LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI ---- wat een drama

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Toine73
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2011 11:17

NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door Toine73 »

Sinds een aantal maanden ben ik met het NTI aan het vechten.
5 jaar geleden een cursus telefonisch besproken, en na advies van de verkoper deze laten versturen.

Bij mij aangekomen bleek deze cursus toch niet de voor mij geschikte en heb deze dus volgens de voorwaarden geretourneerd.
na deze retournering nooit meer iets gehoord van het NTI.
geen telefoontjes, brief helemaal niks.
Tot afgelopen november of ik even een betaling wilde doen aan EDR incasso namens NTi van 3500 euro!

Na diverse mails met Els Beltman, die beloofde alles uit te zoeken, geen resultaat. Mevr. Beltman belooft veel, maar komt weinig na.
Bellen met het NTI en vragen hoe dit nu allemaal kan, leverde mij het volgende antwoord op: Als u even de code stuurt waarmee het verzonden is dan komt alles voor elkaar.
Mijn antwoord: na 5 jaar een verzendbewijs sturen? alsof ik die zolang bewaar. Als ik na een jaar niets vernomen heb gooi ik dat soort dingen weg. Zeker als je pas iets hoor via een incassobureau na 5 jaar.

Goede zaken daar bij NTI. Op deze manier begin ik ook een bedrijf.
NTI maakt fouten, wat op zich niet erg is, deze maakt iedereen, alleen jammer dat ze het afschuiven op de cursist, en deze een poot willen uitdraaien op een zeer achterbakse en slinkse manier.

Ik ben eens benieuwd of mevr. Beltman na mijn mail vandaag WEL reageert en de beloofde stappen onderneemt, want een veteraan met 800 euro WAo in de maand 3500 euro uit de zak kloppen kan iedereen!!!!!!!!

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Toine,

Zoals gisteren nog per e-mail gemeld hebben wij diverse keren contact gehad en heeft ook contact met collega's van mij plaatsgevonden. Als een pakket verzonden is en niet retour komt is betaling uiteraard verplicht. Vanaf het moment dat de eerste factuurdatum vervalt verstuurt het NTI herinneringen om de student te wijzen op een achterstand in betalen. Tot nu toe ( ruim 4 jaar na de inschrijving en nadat het NTI een kostbaar boekenpakket stuurde) heeft het NTI geen betaling mogen ontvangen. U geeft aan het pakket retour gestuurd te hebben. Binnen de periode van 7 werkdagen na ontvangst van het pakket kan dat ook, maar voorwaarde is wel dat het pakket aangetekend geretourneerd wordt. Het NTI heeft nooit een pakket van u retour ontvangen, en u hebt van retourzenden geen bewijs, wij hebben u daarom verzocht contact op te nemen met TNT.
Jammer is wel dat u ruim na het verstrijken van de 7 dagen termijn nog contact hebt gehad met het NTI en daarin niet aangegeven hebt het pakket retour gezonden te hebben, integendeel, u gaf aan dat het pakket binnenkort voldaan zou worden. Na dat contact én het uitblijven van betalingen heeft het NTI u diverse betalingsherinneringen gestuurd voordat uiteindelijk het dossier overgedragen is aan het incassobureau.
Ik kan absoluut geen feiten vinden waarin het NTI tekort zou zijn geschoten in haar informatieverstrekken, begeleiding of service.

Vriendelijke groet,

Els Beltman, hoofd klantenservice NTI

Toine73
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2011 11:17

Re: NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door Toine73 »

ik had hier een reactie geplaats maar heb deze weer verwijderd op aanraden van mijn advocaat.
Zodra ik meer weet en mijn advocaat voor mij aan het werk is geweest kom ik hier op terug.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door Chocomelk »

De NTI komt daar naar 5 jaar mee aanzetten !?
NTI verwacht maar gewoon dat je naar 5 jaar nog je verzendbewijs in je portomonee hebt of in de kast hebt liggen ?
:twisted:

NTI
verified
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 nov 2009 11:29

Re: NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door NTI »

Beste chocomelk,

Natuurlijk komt het NTI niet na 5 jaar ineens met overdracht aan een incassobureau, er gaat een heel traject van betalingsherinneringen ( zowel per e-mail als per post )aan vooraf.

Vriendelijke groet,

Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

Toine73
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2011 11:17

Re: NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door Toine73 »

Het is alleen jammer dat ik die nooit heb ontvangen en NTI heeft er geen bewijsstukken van.....

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door Chocomelk »

NTI schreef:Beste chocomelk,

Natuurlijk komt het NTI niet na 5 jaar ineens met overdracht aan een incassobureau, er gaat een heel traject van betalingsherinneringen ( zowel per e-mail als per post )aan vooraf.

