LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NCOI herkansen en belooft klassikaal onderwijs onmogelijk

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
P.slokker
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 jun 2010 16:33

NCOI herkansen en belooft klassikaal onderwijs onmogelijk

Ongelezen bericht door P.slokker »

Ik volg een HBO opleiding, geen bachelor via de NCOI. Voor één van de module opdrachten moet een module opdracht gemaakt worden. Helaas is deze voor mij met een onvoldoende beoordeeld. Uit mijn ervaring bij LOI had ik verwacht dat ik de feedback die ik na inleveren terugkrijg zou kunnen verwerken en daarna de mogelijkheid krijg om hem opnieuw in te leveren. Om de één of andere moet je bij NCOI dan herkansingskosten betalen(195 euro) die even hoog zijn als de originele examen kosten.

Nu kan ik begrijpen dat je bij een extern examen, die ook bij sommige modules zitten, wel de volle mep betaalt als je het niet red. Maar bij een module als deze waarbij je een document oplevert wat nagekeken wordt vind ik kosten hiervoor niet rechtvaardig. Om het uiteindelijke diploma te halen zit er niks anders op dan te herkansen, want deze module is ook niet elders te voltooien.

Verder hoort er ook een eindopdracht bij de opleiding waarbij 2 bijeenkomsten horen. Doordat er te weinig aanmeldingen zijn voor deze bijeenkomsten gaat dit deze periode niet door. Nu heb ik de keus om e-learning te doen of me in mei opnieuw in te schrijven voor de bijeenkomst zonder dat ik daar de garantie krijg dat het dan wel doorgaat. Ik vind dat ik recht heb op de klassikale variant aangezien ik me daarvoor ingeschreven heb, maar de NCOI doet of haar neus bloed en geeft geen garantie voor de klassikale bijeenkomst en biedt ook geen financiële compensatie bij het kiezen van de e-learning variant.

Verder is het met de andere 2 modules ook niet vlekkeloos gegaan. Bijvoorbeeld verdwenen lesmateriaal op de 2de lesdag en geen docent voor een 3de lesdag totdat we onze poot stijf hielden en eiste dat er wel een docent zou zijn op de 3de lesdag. Op dat moment werd er toch nog een docent geregeld, maar dit was wel een andere.

Al met al ben ik er achter gekomen dat de NCOI een commercieel gedrocht is dat alleen maar bezig is met opleidingen verkopen en op allerlei manieren geld te verdienen zonder rekening te houden met het belang de studenten. Voor mij is dit de laatste keer NCOI en ik zal NCOI bij iedereen afraden. :!:

MJHH
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2017 13:36

Re: NCOI herkansen en belooft klassikaal onderwijs onmogelijk

Ongelezen bericht door MJHH »

Ik onderschrijf je frustratie. Ik ben sinds oktober begonnen, via Schoevers wat onder NCOI valt, met een 2-jarige deeltijd opleiding. Heb me ingeschreven voor de avond opleiding in Rotterdam. Ik heb nu 6 vakken gevolgd en heb maar 1 vak op dinsdagavond in Rotterdam gehad. Bij de andere vakken kreeg ik 1 a 2 weken voor aanvang van de eerste les te horen dat ik een andere alternatief moest kiezen. Dit "alternatief" was altijd op een andere dag en in een andere stad, Utrecht, Amsterdam zelfs Zwollen zijn voorbij gekomen.
Voor een op opleider die voornamelijk mensen opleidt die organisatorisch sterk dienen te zijn hebben ze zelf dat vermogen nog niet ontwikkeld!
Verder kost inderdaad alles geld, herkansen (tussen de 220-195 euro), bezwaar maken (75euro), enz enz enz. Daarnaast zijn de toetsingsmethode zeer slecht. Meerkeuze toetsen van 40 vragen waar bij je bij 27 goed nog steeds een onvoldoende hebt, verslagen die subjectief beoordeeld worden door een examinator die niet je leraar is.
Ik moest inderdaad ook voor een informatie bijeenkomst naar Utrecht op een dag dat ik een vrijgezellenfeest had, geen ander alternatief dan moet ik volgend jaar maar komen wat me een jaar vertraging op zou leveren omdat ik niet naar een informatiebijeenkomst kan die, naar ik hoorde, niet enorm informatief was.
Daarnaast zijn de helft van de leraren ver ondermaats en de begeleiding enorm slecht. Bellen voor informatie werkt ook niet want afhankelijk van wie je spreekt krijg je andere informatie, tegenstrijdig of incorrecte informatie blijkt achteraf, en andere adviezen.

Gesloten