LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parentis en zogenaamde professionalisering

Discussieer hier over kinderopvang.
een boze ouder
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2010 20:06

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door een boze ouder »

Ik ben helaas ook de dupe als ouder bij MR.nosey. ze hieronder mijn verhaal:
ik heb in april heeft aangegeven bij Mr Nosey te willen stoppen met de gastouderopvang per 1 juli. In juli zinj wij gestart met nieuwe kinderopvang en hebben deze wijziging ook doorgegeven aan de Belastingdienst. Door een fout of vergissing is deze toeslag nog overgemaakt op het rekeningnummer van Mr Nosey, in juni. Na meerdere malen tevergeefs contact te hebben gezocht met Mr Nosey met het herhaaldelijke verzoek het bedrag terug te storten, is dit tot op heden niet gebeurd. Ook een eindafrekening van de kosten van de opvang via Mister Nosey, bleek lang op zich te laten wachten. Uit deze eindafrekening blijkt uiteindelijk dat Mr Nosey de toeslag, bestemd voor een andere kinderopvangorganisatie, verrekend heeft met nog openstaande bedragen bij Mr Nosey. Dit had niet mogen gebeuren deze toeslag was bedoeld voor de nieuwe kinderopvangorganisatie, eventuele openstaande bedragen behoren na een eindafrekening gefactureerd te worden. Heel graag jullie uitleg over deze beslissing.

Tot grote schrik van ons heeft Mr Nosey nu zelfs (in augustus, terwijl wij al per 1 juli weg zjin) de opvangtoeslag behorende bij de nieuwe kinderopvangorganisatie, stop gezet, zonder onze autorisatie. in de Voorwaarden van Mr Nosey staat dat enkel met autorisatie van de ouder(s), Mr Nosey gemachtigd is om de toeslag stop te zetten. wij zittem nu met een enorme schuld richting de nieuwe kinderopvangorganisatie, aangezien opnieuw een aanvraag moet worden gedaan en hier weken overheen gaan. Waarom is niet gekozen om enkel het rekeningnummer te wijzigen? Daarnaast vragen wij ons af of Mr Nosey een HIP (Hulp en Informatiepunt, bij de belastingdienst) heeft om deze taken uit te mogen voeren? Zo ja; wordt deze service kosteloos aangeboden? Dit is namelijk een voorwaarde bij het hebben van een HIP. Het lijkt erop dat deze service geboden wordt in een duurder pakket dan zonder deze hulp.
wij hebben ondertussen boink ingeschakeled, klachten comissie en de belasting afdeling fraude.
De verschillende instanties die ik nu heb gesproken vertellen ons dat \MR. nosey wettelijk buiten hun boekeje zijn getreden

SteunpuntToeslagen
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:17

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door SteunpuntToeslagen »

Beste mensen,

Er zijn meer berichten van gastouders/vraagouders in problemen door gastouderbureaus. Kijk op de berichten van Appelbloesem.

Ga NOOIT!!! akkoord met uitbetalen van je toeslag op de rekening van een GOB. Indien de GOB dit van je eist, dien een klacht in bij Belastingdienst Toeslagen. Zie berichten over Appelbloesem!!!

De GOB is wel wettelijk verplicht om de kassierfunctie op zich te nemen en ze moeten inderdaad binnen 5 dagen het geld doorbetalen aan de gastouder. Doen ze dit niet, dien een klacht in bij de GOB.
Ik begrijp overigens werkelijk niet waarom de belastingdienst dit heeft ingevoerd. Je wordt als ouders aan een enorm risico blootgesteld. Wat als de GOB failliet gaat? Je bent gewoon je geld kwijt en voor sommige mensen gaat het echt om duizenden euro's per maand (bij mij dus, ik heb 2 kinderen voor 4 dagen opvang).

In al de jaren dat er de regeling van gastouderopvang bestaat, sinds 2005, weet ik niet beter dat Mr. Nosey een prima GOB is, maar wat ik nu allemaal lees, verschrikkelijk.

Vanaf januari 2010 zijn de regels voor gastouderopvang aangescherpt. Vele GOB's kunnen het niet meer waarmaken en sluiten de deuren of laten zich overnemen door goede GOB's. Ik vermoed dat Mr.Nosey momenteel verzuipt in de reorganisatie ivm de overname van Flexmoeders en de implementatie van de nieuwe regels.

Ik maak gebruik van gastouderopvang en ben aangesloten bij een kleine GOB. Ik heb ook een hele goede relatie met de eigenaresse en daarom weet ik heel goed wat er bij is komen kijken voor een GOB om de nieuwe regels in te voeren. Het is een hel, geloof me. Maar ja als je het niet aan kunt dan moet je geen GOB exploiteren.

