LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten over de LOI

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Martijn511
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2017 16:36

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door Martijn511 »

Er moet toch een oplossing zijn.
We zijn toch heel coulant naar de LOI toe , een beetje toenadering zal alleen maar gewaardeerd worden.

Ik heb a.s. donderdag een gesprek met een advocaat ik zal dan laten weten wat hiervan de uitkomst is.

Martijn511
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2017 16:36

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door Martijn511 »

Advocaat wilt graag met me aan de slag.
Tevens tot mijn verbazing komt de LOI ook in beweging en wilt mij telefonisch binnenkort benaderen.
Is dit tevens bij meerdere gebeurd en wat is hier de uitkomst van ?

Wanneer ik meer uitsluitsel heb zal ik dit tevens wederom melden.

Martijn511
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2017 16:36

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door Martijn511 »

Beste allen,

Het is bijna helemaal afgerond.
Coulance van LOI vernomen en afhandeling is bijna ten einde.
Gelukkig maar.

Of ik het aanraad de Instantie. Ik zeg ja indien je werkgever dit vergoed. Particulier nooit doen!

manisa533
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2017 13:48

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door manisa533 »

Beste Martijn,

Zou ik met jou in contact kunnen komen? Ik zou graag willen weten of jouw advocaat ook wat voor mij kan betekenen. Ik moet volgens de LOI 5000 euro betalen voor het volgen van 2 maanden HBO communication & Multimedia design. 1 jaar cursusgeld + afgekochte examengelden waar ik niks van af weet. Volgens de LOI is er geen andere uitweg
ik ben ten einde raad en betaal nog liever een advocaat 5000 euro dan aan LOI zelf.

Enna123
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2017 18:06

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door Enna123 »

Ik heb via de LOI een volledige HBO opleiding afgerond. Helaas was mijn studietijd een aaneenschakeling van problemen. Het is schandalig hoeveel fouten er de afgelopen jaren gemaakt zijn door de LOI. Enkele voorbeelden:
- Modules waren maanden niet beschikbaar of incompleet.
- Voor diverse modules is er maanden geen docent beschikbaar geweest
- In examens stonden vragen over onderwerpen die niet in de verplichte lesstof stonden
- Er werden veranderingen aangebracht in het aantal toegekende studiepunten per vak, waardoor er een extra vak gemaakt moest worden
- Toen ik mijn eerste klacht indiende kreeg ik na 3 maanden reactie dat de klacht was opgelost. Reden? De klacht was verlopen.
- Ik kon maanden geen opdrachten inleveren door een technisch probleem bij de online campus. Volgens de klantenservice was er geen andere mogelijkheid (vb mail, post) om opdrachten in te zenden.
- Door een andere technische fout heb ik jaren geen direct contact kunnen opnemen met mijn studiecoach.
- Het examenoverzicht is maanden niet beschikbaar geweest waardoor ik me al die tijd niet heb kunnen aanmelden voor examens.
- Tijdens mijn stage werden de verplichte opdrachten opeens veranderd, waardoor mijn al gemaakte inzendingen niet meer geldig waren en er nieuwe opdrachten gemaakt moesten worden
- Het nakijken van opdrachten duurde meestal enkele weken
- Mijn studieduur dreigde te verlopen door de vele vertraging die ik heb opgelopen door fouten van de LOI. De studieduur kon volgens de LOI niet verlengd worden tenzij ik €249 zou betalen.
- Het nakijken van mijn afstudeerscriptie liep uit door problemen van de docent. Mijn studieduur was inmiddels verlopen dus de LOI weigerde mij de uitslag van mijn scriptie te vertellen. Dit kon alleen als ik €249 zou betalen.
- Na het behalen van 240 studiepunten kreeg ik bericht dat ik alsnog twee vakken moest afronden. Na veel bellen en mailen besloot ik een manager te mailen en opeens kreeg ik binnen een dag uitsluitsel dat de LOI weer een fout had gemaakt.
- Telefoongesprekken voeren met de klantenservice lijkt onbegonnen werk. Het standaard antwoord lijkt wel dat je over een week maar moet terugbellen.
- Een reactie per mail van de klantenservice duurt standaard meer dan 2 weken.

