LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Juf groep 5 biedt aan een WII om te bouwen voor geld...

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
Wallieanw
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2011 19:50

Re: Juf groep 5 biedt aan een WII om te bouwen voor geld...

Ongelezen bericht door Wallieanw »

Boogie101 schreef: Maar het is wel balanceren op het randje van de wet...

Niks balanceren op het randje van de wet, het is een criminele handeling!
En u bent ervan op de hoogte en dus verplicht aangifte te doen anders bent u nog medeplichtig ook!

Deze 'juf' waarop u uw pijlen gericht heeft v.w.b. het goed opvoeden en maatschappelijk klaar zetten van uw kind(eren) heeft denkelijk een heel andere opvatting over maatschappelijk klaar zetten van jeugdigen dan u en ik.
Als 'de juf' mijn kinderen in de klas zou hebben zitten dan had ik zeker te weten aangifte gedaan.
Misschien eerst bij het hoofd van de school maar als ik dan ook maar even een gevoel zou hebben niet gehoord te worden ging ik naar de politie.
Of ik bracht de Nintendo mensen op de hoogte van deze ontwikkeling.
Die handelen dan zelf wel af hoe het vervolg traject er uit gaat zien voor 'de juf'.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Juf groep 5 biedt aan een WII om te bouwen voor geld...

Ongelezen bericht door nevermind »

Misschien is er aangifte gedaan, en de juf al veroordeeld, want intussen zijn wij 2 jaar verder, dus niets om je druk over te maken. :wink:

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Juf groep 5 biedt aan een WII om te bouwen voor geld...

Ongelezen bericht door JDII »

Of misschien biedt die juf inmiddels wel heel andere diensten :wink: aan omdat ze ontslagen is en toch moet proberen de eindjes aan elkaar te krijgen....

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Juf groep 5 biedt aan een WII om te bouwen voor geld...

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Wallieanw schreef:
Boogie101 schreef: Maar het is wel balanceren op het randje van de wet...

Niks balanceren op het randje van de wet, het is een criminele handeling!
En u bent ervan op de hoogte en dus verplicht aangifte te doen anders bent u nog medeplichtig ook!

Deze 'juf' waarop u uw pijlen gericht heeft v.w.b. het goed opvoeden en maatschappelijk klaar zetten van uw kind(eren) heeft denkelijk een heel andere opvatting over maatschappelijk klaar zetten van jeugdigen dan u en ik.
Als 'de juf' mijn kinderen in de klas zou hebben zitten dan had ik zeker te weten aangifte gedaan.
Misschien eerst bij het hoofd van de school maar als ik dan ook maar even een gevoel zou hebben niet gehoord te worden ging ik naar de politie.
Of ik bracht de Nintendo mensen op de hoogte van deze ontwikkeling.
Die handelen dan zelf wel af hoe het vervolg traject er uit gaat zien voor 'de juf'.

Was zeker saai of je gaat een saaie kerst tegemoet om zo een 2 jaar oud topic nieuw leven in te blazen.

Zou eerst ook ff je huiswerk beter doen.....ombouwen WII is niet strafbaar, rooten van een smartphone ook niet, simlock vrij maken gsm ook niet etc etc etc.
Anyway, ik hou mij verder uit deze discussie tussen geloof, scholen, WO2, ombouwen WII's wat een juf / wel niet moet doen.........uit naam van geloof........ach laat ook maar.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Juf groep 5 biedt aan een WII om te bouwen voor geld...

Ongelezen bericht door duiner »

JJ1983 schreef:Ik sta ook voor de klas en zou het verschrikkelijk vinden als een collega dit zou doen. Hier mag je directie en ouderraad op aanspreken. Het tast het imago van de school aan. Al is het ombouwen dan misschien legaal, je begeeft je toch in een wettelijk schemergebied.

Verder vind ik het te idioot voor woorden dat een leerkracht verdient aan zijn/haar leerlingen, naast de maandelijkse toelage natuurlijk.

precies, het is van de gekke , dat een juf .." handel drijft".. met haar leerlingen !!

Ik zou hier zeker een klacht over indienen !!
.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Juf groep 5 biedt aan een WII om te bouwen voor geld...

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hallo allemaal,

Ik vind dit ook eigenlijk niet kunnen. Dat die juf in haar vrije tijd aan electronica wil sleutelen is prima. Maar het lijkt me toch dat je tijdens je werk geen reclame gaat maken voor je 'andere werk'. Ik vind dat niet netjes.

Een college van mij is daar een paar jaar geleden voor ontslagen. We werken in een ziekenhuis en zij had daar aan haar patienten een of ander afslank product waar zij ook voor werkte aangeboden. Dat kan natuurlijk ook niet.

In de tijd van de les, moet de juf zich ook aan de les houden. Ik zou een klacht bij de school neerleggen.

Isabel

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Juf groep 5 biedt aan een WII om te bouwen voor geld...

Ongelezen bericht door meela »

Iets te simpel dat je naar het hoofd van de school gaat; spreek (desnoods) de juf eropaan en klaar.
Zelf zeker nooit iets gedownload zeker ??

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Juf groep 5 biedt aan een WII om te bouwen voor geld...

