LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat vinden jullie? Als ouders en als leidinggevende?

Discussieer hier over kinderopvang.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wat vinden jullie? Als ouders en als leidinggevende?

Ongelezen bericht door kweenie »

Peuterspeelzaal is totaal iets anders dan kdv. Heeft dus ook weinig te maken met het onderscheid in betalen voor wat je afneemt. Maar als ik mijn kind kind bv 48 weken per jaar een dag per week van 7 tot 17 bij de opvang zou hebben, dan vind ik het logisch als je voor 480 uur betaalt. En niet voor 673 (52 * 13) uur.

Bovendien zul je dan al vrij snel door je toeslag-uren heen zijn. Vooral als je geen tweeverdieners bent, en dus voor iedere dag dat je werkt opvang nodig hebt. Als je een dag per week zou werken, heb je namelijk maar recht op 590 uur. En als je meer dagen werkt, wordt dat relatief steeds minder, tot 2760 bij 40 uur. (Terwijl je dan 3365 uur moet betalen.)

Dit is dus alleen mogelijk als je kind niet al je werkuren naar de opvang gaat. En je dus tweeverdieners bent, waarbij een van de partners soms vrij is als de ander werkt. Met zo'n systeem maak je dus in feite de opvang voor alleenstaanden -zeker die met een lager inkomen- onmogelijk, omdat je voor een flink aantal uren geen toeslag krijgt.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie? Als ouders en als leidinggevende?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kweenie schreef:Peuterspeelzaal is totaal iets anders dan kdv. Heeft dus ook weinig te maken met het onderscheid in betalen voor wat je afneemt. Maar als ik mijn kind kind bv 48 weken per jaar een dag per week van 7 tot 17 bij de opvang zou hebben, dan vind ik het logisch als je voor 480 uur betaalt. En niet voor 673 (52 * 13) uur.

Bovendien zul je dan al vrij snel door je toeslag-uren heen zijn. Vooral als je geen tweeverdieners bent, en dus voor iedere dag dat je werkt opvang nodig hebt. Als je een dag per week zou werken, heb je namelijk maar recht op 590 uur. En als je meer dagen werkt, wordt dat relatief steeds minder, tot 2760 bij 40 uur. (Terwijl je dan 3365 uur moet betalen.)

Dit is dus alleen mogelijk als je kind niet al je werkuren naar de opvang gaat. En je dus tweeverdieners bent, waarbij een van de partners soms vrij is als de ander werkt. Met zo'n systeem maak je dus in feite de opvang voor alleenstaanden -zeker die met een lager inkomen- onmogelijk, omdat je voor een flink aantal uren geen toeslag krijgt.

Neen, PSZ is niet iets totaal anders dan KDV. Er zijn verschillen ja maar in grote lijnen worden bij PSZ en zeg kinderen vanaf 2 jaar een en dezelfde activiteiten verzorgd.
Bij een KDV kunnen ook baby's terecht, bij een PSZ niet, dat is veelal vanaf 1 jaar. Daarbij zijn er diverse PSZ waar je wel KOT voor krijgt en de overheid is reeds bezig om PSZ en KDV gelijk te trekken, dus dan worden deze gelijk getrokken.


Jij vindt jouw berekening logisch opdat jij uurtje factuurtje wilt / hebt. Als je rekent volledige dag betalen minus terug gave BL via KOT dan zul je zien dat hoe lager je inkomen is hoe lager de uiteindelijke KDV kosten zijn, de hogere inkomens krijgen minder KOT.

Hoe kom jij erbij dat je snel door je opvanguren heen bent ? Hoe heb jij die berekent ?
Je kan nakijken op http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/

Voorbeeld:
1 ouder met 30K inkomen 40 uur werkweek heeft voor een KDV 230 uur p/mnd en BSO 122 uur p /mnd. Dat is voor KDV 57,5 uur per week wat meer dan de werkweek is.
2 ouders met zelfde werkweek komt op precies hetzelfde uit als met 1 werkende ouder.