Vriendelijke groet,

Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI
5 jaar aan betaalherinneringen zowel per email als per post.
5 jaar !?
Waarom is er niet binnen het eerste jaar een incassobureau/deurwaarderskantoor op gezet dan ?

NTI wil een bewijs zien van verzendbewijs van 5 jaar geleden, Toine wil bewijs zien van de betaalherinneringen.
Beiden kunnen dat niet meer aantonen ?

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door masterslave »

Natuurlijk komt het NTI niet na 5 jaar ineens met overdracht aan een incassobureau, er gaat een heel traject van betalingsherinneringen ( zowel per e-mail als per post )aan vooraf.
Is het zo moeilijk om te lezen?
Er is al langer een procedure bezig, waar je geen inzicht in hebt.

NTI
verified
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 nov 2009 11:29

Re: NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door NTI »

Beste Masterslave,

Natuurlijk kan het NTI alle kopieën van verzonden betalingsherinneringen plus de data van verzenden opleveren. Gedetailleerde informatie hierover beschouwen wij als privé voor de student en zullen wij dan ook niet op dit forum publiceren.

Vriendelijke groet,

Cybertronics
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jul 2011 23:05

Re: NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door Cybertronics »

NTI schreef:Beste Masterslave,

Natuurlijk kan het NTI alle kopieën van verzonden betalingsherinneringen plus de data van verzenden opleveren. Gedetailleerde informatie hierover beschouwen wij als privé voor de student en zullen wij dan ook niet op dit forum publiceren.

Vriendelijke groet,

Maar is deze dan ook daadwerkelijk verstuurd? Ik kan ook brieven schrijven, aangeven dat het kopien zijn en een datum verzinnen wanneer het verzonden zou zijn. Lijkt me immers geen bewijs.

Zijn er anders brieven aangetekend verstuurd wat dus ook bewezen kan worden?

Bovendien meen ik dat dit onder consumentenkoop valt en na 2 jaar verjaard. Je zou dit dus niet hoeven te betalen! Maar ben het niet helemaal zeker ga anders naar een rechtswinkel. deze kan je duidelijk uitleg geven onder wat voor wet dit zou vallen en wat de verjaringstermijn zou zijn.

NTI en het incassobureau zullen wel iets anders zeggen. Vraag dan gelijk op welk wetsartikel ze zich willen beroepen. kan je het zelf beter laten uitzoeken en kijken of ze gelijk hebben.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door Emmy75 »

NTI schreef:Beste Masterslave,

Natuurlijk kan het NTI alle kopieën van verzonden betalingsherinneringen plus de data van verzenden opleveren. Gedetailleerde informatie hierover beschouwen wij als privé voor de student en zullen wij dan ook niet op dit forum publiceren.

Vriendelijke groet,
Fijn dat NTI dat allemaal kan overleggen. Maar kan NTI ook bewijzen dat TS deze ontvangen heeft ?

MAXIEM

Re: NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Het NTI merkt hier terecht op, dat respondent tp geen flikker te maken heeft met de privégegevens van de TS.

Maxiem.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door Emmy75 »

MAXIEM schreef:@@@

Het NTI merkt hier terecht op, dat respondent tp geen flikker te maken heeft met de privégegevens van de TS.

Maxiem.
Klopt dat niemand daar iets mee te maken heeft.
Mijn vraagstelling was ook niet bedoeld om die informatie te achterhalen maar meer ter overweging. Aangezien NTI nogal hoog van de toren blaast dat zij dat wel eens allemaal kunnen overleggen wat ze wel niet allemaal gestuurd hebben. Maar zetten er eventjes (bewust ?) niet bij of ze kunnen aantonen dat de ontvanger dit ook allemaal ontvangen heeft.

Maaikek26
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2011 16:05

Re: NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door Maaikek26 »

Ik herken dit wel.
Ik doe een poging om op te zeggen. Per aangetekende brief mijn opgezegging verstuurd.
Daarna geen reactie. Zojuist maar even nagebeld om te vragen of het uberhaubt wel ontvangen is, krijg ik telefonisch te horen dat er 1 juli een brief verstuurd is naar mijn huisadres. Die brief heb ik nooit ontvangen. Ook hoorde ik dat ik nog even 700 euro moet betalen. Maar een nieuwe brief of een specificatie van dit bedrag kan mij niet worden verstrekt.
Ik ben benieuwd wanneer het incassobureau bij mij op de stoep zal staan want als ik dit zo lees kan ik fluiten naar een factuur..

