LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie doet fout in onderwijs

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: wie doet fout in onderwijs

Ongelezen bericht door BUNA »

Moneyman schreef:
witte angora schreef:Het leuke is dat dit topic dus ook door de leerlingen wordt gelezen. En wie weet ook door de ouders van die leerlingen... :mrgreen:
Nou, inderdaad... :shock:



Zullen we nu maar stoppen met koren op de molen van BUNA gooien? Die lacht zich rot...[/quote
nee hoor ik lach me niet rot

is alleen een bevestiging van de deelvraag ( vooroordelen en discriminatie)
maar neemt niet weg, dat de kern van de vraag overeind blijft

Had het niveau van Radar iets hoger ingeschat om tegendeel te bewijzen, maar helaas zijn hier (zich zelf noemde) deskundige aanwezig, waardoor een vooraf opgestelde stelling helaas als vaststaand feit bewezen dien te worden
In direct contact geven mensen sociaal wenselijke antwoorden en in een anonieme omgeving gaan alle remmen ( indien aanwezig) volledig los

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: wie doet fout in onderwijs

Ongelezen bericht door angel1978 »

Soms schaam je je diep voor sommige van je collega's :oops:
Als dit een collega is.. maar dat vraag ik me steeds meer af.

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: wie doet fout in onderwijs

Ongelezen bericht door BUNA »

Als jij toevallig ook op een MBO werkzaam bent en SV geeft ( methodische vaardigheden en BKP )zijn wij zeer zeker collegae!!!
En dan zal jij ook bepaalde doelen onderschrijven welke opgenomen zijn in het OER
even vak inhoudelijk de volgende vakken geef ik

301 A (doelgroepen en welzijn)
302A ( gespreksvoering)
302C ( vertrouwensrelaties)
303 B2 (samenwerking in activiteiten)
305 B ( multiculturele samenleving)
313 B3 informeren en adviseren (presenteren in activiteiten)

daarnaast nog BKP ( basis kennis psychopathologie)

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: wie doet fout in onderwijs

Ongelezen bericht door witte angora »

BUNA schreef:waardoor een vooraf opgestelde stelling helaas als vaststaand feit bewezen dien te worden
In direct contact geven mensen sociaal wenselijke antwoorden en in een anonieme omgeving gaan alle remmen ( indien aanwezig) volledig los
Daar heb ik toch al eerder antwoord op gegeven, je bevestigde de juistheid van mijn antwoord, en wederom gaan alle remmen bij jou los om je stelling als bewezen vaststaand feit te kunnen duiden, terwijl er dus geen enkele houdbare onderbouwing is en het gedane onderzoekje geen enkele grond biedt voor welke conclusie dan ook.

Je sociale vaardigheden zijn 0,000. Luisteren doe je niet, draaien en konkelen wel. Ik nok ermee, dit heeft geen nut.

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: wie doet fout in onderwijs

Ongelezen bericht door BUNA »

witte angora schreef:
BUNA schreef:waardoor een vooraf opgestelde stelling helaas als vaststaand feit bewezen dien te worden
In direct contact geven mensen sociaal wenselijke antwoorden en in een anonieme omgeving gaan alle remmen ( indien aanwezig) volledig los
Daar heb ik toch al eerder antwoord op gegeven, je bevestigde de juistheid van mijn antwoord, en wederom gaan alle remmen bij jou los om je stelling als bewezen vaststaand feit te kunnen duiden, terwijl er dus geen enkele houdbare onderbouwing is en het gedane onderzoekje geen enkele grond biedt voor welke conclusie dan ook.

Je sociale vaardigheden zijn 0,000. Luisteren doe je niet, draaien en konkelen wel. Ik nok ermee, dit heeft geen nut.
ok dank u wel voor uw bijdragen, dat mijn sociale vaardigheden 0,00000% zijn,
ik begrijp u volledig, maar draaien en konkelen doe ik niet ( tenminste niet naar mijn idee) mocht u het zo ervaren mijn nederige excuses.

ik dank u ook zeer hartelijk voor uw openheid m.b.t. het feit dat u autistisch bent, maar rechtvaardigt niet echt uw reacties, maar ik als BKKP docent zal het ook wel weer fout hebben ( nogmaals ik ben SV docent zie eerdere vakken en ook BKKP docent)

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: wie doet fout in onderwijs

