LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies, Opleiding NTI maar 1 punt te weinig voor toelating

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
MKattenberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2015 21:11

Advies, Opleiding NTI maar 1 punt te weinig voor toelating

Ongelezen bericht door MKattenberg »

Hallo iedereen.

Heb een klein vraagje omtrent de opleiding juridisch medewerker via NTI. (MBO-4).

Het is al een hele tijd geleden (12 jaar) dat ik voor het laatst achter de schoolbanken zat maar heb toch besloten weer te gaan studeren. In plaats van gelijk een HBO opleiding te volgen heb ik besloten om de opleiding Juridisch Medewerker te gaan volgen.

Nu weet ik van vrienden en kennissen dat voor het MBO er nooit gevraagd wordt naar diploma's van vorige opleidingen, alleen dat je moet toegeven dat je een diploma hebt met xxx voorwaarden.

Ik heb een VMBO diploma met allemaal 7's (dus op C niveau). behalve Nederlands, dat is dus net een 6.2 (B niveau).

Nu vragen ze bij het NTI dat je als toelatings eis een C voor Nederlands hebt, nu heb ik dat niet maar wetende dat ze er toch niet naar vragen, kan het kwaad me gewoon in te schrijven voor de opleiding?

Anders moet ik eerst een test doen, en als ik die niet red moet ik eerst een basisopleiding doen van 12 maanden. (Heb trouwens een aantal jaar geleden ook een 21+ toets gedaan voor HBO rechten en had een 7 voor Nederlands). dus ik kan MBO-4 wel aan qua Nederlandse taal (behalve sommige typefouten hier :).

Maar goed. MIsschien heeft iemand tips? Ik zit op het punt om de opleiding te bestellen maar ben benieuwd of misschien iemand nog wat advies heeft.

Fijn weekend en bedankt alvast!

Gesloten