Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
mboret
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2010 09:25

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door mboret »

De heer Eric Verduyn van NCOI geeft in de uitzending van 1 maart jl. aan dat iedere student een portfolio begeleider heeft. Mijn zoon heeft helemaal geen portfolio begeleider, en bij navraag bij NCOI wordt aangegeven dat niemand een portfolio begeleider heeft en dat je (a raison van 6500 euro voor een opleiding) een portfolio/eindexamenproject helemaal zelf, zonder hulp van NCOI, moet maken.
De heer Verduyn heeft dus flink staan te jokken in de uitzending van Radar, bij deze geeft ik dat aan Radar door.

mboret
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2010 09:25

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door mboret »

:D Na de uitzending van Tros Radar over NCOI heb ik op hun site gereageerd, met het feit dat mijn zoon niet kon afstuderen bij NCOI. Tot mijn verbazing belde de directeur onderwijs NCOI, de heer Eric Verduyn, mij op om te kijken voor een mogelijkheid om mijn zoon toch MBO4 te kunnen laten afstuderen.
Ik moet zeggen dat deze man er werkelijk alles aan gedaan heeft met o.a. examencommissie en onderwijsinspectie, om mijn zoon af te laten studeren.
En inderdaad gisteren heeft hij zijn diploma ontvangen.
Dus bij deze wil ik mij uitpreken en lof toezenden aan de heer Verduyn voor de wijze waarop hij zich heeft ingespannen om mijn zoon toch te laten afstuderen.

RebeccaL
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2022 14:08

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door RebeccaL »

Alleen de eerste module van mijn opleiding HBO bedrijfsadministrateur was van enige kwaliteit. Daarna was de uitleg bijzonder slecht (steeds zoeken op internet naar wat er bedoeld wordt) en zat het materiaal vol met fouten. Niet alleen taal- en opmaakfouten (zinnen die half weggevallen zijn, verwijzingen naar grafieken die niet kloppen). Maar ook oefenopgaven die niet kloppen. Antwoorden die rechtstreeks tegen het zojuist geleerde ingaan. Antwoorden die niet bij de vragen horen.
Aanvankelijk regelmatig de docent op de hoogte gesteld. Hij kon niet bij het lesmateriaal. Dus elke keer moet ik screenshots maken en deze opsturen. Buiten dat de docent erkende dat er een fout in het materiaal zat gebeurde er vervolgens niks mee.
Mijn motivatie zakte hierdoor tot het nulpunt. Elke dag was ik me aan het worstelen door het materiaal. Niet te doen.
Dus een klacht ingediend bij de LOI. Na 3 weken nog niks gehoord. Toen heb ik de maandelijkse betaling laten door de bank laten storneren.
De debiteurenadministratie nam daarna redelijk snel contact op. Ik heb heb uitgelegd dat ik niet van plan ben te betalen tot ik antwoord op mijn klacht kreeg, waarvan de reactietermijn ruimschoots verstreken was.
Een paar dagen later kreeg ik eindelijk reactie. Maar helaas maar op 1 onderdeel van mijn klacht. Op mijn reactie op dit antwoord heb ik vooralsnog geen antwoord gekregen. Er is inmiddels weer een week verstreken.
Na een review op trustpilot op 2 januari kreeg ik een reactie van webcare met de vraag mijn klacht aan hen door te sturen. Wat ik gedaan heb.
11 januari werd mij gevraagd voorbeelden van de fouten op te sturen. Wat ik dezelfde dag nog gedaan heb. Sindsdien is er weer radiostilte.
Ik ben op zoek naar meer ontevreden klanten op te kijken wat mogelijke vervolgstappen zijn.

Blandynl
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2022 13:57

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Blandynl »