1 ouder met 25K inkomen en 24 uur werkweek heeft voor een KDV 146 uur p/mnd en BSO 73 uur p/mnd. Is dus meer dan de werkweek is.

Het is absoluut dus niet waar dat een alleenstaande wordt benadeeld. Zeker de lagere inkomens krijgen een hogere KOT. Bij tweeverdieners zijn de opvang uren precies hetzelfde als 1 ouder gezin alleen de KOT wordt anders berekend.

De uren zijn dus altijd wel gedekt alleen de KOT is verschillend en kan soms zo zijn dat je alleen werkt voor het KDV ja. Schrale troost, zodra kind van KDV naar BSO gaat worden de kosten aanzienlijk lager.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wat vinden jullie? Als ouders en als leidinggevende?

Ongelezen bericht door kweenie »

Voorbeeld:
1 ouder met 30K inkomen 40 uur werkweek heeft voor een KDV 230 uur p/mnd en BSO 122 uur p /mnd. Dat is voor KDV 57,5 uur per week wat meer dan de werkweek is.
2 ouders met zelfde werkweek komt op precies hetzelfde uit als met 1 werkende ouder.
230 uur per week is ruim voldoende als je gewoon moet betalen voor de uren die je afneemt. Maar juist niet als als je verplicht per hele of halve dag moet afnemen. Aangezien zo'n dag veel langer is. Dat is nu juist het hele eieren eten.

(Bovendien, met het verplicht doorbetalen tijdens de vakantie komt 230 uur per week neer op 53 uur per week.)

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie? Als ouders en als leidinggevende?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kweenie schreef:
Voorbeeld:
1 ouder met 30K inkomen 40 uur werkweek heeft voor een KDV 230 uur p/mnd en BSO 122 uur p /mnd. Dat is voor KDV 57,5 uur per week wat meer dan de werkweek is.
2 ouders met zelfde werkweek komt op precies hetzelfde uit als met 1 werkende ouder.
230 uur per week is ruim voldoende als je gewoon moet betalen voor de uren die je afneemt. Maar juist niet als als je verplicht per hele of halve dag moet afnemen. Aangezien zo'n dag veel langer is. Dat is nu juist het hele eieren eten.

(Bovendien, met het verplicht doorbetalen tijdens de vakantie komt 230 uur per week neer op 53 uur per week.)

230 uur is per maand :mrgreen: maar ook dat is voldoende voor als je hele dag afneemt welke veelal 11 uur zal zijn.

Jij rekent continue verkeerd. Controleer de site van de BL maar, dan zul je zien waar je op uitkomt. Het gaat erom hoeveel uur de ouder per week werkt, daar worden de hoeveelheid uren naar gezet wat je mag gebruiken. Je verzamel inkomen is voor de hoogte van de KOT.

Zoals reeds aangetoond hebben de lagere inkomens zekers geen nadeel, wel de hogere inkomens. Denk aan 100K welke praktich niks, nada noppes krijgen aan KOT.

Jij met uurtje factuurtje krijgt een KOT terwijl je misschien meer mag gebruiken. Ik betaal meer uren dan dat ik gebruik maar val binnen de marge welke ik mag gebruiken en krijg een hogere KOT dan jij.

Stel dat jij en ik hetzelfde verdienen maar jij hebt uurtje factuurtje, dan krijg jij minder KOT dan ik die meer uren betaal dan afneem en een hogere KOT krijg.
Onder de streep zal praktisch gelijk zijn tussen ons.

(bovendien zijn veel KDV;s gesloten tussen kerst en oud.nieuw en is de berekening over 51 weken, dus 57,5 uur / 53 uur of 54 uur is lood om oud ijzer )

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wat vinden jullie? Als ouders en als leidinggevende?

