LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Capabel opleiding doktersassistente

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
cjvdz
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2011 10:11

Capabel opleiding doktersassistente

Ongelezen bericht door cjvdz »

Ik wil graag een carriere switch maken, werk nu als vz ig in de thuiszorg en als pedagogisch medewerker op een buitenschoolse opvang.
Nu ben ik op de opleiding van Capabel terecht gekomen, 1 jaar en dan al een diploma! Lijkt me ideaal aangezien ik niet nog 2 of 3 jaar naar school wil.

Wie heeft er ervaring met deze opleiding in Leeuwarden? Wil graag uit de praktijk horen of het leuk en te doen is. Of er niet teveel gedoe is, en of je wel goed wordt begeleid..

Alvast bedankt

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: Capabel opleiding doktersassistente

Ongelezen bericht door WillemLW »


cjvdz
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2011 10:11

Re: Capabel opleiding doktersassistente

Ongelezen bericht door cjvdz »

De eerste link heb ik voor ik dit bericht plaatste gelezen, maar dit is van 3 jaar terug. Vandaar dat ik eigenlijk hoop dat het nu verbeterd is. Zal hier in Leeuwarden eens rondbellen (ziekenhuis etc.) of ze inderdaad geen studenten van Capabel aannemen..

Ik zou in eerste instantie naar het ROC hier, een volwassen deeltijd opleiding. Maar door bezuinigingen van ons fantastische kabinet kan deze opleiding niet van start gaan..

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Capabel opleiding doktersassistente

Ongelezen bericht door kuklos »

Voordat je begint, zorg dat je zeker weet dat artsen en ziekenhuizen wel mensen aannemen die bij Capabel zijn opgeleid.

cjvdz
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2011 10:11

Re: Capabel opleiding doktersassistente

Ongelezen bericht door cjvdz »

Toevallig heb ik net met het MCL gebeld, ze hebben een samenwerkingsverband met 2 ROC's en niet met Capabel dus nemen ze hier geen stagiaires van aan..

93KIM
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2012 20:36

Re: Capabel opleiding doktersassistente

Ongelezen bericht door 93KIM »

Beste mensen,

Ik ben van plan Capabel Onderwijs te gaan doen in Amsterdam.
Ik ga in Augustus starten met de opleiding Doktersassistente.
Maar voordat ik mij aanmeld , ik wil eerst de open dag bezoeken en dat is op 27 Juni. De opleiding begint 21 Augustus... Ben ik dan niet laat met het inschrijven?

Ik heb veel informatie gelezen op het internet, positieve en vooral veel negatieve ervaringen. Maar dat verschilt per persoon, vestiging en hoe gemotiveerd je bent.
Heeft er iemand in Amsterdam Capabel Onderwijs gevolgd? Zo ja, kan je je ervaring delen svp?

En binnen hoeveel weken/maanden krijg je antwoord nadat je hebt aangemeld?

Alvast bedankt.

Gr Kim

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Capabel opleiding doktersassistente

Ongelezen bericht door kuklos »

@93KIM, ook voor jou het advies je er eerst van te vergewissen of jouw diploma van deze opleider wel geaccepteerd wordt door artsen en ziekenhuizen.

93KIM
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2012 20:36

Re: Capabel opleiding doktersassistente

Ongelezen bericht door 93KIM »

Kuklos

Bedankt voor je advies. Het wordt beweerd dat het wel geaccepteerd wordt.. omdat het erkend is. En ben hierna van plan om door te studeren ..

groetjes

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Capabel opleiding doktersassistente

Ongelezen bericht door kuklos »

Het wordt beweerd. Door wie? Door Capabel of door artsen die jou daarna zouden moeten aannemen?

93KIM
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2012 20:36

Re: Capabel opleiding doktersassistente

Ongelezen bericht door 93KIM »

Door Capabel.. jouw advies heeft mij echt aan het denken gezet.
Je hebt gelijk het wordt voor later wel moeilijk.
Ik ben van plan hierna HBO te studeren stel als er iets tussen komt dan moet ik jammer genoeg stoppen en werken.. En word ik niet eens aangenomen met mijn Capabel Diploma..

Ik heb naar Hogeschool gebeld of ze studenten met Capabel diploma aannemen , er werd verteld dat ze het moesten onderzoeken etc..

Ik weet het niet.. wat raden jullie mij aan?
1 jarig Capabel opleiding , of 2 jaar MBO (BBL)?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Kim

93KIM
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2012 20:36

Re: Capabel opleiding doktersassistente

Ongelezen bericht door 93KIM »

Beste mensen,

Ik heb een aantal link van de boeken volgens mij zijn het boeken van Doktersassistente, maar weet het niet zeker..

Kan iemand mij vertellen of het wel zo is of niet.

Alvast bedankt.

Zie hier onder:

- http://books.google.nl/books?id=cCjVmMw ... te&f=false

- http://books.google.nl/books?id=8dnABO2 ... te&f=false

- http://books.google.nl/books?id=-rxfH6K ... te&f=false

- http://books.google.nl/books?id=Ewqwop2 ... &q&f=false

Groetjes,
Kim

93KIM
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2012 20:36

Re: Capabel opleiding doktersassistente

Ongelezen bericht door 93KIM »

.. wat raden jullie mij aan?
1 jarig Capabel opleiding , of 2 jaar MBO (BBL)????

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: Capabel opleiding doktersassistente

Ongelezen bericht door WillemLW »

Ik zou eerder voor een ROC gaan dan een particuliere opleiding. Die particuliere opleidingen komen toch regelmatig negatief in het nieuws, al wil dat natuurlijk niet zeggen dat Capabel slecht is. Wellicht kun je eens bellen met het Ministerie van Onderwijs: er zullen vast wel ergens rapportages beschikbaar zijn door de onderwijscommissies/controles. Heb je dat al gedaan?

93KIM
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2012 20:36

Re: Capabel opleiding doktersassistente

Ongelezen bericht door 93KIM »

Beste WillemLW,

Bedankt voor uw reactie en advies.

Ja, Die particuliere opleidingen komen jammer genoeg negatief in het nieuws, maar er zijn ook veel studenten die Capabel onderwijs hebben gevolgd en nu werken of verder studeren, daarom twijfel ik veel. Want ROC duurt 2 jaar maar Capabel 1 jaar, ik wil het liever in 1 jaar afronden. Als het in 1 jaar kan waarom zou ik voor 2 jaar kiezen?


En het is moeilijk om een werkplek te vinden als ik BBL doe.

Nee. Ik heb dat nog niet gedaan. Ik heb het nummer van Ministerie van Onderwijs niet. Ik ga het opzoeken en bellen, bedankt.

Groetjes,
Kim

93KIM
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2012 20:36

Re: Capabel opleiding doktersassistente

Ongelezen bericht door 93KIM »

Beste cjvdz,

Heb je al een besluit genomen? Ga je Capabel Onderwijs volgen?
Heb je je al aangemeld? Ik ga volgende week een besluit nemen..
2 jarig MBO ( BBL) of 1 jarig Capabel onderwijs..

groetjes

Gesloten