LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten voorschoolse opvang

Discussieer hier over kinderopvang.
Paula de Mol

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door Paula de Mol »

@ Paula: Vind je dat ik te hard oordeel?
Was niet tegen jou gericht maar is verder niet belangrijk :wink:

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door Sometimes »

OK Paula, duidelijk dan :wink:

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

s i m o n e


Geplaatst op 30 Okt 2007 11:45 door s i m o n e
Sinds de voorschoolseopvang professioneel is, betaal ik 6 euro per uur. Dit betekent netto ongeveer 12 euro per maand voor twee kinderen.
Ik vraag me af waarom jou kinderen een voorschoolseopvang nodig hebben. 2 uur per maand is een beetje weinig denk ik zo.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door loesje 2 »

sometimes, deze voorschoolse opvang is in de vakantie voor hele dagen? want dan klopt jou uren berekening niet. In een gewone week is het dan mischien een paar uurtjes maar in een vakntei periode heb je het dan al gauw over 24 uur per week. Ik vind 207 euro per maand een redelijk normsaal tarief.

En Flip jou kliniek werd toch ook door de belasting betaler betaald? :lol:

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

En Flip jou kliniek werd toch ook door de belasting betaler betaald?
Zeker weten. Mijn kliniek is geen prive kliniek. Mijn salaris wordt dus door het rijk betaald.

Paula de Mol

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door Paula de Mol »

Flip was vroeger badmeester in de lulzeuitjenekkliniek !

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Paula de Mol


Geplaatst op 30 Okt 2007 19:41 door Paula de Mol
Flip was vroeger badmeester in de lulzeuitjenekkliniek !
Ben jij dat Paulaatje? Het lelijke eendje met wie niemand wilde spelen???

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door Sometimes »

@ loesje 2:

Vakantie-opvang zit er niet bij. Het contract spreekt over 13 uur per maand en 123 uur per jaar.
In de praktijk dus de dagen dat er echt school is.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik weet niet precies hoe het bij ons bij de voorschoolse opvang zit, maar volgens mij is het bij ons wel zo dat er bij de kinderopvang een minimum aantal uren van (volgens mij) 3 uur voor de opvang is. Misschien dat dit bij jou ook het geval is, dat je dus sowieso voor 3 uur moet betalen.

Maar dan zou ik zeggen dat ze ook die drie uur in rekening moeten brengen, volgens het normale tarief. Dan krijg je in elk geval een juist deel van de kosten via de toeslag vergoed. Dus niet zeggen 1 uur kost 3 keer het normale tarief, maar zeggen we hebben de opvang voor 3 uur geregeld, dus de rekening is 3 uur voor het normale tarief.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Ja hoor kinderen willen hebben en dan droppen bij een ander, het moet niet gekker worden.

s i m o n e
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:55

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door s i m o n e »

Ja hoor kinderen willen hebben en dan droppen bij een ander, het moet niet gekker worden.
Wat een voorspelbare reactie..... Simpel hoor!

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Nee weet je wat simpel is, je kinderen ergens anders onderbrengen.
Mooie ouders zeg.

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door superwoman »

Misschien dat ik ook wel simpel ben, maar voorschoolse opvang ????? Waarom heb je kinderen genomen als je geen tijd hebt om ervoor te zorgen ? Nu moet een ander extra vroeg zijn bed uit komen om voor jouw kroost te zorgen, en surprise surprise... dat kost geld ! (maar dat heb jij wel, met een dubbel inkomen).

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door Sometimes »

@superwoman: lees het topic ook even door, misschien staat er ergens nog een beetje info die je over het hoofd gezien hebt :roll:

@NijMeGeN: ik hoop dat jij zelf geen kinderen hebt, zo'n kortzichtige ouder wens ik niemand toe.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

superwoman ik ben het helemaal met je eens.

Sometimes wij hebben zeer zeker kinderen alleen mijn vrouw heeft nooit gewerkt, ze was altijd gezellig bij de kinderen thuis en prima opgevoed.

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door Sometimes »

NijMeGeN, dat kan natuurlijk en daar is niets mis mee.

Maar waarom dan zo'n kortzichtige reactie. Niet iedereen doet alles hetzelfde, maar dat maakt je toch echt geen slechte(re) ouder. Half Nederland regelt iets met grootouders, maar zodra het via geformaliseerde weg gaat is het ineens slecht.

Mijn moeder was vroeger ook altijd thuis. Het heeft haar een fijne psychose opgeleverd.
Je kunt niet alles op zwart-wit basis beoordelen.

s i m o n e
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:55

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door s i m o n e »

Quote:
s i m o n e


Geplaatst op 30 Okt 2007 11:45 door s i m o n e
Sinds de voorschoolseopvang professioneel is, betaal ik 6 euro per uur. Dit betekent netto ongeveer 12 euro per maand voor twee kinderen.


Ik vraag me af waarom jou kinderen een voorschoolseopvang nodig hebben. 2 uur per maand is een beetje weinig denk ik zo.
Ik had deze reactie gemist maar mijn 2 kinderen gaan geen 2 uur per maand maar 4 dagen in de week drie kwartier. Ik geef aan dat dit 12 euro netto per maand is dus na de kinderopvangtoeslag. De 6 euro is per uur is het bedrag dat de voorschoolseopvang in rekening brengt.

@ Superwoman en NijMeGeN: niet iedereen heeft twee inkomens en niet ieder kind heeft twee ouders!!! (en eigenlijk ben ik gek dat ik hier op reageer :x )

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Zoals ik al zei mijn vrouw heeft nooit gewerkt dus hebben we ook geen twee inkomens.

s i m o n e
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:55

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door s i m o n e »

Mooie ouders zeg.
Nee geen twee inkomens dat was superwoman maar jij gaat wel uit van twee ouders. En zo is het nu eenmaal niet altijd...

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: Kosten voorschoolse opvang

Ongelezen bericht door superwoman »

Ik begrijp van de TS dat moeder eigenlijk werkt om de kinderopvang te kunnen betalen. Dat lijkt me een beetje nutteloos. Zoek dan een baan met andere werktijden, lijkt me handiger. En voor een kinderopvang kan je gaan lopen bezuinigen, maar je vertrouwt je kostbaarste bezit wel aan een 'vreemde' toe; dat mag wel wat kosten hoor !

Gesloten