Cybertronics
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jul 2011 23:05

Re: NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door Cybertronics »

Maaikek26 schreef:Ik herken dit wel.
Ik doe een poging om op te zeggen. Per aangetekende brief mijn opgezegging verstuurd.
Daarna geen reactie. Zojuist maar even nagebeld om te vragen of het uberhaubt wel ontvangen is, krijg ik telefonisch te horen dat er 1 juli een brief verstuurd is naar mijn huisadres. Die brief heb ik nooit ontvangen. Ook hoorde ik dat ik nog even 700 euro moet betalen. Maar een nieuwe brief of een specificatie van dit bedrag kan mij niet worden verstrekt.
Ik ben benieuwd wanneer het incassobureau bij mij op de stoep zal staan want als ik dit zo lees kan ik fluiten naar een factuur..
lijkt me toch wel dat ze het moeten kunnen specificeren. stel als dit voor een rechter komt, deze zou dan ook graag willen weten waarop de kosten zich berusten. Dus laat je niet zomaar iets wijs maken. schrijf anders een klacht via email naar het NTI hierover. het kost je niks. en zolang de klacht loopt mogen ze geen incassobureau inschakelen volgens de algemeene voorwaarden van het Particulier Onderwijs en Opleidingen waar ze lid van zijn (Paepon).

Tevens, als je ondanks alles toch bij een incassobureau terecht zou komen, kan je daar altijd nog aangeven dat je nooit nota hebt ontvangen en een specifiactie hiervan. indien ze zeggen dat wel verstuurd te hebben, vraag dan gelijk om bewijs, zoals een aangetekend schrijven waarin dat zou moeten hebben gestaan. want die hebben ze meestal toch niet!

Ik heb trouwens het zelfde ook met mijn opzegging. Nooit brief ontvangen, Nooit reactie op mijn klacht. wel doodleuk elke maand geld afschrijven van mijn rekening. ( zie tevens het topic : http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4&t=100578 ).

Dus heb zelf alle betalingen laten stoppen door de bank en ook voor een gedeelte terug gehaald. Ik wacht wel totdat het bij de rechter ligt. Ik heb al mijn bewijzen dat hun alles in goede orde hebben ontvangen.

Ik zou je wel aanraden alles te bewaren van het NTI. Daar werken namelijk ook van die mensen die na een aantal jaren denken om maar eens een incasso bureau in te schakelen, in de hoop dat jij al je zooi weg hebt gedaan, kwa bewijzen, en mag je alsnog gaan betalen !

lastighoordit
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2011 11:48

Re: NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door lastighoordit »

Het kan bijna niet anders dan dat deze zaak verjaard is. Als het om bepaalde diensten gaat (dus iets dat je niet kunt vastpakken en meenemen) is de termijn 5 jaar, al kan die door allerlei opschortingen uitgesmeerd worden over een veel langere periode. Als het hier om een doos met studiemateriaal gaat dan geldt mogelijk slechts een termijn van 2 jaar.

inguzzz
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2011 17:08

Re: NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door inguzzz »

Wat een uitzuigers daar bij die NTI. Ik weet niet eens meer wanneer, maar zo'n jaar of zes geleden wilde ik een opleiding gaan doen. Ik heb me destijds (volgens mij via het internet) aangemeld voor een opleiding bij het NTI. Deze zou starten in (ik weet niet meer precies) februari of zo maar van NTI hoorde ik helemaal niets meer. Geen pakketje, geen schrijven of tel, helemaal nix. Mijn motivatie te gaan studeren bij NTI was met deze valse start al naar de knoppen dus ik vond t verder wel prima zo. Krijg ik ruim twee maanden later een (echt heel onaardige) dreigbrief over openstaande vorderingen. Gewoon volkomen uit het niets, nooit eerder iets van ze gehad, ook geen rekening. Toen was ik er helemaal klaar mee, wat een amateurs. Dus ik bellen met ze, tja ze hadden een foutje gemaakt maar ze gingen het pakketje opnieuw gaan toesturen. Dus ik zeg; ik wil helemaal geen pakketje meer van jullie, ik wil die studie niet meer doen, dus niets opsturen. Einde verhaal dacht ik. Helaas, nu zijn we jaren verder en bestookt het NTI mij nog steeds met allerlei driegementen. Volgens hen hebben ze het pakketje wat ik niet wilde toch naar me toegestuurd maar goh....ik heb nooit iets van ze gezien behalve dreigbrieven van incasso buro's en nu schijnt ook deurwaarder onderweg te zijn want ze gaan er een rechtzaak van maken, zeggen ze. Of ik maar ff € 1612,10 wil schuiven, en ow ja, binnen twee dagen :shock: :evil: Wat een idioten. Das lekker makkelijk aan je eurootjes komen.....Eigenlijk zou ik aangifte moeten doen van stalking.


