LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke baan heb ik hiervoor nodig?

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Kittygirl
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jun 2018 19:58

Welke baan heb ik hiervoor nodig?

Ongelezen bericht door Kittygirl »

Na heel goed nadenken en veel op computer zoeken naar baantjes wat past naar mij is me zoektocht eindelijk terecht. Ik wil graag opleiding fastservice medewerker niveau 2 gaan doen op BBL. Maar mijn vraag is heeft er iemand kennis of u zelf ervaring gehad met werk en opleiding zelf doen?

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Welke baan heb ik hiervoor nodig?

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Ja, zelf momenteel bezig met studie en werk (alleen dan full-time en avonduren zelfstudie) Het is zwaar maar je moet er wat voor over hebben als je verder weil komen in het leven.
Het voordeel is wel dat je hierdoor meer in de praktijk bezig bent en minder in de studieboeken wat voor velen een verademing is, nadeel is wel dat je alle studie materie goed moet oppakken want je bent meestal maar 1 dag in de week op school en daardoor gaat de studie materie er sneller doorheen. (want je moet nog steeds dezelfde kennis hebben als wanneer je full time zou studeren alleen worden overbodige vakken geschrapt (denk aan Gym als dat uberhaupt nog op scholen is)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Welke baan heb ik hiervoor nodig?

Ongelezen bericht door sjohie »

In het verleden wel, ik werkte parttime bij een supermarkt, en studeerde parttime milieutechnologie. Dat ging op zich wel goed, maar ik werkte wel in een sector waar de planningen bepaald werden, vaak ook aan de hand van seizoenen/feestdagen, en dat betekende soms wel wat lastig balanceren qua planning voor mezelf. Het betekent dat je max 2 jaar eigenlijk twee belangrijke dingen in je leven hebt, en dingen als weekendjes doorhalen met je vrienden etc, wat zal moeten minderen. Dat is best wel even lastig in het begin, maar met de juiste attitude en wat steun van geliefden/naasten is twee jaar een prima te overbruggen termijn, dus dat heb je al slim gekozen vind ik.

En met de juiste (bij)baan kan je in jouw geval ook serieus tijd van je opleiding schaven, 6 tot wel 12 maanden, oftewel de helft van je opleidingstijd. En er zijn bedrijven/ketens die voor mensen die zich echt in de branche willen ontwikkelen, ook intern nog leuke vervolgopleidingen bieden. Die club met de "gele M" heeft bijvoorbeeld een heel scala aan opleidingstrajecten.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Welke baan heb ik hiervoor nodig?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Een buurjongen doet BBL in elektrotechniek en dat is prima te doen. Het niveau is MBO2, dat betekent 4 dagen werken en dan nog 1 dag naar school. Maar hij is best vaak vrij van school, dus tijd genoeg om te leren. Het huiswerk valt heel erg mee, omdat je gelijk ook veel praktijkervaring op doet.

Dit is echt niet te vergelijken met fulltime werken en daarnaast nog een deeltijdstudie doen hoor. Dat is veel zwaarder en vraagt ook heel veel van je eventuele gezin en je sociale leven. Een bijbaan is ook niet echt nodig bij een BBL-opleiding, omdat je school al een werkplek voor je zoekt voor 3 of 4 dagen in de week.

Gesloten