LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ mebo ......
het inzamelen daarvan wordt betaald via de gemeentelijke afvalstoffenheffing (belasting). Nu reeds € 249.00 p.jr.
Dan woont u waarschijnelijk alleen ... of Amsterdam is gewoon gieriger.
Het tarief afvalstoffenheffing wordt door het stadsdeel vastgesteld en de hoogte ervan hangt af in welk stadsdeel u woont. Er zijn twee tarieven: een tarief voor een alleenwonende, variërend tussen € 183,48 en € 265,08 per jaar en een tarief voor een meerpersoonshuishouden/gezin, variërend tussen € 244,68 en € 344,88 per jaar.
En geloof me ... ik/wij zitten BIJNA aan wat volgens deze quote als MAX
word gehanteerd .
Het stadsdeel naast ons (waar ze nog wel ... in de oude buurten iig ...
bio appart ophalen en ) waar het openbaar groen er veel netter uitziet
betaald trouwens aanzienelijk minder .

Ik ben dus ook niet van plan om NOG MEER te gaan betalen ...
zeker niet als blijkt dat ikbenik ongeveer hetzelfde betaald als ik .
Als hetgeen ik nu betaal redelijk is voor wat er tegenover staat ......
dan zou ikbenik dus MINSTENS 1000 euro kwijt zijn !!! 8)

>cybertje<
Laatst gewijzigd door cybertomaat op 22 aug 2007 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door sprokkel »

Zolang er nog kapitalen verdiend worden met het exporteren van diverse soorten afval, zie ik niet in waarom ik voor het gescheiden inzamelen steeds meer moet betalen.

codimo
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 sep 2006 17:08

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door codimo »

Alsof je al niet genoeg hoeft te betalen voor alles. Nu nog meer omdat er weer besloten is om nog meer apart te verzamelen. Ja daaag, straks heb ik 5 vuilnisbakken op een rij staan om alles apart te houden. Mij niet gezien, en ik ben ook niet bereid om er voor te gaan betalen. Maar goed, iedere keer lees ik weer in de krant wat ik nu weer moet doen!! Je hebt hier weinig keus het word allemaal gewoon weer door je strot gedrukt.
Denk je dat je loon weer wat omhoog gaat, gooien we direct de prijzen voor alles weer omhoog, zo kom je nog niet aan sparen toe. En kan je alle leuke dingen wel vergeten.
Daarbij komt als je geen plastic tasje wil in de winkel neem je hem toch niet aan, en als je dat wel doet dan gebruik je hem toch gewoon weer als afvalzak.

Ben er niet blij mee om nog meer te dingen te gaan scheiden!!

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Alsof je al niet genoeg hoeft te betalen voor alles.(codimo)
Ja daaag, straks heb ik 5 vuilnisbakken op een rij staan om alles apart te houden. Mij niet gezien, en ik ben ook niet bereid om er voor te gaan betalen.(codimo)
Over het nog meer betalen zijn we het eens hoor ... maar ik vind t een kleine moeite om ... inplaats van ALLES in een bak te gooien ... heel ff
na te denken en te moeten kiezen uit 5 bakken.
Het enige argument om DAT niet te doen is volgens mij ruimtegebrek.
Dit is op te lossen met kleinere bakken ... wat dan waarschijnelijk weer meer zou gaan kosten ... niet dat dat echt zo is ... maarja.
Ben er niet blij mee om nog meer te dingen te gaan scheiden!!(codimo)
En jouw kinderen,kleinkinderen,enz,enz .... zullen er waarschijnelijk nog
minder blij mee zijn als je het NIET DOET ... wel zal de overheid idd DE
VERVUILER=DE PRODUCENT van het afval ... moeten laten betalen !!!
Want anders heeft deze OOK GEEN REDEN om BEWUSTER zijn verpakkingsmateriaal TE GAAN MAKEN ... en schiet het millieu er geen
REET mee op (en u en uw nageslacht dus ook niet) ... in tegenstelling tot de VERVUILERS en het RIJK !!!

>cybertje<

Zozo
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mei 2007 19:35

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door Zozo »

Woest kan ik worden van zulke dingen, weer zo'n minister die niets beters te doen heeft dan onzin dingen te verzinnen, lijkt heel leuk, kost alleen maar veel geld en levert uiteindelijk niets op! :twisted: Na een jaar wordt de heleboel weer terug gedraaid, maar de extra kosten blijf je betalen! Laten ze zich eens met echt belangrijke zaken bezig houden, ipv aan hun eigen naam te denken. :evil:

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Dat is dus ook mijn vrees; dat ik straks 4 kliko's heb staan bij mijn huis; voor het restafval, gft-afval, papier en plastic en wat zal de volgende zijn ? blik ? Alsof ik zoveel ruimte over heb, en echt mooi is zo'n kliko-park echt niet !

