Pomeriaanpup van Dutch Pom Pom blijkt ernstig ziek, heb ik garantie?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
tervoortgeert

Pomeriaanpup van Dutch Pom Pom blijkt ernstig ziek, heb ik garantie?

Ongelezen bericht door tervoortgeert »

Hallo,

Ik zoek hulp. Ik heb namelijk een pomeriaan pup gekocht bij Dutch Pom Pom in Eindhoven. De pup is afkomstig uit Rusland Gelijk na de eerste dag stond ik al bij de dierendokter. Deze constateerde een heftige vorm van Giardia, kennelhoest en ondervoeding. Ik dacht dat ik garantie had dat staat ook zo op de website maar helaas. Dutch Pom Pom zij dat dit altijd kon gebeuren en geeft niet thuis. De extra kosten van de dierenarts bedragen € 867 (enkele dagen intensieve opname medicijnen en compleet behandelplan) Kan ik deze kosten op Dutch Pom Pom verhalen??Hoe pak ik dit aan. Zij geeft zelf te kennen dat als je een kind adopteert ook niet bij ziekte terug kan gaan naar het adoptiebureau. Ik vind dit echt niet normaal en weet niet wat te doen. Ik heb 2950 euro voor de pup betaald en daar heb ik lang voor gespaard. Wat kan ik het beste doen nu??

Geert

NeoDutchio

Re: Pomeriaanpup van Dutch Pom Pom blijkt ernstig ziek, heb ik garantie?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is niet helemaal duidelijk hoe de constructie in elkaar zit. U geeft aan gekocht te hebben, Dutch Pom Pom zegt adoptie en op hun site spreken ze van bemiddeling. Zonder te weten hoe de constructie is valt er geen juist advies te geven.

Irene van Houte

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Koop je een hond in ons land heb je wel kans op 2 jaar garantie. Hij moet wel van een erkende fokker komen. Ook wij hadden die garantie , dat staat van te voren vast in de papieren die je samen moet tekenen. Met als gevolg dat bij mijn reu 1 balletje niet ingedaald was. De fokster heeft alle kosten betaald, van reiskosten tot dierenarts bezoek thuis tot operatie door Nico Dijkhoorn die het balletje in het zakje heeft kunnen plaatsen. Hij was haar dierenarts , vandaar dat wij een stuk moesten reizen. het eind resultaat was dat het balletje mooi mee gegroeid is.
Heb je de stamboom papieren van Dutch Pom Pom, zo niet dan heb je behoorlijk pech gehad en geen poot om op te staan.

Wat je het beste kan doen, ik weet niet of de pup het gehaald heeft....Zorg goed voor hem/haar en geniet er van, dat is alles wat ik zeggen kan....Aan de reactie van haar is ze een broodfokker...

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dan moet die pup er toch al heel ziek uitgezien hebben, toen u hem haalde?

Irene van Houte

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Lady1234 schreef:
12 okt 2021 12:18
Maar dan moet die pup er toch al heel ziek uitgezien hebben, toen u hem haalde?
Dat moet wel, giarda en kennelhoest zijn zeer besmettelijk. Dus alle pups kunnen al ziek zijn.

tervoortgeert

Ja ik haar in Eindhoven opgehaald en betaald aan Dutch Pom Pom volgens mij leveren zij dan de pup. Je moet van te voren reserveren

Morganlefay

Ongelezen bericht door Morganlefay »

Een hond is een LEVEND WEZEN en geen ding wat je aanschaft wat blijkt dat het niet werkt of schade heeft en daar garantie op zit.
En je koopt een levend wezen waar je bijna 100% zeker van weet dat het een exemplaar puppyfabriek is en die zijn altijd ziek niet, ingeënt (want dat kost geld) .
Voortaan maar een gewone uit het asiel halen, ben je ook geen .........................

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Heb Pomeriaan eens in het zoek programma ingevoerd, kom het best vaak tegen en niet positief.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Morganlefay schreef:
12 okt 2021 13:24
Een hond is een LEVEND WEZEN en geen ding wat je aanschaft wat blijkt dat het niet werkt of schade heeft en daar garantie op zit.
Dat vind ik tot op zekere hoogte ook, maar juridisch steekt het anders in elkaar, dacht ik. Een huisdier is in juridische zin volgens mij een "zaak" en in dit geval lijkt mij dat de "geleverde zaak" (dat stakkertje van een pup, dus) non-conform is. Of dat betekent dat de kosten van de eigen dierenarts op die malafide hondenimporteur verhaald kunnen worden weet ik niet. Ik vrees van niet eigenlijk, maar wellicht dat een juridisch onderlegd forumlid daar raad op weet.
En je koopt een levend wezen waar je bijna 100% zeker van weet dat het een exemplaar puppyfabriek is en die zijn altijd ziek niet, ingeënt (want dat kost geld) .
Voortaan maar een gewone uit het asiel halen, ben je ook geen .........................
Dit ben ik dan weer geheel, volledig, volkomen en zonder ook maar het geringste spoor van een voorbehoud met u eens.
Dat is te zeggen, maak van die "bijna 100%" maar "de volle 100%".

