LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Discussieer hier over kinderopvang.
Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Ulbe »

Jouw loon van € 1650,- per maand is normaal te noemen voor een electromonteur, niet weinig dus,

Helaas kun je weinig doen wanneer je alleen voor als kostwinner moet werken,
Een normale éénsgezinswoning kun je met dit loon bijna niet meer kopen, of je moet er een paar centen bij in kunnen steken,

Zelf werk ik bij een bedrijf waar mensen met een handicap werken, jij wilt niet weten met wat voor r*tloontje deze worden afgescheept, :twisted:

Dan mag jij écht niet klagen!, maar inderdaad kun je met je loon steeds minder doen,

Nederland holt hard achteruit als het hier op neer komt, een klein duur landje dat steeds minder interessant wordt om te wonen,

Emigreren uit dit bekrompen landje kan dan nog wel eens een goede optie zijn,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

wareman schreef:ik ben 29 en me vriendin 27, en we hebben gewoon een normale 1gezinswoning...we kunnen elke maand nog gewoon dik 300 euro sparen, en dan houden we nog wel wat over...
Oh, dan valt alles reuze mee.. schrok al een beetje..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ulbe schreef:
Nederland holt hard achteruit als het hier op neer komt, een klein duur landje dat steeds minder interessant wordt om te wonen,

Ulbe.

Klopt. (helaas)

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door wareman »

@ulbe: ik heb ook niet slech heb het wel op 2lonen gekocht anders kon het niet

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door wareman »

@emmy75:
wat ik probeer aan e geven is dat hier voor ons alleen maar minder wordt...kwa loon etc..

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Emigreren uit dit bekrompen landje kan dan nog wel eens een goede optie zijn,
Die overweging hebben wij ook weleens gemaakt. Maar ik zou mijn ouders daar zo'n groot verdriet mee doen. Onze kinderen zijn hun enigste kleinkinderen. En andere kleinkinderen van mijn zussen gaan er zeer waarschijnlijk nooit komen. Als dit niet het geval zou zijn waren wij al weg geweest.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wareman schreef:@emmy75:
wat ik probeer aan e geven is dat hier voor ons alleen maar minder wordt...kwa loon etc..
Wordt maar bezuinigd en bezuinigd maar daar tegenover staat dat er meer en meer naar het buitenland toe gaat.
Vandaag weer extra 1 miljoen eruit naar Ethiopie.

DEN HAAG - Tijdens zijn werkbezoek aan Ethiopië heeft staatssecretaris Ben Knapen (Ontwikkelingssamenwerking) aangekondigd dat Nederland een miljoen euro extra stort in het Humanitarian Response Fund van de VN. Hij heeft daartoe besloten wegens de verslechterde humanitaire situatie als gevolg van aanhoudende droogte in Ethiopië, maakte een woordvoerder van de bewindsman maandag bekend.

Staatssecretaris Ben Knapen van Buitenlandse Zaken. Foto: Dijkstra b.v. Eerder dit jaar heeft Nederland al een bijdrage van 4,5 miljoen euro gegeven aan het fonds.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

wareman schreef:@emmy75
; wat ik probeer aan e geven is dat hier voor ons alleen maar minder wordt...kwa oon etc..
Ja, da's met alles zo helaas..

Overigens vind ik wel dat ze destijds bij het invoeren van dit soort regels (in de goede economische tijden) niet goed hebben nagedacht. Ik vind dat ze mensen met een hoger inkomen of vermogen, zoals ze nu ook van plan zijn veel eerder hadden moeten uitsluiten van dit soort regelingen. Degenen die het makkelijk kunnen betalen moeten dan ook maar wat meer bijdragen. Zo zou ik er ook niet zoveel moeite mee hebben als de kinderbijslag verdwijnt voor de hele hoge inkomens.

Tevens ben ik van mening dat de best mogen ingrijpen in de hypotheekrente aftrek. Zoals over het gedeelte van een hypotheek boven de 500.000 geen HRA meer (ik noem maar even iets). Ik vind wel dat iedereen in een normale tot ruime eensgezinswoning moet kunnen wonen ongeacht de regio met aftrek.