Dit staat er in een onlangs door mij ontvangen brief van EDR iov NTI
In de dagvaarding die binnenort aan u zal worden uitgereikt, staat de datum, waarop u aan de rechter kunt verklaren waaraan u het recht onleent rekeningen onbetaald te laten.

Pardon???Nou mevrouw Els, kom maar op die rechtzaak ik ben er helemaal klaar voor en als jullie het niet doen dan doe ik het zelf. Ik denk dat het tijd wordt dat NTI de rechter uit gaat leggen wat NTI het recht geeft mij zomaar zaken in rekening te brengen en mij jarenlang lastig te vallen. Ik vind het te schandalig voor woorden dat jullie claimen recht te hebben op geld terwijl jullie mij geen enkele dienst hebben geleverd. Bah, als je op deze wijze je geld moet verdienen ben je zwaar zielig. En als ik u was, mevrouw Els, zou ik geen dag langer willen werken voor deze gansters.

Dus, blijf ver weg van de internetsite van NTI. Stel dat je ergens op klikt...voor je het weet willen ze € 1600 van je hebben en moet jij NTI gaan uitleggen waarom je dat niet betaalt... :roll:

AndreaKarlijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2011 23:13

Re: NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door AndreaKarlijn »

Ik heb nu drie keer mijn studietijd verlengd, dit is tevens de max. Alle drie de keren geen acceptgiro ontvangen. Eerste keer zelf telefonisch contact gehad waarna de acceptgiro volgde. Voor de tweede verlenging weer geen acceptgiro ontvangen na bijna een maand wachten. Per email contact gezocht waarna de acceptgiro alsnog volgde. Nu twee weken terug derde verlenging aangevraagd, tot op heden geen acceptgiro. Krijg nu een brief binnen waarin staat dat het de tweede aanmaning is voor mijn tweede verlenging. Hiervoor heb ik geen eerste aanmaning gehad en moest zelf achter de acceptgiro aan. Ook was de brief gedateerd op 12-10-2011 en ontving ik hem op 29-10-2011 met de mededeling dat als ik niet binnen vijf dagen zou betalen er een incassobureau zou worden ingeschakeld. Ze dreigen dus zelfs met een incassobureau terwijl het NTI nalatig is.
Het is wel duidelijk dat het NTI de zaken niet op orde heeft en ben erg boos over deze zeer dreigende brief. Ik ben benieuwd naar de reactie van hun kant.

NTI
verified
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 nov 2009 11:29

Re: NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door NTI »

Beste Andrea,

Het NTI kent verschillende vormen van verlengen van opleidingen, waarbij voor cursussen en beroepsopleidingen een half jaar gratis is, en bij mbo en hbo opleidingen een gratis verdubbeling van de studieduur wordt aangeboden.
Mocht een student aan de geboden gratis opties niet voldoende hebben, dan biedt het NTI inderdaad de mogelijkheid maximaal een jaar studietijd bij te kopen, daarvoor wordt dan een acceptgiro gestuurd. Heel vreemd is het dat de accepten bij jou niet aankomen, en ook de herinneringen die het NTI zowel per mail als per post stuurt zijn kennelijk niet aangekomen. Ik vraag me af of er iets in je persoonsgegevens is gewijzigd. Wil je je studentnummer svp mailen via [email protected], dan zal ik de situatie zo spoedig mogelijk bekijken.

Vriendelijke groet,

Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

AndreaKarlijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2011 23:13

Re: NTI ---- wat een drama

Ongelezen bericht door AndreaKarlijn »

Beste Els,

Ik ken de regels van verlengen via het NTI, hier heb ik me namelijk goed in verdiept. De mogelijkheid dat mijn adresgegevens onjuist waren kwam zelf de eerste keer ook bij me op en heb dit bij het eerste gesprek met de klantenservice over het niet arriveren van de acceptgiro voor mijn eerste verlenging meteen gecontroleerd. Echter stond alles juist in uw systeem. Ik ben niet zeker van de email gegevens maar ik vind het vreemd dat het NTI de eerste acceptgiro blijkbaar per post verstuurd, de eerste aanmaning per email en de tweede weer per post? Als ik het zo goed begrijp van u. In ieder geval heb ik de eerste en tweede bovengenoemde niet ontvangen. Wel heb ik de eerste en tweede verlenging van mijn studie netjes betaald maar wel na het zelf opvragen van de acceptgiro. Zoals ik eerder liet weten wacht ik nu op die van de derde verlenging. Ik zal inderdaad mijn officiële klacht indienen via het NTI klachtenforum, bij de informatiedesk en bij u. U hoort spoedig van me.

Vriendelijke groet,
Andrea

Gesloten