Sira

Ongelezen bericht door Sira »

U koopt een uit Rusland afkomstige zieke pup bij een handelaar à raison van € 1.475,- per kilo.
Ik verwacht niet dat deze handelaar u uit eigen beweging de dierenartskosten zal vergoeden, ik vrees dat u daarvoor naar de rechter moet.

Een hond met een dergelijk prijskaartje zou ik nimmer bij een handelaar kopen. Persoonlijk zou ik dat bedrag nooit uitgegeven hebben voor een hond. Er zitten in Nederland ook echte fokkers.
Goed mogelijk dat dit hondje door de ondervoeding, de Giardiasis en de kennelhoest op zo'n jonge leeftijd, een zwak hondje kan blijven.

Houdt u er rekening mee dat Giardiasis en kennelhoest besmettelijk zijn, ook voor mensen?

tervoortgeert

Bedank voor de reactie. Ik heb ook het Kamer van Koophandel nummer opgezocht 70962790 dit staat idd op een zanger waar ik nog nooit van gehoord heb........beetje vreemde constructie om daar een pup te kopen inderdaad . Heb ik niet gezien.....Tja en nu dan

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

tervoortgeert schreef:
12 okt 2021 13:59
Bedank voor de reactie. Ik heb ook het Kamer van Koophandel nummer opgezocht 70962790 dit staat idd op een zanger waar ik nog nooit van gehoord heb........beetje vreemde constructie om daar een pup te kopen inderdaad . Heb ik niet gezien.....Tja en nu dan
Proberen het dier gezond te krijgen er goed voor zorgen en van houden.
Op iedere gelegenheid mensen waarschuwen voor deze praktijken.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

tervoortgeert schreef:
11 okt 2021 23:58
Wat kan ik het beste doen nu??
Ik vind het een idioot hoog bedrag voor zo.n hondje, maar goed dat is uw keus.
Ik neem aan dat het hondje nu behoorlijk is opgelapt door uw DA met zo.n hoge rekening.
Houd hem gezond en geniet van het dier .
Ik ben bang dat er niets te verhalen valt op de fokker.
En....met zo.n ernstig ziektebeeld had u het al moeten opmerken en niet moeten kopen, maar dat is achteraf gepraat.
Deze waarschuwing op Radar is goed!

Sira

Ongelezen bericht door Sira »

moederslink schreef:
12 okt 2021 14:07
tervoortgeert schreef:
11 okt 2021 23:58
Wat kan ik het beste doen nu??
Ik vind het een idioot hoog bedrag voor zo.n hondje, maar goed dat is uw keus.
Ik neem aan dat het hondje nu behoorlijk is opgelapt door uw DA met zo.n hoge rekening.
Houd hem gezond en geniet van het dier .
Ik ben bang dat er niets te verhalen valt op de fokker.
En....met zo.n ernstig ziektebeeld had u het al moeten opmerken en niet moeten kopen, maar dat is achteraf gepraat.
Deze waarschuwing op Radar is goed!
Indien het een teefje is, klopt de prijs wel. Reutjes zijn iets "goedkoper". Maar om het er voor over te hebben is een tweede, helemaal via een ordinaire handelaar.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Irene van Houte schreef:
12 okt 2021 12:01
Koop je een hond in ons land heb je wel kans op 2 jaar garantie. Hij moet wel van een erkende fokker komen.
Klopt, deels :wink: . Een huisdier wat je bij een professioneel handelend bedrijf koopt, valt onder het consumentenrecht. In dat geval ligt de bewijslast de eerste 6 maanden dus ook bij de verkoper. Koop je het dier bij een buurman, heb je ook gewoon garantie, maar niet de extra bescherming die het consumentenrecht biedt. De garantie is overigens niet beperkt tot twee jaar.

