LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Learningtrain

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
marjolein.brouwer-van-olderen
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2016 17:37
Contacteer:

Learningtrain

Ongelezen bericht door marjolein.brouwer-van-olderen »

Ik deel graag mijn ervaring met het bedrijf Learningtrain hier omdat er voor de rest wat recensies betreft niks over te vinden is. Bij springes scoort het bedrijf een 9,3 maar als je die recensies leest zul je zien dat het keer op keer gekopieerde marketing verhaaltjes zijn.

Mijn ervaring was ronduit slecht. De site doet geloven dat het een groot bedrijf is met veel docenten. Het gaat hier echter om een eenmanszaak bij een mevrouw aan huis. Hierbij zijn de cursussen zeer prijzig voor wat je krijgt (eerst een praatje voor het begin, half uurtje eerder stoppen waardoor de duur van het echte les krijgen al een stuk korter wordt, geen lunch, instant koffie als je er echt op staat). Sommige tools werden niet behandeld simpelweg omdat de docent deze tool 'verschrikkelijk' vond.

Voor mensen, zoals ik, die op een Apple werken is deze cursus ook niet toegankelijk. Alles is daar op Windows, ik kon huiswerk niet openen omdat dat alleen maar op Windows computers zou kunnen, het is totaal ingericht voor Windows.

Ik zou deze cursus echt bij niemand aanraden. Ik hoop hiermee mensen eerlijke informatie te geven, er is voor de rest gewoon echt niks over dit bedrijf te vinden behalve de blije verhalen op haar eigen site en die 9,3 op springes. Wanneer je deze cursus van je eigen spaargeld moet betalen zou ik huilen. Ik heb tevens wel een onderwerp op dit forum gevonden wat al gesloten is over yourvisions. Dit is dezelfde mevrouw met hetzelfde bedrijf onder een andere naam.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Learningtrain

Ongelezen bericht door newmikey »

U geeft wel erg weinig informatie zoals bijvoorbeeld wat voor cursus het om ging (vogels spotten, kleifiguren maken, reiki etc.). Dat het op Windows computers plaats vindt moet géén beletsel zijn, de meeste bestanden zijn tegenwoordig uitstekend uitwisselbaar tussen verschillende besturingssystemen mits deze daarvoor ingericht zijn.

marjolein.brouwer-van-olderen
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2016 17:37
Contacteer:

Re: Learningtrain

Ongelezen bericht door marjolein.brouwer-van-olderen »

Het gaat om een Adobe Illustrator cursus.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Learningtrain

Ongelezen bericht door newmikey »

marjolein.brouwer-van-olderen schreef:Het gaat om een Adobe Illustrator cursus.
Dan lijkt het me eerder een simpel configuratieprobleem. Uw PC kan andere fonts aan boord hebben of de MAC bestandsnaam is niet herkenbaar door Window. Dat is niet iets waar dit bedrijf iets aan kan doen uiteraard.

marjolein.brouwer-van-olderen
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 nov 2016 17:37
Contacteer:

Re: Learningtrain

Ongelezen bericht door marjolein.brouwer-van-olderen »

Het staat iedereen vrij wat hij of zij doet met deze informatie. Ik heb een zeer onprettig ervaring met deze cursus gehad (niet alleen omdat ik huiswerk niet op mijn Mac kon openen) en ik hoop dat mensen hierdoor niet net als ik alleen afgaan op een site die je op het verkeerde been zet. Wat een ieder er voor de rest mee doet moet hij of zij zelf weten.

genf
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2017 12:02

Re: Learningtrain

Ongelezen bericht door genf »

Toevallig kwam ik deze discussie tegen. Ik heb ook een cursus bij learningtrain gedaan, en mijn ervaring is iets anders. Vandaar een reactie.

Ja, het is een een-vrouws-zaak, maar je krijgt les in een volwaardige cursusruimte. Dat de docent toevallig in hetzelfde pand woont maakt dan niet uit.
Of het bedrijf één of tien docenten in dienst heeft lijkt me ook niet zo relevant. Het gaat om de kennis en vaardigheid van de docent, en die leek mij prima in orde. Overigens, waar op de site lees je dat er "veel docenten" zijn? Ik zie dat nergens.

Dat je problemen had met MAC/Windows compatibiliteit is vervelend, maar heb je dat ook aangekaart bij de docente? Ik heb zelf buiten de lesuren veel ondersteuning gekregen bij het huiswerk. Er zijn ongetwijfeld veel cursisten die met Apple werken, dus dat dat niet ondersteund wordt kan ik me niet voorstellen.

Een groot voordeel vond ik dat de cursus ondanks geringe deelname (2 cursisten) gewoon doorging. Bij andere instellingen is dat meestal niet zo.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Learningtrain

Ongelezen bericht door kuklos »

genf schreef:Toevallig kwam ik deze discussie tegen.
Ik kom ook altijd heel toevallig een discussie tegen als ik ergens een positieve ervaring heb. :roll:

wereldbolletje
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2018 14:01

Re: Learningtrain

Ongelezen bericht door wereldbolletje »

Helaas heb ook ik een bijzonder slechte ervaring met Learningtrain. Ik volgde het complete pakket Webdesign + Photoshop, waarde van rond 3000 (!!) euro. Slechte begeleiding (liet het regelmatig afweten), geen of nauwelijks tijd of gelegenheid tot vragen stellen of het behandelen van moeilijke onderdelen. Simpelweg het voorlezen uit het boek, nadoen op de computer en hop, dan aan je huiswerk.
Ik zou iedereen beslist afraden om een cursus te volgen bij LearningTrain! :roll: :roll:

Gesloten