LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nha wil me dagvaarden

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
pipperdepip
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 sep 2013 10:22

Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door pipperdepip »

Ik heb vorig jaar een cursus aangevraagd bij de NHA met gratis tablet.
Het eerste maand termijn werd al afgeschreven voordat ik nog maar iets had ontvangen.
Ik heb gebeld bij de nha en er werd me verteld dat het bezorgd zou worden.
Ik heb even afgewacht maar helaas niets ontvangen dus heb heb ik het maand termijn terug laten boeken. Ik ga niet betalen voor iets wat ik niet heb gekregen.
Daarna nog een keer contact opgenomen en gevraagd waar alles bleef, toen werd me verteld dat het eerste pakket bezorgd was door de tnt.
Dat zal allemaal wel , maar ik heb niets ontvangen.

Daarna heb ik het op zijn beloop gelaten door persoonlijke omstandigheden , dochter een aantal keren in het ziekenhuis etc

Toen ik een brief kreeg van een incasso buro dat ik het totale lesgeld ineens moest betalen.
700 euro.

Daar heb ik ook gelijk op gereageerd van dat ik niets ontvangen heb.
Toen kwamen ze met een brief van tnt dat het bij mij bezorgd moest zijn.
Ik heb toen gevraagd om de handtekening want meestal moet je tekenen voor zoiets.
Dat hadden ze niet.

Daarna weer een maand of 2 niets gehoord en nu willen ze me gaan dagvaarden als ik die 700 euro niet ga betalen.

Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik het maand termijn gelijk overmaak als ik het pakket krijg, en dat ik dan gewoon per maand voor de cursus betaal.

Daar gaan ze niet mee akkoord , eerst het gehele bedrag betalen en daarna gaan ze opnieuw leveren, u begrijpt dat ik daar weinig vertrouwen in heb

mh73

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door mh73 »

De NHA moet de bewijzen leveren dat de zending is aangekomen. Als ze geen handtekening voor ontvangst hebben, kunnen ze niet bewijzen dat de zending is aangekomen. We weten allemaal dat niet iedere postbezorger even netjes is. Zeker als het een pakket met een tablet betreft.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan maar voor de rechter laten komen. Geen handtekening is geen bewijs van ontvangst/verzending. Niet zo moeilijk toch?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door dhc »

Misschien nog één keer aangetekend bij de NHA melding doen dat je volhardt in je weigering te betalen voor lesmateriaal dat je niet hebt ontvangen en dat je een eventuele gang naar de rechter met vertrouwen tegemoet ziet.
Ik gok erop dat ze dan wel normaal reageren..of de zaak afblazen.

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door Bosjesman »

mh73: bij mij was het zo dat ze eerst het lesmateriaal stuurden met daarin een bon voor die tablet, die je dan veel later kreeg.

Topicstarter: kun je dat niet aangeven: dat het niet logisch is dat je het lesmateriaal wel ontvangen zou hebben, maar nooit een tablet aan hebt gevraagd?

Trouwens ik kreeg de tablet en mijn dochter heeft hem die dag laten vallen, grr beeldscherm gebarsten...

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door Jolijn »

snuffel1 schreef:De NHA is gekke Henkie niet die tablet hoort bij het lesmateriaal, pas al je echt start krijg je dat ding binnen. Helaas ben je niet eens aan de cursus begonnen omdat je de tablet niet ontvangen had. Zo dom om te denken dat je iets gratis krijgt en niet nadenkt over de consequenties.
Mocht je toch een studie willen gaan doen raad ik je een opleiding consumentenrecht aan.
O ja?

Heb jij het idee dat het puur en alleen om de tablet gaat?

Daarna nog een keer contact opgenomen en gevraagd waar alles bleef, toen werd me verteld dat het eerste pakket bezorgd was door de tnt.
Dat zal allemaal wel , maar ik heb niets ontvangen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door crazyme »

Laat het pakket versturen onder rembours.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik denk dat je te vroeg hebt gehandeld.

pipperdepip
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 sep 2013 10:22

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door pipperdepip »

die tablet vind ik totaal niet belangrijk snuffel1, heb namelijk een goede tablet.

Mijn punt is gewoon dat ik niet ga betalen voor iets wat ik niet ontvangen heb.

En bosjesman, ik ging er eigenlijk vanuit als je het eerste pakket had ontvangen en de eerste 2 termijnen had betaald dat je dan automatisch de tablet kreeg.
dat van die bon opsturen of zo, daar heb ik niets over gelezen.


ik heb bericht gehad dat ze de klacht uitgebreid gaan onderzoeken
dus ik ben benieuwd

Ik heb ze een voorstel gedaan, het eerste pakket opnieuw opsturen naar desnoods bij een bruna dat ik het daar persoonlijk kom afhalen en dat ik dan gewoon de cursus ga doen en dat de afschrijving dan gewoon per maand kan plaatsvinden.

pipperdepip
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 sep 2013 10:22

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door pipperdepip »

Hun voorstel heb ik vandaag per brief gehad.
Ze willen het gehele lesmateriaal aangetekend opnieuw versturen.
Maar ik moet dan wel een regeling treffen met het incasso buro want daar blijft de vordering dan liggen incl incasso kosten.

