LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke opleiding tot medisch secretaresse raden julie aan

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
pedicuremonique
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2013 12:10

Welke opleiding tot medisch secretaresse raden julie aan

Ongelezen bericht door pedicuremonique »

Hallo,
Ik wil graag een opleiding gaan doen en de medische wereld trekt me toch steeds meer aan. Nu twijfel ik tussen een opleiding voor doktersassistente of medische secretaresse.
Het verschil is naar mijn idee vooral de eventuele medische handelingen die je als assistente mag uitvoeren. Zeg het maar wanneer ik me hierin vergis.
Wanneer ik nu eerst voor de opleiding van medische secretaresse ga kan ik van daaruit eventueel misschien wel weer verder voor doktersassistente. Dit lijkt mij verstandiger gezien mijn prive situatie.
Ik heb nu namelijk geen tijd om stage te lopen vandaar ook deze eerste keuze. Maar welke opleiding is hier dan voor aan te raden? Er zijn er zoveel.
Wie heeft hier ervaring met de opleiding voor medische secretaresse of wie werkt als medische secretaresse en wil zijn of haar ervaringen delen.

volley
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jul 2013 22:59

Re: Welke opleiding tot medisch secretaresse raden julie aan

Ongelezen bericht door volley »

Maak eens wat afspraken met een ziekenhuis waar medisch secretaressen werken !

Sarelientje
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2014 20:14

Re: Welke opleiding tot medisch secretaresse raden julie aan

Ongelezen bericht door Sarelientje »

in ieder geval niet bij de NHA...
ik zou starten met medisch secretaresse. later als je wel tijd hebt om stage te lopen kun je vrijstellingen krijgen voor doktersassistente.

Gesloten