Voor alle vraagouders dit advies: ZORG dat je gastouder aan alle vereisten voldoet voor het einde van dit jaar. Zo niet dan heb je echt een probleem en moet je de toeslag terug betalen. Werkt je GOB niet mee? Regel het zelf, want JIJ moet straks je toeslag terugbetalen en niet de GOB!!!! Ga daarna op zoek naar een andere GOB, maar trek ze eerst heel goed na.
Nog even dit. Indien je gastouder nog geen bezoek heeft gehad van de GGD dan betekent dit dat hij/zij waarschijnlijk nog niet aangemeld is door GOB bij de landelijke register (misschien heeft je gastouder nog niet alle papieren op orde?). De tijd begint te dringen. Zorg dat die aanmelding er is en dat de GGD langs komt.

Nog even een antwoord op de vragen over de verhoging van de tarieven van Mr.Nosey of ze dit wel mogen doen. Ja dat mogen ze doen. Elke GOB is een zelfstandige commerciele onderneming en mag voor haar diensten rekenen wat ze wil. Het is aan de klant om te bepalen of ze de prijs redelijk vinden of niet. Vind je het niet redelijk, stap dan over. Maar laat NOOIT je toeslag storten op de rekening van de GOB.

Ik hoop dat mijn verhaal iets helpt

Succes allemaal.

SteunpuntToeslagen
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:17

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door SteunpuntToeslagen »

Ik heb zojuist op de site van MR. Nosey gekeken. Je kunt kiezen uit drie vormen van dienstenpakket. Indien je de toeslag rechtstreeks op de rekening van Mr.Nosey laat storten krijg je korting van 10 euro. Dat is iets anders als toeslag indien je het niet doet. Die korting zou je ook kunnen zien als bijvoorbeeld rentevergoeding voor het geld dat zij dan gedurende een aantal dagen op hun rekening hebben staan. Ik zie daar geen ernstige dingen in, met alle respect voor degenen die het er niet mee eens zijn.

Verder weet ik natuurlijk niets over de bereikbaarheid of dienstverlening in het algemeen dus doe ik daar geen uitspraken over.

Ik blijf wel bij mijn advies dat je nooit je toeslag op de rekening van een ander moet laten storten. Jijzelf blijft verantwoordelijk tegenover de belastingdienst dus moet je het ook in je eigen hand houden.

rinieminie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2010 14:49

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door rinieminie »

Wij worden moe van MR nosey ...

Ze moeten ons nog 2 maanden uitbetalen, juni en juli ... we zijn nu al in september ..
Het schiet niet op ! het is een getrek tussen de ouder en het bureau.
De ouder zegt dat het betaaldt is .. wat wij ook hebben gezien via overschrijvingen. Maar Mr nosey zegt van niet !!

We zijn tot onze oren !! binnenkort nemen we een ander GOB !! suggesties ??

nicootje
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2008 22:35

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door nicootje »

Hallo allemaal,

Al jaren ben ik gastouder en werk(te) ook via diverse bureaus.
Daar kan ik inmiddels wel een boek over schrijven. Maar ik heb nu een bureau waar wel alles heel goed verloopt; communicatie, betaling, opleidingen, echt alles.
Het bureau zit in Gouda. :D

SandraWW
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2010 23:21

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door SandraWW »

Ook ik heb mijn twee kinderen bij Mr Nosey uitgeschreven. De bevestiging moet na 3 weken nog komen, terwijl men een automatisch bericht verstuurd met de tekst "Wij streven er naar uw bericht binnen vijf werkdagen te beantwoorden. Wij hopen hiervoor op uw begrip te mogen rekenen. U kunt altijd op een reactie op uw bericht rekenen!"...

De manier waarop het abonnementsgeld is verhoogd, is verre van verklaarbaar.
MrNosey geeft voor deze verhoging als reden: "Omdat het risico voor Mr Nosey afneemt als ouders de kinderopvangtoeslag rechtstreeks op onze rekening laten storten, geven we korting op het abonnementstarief als ouders deze keuze maken." Korting????

Gelukkig laten wij niet via hen de KOT innen bij de belastingdienst maar daarom moet ik wel 10 euro per kind per maand meer betalen!
Wij regelen dit liever zelf omdat ik de toeslag ook nodig heb om de BSO te betalen. De Belastingdienst stort de KOT op de 22e van de maand (vooruit) en mijn BSOkosten worden op de 1e van de maand (vooruit) geincasseerd. Als de KOT via MrNosey binnen zou komen, dan vindt de verrekening op de 5e van de maand plaats en krijg ik het verschil de 6e teruggestort. Dat is een leuke rentesom op jaarbasis! Dat gun ik hen niet.

MrNosey geeft hiervoor als reden:
" Omdat De Belastingdienst slechts op 1 bankrekeningnummer de KOT kan
storten, is Mr Nosey genoodzaakt om alle KOT te innen waar u recht op
heeft. Dus ook de eventuele KOT voor andere vormen van opvang, die u
naast de gastouderopvang van Mr Nosey heeft".