Ik werd de afgelopen jaren van het kastje naar de muur gestuurd. De tijd die ik kwijt geweest ben met het oplossen van deze problemen had ik veel liever aan mijn studie besteed. Mijn advies: kies niet voor een studie bij LOI.

moret2
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2018 11:00

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door moret2 »

DE KLACHT
Mijn zoon meld zich aan voor een MBO4 opleiding "Apllicatie- en mediaontwikkeling". Blijkt in de opleiding alleen applicatieontwikkeling te zitten. Goed hij wil overstappen naar de opleïding "Mediavormgever". Het LOI wil dat we nog even 696 euro aftikken voor de 38 dagen! dat hij ingeschreven heeft gestaan, en de eerste rekening ook al 181 euro was. Op aangetekende opzegging wordt niet gereageerd, maar wel telkens 141 euro incasseren, die ik telkens weer netjes laat storneren. Weet iemand een oplossing?
DE OPLOSSING
LOI moet gewoon de opleiding Mediavorming aanbieden met gesloten beurs, immers de eerste opleiding (Applicatie/mediavormgeving) voldeed al niet aan de eisen, dus het LOI mag erg blij zijn dat mijn zoon nog wil overstappen naar een andere opleiding binnen hun bedrijf!

moret2
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2018 11:00

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door moret2 »

Het LOI is niet gecertificeerd en niet geaccrediteerd. Dit betekent eigenlijk dat zij niet betaald worden door het Ministerie van Onderwijs en dat de inspectie maar matigjes controleert. Ik heb de inspectierapporten nagekeken. Deze zijn van 2014, en maar 3 opleidingen zijn gewaardeerd.
De opleiding die mijn zoon volgt (applicatie- en mediaontwikkeling) is niet bekeken door de inspectie. Ik heb een klacht ingediend bij de inspectie en gevraagd de erkenning voor deze opleiding in het zogenaamde Crebo register in te trekken. het LOI heeft de opleiding Applicatieontwikkeling omgetoverd tot applicatie- en mediaontwikkeling, maar er niets aan toegevoegd wat het deel mediaontwikkeling rechtvaardigt, ze hebben gewoon de oude applicatie opleiding aangehouden. Nu controleert de inspectie deze inhoud natuurlijk niet, vandaar mijn klacht om de erkenning in te trekken. Waarom?
De ROC's hebben aan de opleiding Applicatieontwikkeling (dit vanwege de marktontwikkeling) het keuzedeel media developer toegevoegd, zodat de opleiding applicatie- en mediaontwikkeling werd. Ook in de kerntaken en de uitwerking van de kwalificaties komen de media uitingen aan bod.De competenties worden beschreven in de "Landelijke kwalificaties MBO: Applicatie- en mediaontwikkeling".
Het LOI geeft als antwoord dat applicatie, media en games allemaal samen gevoegd zitten in hun opleiding, maar dat is niet het geval; de opleiding bestaat puur uit alleen applicatieontwikkeling. En zo worden studenten dus belazerd. je verwacht mediaontwikkeling in je opleiding, maar niet dus!
Er wordt geschermd dat ik geen verstand van het onderwijs zou hebben, tja ik heb MOB A en B pedagogiek gedaan en ben afgestudeerd onderwijskundige. Na het noemen van mijn competenties blijft het plotseling angstwekkend stil van uit de kant van het LOI.

moret2
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2018 11:00

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door moret2 »

Het LOI stuurt een mail (11 januari jl. ) dat zij binnen 15 dagen !! gaan reageren op mijn aangetekende brief van 10 december 2017. Kijk dat is klachtvriendelijkheid en snel en zorgvuldig reageren.
Maar te laat, ik heb per 10 december 2017 opgezegd en dit uitvoerig, nogmaals, beargumenteerd in aangetekende brief van 6 januari 2018.
Laat me eens raden: begin februari ga ik een mail krijgen dat men binnen 15 dagen gaat reageren. Kijk, dat is de kracht van het LOI!!!

Tebbie89
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2018 16:53

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door Tebbie89 »

Mijn verhaal start halverwege 2017

Ik ben in Januari 2017 begonnen met een HBO opleiding. Ik ben helaas door ziekte (Complexe PTSS) werkloos thuis komen te zitten en viel na enkele maanden ook bij het UWV tussen wal en schip. Met als resultaat dat ik 0 inkomen had. Omdat de opleiding niet meer betaald kon worden, werd deze logischer wijs afgesloten. Echter werd er wel met klem verzocht of ik binnen 14 dagen een bedrag van 2800 euro over kon maken. Aangezien er 0 euro binnen kwam en er nog zoiets als vaste lasten bestaat, kon ik hier niet mee instemmen. Ik heb toen uitstel van betaling aangevraagd, zodat ik financieel het één en ander kon regelen. Dit is telefonisch gebeurd. Ook hebben wij het toen gehad over het aanzetten van de online leeromgeving, betalen voor jaar 1 is immers ook afronden van jaar 1. Ik wilde niet duizenden euros betalen voor iets waar ik geen gebruik van kan maken. Afin, dit was natuurlijk mogelijk. een regeling was getroffen en de omgeving werd (naar mijn weten zoals zojuist telefonisch besproken) tijdelijk weer aangezet voor het afronden van module/jaar 1.