We danken wel voor een deel aan onszelf dat we zoveel plastic flesjes afdanken. Al die hippe waterflesjes met spa die je tegenwoordig met je meesleept moet je toch ergens laten ? Kunnen ze daar geen statiegeld op gaan heffen ? Dat vind ik per definitie een beter idee dan de zoveelste container te plaatsen. Ik breng trouwens wel trouw mijn flesjes en flacons naar de container toe. Scheelt een hoop ruimte in mijn kliko !

http://www.vrom.nl/pagina.html?id=32210 hieruit blijkt duidelijk; de nederlander wilde zelf dat plastic flesjes en flacons gescheiden ingeleverd zouden worden. Zijn jullie soms met z'n allen het percentage dat liever lui dan moe is ?

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

lijkt heel leuk, kost alleen maar veel geld en levert uiteindelijk niets op! Na een jaar wordt de heleboel weer terug gedraaid, maar de extra kosten blijf je betalen! Laten ze zich eens met echt belangrijke zaken bezig houden
Zoals HET MILLIEU misschien ... of de LEEFBAARHEID
in de "probleem" wijken ???
(waarbij schoon en netheid ook vast zou helpen denk ik... :wink: )

>cybertje<

hauwert
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:47

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door hauwert »

Lieve allemaal,

een opmerking mijnerzijds, na de auto als melkkoe te hebben gekoesterd, is nu het milieu aan de beurt.
Het vrijwillig scheiden van plastic is nog maar het begin.
Alras zal een dijkverhogingspremie per inwoner worden geheven, die hoger zal worden naarmate men dichter bij het water woont.
Ook hout buiten schuren zal belast worden omdat je dan fijnstof veroorzaakt.
Heb je na 22.00 uur meer dan 2 lampen aan in de huiskamer, dan krijg je een boete, want daarvoor zal een speciale inspectiedienst in het leven worden geroepen.
Ach het boek van George Orwell had zo zijn waarschuwende kant en minister Cramer gaat door met luchtfietsen, want kernenergie is niet opportuun, maar wij zijn wel opportunistisch in Nederland want we importeren kernstroom uit Frankrijk.
Om gek van te worden.
Voetnoot we weten in ieder geval waarom de inkomens in 2008 er op achteruit gaan. :evil:

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

:wink:
Ach het boek van George Orwell had zo zijn waarschuwende kant
Mooi boek he 8)
Voetnoot we weten in ieder geval waarom de inkomens in 2008 er op achteruit gaan.
[sarcastic mode]
NEE ... dat zie je verkeerd ...
Om te verdoezelen dat het spreekwoordelijke, nu al meerdere malen
aan het "gewone volk" beloofde, ZOET een sprookje was ...
komen JP en zijn "VRIENDEN" nu met dit nieuwe ZUUR :lol:
[/sarcastic mode]

>cybertje<

schrijver55
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2007 16:32

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door schrijver55 »

schande is het dat over onze portemonaie bepaald wordt wat er gaat gebeuren. weer een afval bak voor iets waar ik niet in geloof.
heb zelf met eigen ogen gezien dat tuinafval en grijze container, huisvuil samen wordt verbrand. Wij, Nederlanders slikken te veel over deze onzin in onze samenleving. We worden gewoon belazerd, alleen doen de gemeente het omdat de grijze en groene containers geld opleveren wat door berekend wordt aan de consument. En nu weer een bak extra. troep is het.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

FF WAT OM OVER NA TE DENKEN :

Voor hetzelfde geld wat het kost om een wijk te voorzien van
ondergrondse containers (waar al mijn afval SAMEN in komt)...
is het ook mogelijk om alles WEL TE SCHEIDEN en APPART te
VERWERKEN/RECYCLEN ... als er al wat aan "meerkosten" ZOUDEN
ZIJN ... word dit ruimschoots gecompenceerd dmv de div.
EINDPRODUCTEN/ "NIEUWE" GRONDSTOFFEN
die uit het recyclen voortkomen ......

Het zou dus MAKKELIJK KUNNEN zonder EXTRA KOSTEN ... 8)

>cybertje<

ps ... het valt mij op dat veel mensen TE LUI ZIJN om hun afval te
scheiden ... ik vind personelijk dat je BEWUST een afweging moet maken tussen wat het jou (in geld) kost .........
en wat het iedereen/de planeet opleverd :wink:
Laatst gewijzigd door cybertomaat op 22 aug 2007 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

hauwert
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:47

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door hauwert »

Ach ja Cybertje, het kan verkeren, als het maar geen zoutzuur wordt want dat is een te rigoureuze oplossing :lol: of misschien toch wel dan telt Nederland wat minder milieu(mis)bruikers :wink:

groetjes Hauwert

nacht
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2007 16:55

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door nacht »

:!:
Het zal zeker wel duurder worden maar als ze het weer goed her gebruiken heb ik het er wel voor over. Verder kan je ook nu al wat doen door plastic zakjes in de winkel te weigeren, neem een eigen tas mee.
En verder zal de gemeente er voor moeten zorgen dat er voldoende bakken staan in de omgeving waar je woont, die regelmatig leegmaken.
En dan kan je vaker er langs lopen om het weg te doen. Dus op sparan kan dan beperkt worden.
En GFT scheiden wordt in dit deel van de stad niet gedaan. Te weinig ruimte.