M.a.w. de schuld wordt gegooid op de automatisering en de belastingdienst. Ondertussen profiteren van hunzelf bedachte truc om de KOT 'verplicht' te gaan innen voor iedereen. Ik geloof niet dat daar iets over in de Wetswijziging implementatie kinderopvang 2010 staat.

Ik zoek dus een ander betrouwbaar buro, want immers ben ik verplicht een buro ertussen te zetten om überhaupt in aanmerking te komen voor een kinderopvangtoeslag. Iemand een goede referentie?

nicootje
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2008 22:35

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door nicootje »

kindercompany in Gouda.
Heel goed.
Goede communicatie, twee x per jaar overleg, cursus aanbod, geen geregeld daar.
Succes :D

anloco
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2010 01:52

Re: Parentis en zogenaamde professionalisering

Ongelezen bericht door anloco »

Sinds MR Nosey de kassierfunctie in april in werking heeft gezet zijn zij alleen maar met hun zelf bezig.
Vraagouders en gastouders waar zij van bestaan en hun loonzakje mee gevuld wordt. Vraagouders en gastouders die hun groot hebben helpen maken.
Maakt Nosey nu af.Zowel gastouders en vraagouders worden behandeld als een stuk vuil.
Alles noemen ze onder de noemer een foutje kan gebeuren. Wel Nosey kent en maakt niet anders dan foutjes sinds april. Alles is er een grote rotzooi. Er klopt helemaal niets meer van. Ze zoeken het niet bij hun zelf, maar alles ligt aan de gastouder en vraagouder.
En als je de klantenservice belt. Wel als je er nog door komt. Of een band krijgt dat de uitbetalingen niet op tijd zijn verwerkt. Moet je maar treffen dat je belt want dan weet je het.En als je dan eindelijk iemand hebt van klanten service moet je maar treffen wie je krijgt. Daar zitten er die niet eens kapabel zijn om klanten te kunnen aanspreken. Brutaal,onbeschoft,onredelijk, je niet uit laten spreken en ga zo maar door. Ik kan een boek schrijven over de fouten die Nosey al heeft gemaakt. Op allerlei vlak. Zo ben ik ook eens gaan praten met mijn klanten. En ontdek je nog meer dan dat er hier al veel over is geschreven. Mensen die niet hun Kot naar hun wilde overmaken. Klanten onder dwang een nieuw contract te laten tekenen, anders kregen ze de urenregistartie niet goedgekeurd en hun gastouder haar vrdiende geld zo niet. Maar dat niet alleen, want dan verwacht je dat dit bij al de klanten die hun KOT zelf in beheer wilde houden zo zou zijn gegaan. Nee dat doen ze bij de ene wel en de andere niet. Zelf de vraagouders worden niet gelijkwaardig behandeld op deze manier. En ook gebeurt dit met de gastouders zo
Sinds Nosey de betalingen vericht ben ik als gatsouder iedere maand bezig dat gat van 15 tot 20 dagen aan het vullen. En dan nog maar hopen dat alles goed is verwerkt, geen fouten zijn gemaakt door nosey (wat ze altijd steken op vraagouders) Want dan kan je nog langer wachten op je geld. Een halve maand va te voren hebben zij aangekondigd wat en hoe met de kassierfunctie, zelfs dat veranderde soms 2 x per dag. Wij gastouders moesten het maar zien te gaan rooien hoe we het oploste. De eerste van de maand waneer ook voor ons de rekeningen betaald moeten worden. Dit kost maanden om dit op rail te krijgen. Dit kost je aanmaningen en ga zo maar door. Je krijgt door hun een slechte naam doordat je je betalingsverplichtingen niet kan voldoen. Je hebt een extra maandsalaris nodig om appart te zetten anders red je het niet. Voorheen had ik dat probleem niet. Maar Nosey vergeet wel een ding en denkt dat ze het hebben gemaakt in deze branche. Maar ze vergeten dat er nog meer bureaus zijn waar het zeker veel beter aan toe gaat dan nu bij hun. En wat let iedere vraagouder en gastouder om die overstap te maken. We hebben hun niet nodig op deze manier.
Waarvoor moeite doen om hun te laten buigen. De enigste manier om hun te laten buigen is opstappen. Geen woord meer aan vuil maken. Kunnen ze terug verhuizen waarin ze eens zijn begonnen. Als ze dan nog iets te verhuizen hebben.
Mijn advies is dan ook aan iedereen zowel vraag als gastouder vertrek. dan kan je teminste weer met fatsoen concentreren op je werk. Wie niet horen wilt moet maar voelen. Nosey wilt het niet horen,dus dan maar voelen.

Gesloten