Echter schetste mijn verbazing toen ik wederom contact zocht (kreeg dezelfde dame als voorheen aan de lijn, die zich mij nog goed herinnerde) voor het bespreken van een nieuwe regeling bij het vinden van nieuw werk, dat ik ineens het schip in ga voor jaar 1 én jaar 2.

Naar het schijnt (gesprek van februari 2018) heb ik zelf een opzegging van jaar 2 aangevraagd. Dit proces duurt langer dan een stopzetting door LOI zelf, waardoor dit overlapte met de start van jaar 2, en dus moet ik hier ook voor betalen. Echter is dit een procedure die alleen schriftelijk of per mail ingezet kan worden, maar kon de telefoniste hier ook geen bewijs van terugvinden. Ik heb ook nooit schriftelijk iets ingediend of aangevraagd.

Mij werd toen geadviseerd een intern onderzoek aan te vragen, wederom per mail. Hierop zou dan onderzocht kunnen worden waar het fout was gegaan en allicht zou jaar 2 'kwijtgescholden' kunnen worden. Ik vond dit nogal frappant aangezien ik nooit gevraagd had om jaar 2. Ik was immers halverwege jaar 1 al afgesloten vanwege financiele problemen door ziekte.

Ik heb toen netjes een mail gestuurd, waarin ik alles van a tot z uit heb gelegd en onderbouwd en om onderzoek heb gevraagd. maar kreeg hier na lang wachten nog geen antwoord op. 4 weken later heb ik opnieuw een mail gestuurd, met de vraag wanneer ik antwoord kan verwachten op mijn eerste mail. Aangezien er nu ook incasso bureau op de zaak stond en mij voortdurend belaagde met betaalverzoeken en ophogingen. netjes een ontvangstbevestiging ontvangen, met de boodschap dat ik binnen 10 dagen antwoord kan verwachten.

1/2

Tebbie89
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2018 16:53

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door Tebbie89 »

Na 10 werkdagen echter nog geen reactie ontvangen en heb toen opnieuw een mail gestuurd en hier gelijk achteraan gebeld. Na 5 keer te worden doorverbonden met een collega, kreeg ik een bizar onvriendelijke dame aan de lijn die mij bijna toesnauwde dat ik niet bij hun moest zijn, maar bij het incasso bureau. Misschien dat zij uit coulance over hun hart konden strijken. Verder werd mij mede gedeeld dat ik geen verzoek tot stopzetting had aangevraagd, maar dit WEL had moeten doen. Ik heb toen de situatie uitgelegd, en aangegeven dat ik nooit een 'herstart' heb aangevraagd. Ik heb uitsluitend voor de online leeromgeving gevraagd, of deze 'tijdelijk' aan kon. Als dit niet had gekund, zonder de volledige opleiding te starten, had de eerste dame mij dit natuurlijke moeten vertellen. Zij was zich er van bewust dat er financiele problemen waren. Als zij mij toen had gewaarschuwd, had ik waarschijnlijk gezegd dat ze het hele zootje uit had mogen laten staan en gewoon mijn verlies gepakt. Ik heb ook nooit enige vorm van kennisgeving van de start van lesjaar 2 ontvangen. Geen les materiaal en ik kan sinds november 2017 (lesjaar 1) de online leeromgeving niet meer in. Ik vroeg hierop waarom ik niet op de hoogte gesteld was van de start van jaar 2, dan had ik al eerder aan de bel getrokken. Mevrouw 2 wilde hier niet naar luisteren en vond het tijd om het gesprek te beeindigen. Terwijl ik nog halverwege mij zin was, werd de verbinding al verbroken.

Ik heb toen contact gezocht met het incasso bureau, die mij vertelde dat zij niks voor mij kunnen betekenen. Problemen of klachten over de vordering, moet ik het bedrijf neerleggen die de vordering uitzet. Dus in dit geval LOI. Het incasso bureau is er alleen maar om deze vordering zsm voldaan te krijgen. Ik werd dus, heel logisch, terug gestuurd naar het LOI.