Ik ben bang dat veel mensen ervoor gaan kiezen op den duur om minder te gaan werken of te stoppen met werken tot de kinderen groot genoeg zijn. Je moet met de kosten van kinderopvang tegenwoordig als vrouw al een behoorlijk inkomen erbij verdienen wil het nog lonend zijn om überhaupt te gaan werken. Wat heb je eraan om te werken en het levert uiteindelijk maar 100 extra op per maand. Vergeet niet dat het gaan werken ook geld kost. Naast de kinderopvang natuurlijk, misschien een 2de auto erbij voor het werk, de extra werkkleding die gewassen moet enz enz. Als je deze kosten er allemaal afhaalt wat levert het voor sommigen dan nog op? Dan kun je nog beter thuisblijven voor de kinderen en zelf opvoeden enz.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Chocomelk schreef:
wareman schreef:@emmy75:
wat ik probeer aan e geven is dat hier voor ons alleen maar minder wordt...kwa loon etc..
Wordt maar bezuinigd en bezuinigd maar daar tegenover staat dat er meer en meer naar het buitenland toe gaat.
Vandaag weer extra 1 miljoen eruit naar Ethiopie.

DEN HAAG - Tijdens zijn werkbezoek aan Ethiopië heeft staatssecretaris Ben Knapen (Ontwikkelingssamenwerking) aangekondigd dat Nederland een miljoen euro extra stort in het Humanitarian Response Fund van de VN. Hij heeft daartoe besloten wegens de verslechterde humanitaire situatie als gevolg van aanhoudende droogte in Ethiopië, maakte een woordvoerder van de bewindsman maandag bekend.

Staatssecretaris Ben Knapen van Buitenlandse Zaken. Foto: Dijkstra b.v. Eerder dit jaar heeft Nederland al een bijdrage van 4,5 miljoen euro gegeven aan het fonds.

GRRRR @/#!?^&*($ :evil:

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Ulbe »

evdbeek99 schreef:
Emigreren uit dit bekrompen landje kan dan nog wel eens een goede optie zijn,
Die overweging hebben wij ook weleens gemaakt. Maar ik zou mijn ouders daar zo'n groot verdriet mee doen. Onze kinderen zijn hun enigste kleinkinderen. En andere kleinkinderen van mijn zussen gaan er zeer waarschijnlijk nooit komen. Als dit niet het geval zou zijn waren wij al weg geweest.
Aan de ene kant vindt ik het lief van jullie dat jullie aan je ouders denken,

Aan de andere kant hebben jullie je eigen leven die je mag invullen, je ouders blijven er niet nóg 100 jaar, jullie leven gaat ook door,

In de situatie zoals je beschrijft, is emigreren wel een stap naar een nieuwe toekomst, vooral wanneer je er familie hebt wonen die je op weg kunnen helpen,

Nederland holt achteruit, en dan kan emigreren wel heel verfrissend zijn, en dan kan een fijne toekomst opbouwen wel eens makkelijker zijn dan hier in ons landje zelf!,

Vooral met de aanschaf van een eigen woning worden we hier regelrecht belazerd!, en dan de kosten van vervoer en belastingen en de €uro maken het er allemaal niet leuker op,

Wanneer ik de kans zou krijgen zou ik er serieus over nadenken, hier mijn leven slijten of leven in een land waar meer ruimte en mogelijkheden zijn om een leven op te bouwen,

Het blijft wikken en wegen,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door renegade66 »

nederland heeft @#$#@ eind 2011 €406 miljard schuld.

en dan nog geven ze miljoenen euro's weg aan andere landen.

en wij moeten maar bezuinigen :evil: :evil:

400.000 mensen in nederland hebben een schuld, ze worden aan alle kanten aangepakt en mogen geen schulden meer maken anders raken ze die hulp kwijt.
en er komen er steeds meer bij.

en de regering doet maar, hoe wil je dit verantwoorden naar je volk?
het is gewoon te schofterig voor woorden.
wij draaien er voor op.

wanneer staan we nu eens als 1 blok tegen dit soort wanprestatie's?

ik schaam me diep nederlander te zijn.

seuren
Berichten: 80
Lid geworden op: 10 jul 2010 14:35

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door seuren »

Ik ben 45 en getrouwd met een Noorse heb me 8 jaar geleden gevestigd
in Noorwegen heb inmiddels 2 hotels en een grote camping in eigendom en
nul komma nul hypotheek meer. Hotels zijn verhuurd aan Nederlanders die
ook een prima boterham verdienen.

