LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijschool Blom compactcursus oplichterij?

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Li hi
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:31

Rijschool Blom compactcursus oplichterij?

Ongelezen bericht door Li hi »

Rijschool Blom noemt zichzelf de spoedopleider van nederland, op de website bieden ze een "compactcursus" aan voor het halen van een vrachtwagenrijbewijs.
In 10 dagen les kun jij het C rijbewijs inclusief vakbekwaamheid (code 95) al in je bezit hebben! Kies je voor de opleiding zonder vakbekwaamheid omdat je niet commercieel gaat rijden, dan is de duur van de opleiding slechts 7 dagen.
Dit staat op de website, zodra de grote bedragen zijn overgemaakt moet je alsnog eerst 2 weken wachten voor je kan beginnen met het halen van het theorie examen dit alleen duurt al een week. Dan is er nog een medische keuring die door de RDW moet worden vrijgegven dit kan ook nog eens elkele weken duren. Dit ligt buiten de macht van de rijschool maar zodra de keuring is vrijgegeven zet de rijschool je weer in de wachtrij tot er een instructeur beschikbaar is.
Bij mij duurt dit verhaal al 2 maanden en eindelijk zijn mijn praktijklessen gepland maar helaas dus geen rijbewijs in 7 dagen. Ondertussen wordt ik wel dagelijks gebelt door de rijschool omdat een van de lessen nog niet betaald is en vandaag kwam dit telefoontje ook nog eens met een laffe bedreiging. De rijschool is alleen maar gericht op geld verdienen en bieden dingen aan die ze niet waar kunnen maken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rijschool Blom compactcursus oplichterij?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Maar schijnbaar heeft u enkele lessen niet betaald en daarom gaat u ze nu beschuldigen van oplichting en bedreiging? Krijg erg de indruk als ik dit bericht zo lees.

Als ik op de website kijk hebben ze meerdere pakketten voor het spoed pakket moet je telefonische contact opnemen neem aan dat je dan alle informatie krijgt die je noemt waaruit blijkt dat 10 dagen niet haalbaar is?

Nagenoeg alle commerciële bedrijven zijn er op gericht om geld te verdienen dus dat is niet echt verbazend wekkend. Het zou eerder vreemd zijn als je zou schrijven "De rijschool is alleen maar gericht om verlies te maken".

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rijschool Blom compactcursus oplichterij?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Li hi schreef:Rijschool Blom noemt zichzelf de spoedopleider van nederland, op de website bieden ze een "compactcursus" aan voor het halen van een vrachtwagenrijbewijs.
In 10 dagen les kun jij het C rijbewijs inclusief vakbekwaamheid (code 95) al in je bezit hebben! Kies je voor de opleiding zonder vakbekwaamheid omdat je niet commercieel gaat rijden, dan is de duur van de opleiding slechts 7 dagen.
Dit staat op de website, zodra de grote bedragen zijn overgemaakt moet je alsnog eerst 2 weken wachten voor je kan beginnen met het halen van het theorie examen dit alleen duurt al een week. Dan is er nog een medische keuring die door de RDW moet worden vrijgegven dit kan ook nog eens elkele weken duren. Dit ligt buiten de macht van de rijschool maar zodra de keuring is vrijgegeven zet de rijschool je weer in de wachtrij tot er een instructeur beschikbaar is.
Bij mij duurt dit verhaal al 2 maanden en eindelijk zijn mijn praktijklessen gepland maar helaas dus geen rijbewijs in 7 dagen. Ondertussen wordt ik wel dagelijks gebelt door de rijschool omdat een van de lessen nog niet betaald is en vandaag kwam dit telefoontje ook nog eens met een laffe bedreiging. De rijschool is alleen maar gericht op geld verdienen en bieden dingen aan die ze niet waar kunnen maken.
Volgens mij leg je de termijnen compleet verkeerd uit. Het gaat niet om x dagen vanaf betaling of inschrijving ofzo, het gaat om x dagen LES. Behoorlijk verschil.

En dat je gebeld wordt als je je betalingsverplichting niet nakomt, Tsja, dat lijkt me logisch.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rijschool Blom compactcursus oplichterij?

Ongelezen bericht door witte angora »

Li hi schreef: De rijschool is alleen maar gericht op geld verdienen en bieden dingen aan die ze niet waar kunnen maken.
Al eens gezocht naar slagingspercentages? En nee, ik ga niet jouw huiswerk maken.

stofzuigertje

Re: Rijschool Blom compactcursus oplichterij?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

7 of 10 lesdagen is geen 7 of 10 dagen tot rijbewijs....

Snelle opleiding maar geen snel papiertje...!
Gewoon misleiding en normale rijscholen die beter bij CBR scoren.... zoek dat zelf maar even in jou regio uit.

Gesloten