Uiteindelijk heeft het incasso bureau zelf contact gezocht met het LOI, omdat ik geen steek verder kom met hun. Echter krijgt ook het incasso bureau nu als reactie dat ik zelf een stopzetting had moeten aanvragen en dus nu 6000 euro mag betalen. Inhoudelijk wordt er verder niet gereageerd. Een antwoord van 2 zinnen, op een vraag van 3 word pagina's lang.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd om er zelf uit te komen met het LOI, maar je wordt behandeld als stront. Er wordt niet tijdig geantwoord op mail berichten en als je al antwoord krijgt, krijg je nooit inhoudelijke info waar je iets mee kan.
Er worden tegenstrijdige dingen geadviseerd en beloofd. Vervolgens mag jij opdraaien voor de gevolgen.
Ik vind dit zeer misleidend en het is allemaal zeer verwarrend voor de consument. Ik heb al aangegeven dat ik voor jaar 1 gewoon betaal, omdat ik hier ook gebruik van heb gemaakt. Dit is niet meer dan normaal. Dit kan ik met belastingteruggaaf en inkomsten uit mijn nieuwe (parttime) baan binnen korte periode volledig afbetalen. Echter blijven ze ook om jaar 2 zeuren en op alle ideeën van mijn kant uit onredelijk reageren.

Ook heeft dit hele gedoe mijn herstel proces niet ten goede gedaan. Ik ben een periode opgenomen geweest vanwege alle stress hierom heen en ben inmiddels 15kg afgevallen. Mijn haar valt uit van de stress en ik heb constant uitslag over mijn lichaam. Dit in combinatie met alles eromheen is geen pretje.

Ik ga er morgen een advocaat op zetten want ik ben nu ook niet meer redelijk. Ik ben moe en ik ben hier klaar mee.

2/2

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door Julie4444 »

moret2 schreef:Het LOI is niet gecertificeerd en niet geaccrediteerd. Dit betekent eigenlijk dat zij niet betaald worden door het Ministerie van Onderwijs en dat de inspectie maar matigjes controleert.
Sinds wanneer worden alle geaccrediteerde opleidingen betaald door het ministerie van onderwijs?

Lieke21.
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2018 08:21

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door Lieke21. »

Oh de LOI krijgt wel zeker betaald voor elke student die staat ingeschreven.
Zelf enkele jaren terug een opleiding gevolgd en behaald met een diploma.
Echter "verzaken" ze te registreren dat ik dit diploma heb behaald, waardoor ik doodleuk tot de maximale studietijd ingeschreven blijf bij de LOI.
Nu ingeschreven als begeleider van een LOI student (is weer iets nieuws...). Echter kan hun systeem hier geen onderscheid in maken, waardoor dat ze genoodzaakt zijn mij wederom als student in te schrijven. Erg vreemd als je het mij vraagt.

Julide
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2018 20:34

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door Julide »

Vanaf het begin is de ondersteuning matig, net als de stof. De klantenservice is ronduit incompetent.

Afgelopen jaar heb ik als gevolg van ziekte niets kunnen doen. Enkele weken geleden ben ik vol goede moet weer begonnen. Nu ben ik na 4 jaar uit de digitale omgeving gezet, terwijl er toch duidelijk in mijn overeenkomst staat dat ik er maximaal 6 jaar over mag doen. Geen waarschuwing, niets. Eén en al droefenis. Ik raad iedereen af om naar de LOI te gaan.

Noordermeisje
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2018 12:18

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door Noordermeisje »

Maand geleden me aangemeld bij L.O.I. voor een opleiding. Dat ging allemaal vlot, lesmateriaal ontvangen en uiteraard het eerste lesgeld betaald. Echter ik krijg geen inlog-gegevens van ze om mij huiswerk in te sturen. Nu vermelden ze te bereiken zijn via Whatsapp, mail of telefoon.
Dus niet, via Whatsapp kun je dus geen inlog- gegevens vragen maar kan wel weer via Facebookpagina.
Via de mail, krijg je het bericht terug dat ze je voor 18 oktober 2018 gaan beantwoorden.
Dan zou ik al het volgende termijn bedrag moeten overmaken en tot die tijd kan ik niet inloggen bij het L.O.I.
Waardeloos.