Daar ga ik niet mee akkoord

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik vind dat je een onderscheid moet maken tussen 2 zaken.

1. Je bent een overeenkomst met de NHA aangegaan voor een opleiding.
2. Je hebt een zending met lesmateriaal van de NHA niet ontvangen.

ad1. Deze overeenkomst bestaat nog gewoon omdat ze door niemand is opgezegd of ontbonden, en dienen jullie beiden dus ook na te komen.
ad2. De NHA dient aan te tonen dat je de zenidng met lesmateriaal ontvangen hebt, of eventueel een nieuwe zending naar je te sturen.

Je kunt echter niet net doen of de overeenkomst niet meer bestaat omdat je een zending niet hebt gehad.

pipperdepip
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 sep 2013 10:22

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door pipperdepip »

Nee maar ik ga geen incasso kosten betalen.
Heb tot nu toe helemaal geen pakket ontvangen.

pipperdepip
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 sep 2013 10:22

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door pipperdepip »

Daarbij heb ik ze verzocht om de overeenkomst te ontbinden
Het product in dit geval het cursus materiaal is niet geleverd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door Jolijn »

pipperdepip schreef:Nee maar ik ga geen incasso kosten betalen.
Heb tot nu toe helemaal geen pakket ontvangen.
Groot gelijk.
Laat je niet afschepen met 'het ligt bij het incassobureau, dat is niet meer terug te draaien enz.'
Om überhaupt incassokosten te mogen berekenen moet aan een paar voorwaarden worden voldaan.
Zo te lezen is dat - ook- niet gebeurd.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door gilas »

Leo The Emperor schreef: 1. Je bent een overeenkomst met de NHA aangegaan voor een opleiding.
Omgekeerd heeft NHA zich ook niet aan de overeenkomst gehouden aangezien TS niets heeft ontvangen en dus de opleiding niet kan volgen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door crazyme »

gilas schreef:
Leo The Emperor schreef: 1. Je bent een overeenkomst met de NHA aangegaan voor een opleiding.
Omgekeerd heeft NHA zich ook niet aan de overeenkomst gehouden aangezien TS niets heeft ontvangen en dus de opleiding niet kan volgen.
Leo heeft gelijk wanneer hij stelt dat een overeenkomst niet kan worden ontbonden omdat een pakket niet is ontvangen. Nha moet dat probleem oplossen, ts moet het probleem rondom de betaling oplossen.

Ts was te snel met het terugboeken van een betaling en nha was te snel met het incassobureau.

Een compromis lijkt mij redelijk. Zeg 50% van de incassokosten.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door Jolijn »

Waarom een compromis?
Er is geen grond incassokosten te berekenen.
Nha heeft het eerste lespakket niet tegen gehouden omdat TS de betaling heeft terug geboekt.
Het is juist andersom.

MVinken
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2014 16:06

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door MVinken »

TS: Allereerst vervelend om te horen dat je problemen ondervindt bij NHA, mijn familie en ook ikzelf maken weleens gebruik van hun dienstverlening, tot op heden nog geen problemen ondervonden.

Maar goed, Juridisch gezien kan je wachten tot de incassobureau je daagt voor de rechtbank, dit zal jij zeer waarschijnlijk winnen gezien:
1. Je de pakket(ten) met lesmateriaal niet hebt ontvangen;
2. Je tot op heden beschikbaar hebt gesteld om dit probleem op te lossen, zonder enige positieve tegen compromis.

Ad1, NHA dient te bewijzen dat je de pakket(ten) met lesmateriaal hebt ontvangen, zoals ik kan lezen zal dat hun niet lukken.
Ad2, De NHA kan altijd een incassobureau verzoeken om te stoppen, zij zullen dan wel geld verliezen en dat valt nog te overzien voor hen gezien als je voor de rechter laat komen duurder is.

Ik hoop dat de problemen worden opgelost.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door prem »

pipperdepip schreef:Nee maar ik ga geen incasso kosten betalen.
Heb tot nu toe helemaal geen pakket ontvangen.
Je moet gewoon aan nha betalen wat je moet betalen, het incasso buro gaat je echt niet dagvaarden, geen probleem

Locodwajel
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2015 21:24

Re: Nha wil me dagvaarden

Ongelezen bericht door Locodwajel »

Hier idem , cursus materiaal niet ontvangen! Brief incasso bureau , ik betaal niet voor goederen die ik niet ontvangen heb.
Bellen naar NHA levert niets op , je moet met het incasso bureau bellen. Deze gaan mijn cursus materiaal niet bezorgen denk ik.
En opzegging kan opeens niet meer als,je dossier overgedragen is .

Gesloten