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Zelf zeker nooit iets gedownload zeker ??
volgens mij is dat het punt niet, maar gaat het er meer om dat een juf tijdens de les probeert reclame te maken voor haar 'andere werk' bij een groep die toch erg beinvloedbaar is, zeker door hun juf. Kinderen gaan er toch vaak vanuit dat de juf integer is. Ik denk dat die juf zich op school ook zo moet gedragen. Wat zij in haar eigen tijd doet moet ze lekker zelf weten.

Isabel

stofzuigertje

Re: Juf groep 5 biedt aan een WII om te bouwen voor geld...

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een Juf die slechts halve dagen werkt mag het andere werk toch ook blijven doen.

Het ombouwen is niet strafbaar, het gebruik wel.
Deze spelcomputers vragen er gewoon om om gekraakt te worden en die diensten worden op zoveel plaatsen aangeboden dat ik haar gewoon te duur vind.

Iedereen wil wel eens iets bij verdienen.
Alleen weet ik een andere voor slechts €40,- hetzelfde werk verrichte.
Tevens zijn daar de spellen ook te koop en dat is natuurlijk wel strafbaar.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Juf groep 5 biedt aan een WII om te bouwen voor geld...

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Isabel1 schreef:
Zelf zeker nooit iets gedownload zeker ??
volgens mij is dat het punt niet, maar gaat het er meer om dat een juf tijdens de les probeert reclame te maken voor haar 'andere werk' bij een groep die toch erg beinvloedbaar is, zeker door hun juf. Kinderen gaan er toch vaak vanuit dat de juf integer is. Ik denk dat die juf zich op school ook zo moet gedragen. Wat zij in haar eigen tijd doet moet ze lekker zelf weten.

Isabel

Tijdens de les haal ik niet de openingspost van 2 jaar geleden van TS. Misschien na schooltijd, misschien ving de juf iets op, misschien vroeg de leerling het zelf aan haar, misschien stuurde een andere leerling wel deze naar de juf....kortom teveel mischiens.

Integer....ppppppfff.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Juf groep 5 biedt aan een WII om te bouwen voor geld...

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

stofzuigertje schreef:Het ombouwen is niet strafbaar, het gebruik wel.
Deze spelcomputers vragen er gewoon om om gekraakt te worden en die diensten worden op zoveel plaatsen aangeboden dat ik haar gewoon te duur vind.

Iedereen wil wel eens iets bij verdienen.
Alleen weet ik een andere voor slechts €40,- hetzelfde werk verrichte.
Tevens zijn daar de spellen ook te koop en dat is natuurlijk wel strafbaar.
Het gebruik van een omgebouwde WII is helemaal niet strafbaar. Bijkomend voordeel is dat je ook USA en Asian games kan spelen.
Alles vraagt erom om gekraakt te worden, tis een spel tussen de ontwikkelaars en hackers.

Duur was ze voor 2 jaar geleden zeker niet, toen werd er gemiddeld nog 100,- voor gevraagd. Aangezien iedere jan doedel kan softmodden als je kan lezen is 40,- tegenwoordig nog steeds duur. En als de spellen origineel zijn is dit ook niet strafbaar, maar neem aandat je bedoelt de gedownloade / cracked.

Daarbij, ze kosten ook geen kont meer, 120,- heb je een nieuwe met games en controller.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Juf groep 5 biedt aan een WII om te bouwen voor geld...

Ongelezen bericht door nevermind »

stofzuigertje schreef:Een Juf die slechts halve dagen werkt mag het andere werk toch ook blijven doen.

Het ombouwen is niet strafbaar, het gebruik wel.
Deze spelcomputers vragen er gewoon om om gekraakt te worden en die diensten worden op zoveel plaatsen aangeboden dat ik haar gewoon te duur vind.

Iedereen wil wel eens iets bij verdienen.
Alleen weet ik een andere voor slechts €40,- hetzelfde werk verrichte.
Tevens zijn daar de spellen ook te koop en dat is natuurlijk wel strafbaar.

Of zelf doen, dan is het gratis. :wink:

Wallieanw
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2011 19:50

Re: Juf groep 5 biedt aan een WII om te bouwen voor geld...

Ongelezen bericht door Wallieanw »

nevermind schreef:Misschien is er aangifte gedaan, en de juf al veroordeeld, want intussen zijn wij 2 jaar verder, dus niets om je druk over te maken. :wink:

Ik ben schijnbaar niet de enige die zich hier druk om maakt?
Is iets van alle dag hoor, dit soort juffen.
Ook ambtenaren bieden soms de meest onverwachte diensten aan na werktijd.
Ooit een stoffeerder over de vloer gehad die vloerbedekking kwam leggen.
Toen hij doorkreeg dat we de trap ook wilden laten bekleden rukte hij spontaan overal de vloerbedekking weer los en ging deze vervolgens op meer secure manier een beter op te spannen.
Toen het trap bekleden met de lunch aan de orde kwam werd al rap voorgesteld om dit buiten zijn baas om te doen, goedkoper en kwalitatief beter.
'Kijkt u maar hoe goed de vloerbedekking wordt gelegd' was het voorbeeld.
Had ik niets gezegd over de trap bekleden dan had nu de vloerbedekking misschien wel al helemaal los gelegen.

Overigens, de persoon waarbij je aangifte gaat doen omtrent (terug on topic) het wangedrag van de juf is misschien ook wel zo corrupt als wat.
Die geeft door aan de juf dat de vader/moeder van dat en dat kind geklaagd heeft en dus is dan je kind de dupe van een tirannieke juf.
Nederland bananen koninkrijk.

Gesloten