Ongelezen bericht door kweenie »

Je hebt het zelf over een dag van 6 tot 19. Waarom heb je het dan nu ineens over 11 uur?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie? Als ouders en als leidinggevende?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kweenie schreef:Je hebt het zelf over een dag van 6 tot 19. Waarom heb je het dan nu ineens over 11 uur?
Euuh waarom geef jij geen antwoord hoe jij op jouw berekeningen uitkomt maar ga je deze steeds uit de weg ??

Betreffende de openingstijden heb ik geschreven:

Pagina 1:
Open van 07:00 is in mijn omgeving VSO ( voorschoolseopvang )

Pagina 2:
Ons KDV heeft 3 pakketen:

Pakket 1 is hele dag van 07:00 tot 19:00
Pakket 2 is hele dag van 07:00 tot 18:30
Pakket 3 is halve dag van 07:00 tot 12:00 of van 13:00 tot 18:00

Pagina 2:
Diverse KDV's in mijn omgeving zijn open vanaf 06:00 tot 19:00

Mijn KDV is dus open vanaf 07:00 en sommige anderen om 06:00. Dat ene uurtje maakt voor de rest niets uit, lood om oud ijzer zoals ik reeds schreef.
Nu maar weer terug naar advies geven voor TS ?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wat vinden jullie? Als ouders en als leidinggevende?

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij had ik een vrij uitgebreide berekening opgeschreven. Maar ik heb het aantal uren ook van de site van de BD, als dat antwoord op jouw vraag geeft?

Bij jouw kdv moet iemand die het kind 's ochtends brengt en 's middags ophaalt dus op zijn minst pakket 2 nemen, als ik het goed begrijp. Dan moet je dus op zijn minst 11½ uur opvang betalen. Je geeft aan dat veel KDV's een paar weken dicht zijn en dus maar 51 weken opvang bieden. Even er vanuit gaand dat je daar niet voor hoeft te betalen, moet je dus 11.5 × 5 dagen × 51 weken = 2932 uur betalen, terwijl je bij 40 uur pwe week recht hebt op toeslag voor 2760 uur. Zelfs met een voltijdsbaan ben je dan dus al ruim over het maximum heen. Bij kortere dagen moet je dus fors meer uit eigen zak betalen, dat begint al als je werkweek 36 uur is.

Ik ken in mijn omgeving best veel mensen die juist tijdens de schooltijden werken, omdat ze graag na schooltijd thuis willen zijn voor een (ouder) kind. Die werken bijvoorbeeld van 9 tot half drie. In de situatie van jouw opvang betekent dit volgens mij dat ze alsnog de volle mep moeten betalen voor opvang, terwijl ze -met wat reistijd erbij- maar bv. 6½ uur opvang afnemen en maar voor 2052 uur per jaar recht op toeslag hebben. En dus 880 uur meer in rekening krijgen dan waarover ze toeslag krijgen.

Maar goed, terug naar advies voor TS? Ik zou het dan dus wel weten... Als je in een omgeving zit waar iedere andere opvang alleen per dagdeel rekent, dan ligt er een grote markt voor je open voor mensen die daar geen behoefte aan hebben en gewoon willen betalen voor de uren die ze afnemen. Dan kun je je daarmee onderscheiden van de anderen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie? Als ouders en als leidinggevende?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kweenie schreef:Volgens mij had ik een vrij uitgebreide berekening opgeschreven. Maar ik heb het aantal uren ook van de site van de BD, als dat antwoord op jouw vraag geeft?

Bij jouw kdv moet iemand die het kind 's ochtends brengt en 's middags ophaalt dus op zijn minst pakket 2 nemen, als ik het goed begrijp. Dan moet je dus op zijn minst 11½ uur opvang betalen. Je geeft aan dat veel KDV's een paar weken dicht zijn en dus maar 51 weken opvang bieden. Even er vanuit gaand dat je daar niet voor hoeft te betalen, moet je dus 11.5 × 5 dagen × 51 weken = 2932 uur betalen, terwijl je bij 40 uur pwe week recht hebt op toeslag voor 2760 uur. Zelfs met een voltijdsbaan ben je dan dus al ruim over het maximum heen. Bij kortere dagen moet je dus fors meer uit eigen zak betalen, dat begint al als je werkweek 36 uur is.

