bruikleenovereenkomst onrechtmatig en misleidend.
1
Graag ontvangen wij binnen veertien dagen een reactie uwerzijds waarin u aangeeft de gemaakte fouten te herstellen. Mocht deze reactie afwijken van onze vraag dan wel uitblijven dan ondersteunt de Vereniging Openbaar Onderwijs ouders in voorkomende gevallen in een gerechtelijke procedure. Wij hopen echter dat het zover niet hoeft te komen, omdat een gerechtelijke procedure, waarvan de uitslag op voorhand vaststaat, zonde is van uw en onze tijd en energie.
Met vriendelijke groet en hoogachting,
R. Limper, directeur
Bijlagen: kamerstuk 2009Z14195, antwoord op Kamervragen kamerstuk 2009Z12510, antwoord op Kamervragen

Gesloten