Ben blij dat ik geen stress leven meer heb, zoals ik dat in Nederland onderging.

gwen21
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mar 2011 01:13

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door gwen21 »

Chocomelk schreef:
wareman schreef:@emmy75:
wat ik probeer aan e geven is dat hier voor ons alleen maar minder wordt...kwa loon etc..
Wordt maar bezuinigd en bezuinigd maar daar tegenover staat dat er meer en meer naar het buitenland toe gaat.
Vandaag weer extra 1 miljoen eruit naar Ethiopie.
Dit vind ik zo'n kulredenering. Extra moeten betalen voor je kinderopvang staat in geen enkele verhouding tot hongersnood, kindersterfte en andere narigheid door droogte. Blijf maar lekker op je eilandje zitten met je kortzichtigheid, bah.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

gwen21 schreef: Dit vind ik zo'n kulredenering. Extra moeten betalen voor je kinderopvang staat in geen enkele verhouding tot hongersnood, kindersterfte en andere narigheid door droogte. Blijf maar lekker op je eilandje zitten met je kortzichtigheid, bah.
Mag je vinden..

Maar ik vind dat voordat je met geld gaat strooien moet je eerst je eigen zaakjes op orde hebben. En NL heeft zijn zaakjes niet op orde. We hebben een forse staatsschuld (ja die hebben wij en niet alleen de overheid, want wij moeten het ophoesten) we moeten aan alle kanten bezuinigen. Ook omdat de banken overeind zijn gehouden (terwijl het de staat alleen maar oplevert). Aan alle kanten komen ze niet uit de begroting en moeten banen verdwijnen. Vertel degene bij defensie die hun baan verliezen maar eens dat er zoveel naar zo'n land gaat en zij het straks met minder moeten doen.

Toegegeven kindersterfte en hongersnood is veel erger. Maar dit soort landen staat vaak ook nog eens bol van de corruptie en ze hebben wel vaak geld om oorlog te voeren. En ja dan maak ik me er heel erg boos over dat mijn belastingcenten daaraan opgestookt worden en ja we hebben al zat naar de belasting gebracht. Daarbij als ikzelf aan een goed doel besluit te geven dan bepaal ikzelf wel naar welk doel dat gaat.

Dat de regering deze 1 miljoen extra(!) wil geven, moeten ze dan maar doen als dat zo nodig moet, maar dan moeten ze dit ook maar gaan terughalen bij de burgers die vrijwilling een donatie willen doen om dit gat op te vangen en niet zo.

gwen21
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mar 2011 01:13

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door gwen21 »

130 mogen rijden kost ook minimaal een miljoen. (bron)

Nu jij weer.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Ik ben van mening dat ontwikkelingshulp alleen maar in het voordeel is van rijke landen.

We houden door dit soort noodhulp de armoede in stand. Dat doen we al jaren en dat bevalt ons schijnbaar erg goed. Want wees nou eens eerlijk wat heeft die noodhulp na 10 tallen jaren opgeleverd voor de arme landen? Door het in stand houden van armoede kunnen we gebruik maken van goedkope arbeid. De oplossing van armoede is echt niet zo moelijk als het lijkt. Een eerlijke prijs betalen voor goederen/diensten uit arme landen en bodemschatten van die landen ten goede laten komen aan het land en de inwoners zelf i.p.v. het leeg laten roven door multinationals.