codimo
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 sep 2006 17:08

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door codimo »

.
Over het nog meer betalen zijn we het eens hoor ... maar ik vind t een kleine moeite om ... inplaats van ALLES in een bak te gooien ... heel ff
na te denken en te moeten kiezen uit 5 bakken.
Het enige argument om DAT niet te doen is volgens mij ruimtegebrek.
Dit is op te lossen met kleinere bakken ... wat dan waarschijnelijk weer meer zou gaan kosten ... niet dat dat echt zo is ... maarja.
Dus als ik het goed begrijp vind cybertje 5 bakken op een rij mooi in de keuken. Nou ik niet, vroeger werd er ook niet over dit soort zaken zo diep nagedacht en we zijn allemaal groot geworden. Het is allemaal zwaar overtrokken, laten ze eerst in de grootste naties maar eens goed gaan nadenken. Maar nee, NL moet weer voorop lopen met het "milieubewuste" denken, terwijl er in Amerika en Rusland weer van alles de lucht ingepompt wordt. Dus een klein landje als wij moet het het milieu verbeteren, terwijl die mega landen de boel weer verprutsen??? Kan toch zeker niet de bedoeling zijn.[/quote]

codimo
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 sep 2006 17:08

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door codimo »

ps ... het valt mij op dat veel mensen TE LUI ZIJN om hun afval te
scheiden ... ik vind personelijk dat je BEWUST een afweging moet maken tussen wat het jou (in geld) kost .........
en wat het iedereen/de planeet opleverd
Te lui?? Vind ik zeker niet het juiste woord, wat ik hiervoor al melde, laat eerst de GROOTSTE landen er een naar kijken voordat KLEIN nederland weer op gaat staan.

mirandatuin
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:33

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door mirandatuin »

Afval scheiden prima! Maar extra betalen???? Nou ik dacht het niet. Denkt men ook eens aan de mensen die het minder breed hebben in Nederland? Laatst zag ik de cijfers, en ik schrokl hier erg van. Dan willen ze ons hiervoor ook nog eens laten betalen. Echt super stom! We betalen al genoeg aan de regereing dan leveren zij maar iets in van hun salaris. Alles is al veel duurder geworden, oja zo kunnen ze het foutje ook rechttrekken na de invoer van de euro.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Dus als ik het goed begrijp vind cybertje 5 bakken op een rij mooi in de keuken. Nou ik niet
,
wie heeft t over mooi ?? wie heeft t over een keuken ???
5 (kleine) bakkies voor de deur / op het balkon ...
neemt even veel ruimte in als een grijze , een groene ,
een kratje met lege (glazen)) flessen en potjes , een kratje met papier
en een afsluitbare box met chemisch afval ...
(wat er BIJ MIJ dus nu al staat !!!)
vroeger werd er ook niet over dit soort zaken zo diep nagedacht en we zijn allemaal groot geworden. Het is allemaal zwaar overtrokken,
VROEGER ... vroeger ??? VROEGER kwan er een VODDENMAN,
en een SCHILLENBOER ... en de MELKBOER haalde en bracht de melk
in GLAZEN FLESSEN ... had je geen supermarkt ...en geen onnodig verpakkingmateriaal
ENZ >>> ENZ >>> ENZ >>
laten ze eerst in de grootste naties maar eens goed gaan nadenken. Maar nee, NL moet weer voorop lopen met het "milieubewuste" denken, terwijl er in Amerika en Rusland weer van alles de lucht ingepompt wordt.
BEETJE KINDERACHTIG HOOR ......
Ja ... "hunnie" doen het verkeerd ... dus doe ik dat ook maar ???
Als HUNNIE in de sloot springen ... doe jij dat dan ook ??? :wink:

Nederland(ers) hebben nu eenmaal vaak goede ideeen ......
Laten we dan ook het goede voorbeeld geven met z'n allen !!!

>cybertje<

robina
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2006 19:23

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door robina »

Uit deze suggestie blijkt alweer dat het milieu big business is!
Als de melkoeien zijn uitgemolken, hoewel...variabele parkeertarieven weer wat soelaas bieden, gaan we toch gewoon iets anders verzinnen waar we de burger kunnen tillen. En de politici maar door gaan met prestige projecten waar niemand iets mee opschiet. (spitsstrokken,betuwelijn e.d.) :evil:

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door sprokkel »

cybertomaat,
Fijn dat je zo begaan bent met het millieu, maar ik zou je ook willen verzoeken eens na te gaan hoe het nu zit met het export gedrag van de vuil inzamelaars.
Ik vermoed dat je een SP aanhanger bent, dus ik zou zeggen vraag het eens aan Remie Poppe.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Door plastic afval te scheiden, stijgen de prijzen.

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 22 Aug 2007 17:31 door robina

Uit deze suggestie blijkt alweer dat het milieu big business is!
Als de melkoeien zijn uitgemolken
Melkkoeien uitgemolken?????????????
Ze gaan weer beginnen met die koeien.
Heb je de prijzen gezien????? Nou een beetje
hoger als die 20% hoor. :shock:

Gesloten