LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lesuitval ROC wegens tekort aan lokalen en laptops

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
jennybently
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2017 22:51

Lesuitval ROC wegens tekort aan lokalen en laptops

Ongelezen bericht door jennybently »

Mijn dochter zit op ROC Amsterdam Laan van Spartaan. Ze kreeg te horen dat het vak rekenen de komende periode komt te vervallen omdat er geen lokalen beschikbaar zijn. Ze moest deze week een labtop meenemen omdat de school niet voldoende had. Er waren uiteindelijk maar 3 leerlingen met een labtop. Ik heb contact opgenomen met de school en kreeg te horen dat ze er niets aan konden doen. Mijn kind wordt de dupe omdat de school teveel aanmelden heeft. Zijn er mensen met soortgelijke ervaring.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lesuitval ROC wegens tekort aan lokalen en laptops

Ongelezen bericht door witte angora »

Vreemd. Heb je al contact gehad met de onderwijsinspectie hierover? Laptops, ok, maar een vak in zijn geheel laten vervallen lijkt me toch niet in de haak.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lesuitval ROC wegens tekort aan lokalen en laptops

Ongelezen bericht door kweenie »

Komt het in zijn geheel te vervallen of is het gewoon verplaatst naar een ander blok dit jaar? Rekenen is in de regel niet een vak dat het hele jaar door wordt gegeven, dus kan ik mij goed voorstellen dat een deel van de klassen het vak in het eerste blok krijgt en een deel later in het jaar. Als van tevoren de planning was dat de hele jaarlaag ieder blok de zelfde vakken kreeg, dan vind ik het wel handig dat ze doorgeven dat dit voor dit vak alsnog niet zo is.

jennybently
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2017 22:51

Re: Lesuitval ROC wegens tekort aan lokalen en laptops

Ongelezen bericht door jennybently »

Rekenen komt voor de komende 3 maanden te vervallen. Het is een belangrijke vak waarvoor je geen onvoldoende mag halen. Daarom vind ik het zorgelijk. Ik heb de mentor gesproken die vraagt als ze mijn dochter voor bijlessen mag opgeven. Wel gek dat daarvoor wel plek is.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lesuitval ROC wegens tekort aan lokalen en laptops

Ongelezen bericht door kweenie »

Nvt.
Laatst gewijzigd door kweenie op 02 okt 2017 07:51, 2 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Lesuitval ROC wegens tekort aan lokalen en laptops

Ongelezen bericht door angel1978 »

kweenie schreef:Dat is inderdaad wel bijzonder en lijkt mij niet volgens de regels. Vooral apart dat ze al wel weten dat dit de komende drie jaar nog zo zal zijn, maar daar blijkbaar geen maatregelen tegen treffen. Je maakt mij niet wijs dat het regelen van laptops meer dan drie jaar moet duren en dat er in heel Amsterdam geen lokalen bij te huren zijn.

Waar staat 3 jaar?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lesuitval ROC wegens tekort aan lokalen en laptops

Ongelezen bericht door kweenie »

Sorry, verkeerd gelezen... Dan is mijn bericht niet van toepassing.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lesuitval ROC wegens tekort aan lokalen en laptops

Ongelezen bericht door kweenie »

Op de meeste scholen wordt rekenen niet het hele jaar gegeven, maar slechts één of twee blokken. Dat ze daarbij voor het inplannen ervoor zorgen dat de bezetting over het jaar een beetje gelijk wordt gespreid vind ik daarbij niet zo raar. Zeker als de school ook nog voor bijlessen kan zorgen als je de rekenlessen echt nodig hebt, vind ik dat ze het niet slecht aanpakken.

Gesloten