Uiteraard is garantie bij een huisdier wat lastiger dan bij een product. Waar het om gaat, is de vraag of het dier conform is - oftewel: of het aan de koop beantwoord. Als er dus sprake is van een (gezondheids)issue wat bij de koop al aanwezig is, valt het onder garantie. Krijgt het dier iets wat een huisdier nu eenmaal op ieder moment kan krijgen, valt het er niet onder. Vergelijk dat een beetje met gebruiksschade of producteigenschappen bij een normaal product. Bedenk ook dat je als koper ook een onderzoeksplicht hebt en dat het tegenwoordig heel makkelijk is om raskenmerken of rasspecifieke problemen op voorhand te achterhalen. Je komt er dus niet mee weg om zelf niets te doen en bij willekeurige problemen alleen maar naar de verkoper te kijken.
Erthanax schreef:
12 okt 2021 13:49
Morganlefay schreef:
12 okt 2021 13:24
Dat vind ik tot op zekere hoogte ook, maar juridisch steekt het anders in elkaar, dacht ik. Een huisdier is in juridische zin volgens mij een "zaak" en in dit geval lijkt mij dat de "geleverde zaak" (dat stakkertje van een pup, dus) non-conform is. Of dat betekent dat de kosten van de eigen dierenarts op die malafide hondenimporteur verhaald kunnen worden weet ik niet. Ik vrees van niet eigenlijk, maar wellicht dat een juridisch onderlegd forumlid daar raad op weet.
Zoals te doen gebruikelijk in het consumentenrecht moet je als er sprake is van een gebrek de verkoper eerst in staat stellen om te "herstellen" alvorens je zelf "reparatiekosten" gaat maken. Bij een huisdier geldt dat in beginsel net zo. Wel kan het een uitzondering zijn als er sprake is van levensbedreigende situaties: dan moet er gewoon snel gehandeld worden. Het verhalen van de dierenartskosten op de verkoper is dus inderdaad niet vanzelfsprekend.

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het is juridisch heel ingewikkeld. Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

U bent naar de dierenarts geweest laat deze een verklaring opstellen van de staat van de hond en of dit "gebrek" levensbedreigend was op DAT moment, was dit het geval dan heeft u een zaak en kunt u hen aansprakelijk stellen voor de kosten, was dit niet het geval dan helaas voor u, u had eerst de verkoper in de gelegenheid moeten stellen om "de zaak" te herstellen....

Steld de dierenarts dat u terecht direct een behandeling in heeft laten zetten omdat dit een levensbedreigende situatie was dan kunt u de kosten vorderen van de verkoper, meld hen dit schriftelijk en eis binnen 15 dagen betaling, gaan ze hier niet in mee dan schakel deurwaarder in, meld ook in dit schrijven dat u de vordering uit handen zult geven....

Gezien de prijs die u betaald heeft kun je niet meer spreken van een vergoeding van reiskosten maar in dit geval is er een koopovereenkomst aldus de rijdende rechter mr, F. Visser....

https://www.licg.nl/adoptie-en-herplaat ... ereenkomst

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Kennelhoest kan de hond ook op straat hebben gekregen ,is met een kuurtje op te lossen . Ondervoeding is met een speciaal dieet ook te verhelpen . De darm infectie is ook naar een simpel testje door de DA te onderzoeken .. Bovenstaande komt veel voor bij asiels en kennels , die het niet zo nauwnemen met schoonmaken .
Mijn hond heeft de zelfde infectie en was ondervoed als je hem nu ziet ken je hem niet meer terug . Ik vindt de rekening van de dierenarts zeer hoog , vraag mij af wat hij daarvoor heeft gedaan , ik moest voor onderzoek en medicijnenkuur 98,00 euro betalen .

Minos

Ongelezen bericht door Minos »

Beste
Het betreurt ons tenzeerste.dit bericht  hier te lezen.
Uw naam  en dergelijke klacht is bij ons niet bekend.
De hondjes die bij ons komen gaan  pas met het nieuwe baasje mee als ze goed eten, goed drinken en op dat moment de ontlasting heel goed is.
Daarom verbaast mij dit bericht .
In de koopovereenkomst  staat ook vermeld dat u een  medische check up  Moet laten doen .
Als er  een ernstige klacht heeft kunnen  cliènten de hond binnen  8 dgn terug  brengen  en ontvangen ze het aankoopbedrag terug.
Wel  vragen wij of er  een medische verklaring  kan worden getoond.
Ik zou het dan ook prettig vinden als u met ons rechtstreeks contact op zou willen nemen om tot een passende oplossing te komen.

Overgens vind ik dat beheerders van radar   eerst eens om  correspondentie  moet vragen  van dergelijke klacht..
Voor het gepubliceerd word.
Radar is er voor advies in te winnen voor bezoekers.
Deze moet dan ook terecht zijn !!

Met vriendelijke groet Dutch pompom

tervoortgeert

Vreemd dat er nu wel gereageerd wordt. U heeft immers te kennen gegeven dat we het konden uitzoeken en dat u niets wilde vergoeden. Ik ben immers meermaals naar de dierenarts geweest. Dat weet u ook. De dierenarts kwam tot de conclusie dat de pup te jong was voor de leeftijd die in het boekje stond. De tandjes waren nog niet gewisseld, terwijl dit wel zo zou moeten zijn gezien de leeftijd. Ik mag overigens best naar de mening van andere vragen wat mijn rechten zijn in dit geschil!

Plaats reactie