Bij deze dus een andere kijk op noodhulp.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

gwen21 schreef:130 mogen rijden kost ook minimaal een miljoen. (bron)

Nu jij weer.
Tja dat gaat tenminste nog weer terug in eigen land. Waar ik wel een beetje moe van wordt is waarom moeten er altijd voor dit soort dingen eerst van die uitvoerige en dure onderzoeken komen? De regering is al jaren onderzoeksziek.

En de CO2 uitstoot.. laat me niet lachen zeg. Als de economie in het gedrang komt of echt geld gaat kosten, lappen ze die hele uitstoot aan hun laars. Nederland loopt dramatisch achter met technieken als zonnepanelen. In Duitsland is bij elk nieuw te bouwen huis verplicht dat een percentage van het verwacht energieverbruik gehaald wordt uit hernieuwbare energie. Dit wordt veelal opgelost met enkel m2 zonnepanelen op het dak. Waarom is dit hier niet? Waarom krijg je in NL niet hetzelfde tarief terug bij teruglevering aan het net als dat je moet betalen als je zonnepanelen hebt, kost energiebedrijven en de staat teveel. Op deze wijze is de terugverdientijd veel te lang.
14% bijtelling voor hybride lease-auto's?? Wie heeft dat verzonnen?? Leuk voor de hybride rijders maar de meeste leaserijders rijden 80% van de kilometers snelweg en dan wordt de motor op de fossiele brandstof aangesproken.
Dus CO2 uitstoot laat me niet lachen. Zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen ..maar we dwalen teveel van het topic af..

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door bianca82 »

[quote="evdbeek99
Een erg simpele woning ben je al minimaal 150.000 euro kwijt + 15.000 kosten koper.

165.000 hypotheek som

+687,50 p.m. rente (op basis van 5% acutele rente 10 jaar vast)
+300 p.m. aflossing + verplicht overleidings risico verzekering
-275 p.m. hypotheek rente aftrek
-----
703 netto

Dan doe je het echt nog niet zo gek als je ziet wat de huren doen. Dan kan je wel roepen dat je goedkoper moet kopen. Maar deze woningen bestaan niet.[/quote]


als je 5000 erbij doet heb je onze situatie in de randstad, we hebben het bewust op 1 loon gedaan en mijn partner is maar een simpele lopende band werker om het maar zo te noemen (en ik werk 0 uur in een winkel) dan maar een iets kleinere woning dan wat we hadden kunnen betrekken samen, maar dit is toch iets veiliger.

ons kind gaat 1x in de week naar t kdv voornamelijk omdat ik wil dat het met andere kinderen in aanraking komt (voorlopig nog enigst kind) voor de sociale contacten (je kan nooit te vroeg beginnen) en de weerstand.

we betalen maar voor 49 uur per maand, helaas geen flexibele opvang (zou veel schelen) voor de rest ALS ik moet werken (minimaal 1x per week) buiten die dag per week heb ik een vriendin die kosteloos wilt oppassen gelukkig, die verassen we ook regelmatig met leuke dingen om te doen (dat men nog gratis iets wil doen moet je dankbaarheid af en toe tonen lijkt mij)

ik denk dat we het wel gaan redden maar wel heel krap dus ik zoek tussendoor wel naar vaster (stabieler) werk maar dat is tegenwoordig niet zo makkelijk.. en als ze dan ook nog eens gaan snijden in bepaalde dingen tja.. wordt het ook niet makkelijker.. (want er komen dan vermoedelijk aardig wat kinderleidsters op straat te staan daar denkt de regering niet aan vermoed ik)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gwen21 schreef:
Dit vind ik zo'n kulredenering. Extra moeten betalen voor je kinderopvang staat in geen enkele verhouding tot hongersnood, kindersterfte en andere narigheid door droogte. Blijf maar lekker op je eilandje zitten met je kortzichtigheid, bah.
Dat is jou mening.
Eigen land eerst en als er dan wat over blijft ......
Hoeveel mensen moeten er in Nederland naar de voedselbank, daar al eens over nagedacht ?
Wist je dat er in Nederland mensen zijn die honger hebben ?

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Ik ben tegen ontwikkelingshulp maar voor eerlijke prijzen.

Gesloten