Hallo allemaal,

Ik volg een Bachelor opleiding bij de NCOI en ik wil graag mijn ervaring met jullie delen. Het is namelijk af en toe echt een drama ik kan er ondertussen wel een boek over schrijven en de frustraties lopen af en toe hoog op. Ik schrijf eigenlijk nooit een recensie of iets maar ik doe het nu toch in de hoop dat er iets aan gedaan wordt. Ik zit op ongeveer 2/3 van mijn opleiding hier en daar wel is een herkansing maar slaag over het algemeen met cijfers tussen de 7 en 8. De informatie over de vakken die je moet volgen is summier en vaag. je vraagt je in veel gevallen af doe ik het nu goed of is dit wat ze verwachten? Stel je die vraag aan je studiebegeleider of leraar die zeggen allemaal dat ze daar niks over kunnen zeggen omdat zij niet de examinator zijn dus tot zover de hulp. De examinator benaderen? Onmogelijk want die is anoniem. Je weet na het lezen van de informatie ongeveer wat ze verwachten maar blijft voor ieder vak maar weer een raadsel of het dan ook echt goed is. Je krijgt in totaal 3 kansen om je examen te halen en in de tussentijd heb je alleen de informatie op e-connect en je boek om op terug te vallen. ieder herexamen kost je €195,-. Haal je de drie examens niet moet je de lessen opnieuw volgen wat ongeveer €1000,- kost en je moet weer een herexamen aanvragen a €195,-. Momenteel ben ik bezig met een vak waarbij ik de lessen netjes heb gevolgd en het boek heb gelezen. Geen hogere wiskunde het was prima te snappen en verder na de lessen en het boek geen vragen. Het is wel bijzonder dat het boek uit 2010 is en het gaat om een vak in de IT dus daar was vanuit mijn klas al veel commentaar op. Je begint vervolgens een samenvatting te maken en te leren voor je examen en denkt deze wel te halen. Bij dit examen zijn het open vragen.

Poging 1: Onvoldoende Oke, prima schouders er onder nog meer leren en op naar de herkansing.

Poging 2: Nog zwaarder onvoldoende Het resultaat is nog erger. Ik ben gaan bellen met de NCOI om te vragen wat ik fout doe en of er nog tips zijn. Ja die hadden ze en klonk logisch. Kijk bij iedere les naar de leerdoelen en zorg dat je deze kent dan heb je sowieso een voldoende. Dus ik gaf al aan als ik de 3e niet haal moet ik dan de lessen opnieuw volgen? Want deze snapte ik en waren niet heel spannend dus dat zet geen zode aan de dijk. Nee hoor meneer u moet minimaal 3x gezakt zijn en dan kunnen we kijken naar een andere form van examinering. Dus ik dacht oke nou prima ik volg hun tips op zet weer me schouders er onder en betaal weer netjes.

Poging 3: Weer een onvoldoende Ik ben weer gaan bellen krijg uiteraard iemand anders aan de telefoon die dood leuk zegt dat ik de lessen weer opnieuw moet volgen wat weer behoorlijk wat geld kost ( zie hierboven) en ik moet wederom een nieuw examen afnemen. Ik krijg ongeveer dezelfde lessen als vorige keer middels een e-learning. Dus ze gooien weer wat informatie over de schutting en succes! Dus ik gaf meteen aan ja maar dit gaat toch niet werken? De stof is niet moeilijk het boek is prima maar op een of andere manier heb ik niet de juist middelen om te slagen dus wat nu? Ja meneer dit is ons beleid dus ik ga wel even overleggen. Ik kom er op terug dit kan een week duren.

Ondertussen heb ik dus al 3 examens gehad voor dit vak minimaal 3 weken zitten leren en heb ik een hoop geld betaald. Heb je er invloed op? Nou weinig... Als je niet weet wat je moet doen of wat je te wachten staat wordt het toch best moeilijk. Er is ook niemand die echt antwoorden heeft dus lekker examens maken en dan maar duimen of het nu wel het gene is dat ze verwachten. Ik lees veel vergelijkbare klachten op het internet en ben ook benieuwd wat andere hier van vinden en of er wellicht tips zijn? Groetjes T.

Rudolf S
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2022 19:29

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Rudolf S »

Contact opnemen?
Mmm....geprobeerd ja, een aantal keer geprobeerd een vraag te stellen aan de opleider, geen reactie. Zelfs niet na een verzoek op LinkedIn! Op jullie E-connect site een klacht ingediend, nul reactie, herhaald...nul reactie. Helaas. En wel innen, veel geld innen. Is het misschien een idee om je voor te stellen, waarom iemand een HBO opleiding wilt volgen, In mijn geval had ik dit papiertje nodig voor een nieuwe carrière. Dat gaat nu niet lukken! Het was een mooie opleiding, Cybersecurity en Criminologie. Helaas kwam ik iets te kort bij de 2e module. En dáárvoor had ik nou jullie hulp nodig, om te kijken hoe ik dit kon ophalen...zag NCOI ook bij Radar voorbijkomen! Nog niets geleerd?