Ik ken in mijn omgeving best veel mensen die juist tijdens de schooltijden werken, omdat ze graag na schooltijd thuis willen zijn voor een (ouder) kind. Die werken bijvoorbeeld van 9 tot half drie. In de situatie van jouw opvang betekent dit volgens mij dat ze alsnog de volle mep moeten betalen voor opvang, terwijl ze -met wat reistijd erbij- maar bv. 6½ uur opvang afnemen en maar voor 2052 uur per jaar recht op toeslag hebben. En dus 880 uur meer in rekening krijgen dan waarover ze toeslag krijgen.

Maar goed, terug naar advies voor TS? Ik zou het dan dus wel weten... Als je in een omgeving zit waar iedere andere opvang alleen per dagdeel rekent, dan ligt er een grote markt voor je open voor mensen die daar geen behoefte aan hebben en gewoon willen betalen voor de uren die ze afnemen. Dan kun je je daarmee onderscheiden van de anderen.

En ik had aangegeven dat jouw berekening niet klopte en je op de site van BL moet kijken voor een juiste berekening. Ik ga nu niet nog een keer alles uiteggen.

Nogmaals, ik zit al wat jaartjes in de OC van een KDV en ben meen ik goed op de hoogte betreffende de regels.

Neen, jij begrijpt niet goed. ik heb aangegeven, zie ook vorige bericht, dat mijn KDV verschillende pakketten heeft al dan niet icm vakantiepakketten. Wat je als ouder nodig hebt, dat pakket neem je.

Een ouder kind zal niet naar KDV gaan maar eventueel BSO, die kosten zijn vele malen lager dan KDV ivm minder uren.


Ik ben het absoluut niet met jou eens dat er een grote markt open ligt voor ouders welke uurtje factuurtje willen. Zat voorbeelden van KDV's welke hierdoor aan falliet zijn gegaan.
En daar sta jij dan op vrijdag om je kind op te halen en je krijgt de boodschap dat maandag niet meer hoeft te komen.

Lees nog maar eens terug op pagina 1, daar worden diverse argumenten gegeven, zelfs vanuit TS om geen uurtje factuurtje aan te bieden.
Ook ik als OC lid zie daar totaal geen voordeel in opdat uiteindelijk onder aan de streep praktisch hetzelfde blijft.

Pas als de overheid hier verandering inbrengt ( en daar wordt aan gewerkt ) zal uurtje factuurtje bespreekbaar zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wat vinden jullie? Als ouders en als leidinggevende?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb het niet over een bso. Ik heb het over bv broer in groep 1 basisschool en zusje van 2 jaar op het kdv. Moeder wil wel werken, maar ook na schooltijd er voor zoon zijn. (Of heeft sowieso maar een korte baan). Als ik jouw pakketten zie, moet zij voor dochter kiezen voor een pakket van 11,5 uur per dag. Niet echt eerlijk in mijn ogen.

Ook ik ken de organisatie van 'mijn' kdv van dichtbij. En ik weet daarom ook dat het bijhouden van de uren helemaal niet zo'n dramatische hoeveelheid werk hoeft te zijn. Zeker in vergelijking met alle andere administratieve zaken (ook de niet-financiële) waar je mee te maken hebt. Ook met de onzekerheid van het aantal uren/de inkomsten en uitgaven valt het in de praktijk zeer mee. Maar ieder zijn voorkeur.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie? Als ouders en als leidinggevende?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kweenie schreef:Ik heb het niet over een bso. Ik heb het over bv broer in groep 1 basisschool en zusje van 2 jaar op het kdv. Moeder wil wel werken, maar ook na schooltijd er voor zoon zijn. (Of heeft sowieso maar een korte baan). Als ik jouw pakketten zie, moet zij voor dochter kiezen voor een pakket van 11,5 uur per dag. Niet echt eerlijk in mijn ogen.