Charlie Venema
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2018 12:51

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door Charlie Venema »

Afgelopen zomer begonnen met de cursus Engels voor meergevorderden. Het materiaal is snel in huis en goed samengesteld. Toch ben ik uitermate ontevreden. Dit vooral omdat gesteld wordt dat er een service center achter zit waar je met al je vragen terecht kunt. Als je echter via een van de contact mogelijkheden, aangegeven door de LOI, probeert contact op te nemen, geeft niemand thuis. Een aantal keren de klantenservice gebeld en bijna een uur (!!) in de wacht gestaan voordat iemand mij te woord stond. Dus mocht je geen ondersteuning nodig hebben en geen (praktische) vragen gedurende het traject willen stellen dan kun je overwegen een cursus bij de LOI te gaan doen maar als je minimale ondersteuning zoekt, raad ik de LOI ten zeerste af. Daarnaast vind ik de ingezonden opgaven uiterst summier voorzien van commentaar. Soms alleen "goed gedaan". En dat bij inspreek opdrachten die hortend en stotend zijn ingesproken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zijn er ook nog tevreden klanten van LOI?

Ik sprak iemand die Technische Informatica online wilde doen.
Maar na 3 avonden niet kunnen inloggen, overdag werken of moet je eerst slapen en in de nacht gaan studeren?
Deze opleiding gaat binnen de 14 dagen bedenktijd terug.. maar zijn er ook tevreden geslaagde,
ze noemen het Technische Informatica, maar lijkt meer Manager opleiding als leidinggevende waar iets van Informatica bij zit!

jkeuning
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2020 16:10

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door jkeuning »

Bijna onmogelijk om je HBO opleiding af te ronden

Na veel problemen gedurende mijn HBO vertaalopleiding was ik eind 2019 eindelijk zover dat ik op 3 december mijn afstudeerscriptie kon inleveren. Alle onderdelen waren hiermee gedaan. Nu wachten op de afstudeerzitting, maar het blijft stil bij de LOI en ik krijg geen reactie op email en geen respons na telefoontje. Dan maar via klacht.nl en daar ben ik nu 2 weken mee in gesprek. Vandaag kondigt de LOI verregaande Corona maatregelen aan, alles wordt uitgesteld, ook afstudeerzittingen en zelfs het organiseren en plannen van de afstudeerzittingen wordt tot 16 april niet gedaan. In dit tempo duurt het dus voor mij meer dan een half jaar om af te studeren. (vanaf 3-12 tot ?) Ondertussen moet ik vertaalopdrachten afzeggen, kan ik mijn bedrijf niet opstarten, door laksheid van de LOI. Alsof het al niet genoeg was. Overmacht is nu een geldig excuus, maar toch niet van de eerdere vertraging? Van organiseren en plannen wordt niemand ziek toch? Ik ben er zo langzamerhand wanhopig en ziek van.
J. Keuning

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door berndv »

jkeuning schreef:
13 mar 2020 16:21
Ondertussen moet ik vertaalopdrachten afzeggen, kan ik mijn bedrijf niet opstarten
Deze link snap ik niet helemaal. Natuurlijk is een papiertje fijn, maar die vertaalopdrachten worden toch niet beter vertaald als u dat papiertje of die titel heeft? Ook het opstarten van een bedrijf staat toch ook los van het wel of niet hebben van het diploma. Het is natuurlijk wel vervelend dat ze de boel zo lopen te vertragen en dan nu met het virus zal het ook zeker niet in uw voordeel werken.

Dees1988
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2011 14:13

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door Dees1988 »

Ik ben helemaal klaar met de LOI. Heb spijt aan deze school te zijn begonnen, had ik maar..

Begonnen in 2018 en het ging lekker voortvarend. Maar verbaas je niet, bepaalde vakken/modules zijn gewoon niet te halen. Na 3 keer gezakt te zijn met een examen, na wéér een 5 ben ik er wel klaar mee. Heb gelezen in een document dat zelfs de inspectie vragen stelde over het laag slagingspercentage bij dit vak. Natuurlijk doet LOI hier niets aan, studenten meerdere keren laten zaken levert veel geld op.

Robots bij de examencommissie, inzages alleen in Leiderdorp mogelijk wat niet te doen is voor studenten die ver weg komen. Vragen op examens die niet in de lesstof staan. Herziening van een module misschien alleen mogelijk als 9 van de 10 leerlingen klaagt? En de fouten in de leerstof zijn al helemaal om te gillen.


En voor de LOI-studenten, accepteer niet alles maar vecht er tegen, desnoods met een advocaat. LOI denkt wel eens overal gemakkelijk van af te komen. De studie is duur, de herexamens zijn duur, voor zoveel geld hoef je niet alles zomaar te accepteren.

:x

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: klachten over de LOI

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Welk vak studeerde je?

De eenvoudige Havo of VWO lukte nog wel maar hebben ze goede leraren?
Denk dat het per vak verschillend is en van alle opleiders, ze worden opgekocht en vele oude goede namen nu bij 1 grote eigenaar die alleen naar winstmarge lijkt te kijken.

Gesloten