Bs1992
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2022 12:50

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Bs1992 »

Wie herkent dit ook?

Ik ben in april 2018 begonnen aan een studie Commerciële Economie via Scheidegger Opleidingen Onderdeel van het NCOI Opleidingen Ik ben denk ik ten einde raad.. en normaal zou ik dit niet zo snel delen.

Mijn eerste 2 lessen in 2018 gingen prima. Het was goed geregeld. Maar daarna ging het mis. Ik betaal heel veel geld voor deze opleiding. (Meer dan een reguliere HBO opleiding)

Er zijn bij het NCOI een aantal regels dicht getimmerd, waaronder de regel “wanneer er te weinig aanmeldingen zijn gaat je lesmodule op dat moment naar zelfstudie”.
Met andere woorden. Betaal ons, ga naar de bibliotheek en ga je les volgen. Vervolgens mag je dan wel nog een examen doen.

Ik betaal juist dat lesgeld om fysieke lessen te kunnen volgen en te kunnen sparren met de leraar en leerlingen.
Vanmorgen was het weer zover, ik krijg een telefoontje van NCOI dat een week geleden ik wel nog les kon volgen en dat het nu toch weer niet door gaat vanwege te weinig aanmeldingen..

Wat blijkt. Mijn opleiding wordt niet meer aangeboden en de fysieke lessen zijn niet eens meer mogelijk.

De telefoniste zegt vervolgens dat dat gewoon de manier is hoe zij werken. Nou toen zakte mijn broek af.

Vervolgens kreeg ik de optie om of zelfstudie te volgen of mijn opleiding stop te zetten. (Wat???!?)
Ze weten heel goed dat ik geen kant op kan en daarom die zelfstudie moet kiezen.

Daarnaast dien ik door Corona (helaas) een module opnieuw te volgen en dan betaal je opnieuw de leskosten. De eerste keer kon ik deze module niet opnieuw doen vanwege de lockdown. Echter vervalt dan de prijsopgave aangezien die 30 dagen geldig is. Een jaar later wordt de module weer gegeven en vraag ik netjes een nieuwe prijsopgave op. Hebben ze de prijs verdubbeld!!! Alsof mijn boek ineens twee keer zo duur is geworden. Ik heb begrip voor prijsstijgingen, maar dit is gewoon oplichterij. Ik weet toevallig dat het een verdubbeling is, maar heel veel leerlingen zullen dat niet doorhebben en gewoon betalen.. schaam je!

Wanneer ik iemand wens te spreken die beslissingen mag nemen wordt de deur dicht gegooid.

Ik weet heus wel dat een studie naast je baan je niet aan komt waaien, maar zoals dit bedrijf handeld vind ik uiterst bijzonder en zeer onprofessioneel.

Kan iemand mij misschien helpen om te kijken naar mogelijkheden? Of heeft iemand advies?

Ik zou dit vroeger als puber nooit zeggen, maar ik wil graag naar school en mijn diploma halen. Waarom wordt het mij zo moelijk gemaakt?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Jablan »

Dit vraagt om een juridische benadering om in elk geval een deel van het lesgeld terug te krijgen. Ik vraag mij af of deze handelwijze niet onder wanprestatie valt.

AndyV
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2023 14:29

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door AndyV »

Ben je aan het overwegen om een studie te volgen bij NCOI? Denk er dan serieus nog een paar keer extra goed over na!

Voor aanvang zijn ze je beste vrienden. Binnen een paar uur reactie op vragen, snelle opvolging en vriendelijke mensen.
Zodra je start begint het al af te brokkelen: fysieke lessen worden vrijwel nooit aangeboden. Altijd is er te weinig animo en moet je óf uitwijken naar ongewenste locaties óf online les volgen.
Het niveau van de docenten fluctueert ook enorm. Veel onduidelijkheid en vaak desinteresse van docenten die het overduidelijk al te lang doen. Goede docenten zijn er gelukkig ook wel.

Mocht blijken dat je studie het toch niet helemaal is voor jou, dan ben je officieel de sjaak. NCOI blijkt een totale boevenpartij die met onverwachte kosten komt, ongespecificeerde kosten aanhaalt en je totaal klantonvriendelijk te woord staat.
Áls ze je al te woord staan, want ineens is weken of maanden wachten op een reactie de standaard. Plots zijn ze 'heel erg druk'.
Als je wilt stoppen zal NCOI er álles (echt ALLES) aan doen om op welke manier dan ook nog zoveel mogelijk geld aan je te verdienen. Een walgelijke gang van zaken.

