LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderopvang regelen via familie hoe zit dat???

Discussieer hier over kinderopvang.
sterredag
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jan 2006 08:59

Re: Gastouderopvang regelen via familie hoe zit dat???

Ongelezen bericht door sterredag »

waarschijnlijk niemand, maar wat heeft dat met dit onderwerp te maken?

Ik ben trouwens in afwachting van de uitspraak van de rechter nu

r30
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 aug 2009 16:43

Re: Gastouderopvang regelen via familie hoe zit dat???

Ongelezen bericht door r30 »

Hallo,

ik ben benieuwd naar de uitspraak van de rechter....ik zit namelijk ook met hetzelfde probleem.
:(

sterredag
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jan 2006 08:59

Re: Gastouderopvang regelen via familie hoe zit dat???

Ongelezen bericht door sterredag »

Ik ben nog steeds in afwachting van de uitspraak van de rechtbank, die had ik al moeten krijgen eigenlijk, maar de uitspraak is verzet. Het schijnt een ingewikkeld verhaal te zijn.

In ieder geval kan ik je vertellen dat voor diensten echt ook die regels gelden van kopen op afstand. Belangrijk is, dat je je niet zodanig gedragen heb, dat je akkoord bent gegaan, dus eerst 2 maanden netjes betalen ofzo zonder protest en dan ineens ervan afwillen, dan gaat dit verhaal niet op natuurlijk.

Maar ik laat zeker de uitslag weten in dit topic.

sterredag
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jan 2006 08:59

Re: Gastouderopvang regelen via familie hoe zit dat???

Ongelezen bericht door sterredag »

De uitspraak van de rechtbank, gelijk waarschuwing voor een ieder die hier problemen krijgt.

Op zich heb ik geheel gelijk gekregen van de rechtbank, wet kopen op afstand etc.

Voor mij persoonlijk was het enige probleem dat ik ze na het afschrijven van de eerste facturen een bericht heb gestuurd, dat ze ze zouden netto factureren, of ze dit alsnog willen doen, maar vooral de betalingen niet stop moeten zetten.

Door dat laatste stukje: maar vooral de betalingen niet stop moeten zetten. Ging ik akkoord met die overeenkomst. Had ik dat niet gedaan en alleen gesteld, willen jullie mij een correcte factuur sturen, volgens afspraak anders zie ik af van deze offerte en ga ik geen overeenkomst met jullie aan, dan had ik dus wel gelijk gekregen.

Ik zat er dus niet echt naast, maar door de druk van oppas moeten betalen, die ook al 2 maanden op haar geld aan het wachten was, heb ik het eerste bezwaar mailtje verkeerd geschreven, waardoor ik nu in het ongelijk ben gesteld.


Voor iedereen hier dus, Let op, wet kopen op afstand is ook bij dit soort dingen van toepassing, zolang je niet handelt of zegt dat je de overeenkomst dus aangaat, blijft dat staan. Ook al is dat een handeling na het incasseren van de eerste bedragen, nog kan je dan akkoord gaan met een overeenkomst. Let dus goed op bij problemen en dingen die niet lopen zoals afgesproken, dat je geenszins laat blijken dat je een overeenkomst met ze wil, maar ga alleen in tegen de gemaakte afspraak en meldt ook maar gewoon dat als ze zich daar niet aan willen houden, je dus ook ook geen overeenkomst met ze wil aangaan. In plaats van melden dat ze wel door moeten gaan met betalingen e.d.

Ik hoop hiermee nog mensen te kunnen helpen, zonder dat ze in de problemen komen.

Let op, ben je het niet eens met de bedragen en factureringen, betwist je dat je ze moet betalen, vraag wel je kinderopvangtoeslag aan, want als je afwacht of je gelijk hebt, dan ben je straks ook daar te laat mee (voor 1 april opvolgend jaar van opvang) en kan je dat niet meer aanvragen.

r30
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 aug 2009 16:43

Re: Gastouderopvang regelen via familie hoe zit dat???

Ongelezen bericht door r30 »

Hoi,

wat vervelend!! Bedankt voor je reactie 1 ding is zeker dit is een bedrijf waar je niet mee in zee moet gaan. Bij is het zo dat mijn facturen niet kloppen en tot nu toe nog steeds niet kloppen. Ik heb inmiddels mijn contract bij ze opgezegd. Ik wil nooit meer iets met ze te maken hebben.

Laat dit een waarschuwing voor een ieder zijn.....

:|

sterredag
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jan 2006 08:59

Re: Gastouderopvang regelen via familie hoe zit dat???

Ongelezen bericht door sterredag »

Ik ben er helaas ook achter gekomen, dat ze in principe de gastouder niet uitbetalen als de afschrijving niet in orde is, en ik heb het geld meteen terug laten storen toch hebben hun een week later het geld overgemaakt.

Erg vreemd allemaal, ze zijn nog niet klaar met me, want afspraak is wel afspraak, als rechter bepaald er is een overeenkomst, dan wel volgens de voorwaarden die zijn afgesproken: netto facturering en hun regelen de belastingteruggaaf, aangezien dit dan een nieuw conflict betreft kan ik in ieder geval mijn rechtsbijstand erop zetten.

r30
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 aug 2009 16:43

Re: Gastouderopvang regelen via familie hoe zit dat???

Ongelezen bericht door r30 »

:x Ik vind het heel vervelend hoe ze werken, het lijkt erop dat niemand ze tegen kan houden..... :?

Ik ben nu in iedergeval van ze af!
:D

Gesloten