Ook ik ken de organisatie van 'mijn' kdv van dichtbij. En ik weet daarom ook dat het bijhouden van de uren helemaal niet zo'n dramatische hoeveelheid werk hoeft te zijn. Zeker in vergelijking met alle andere administratieve zaken (ook de niet-financiële) waar je mee te maken hebt. Ook met de onzekerheid van het aantal uren/de inkomsten en uitgaven valt het in de praktijk zeer mee. Maar ieder zijn voorkeur.

Jij schreef ouder kind dus ging ik ervan uit dat kind niet meer de leeftijd had om naar een KDV te gaan maar BSO.

In jouw voorbeeld kan moeders een halve dag nemen voor zusje van KDV en samen broertje ophalen. Kwestie van juiste pakket kiezen dus.

TS ziet wel een probleem met de administratie mbt uurtje factuurtje en ik uit ervaring ook. Prima dat bij jou allemaal wel kan. Inderdaad ieder zijn voorkeur. Als jij uurtje factuurtje wilt kies je dus voor een ander KDV welke wel aanbiedt.

Onder aan de streep betaal jij met uurtje factuurtje evenveel als ik welke meer uren betaal dan afneem.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wat vinden jullie? Als ouders en als leidinggevende?

Ongelezen bericht door kweenie »

Onder aan de streep betaal jij met uurtje factuurtje evenveel als ik welke meer uren betaal dan afneem.
Dat is nog maar de vraag. En heel sterk afhankelijk van je persoonlijke situatie.

Bij ons wil het nog wel eens variëren hoe laat we het kind zouden kunnen ophalen. (Of wegbrengen.) Wij zouden daarom uit moeten gaan van het meest late scenario voor ophalen en het meest vroege voor wegbrengen. Daardoor zouden wij altijd voor best veel extra uren moeten betalen, die we maar af en toe zouden afnemen. Om nog maar te zwijgen over vakanties waarvoor je vaak wel moet betalen als je kind er niet is.

Bij onze opvang is de flexibele opvang ongeveer 50 cent per uur boven het tarief waarover je toeslag krijgt. Als je relatief veel toeslag krijgt (bv als je een laag inkomen hebt), dan zal het misschien voordeliger zijn om opvang te kiezen die veel meer uren in rekening brengt dan wat je feitelijk afneemt. Maar ook dan is het nog de vraag waar voor iemand het omslagpunt ligt, wanneer de eigen bijdrage voor de ongebruikte uren hoger is dan de wat hogere eigen bijdrage bij betalen over de werkelijk afgenomen uren.

In elk geval is het zeker niet zo dat je zomaar kunt stellen dat betalen per werkelijk afgenomen uur per definitie duurder is dan werken met vaste uren.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie? Als ouders en als leidinggevende?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kweenie schreef:
Onder aan de streep betaal jij met uurtje factuurtje evenveel als ik welke meer uren betaal dan afneem.
Dat is nog maar de vraag. En heel sterk afhankelijk van je persoonlijke situatie.

Bij ons wil het nog wel eens variëren hoe laat we het kind zouden kunnen ophalen. (Of wegbrengen.) Wij zouden daarom uit moeten gaan van het meest late scenario voor ophalen en het meest vroege voor wegbrengen. Daardoor zouden wij altijd voor best veel extra uren moeten betalen, die we maar af en toe zouden afnemen. Om nog maar te zwijgen over vakanties waarvoor je vaak wel moet betalen als je kind er niet is.

Bij onze opvang is de flexibele opvang ongeveer 50 cent per uur boven het tarief waarover je toeslag krijgt. Als je relatief veel toeslag krijgt (bv als je een laag inkomen hebt), dan zal het misschien voordeliger zijn om opvang te kiezen die veel meer uren in rekening brengt dan wat je feitelijk afneemt. Maar ook dan is het nog de vraag waar voor iemand het omslagpunt ligt, wanneer de eigen bijdrage voor de ongebruikte uren hoger is dan de wat hogere eigen bijdrage bij betalen over de werkelijk afgenomen uren.