Daarom hoop ik dat je het nog eens serieus overweegt. Zijn er alternatieven voor je studie? Overweeg ze, want NCOI is echt de laatste plek die ik je zal aanraden.

MD96
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2023 18:28

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door MD96 »

Hierbij mijn ervaring…

Ik begon aan mijn plan van aanpak en die werd meerdere keren niet goed gekeurd. Daar had ik mij al op ingesteld dus dat was geen probleem. Echter moest ik na elke inzending 4 weken wachten (het maximale beoordelingstermijn), na deze 4 weken moest ik dan zelf mailen met de vraag of ik mijn feedback mocht ontvangen. Na een paar inzendingen vond mijn eerste beoordelaar mijn plan van aanpak goed. Deze ging door naar mijn tweede beoordelaar en deze vond het niet goed. Het moest compleet anders, nieuwe hoofdvraag, deelvraag, etc. Ik heb toen meerdere hoofdvragen voorgesteld aan mijn eerste beoordelaar en ook gevraagd of hij deze wilde voorleggen aan mijn tweede beoordelaar. Hij mailde mij een goed gekeurde hoofdvraag terug en ik ging daarmee aan de slag. Na weer 4 weken wachten kreeg ik weer te horen dat het niet goed was, ook mijn hoofdvraag niet. Mijn eerste beoordelaar had deze dus niet overlegd met mijn tweede beoordelaar. Ik deed weer hetzelfde. Ik maakte weer een aantal nieuwe hoofdvragen en stuurde deze ter beoordeling op. Ik kreeg een opnieuw een goed gekeurde hoofdvraag terug, nu wel goed gekeurd door de twee beoordelaars. Ik stuurde vervolgens deelvragen op naar mijn eerste beoordelaar. Hij gaf wat feedback en ik ging er mee aan de slag. Vervolgens werd weer mijn plan van aanpak afgekeurd op mijn hoofd- en deelvragen. Nu werd zelfs gezegd dat ik beter een ander bedrijf kon kiezen. Dit proces duurde ruim 6 maanden.

Ik belde meerdere keren met LOI en zij raadde mij een nieuwe beoordelaar aan. Deze kreeg ik en ik moest mijn ongewijzigde plan van aanpak opnieuw opsturen zodat de nieuwe beoordelaar het kon beoordelen. Dit deed ik, echter ging mijn plan van aanpak naar mijn oude beoordelaars. Hier kwam ik pas weer achter na het maximale beoordelingstermijn. Ik heb vervolgens weer meerdere keren gebeld en gemaild. Nu zou het wel naar de juiste beoordelaars gaan. Deze heb ik ingestuurd en tot de dag van vandaag nog niets over gehoord.

Ik heb ook mijn LOI mentor gemaild en deze is hier ook mee bezig, maar hij loopt helaas tegen hetzelfde probleem aan als ik. Hij krijgt ook weinig informatie en er wordt beloofd dat ik op een bepaalde datum iets zou moeten ontvangen. Maar dat krijg ik niet.

Zo kreeg ik 3 weken geleden de mail dat ik die week mijn feedback zou ontvangen, dat kreeg ik niet. Die week daarna kreeg ik een mail dat ik het zou ontvangen, kreeg ik ook niet. Afgelopen maandag kreeg ik een mail dat ik het maandag of dinsdag zou krijgen, maar nu is het woensdag en ik heb niets. Ik heb zojuist weer meerdere mails gestuurd.

Op deze manier kom ik natuurlijk geen steek verder. Dit gedoe duurt inmiddels al 11 maanden. In deze tijd heb ik pas 7 keer feedback gehad, waarvan een paar keer dus ook naar de verkeerde beoordelaars is gegaan en ik ook een keer een ongewijzigd feedbackformulier terug kreeg. De rest van de tijd heb ik dus alleen maar zitten wachten. Dit gaat alleen maar over mijn plan van aanpak, ik mag nog niet eens beginnen aan mijn echte afstudeeropdracht. Ik heb hier al 2 verlengingen voor aangevraagd en betaald.

Plaats reactie