LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan ik mijn LOI-opleiding annuleren?

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
fredkoekkoek
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2017 23:05

Kan ik mijn LOI-opleiding annuleren?

Ongelezen bericht door fredkoekkoek »

Ik heb telefonisch contact gehad met een medewerker van LOI m.b.t. informatie over een bepaalde opleiding, ik wenste informatie maar bleek tijdens het telefoongesprek te zijn ingeschreven. Nu wil ik er van af en zeggen ze dat de overeenkomst bindend is.

Hoe kan dit ik heb geen inschrijfformulier ingevuld en niets ondertekend, mag dit zomaar en wat zijn mijn rechten?

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan ik mijn LOI-opleiding annuleren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je op de een of andere manier iets schriftelijk gevestigd?

fredkoekkoek
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2017 23:05

Re: Kan ik mijn LOI-opleiding annuleren?

Ongelezen bericht door fredkoekkoek »

Niets bevestigd of ondertekend zover bekend is er ook geen opname van het gesprek gemaakt!?

stofzuigertje

Re: Kan ik mijn LOI-opleiding annuleren?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je moet binnen 14 dagen kennismaking / probeer pakket retour afzenden sturen zoals in brief staat die er bij hoorde te zitten.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Kan ik mijn LOI-opleiding annuleren?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Waar heb ik dat eerder gehoord ? LOI - boek - annuleren .

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kan ik mijn LOI-opleiding annuleren?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

fredkoekkoek schreef:Ik heb telefonisch contact gehad met een medewerker van LOI m.b.t. informatie over een bepaalde opleiding, ik wenste informatie maar bleek tijdens het telefoongesprek te zijn ingeschreven. Nu wil ik er van af en zeggen ze dat de overeenkomst bindend is.

Hoe kan dit ik heb geen inschrijfformulier ingevuld en niets ondertekend, mag dit zomaar en wat zijn mijn rechten?
Als jij alleen wat informatie hebt gevraagd en verder niets, niets hebt ondertekend en duidelijk had gemaakt alleen wat informatie over de opleiding te willen is er geen overeenkomst.

Heb je iets ontvangen? Met welke informatie hebben ze je ingeschreven?

fredkoekkoek
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2017 23:05

Re: Kan ik mijn LOI-opleiding annuleren?

Ongelezen bericht door fredkoekkoek »

Ik heb verder nog niks ontvangen alleen een inschrijfformulier, ze hebben alleen mijn naam en adresgegevens gebruikt…
Toch moet ik een volledige mail sturen waarin ik aangeef de opleiding te annuleren en dan gaan ze kijken wat ze kunnen doen??

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Kan ik mijn LOI-opleiding annuleren?

Ongelezen bericht door GJS »

fredkoekkoek schreef:Ik heb verder nog niks ontvangen alleen een inschrijfformulier, ze hebben alleen mijn naam en adresgegevens gebruikt…
Toch moet ik een volledige mail sturen waarin ik aangeef de opleiding te annuleren en dan gaan ze kijken wat ze kunnen doen??
Je moet beslist geen annuleringsmail sturen, want dan kunnen zij zeggen: U had toch een overeenkomst anders zou u hem ook niet annuleren.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kan ik mijn LOI-opleiding annuleren?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

fredkoekkoek schreef:Ik heb verder nog niks ontvangen alleen een inschrijfformulier, ze hebben alleen mijn naam en adresgegevens gebruikt…
Toch moet ik een volledige mail sturen waarin ik aangeef de opleiding te annuleren en dan gaan ze kijken wat ze kunnen doen??
Mail sturen waarin je aangeeft dat je helemaal niet om een inschrijfformulier hebt gevraagd, en alleen informatie wenste te ontvangen. Expliciet aangeven dat je helemaal niet hebt aangegeven dat je je wenst in te schrijven en dit ook absoluut niet gaat doen. Benadruk dat er dan ook geen sprake is van een overeenkomst en dat je je verzoek tot informatie ook intrekt.
GJS schreef:
fredkoekkoek schreef:Ik heb verder nog niks ontvangen alleen een inschrijfformulier, ze hebben alleen mijn naam en adresgegevens gebruikt…
Toch moet ik een volledige mail sturen waarin ik aangeef de opleiding te annuleren en dan gaan ze kijken wat ze kunnen doen??
Je moet beslist geen annuleringsmail sturen, want dan kunnen zij zeggen: U had toch een overeenkomst anders zou u hem ook niet annuleren.
Slecht advies. Kop in het zand politiek levert alleen maar problemen op.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Kan ik mijn LOI-opleiding annuleren?

Ongelezen bericht door GJS »

Julie4444 schreef:
GJS schreef: Je moet beslist geen annuleringsmail sturen, want dan kunnen zij zeggen: U had toch een overeenkomst anders zou u hem ook niet annuleren.
Slecht advies. Kop in het zand politiek levert alleen maar problemen op.
Ik zeg toch helemaal niet dat hij niks moet doen, hij moet alleen geen annuleringsmail sturen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kan ik mijn LOI-opleiding annuleren?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Inderdaad het hoofdverweer moet zijn dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen, omdat hetzij TS geen aanbod heeft ontvangen en TS zeker geen aanbod heeft aanvaard.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kan ik mijn LOI-opleiding annuleren?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

GJS schreef:
Julie4444 schreef:
GJS schreef: Je moet beslist geen annuleringsmail sturen, want dan kunnen zij zeggen: U had toch een overeenkomst anders zou u hem ook niet annuleren.
Slecht advies. Kop in het zand politiek levert alleen maar problemen op.
Ik zeg toch helemaal niet dat hij niks moet doen, hij moet alleen geen annuleringsmail sturen.
Punt is dat hij wel moet mailen, alleen dan met een verweer. Jouw post impliceert dat hij niet moet mailen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kan ik mijn LOI-opleiding annuleren?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Niet mailen is beter dat mailen dat je de overeenkomst, die je hebt gesloten, wilt ontbinden. Het is niet verplicht om contact op te nemen en je kunt later altijd nog met een verweer komen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kan ik mijn LOI-opleiding annuleren?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

alfatrion schreef:Niet mailen is beter dat mailen dat je de overeenkomst, die je hebt gesloten, wilt ontbinden. Het is niet verplicht om contact op te nemen en je kunt later altijd nog met een verweer komen.
Mee eens, maar hoewel er geen verplichting is tot verweer is dit wel degelijk verstandig om te doen. Immers zal het TS een hoop gedoe, tijd, en een eventuele incassoprocedure schelen.

Als hij verweer stuurt kan LOI hem niets meer maken, want dan staat TS sterk.

Gesloten