Ongelezen bericht door Julie4444 »

BUNA schreef:nogmaals heel erg bedankt voor alle reacties

De vooroordelen zijn wederom bevestigd! denk dat mijn studenten hier zeer zeker een conclusie uit kunnen trekken!!! m.b.t. hun hoofd hypothese(H1) ( geen feit, want dat is te stellig)
Welke vooroordelen? Jij bent degene die zichzelf voor paal zet in dit topic.
BUNA schreef:Docenten moeten perfect zijn en als zij afwijkend gedrag vertonen ( niet naar de maatstaven van de maatschappij) zijn het geen echte docenten en dan wel misschien pubers die zich vervelen op internet ( of trollen)
Hoe kom jij in hemelsnaam tot die conclusie? Mag ik nu facepalmen?
Sorry hoor, maar jij snapt helemaal niets van je eigen topic.....
angel1978 schreef:Soms schaam je je diep voor sommige van je collega's :oops:
Als dit een collega is.. maar dat vraag ik me steeds meer af.
+1
Echt te triest voor woorden dit. Dergelijke personen geven ons dat lage sociale aanzien waar ons hele vakgebied last van heeft. Mooi he? Beetje ironisch dat dat geval dan ook gelijk "Sociale vaardigheid" geeft, terwijl hij zelf nul SV heeft.
witte angora schreef:Je sociale vaardigheden zijn 0,000. Luisteren doe je niet, draaien en konkelen wel. Ik nok ermee, dit heeft geen nut.
Helemaal mee eens. En laten we eerlijk zijn: kinderen kunnen beter geen docent hebben als TS en gewoon lekker niet naar school gaan, als TS echt docent is. Ik zou mijn kinderen actief thuishouden als ze dit soort idiote docenten hadden, die niets snappen van hun vakgebied, niets snappen van onderwijs, koppig niets willen horen over hun eigen functioneren, nooit reflecteren, en dan ook nog eens mentaal jonger (lees: minder ver ontwikkeld) zijn dan hun eigen leerlingen. Sorry hoor, maar mijn 4 havo kids zijn communicatief vaardiger en volwassener dan wat TS hier laat zien. :roll:

Buna: ga maar lekker door met onbewust onbekwaam zijn. Ik ben er wel klaar mee. Voor iedereen is in dit topic te lezen dat je maar van de hak op de tak onzin beweert, geen idee hebt hoe onderwijs/kennis overdragen werkt, en verder liegt dat je barst.

Zoek het maar lekker uit.

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: wie doet fout in onderwijs

Ongelezen bericht door BUNA »

Blijf de reacties zeer waarderen en ja SV aflezen uit een platte tekst is moeilijk, want elke nuance ontbreekt( verbale dan wel non-verbale communicatie is onmogelijk) en dat zullen collegae toch moeten bevestigen dan wel begrijpen, maar sommige zaken zijn wel heel erg verhelderend

Maar goed in elke beroeps groep zijn er haantjes (m/v) welke zich genoodzaakt achten om zichzelf te profileren en te bewijzen en helaas kan ik concluderen, dat het op een forum zoals dit niet anders is.

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: wie doet fout in onderwijs

Ongelezen bericht door BUNA »

en julie444\
jij zal toch als docenten Engels meer compassie met je leerlingen moeten vertonen
en jouw behaalde leerrendement is niet aan jouw te danken, maar meer aan de inzet van je leerlingen\
en dat jij geen VMBO klassen meer hebt is echt niet iets waar je trots op moet zijn, maar succes met je HAVO en VWO leerlingen, daar ga je prat op toch

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: wie doet fout in onderwijs

Ongelezen bericht door Julie4444 »

angel1978 schreef:Vervelend he, als er niemand meer hapt.. Dus dan maar anderhalf uur later proberen het vuurtje iets meer op te stoken om iemand uit de tent te lokken?
Echt he? :lol:
Ik heb dit topic aan een collega laten lezen. Ze viel bijna van haar stoel af van het lachen.

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: wie doet fout in onderwijs

Ongelezen bericht door BUNA »

Nee hoor, ik heb een gezinsleven en ben niet altijd op het net, maar lees ( op een onregelmatige basis) wel de reacties( en mag hierop reageren) vandaar dat er wel een verlate reactie kan plaats vinden
maar goed de hypothese dan wel feit is behaald en mijn studenten kunnen hier hun H0, welke negatief is gegrond verklaren en hun H1(positieve grondslag) als niet gegrond verklaren!!!!