In elk geval is het zeker niet zo dat je zomaar kunt stellen dat betalen per werkelijk afgenomen uur per definitie duurder is dan werken met vaste uren.

Daarom had ik in een eerder bericht reeds een voorbeeld aangegeven met als onze situatie hetzelfde zou zijn. Maar eens dat er natuurlijk wel verschillen kunnen zijn als inkomen, uurafname en verdere persoonlijke omstandigheden.

De BL site is het beste middel om te controleren.

Maar vraag, als jij verschillend uren afneemt, dan lijkt mij zeer lastig om de juiste KOT aan te vragen. Of middel jij ?

En voor de duidelijkheid. Tbv de vakantie's. hiervoor heeft on s KDV vakantiepakketten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wat vinden jullie? Als ouders en als leidinggevende?

Ongelezen bericht door kweenie »

Toeslag wordt inderdaad min of meer gemiddeld. De BD berekent de toeslag ook achteraf voor het hele jaar, dus je kunt gedurende het jaar eventueel wat bijsturen. Maar je weet van tevoren wel ongeveer hoeveel uur je per maand zult afnemen. Als je in de praktijk veel meer of minder blijkt af te nemen, kun je de toeslag eenvoudig tijdens het jaar aanpassen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wat vinden jullie? Als ouders en als leidinggevende?

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar even terug naar TS. Je ziet dat de meningen over werken met een vast urenblok of afrekenen per afgenomen uur nogal verschillen. Daarin zul je dus ook zelf een keuze moeten maken. Volgens mij had je al wel een voorkeur, maar vroeg je je ook af hoe anderen daar over denken.

ik wil je nog wel meegeven dat de overheid een paar jaar geleden de regels voor de uren heeft aangescherpt en dat het natuurlijk goed mogelijk is dat dit in de toekomst nog verder gebeurt. Dit is juist gedaan met het idee dat je niet zomaar kon afnemen hoeveel je wou, maar dat dit in verhouding moet staan met het aantal gewerkte uren. Daar zit nu nog een flinke marge in, maar je zou je kunnen voorstellen dat dit in de toekomst wel aangescherpt wordt. Ik zou er daarom rekening mee houden dat de 'pakketten' mogelijk steeds meer zullen moeten gaan aansluiten op de werkelijke werktijden van de ouders. En dat je dus mogelijk heel wat meer (en creatievere) pakketten zult moeten gaan aanbieden.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie? Als ouders en als leidinggevende?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

De reden dat er nog enige marge is tussen daadwerkelijk gewerkte uren en max uren van BL is dat hier ook bijvoorbeeld voor BSO ook voorschoolse opvang bij berekend wordt. Bij VSO krijg je wel KOT en bv voor tussentijdse opvang niet.

Voor KDV opvang en overige zit er ook nog een marge in berekend met reistijd.


Eens dat voor de toekomst idee is om alvast hierop voor bereid te zijn dmv aanbieden verschillende pakketten.

Ik had reeds aangegeven maar kijk eens wat je concurrend doet. Kun je zo van hun sites af plukken.
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 24 mei 2016 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wat vinden jullie? Als ouders en als leidinggevende?

Ongelezen bericht door kweenie »

VSO is toch een vorm van BSO? En toch juist (ook) voor schoolgaande kinderen? Daar gelden dus niet de regels van kinderopvang voor.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie? Als ouders en als leidinggevende?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kweenie schreef:VSO is toch een vorm van BSO? En toch juist (ook) voor schoolgaande kinderen? Daar gelden dus niet de regels van kinderopvang voor.
Was een aanvullende uitleg betreffende jouw opmerking dat de max opvanguren zijn aangescherpt
Gedurende deze discussie zijn meerdere opvangsoorten voorbij gekomen. Dagopvang, BSO, PSZ en ook VSO is genoemd.

Ik heb de tekst in vorig bericht ietwat aangepast om te verduidelijken.

Gesloten