LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Debet rente van IBG

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
student538

Debet rente van IBG

Ongelezen bericht door student538 »

Dag mensen,

Wanneer ik het percentage wil weten hoeveel ik voor mijn lening betaal, kan ik dat alleen achterhalen op hun website. Waarom vermeldt de IB-groep het gewoon niet op de overzichten die zij verzenden? Of is het deels een geheimpje, dat studenten daar niet naar gaan kijken?!

Megan2008
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mar 2008 22:51

Re: Debet rente van IBG

Ongelezen bericht door Megan2008 »

De rente wordt toch jaarlijks vastgesteld? Wanneer je dit dan eenmaal weet hoef je het toch niet iedere keer terug te lezen? Je kunt het dan toch onthouden?

knuffel26
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 mar 2007 21:44

Re: Debet rente van IBG

Ongelezen bericht door knuffel26 »

Volgens mij is de rente afhankelijk van in welk jaar je bent afgestudeerd. Deze rente staat dan voor 5 jaar vast.

Megan2008
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mar 2008 22:51

Re: Debet rente van IBG

Ongelezen bericht door Megan2008 »

Dat klopt maar student538 is toch student? Dus wordt de rente jaarlijks bepaald..nu is het geloof ik 4,17%.

student538

Re: Debet rente van IBG

Ongelezen bericht door student538 »

Bedankt voor de informatie. Het is voor mij 4,17 procent. Ik studeer momenteel niet meer. Mag mijn studie ook niet meer herstarten omdat ik 30 ben :(

knuffel26
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 mar 2007 21:44

Re: Debet rente van IBG

Ongelezen bericht door knuffel26 »

Hoezo mag je je studie niet meer herstarten als je 30 bent?
Studiefinanciering is een ander verhaal.

BugMeNot
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jan 2006 18:45

Re: Debet rente van IBG

Ongelezen bericht door BugMeNot »

Aangezien dit de eerste hit is bij zoeken op 'rente ibg' even de informatie over 2009:
Van de site van de ib-groep:

Vraag:
Wat is het rentepercentage als ik leen in 2009?

Antwoord:

Over de lening die je in 2009 ontvangt, is het rentepercentage vastgesteld op 3,58 procent op jaarbasis.
Zolang je studiefinanciering ontvangt, wordt het rentepercentage elk kalenderjaar opnieuw vastgesteld.

Gesloten