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: wie doet fout in onderwijs

Ongelezen bericht door BUNA »

Julie4444 schreef:
angel1978 schreef:Vervelend he, als er niemand meer hapt.. Dus dan maar anderhalf uur later proberen het vuurtje iets meer op te stoken om iemand uit de tent te lokken?
Echt he? :lol:
Ik heb dit topic aan een collega laten lezen. Ze viel bijna van haar stoel af van het lachen.
Het is momenteel vakantie in alle drie de aangewezen regio's (noord/midden/zuid) wat betreft VO, MBO/ HBO hebben de mogelijkheid hiervan af te wijken maar VO niet.

Dus begrijp niet helemaal hoe je collega lachend van een stoel kan vallen als de scholen dicht zijn en kom a.u.b. niet met excuus dat u, voor u motiverende redenen op school aanwezig diende te zijn
Laatst gewijzigd door BUNA op 25 apr 2017 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: wie doet fout in onderwijs

Ongelezen bericht door BUNA »

Meivakantie 2017 - Nederland

Meivakantie data zijn verplicht. De scholen zijn zeker gesloten en uw kinderen zijn vrij.





Basisonderwijs
Noord **

22 apr 2017 t/m 30 apr 2017
Week 17

Midden **

22 apr 2017 t/m 30 apr 2017
Week 17

Zuid **

22 apr 2017 t/m 30 apr 2017
Week 17
Voortgezet onderwijs
Noord **

22 apr 2017 t/m 30 apr 2017
Week 17

Midden **

22 apr 2017 t/m 30 apr 2017
Week 17

Zuid **

22 apr 2017 t/m 30 apr 2017
Week 17

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: wie doet fout in onderwijs

Ongelezen bericht door BUNA »

Voortgezet onderwijs
Noord **

22 apr 2017 t/m 30 apr 2017
Week 17

Midden **

22 apr 2017 t/m 30 apr 2017
Week 17

Zuid **

22 apr 2017 t/m 30 apr 2017
Week 17



dus graag een nadere verklaring Julie 444!!!! waarom valt jouw collega lachend van een stoel als er momenteel geen actieve onderwijs activiteiten op het VO plaats vinden ( en ja ook docenten zijn in deze periode in het algemeen vrij )
Laatst gewijzigd door BUNA op 25 apr 2017 22:51, 2 keer totaal gewijzigd.

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: wie doet fout in onderwijs

Ongelezen bericht door BUNA »

Even recapituleerde je hebt een collega welke je dit topic hebt gestuurd via whats app en hij/zij viel van een stoel die jullie thuis ook hebben, heb ik het zo goed begrepen mevrouw julie 444 Maar wat is waar eerst viel je (onze) collega van een stoel na dit je dit topic kennelijk had laten zien, en nu opeens via whats app wat is waar mevrouw

jammer dat u zich profileert als een zeer kundig persoon, maar had u niet al meer ervaringen, zoals het leven op
een minimum loon, vervelende ervaringen met een mobile provider etc , eigenlijk kan ik concluderen dat u zichzelf genoodzaakt acht om op diverse topics de wijsneus uit te hangen

In acht nemende dat wij allemaal op topics kunnen reageren!!! ( wie of wat wij ook mogen zijn) twijfel ik zeer aan uw status als gerespecteerde docent en kennelijk acht u zich genoodzaakt om uw "wijsneuzigheid" hier ten toon te spreiden

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: wie doet fout in onderwijs

Ongelezen bericht door BUNA »

Na een analyse van het topic kan ik (als docent t SV en BKKP ) maar studenten moeten bevestigen) een conclusie trekken, en de hypotheses is bevestigd, of dat een plus of min punt is laat ik in het midden, maar er is wel een zeer schokkende tendens waarneembaar.

uit de gegeven reacties dan wel opmerkingen kan een perfecte nieuwe hypothese opgesteld worden

opmerkende: anonimiteit is een mooi goed, maar wordt het niet misbruikt om jezelf een andere identiteit aan te meten en ook als zodanig proberen te acteren

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: wie doet fout in onderwijs

Ongelezen bericht door Radar »

Topic gesloten door Moderatie door offtopic reacties en op de man spelen bij reacties.

Gesloten