LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hond slecht behandeld door dierenambulance (DAR)

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Rob van der woude
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:56

Hond slecht behandeld door dierenambulance (DAR)

Ongelezen bericht door Rob van der woude »

Hallo,

Begin deze maand hebben 2 medewerkers van de dierenambulance in Rotterdam (DAR) een hond zodanig behandeld daar zijn werkelijk geen woorden voor. De hond is gewurgd met 2 vangstokken en bewusteloos geraakt, en kort daarna overleden.
Het ergste is dat dit verhaal met zeer onsmakelijke foto's ( hond dood naast de auto en de medewerker lachend er naast) op de DAR site is gezet. Met daarin veel medelij met zich zelf, over een paar schrammetjes en een gescheurde broek

SITE:
http://www.dierenambulance.rotterdam.nl ... 05_01.html


Heel veel mensen hebben al hun afschuw uitgesproeken over deze amateuristische wandaad in het gastenboek van de DAR. Maar alle reacties zijn door de DAR verwijderd, dus ze zijn alleen gebaad bij positieve berichten.


GASTENBOEK:
http://www.koekjes.net/cgi-bin/gastenbo ... ken.pl?Dar

Tot slot ben ik zeer terleur gesteld in de houding van de DAR.
Ik heb al bij diverse instanties de klacht gedeponeerd.
Nu maar kijken wat er van komt

grt Rob

Chevy-Nick
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:45

Re: Hond slecht behandeld door dierenambulance (DAR)

Ongelezen bericht door Chevy-Nick »

Ik neem niet aan dat jullie erbij waren of de hulpverlener in kwestie allemaal gezien hebben incl wonden. Het verhaal lezen blijkt ook maar weer een kunst want de eigenaar had de hond 3 dagen wie weet waarom de vorige hem weg deed.

Hoe wilde je dan zo'n hond vangen die iedereen aanvliegt die in zijn buurt komt ? Fikkie fikkie kom is hier ofzo ? Ze hebben goed gehandeld lijkt mij. Zo'n beest is een gevaar voor zijn omgeving.

Rob van der woude
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:56

Re: Hond slecht behandeld door dierenambulance (DAR)

Ongelezen bericht door Rob van der woude »

En heb je ook genoten van de prachtige foto's? Walgelijk om dit soort verhalen op deze wijze te plaatsen.
En ja, er zijn wel degelijk andere mogelijk heden. Zoals ieder wel weet beschikt de hondenbrigde van de politie over een verdovingsgeweer. Dan had dat hele verhaal van die 2 vangstokken achterwegen kunnen blijven, en had de hond niet bewusteloos getrokken hoeven worden met de vangtsof (zuurstof gebrek naar de hersenen)

Rob
Oud dierenambu medewerker

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: Hond slecht behandeld door dierenambulance (DAR)

Ongelezen bericht door dds »

Ah,

duidelijk, wrok jegens oud-collega's. Zoals het verhaal op de site staat kan ik niets verkeerds ontdekken aan deze actie.

Daar komt nog bij dat ze overvallen werden door de agressieve hond, op dat moment kunnen ze moeilijk een dierenarts met geweer gaan bestellen en tijdens het wachten de hond lekker op hun been laten kauwen!

Ik zie er niets verkeerds in terwijl ik toch echt dierenvriend nummer 1 ben, kan zelfs geen vlieg ombrengen!!!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Hond slecht behandeld door dierenambulance (DAR)

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik zie eerlijk gezegd ook niets verkeerd aan het verhaal en al helemaal geen lachende medewerkers naast dode beesten zoals beweerd wordt.

Als een hond echt helemaal door het lint is en zeer agressief dan ga je niet wachten op een verdovingsgeweer, dan grijp je meteen in.

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: Hond slecht behandeld door dierenambulance (DAR)

Ongelezen bericht door elwintje »

karr ik zou zeggen een 10 met een griffel

Rob van der woude
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:56

Re: Hond slecht behandeld door dierenambulance (DAR)

Ongelezen bericht door Rob van der woude »

Als een hond echt helemaal door het lint is en zeer agressief dan ga je niet wachten op een verdovingsgeweer, dan grijp je meteen in

Hij zat op een balkon en kon geen kant heen, dus geen gezeur van geen tijd en gelijk actie. Eerst de situatie goed bekijken en bespreken.
En niet met je fel gekleurde jasje dat balkon op, tja dan wordt je gegrepen. Dom dom dom.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Hond slecht behandeld door dierenambulance (DAR)

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat beest zit op een klein balkon opgesloten, helemaal door het lint heen. op het moment dat je de deur opent grijpt hij iedereen, ongeacht of je nou een fel jasje draagt of niet.

Ik vermoed ook dat het gewoon wrok is tegen oud collega's of werkgever, want dit slaat echt nergens op.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Hond slecht behandeld door dierenambulance (DAR)

Ongelezen bericht door Soraya »

Op de foto's zou een van de medewerkers zwaar gebeten zijn, ik zag alleen een flinke scheur in de broek....
Misschien een lichte kras hierop, maar geen bloed op de broek.En bij een zware wond zou dit er wel op moeten zitten.

Voor de hond vind ik het nog het ergste, zeker omdat het dier al erg veel heeft meegemaakt in een korte periode.

Ik kan niet oordelen over de situatie, maar waarom heeft het dier niet de tijd gekregen om helemaal tot rust te komen, om dan in te grijpen?

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Hond slecht behandeld door dierenambulance (DAR)

Ongelezen bericht door bitchy »

sorry hoor,
ik ben ook een keer ''verwond'' door een hond, ik kon toen alleen niet meer op mijn benen staan & moest meteen door naar het ziekenhuis, geen tijd om de hond eerst nog met de vangstokken bewusteloos te krijgen.
die ''verwondingen'' zullen reuze mee vallen, anders sta je daar niet zo stoer.

hoe bestaat het dat een angstige hond door 2 vreemde personen & een agent? benaderd word, hij zit goddomme op een balkon, lees; in het nauw!
wat moet hij anders dan aanvallen, er is geen andere oplossing, honden vallen niet alleen aan uit agressie, ze vallen ook aan uit angst!
ik vind dit echt een voorbeeld van onkunde, & dat voor mensen die met dieren om moeten gaan :cry:

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Hond slecht behandeld door dierenambulance (DAR)

Ongelezen bericht door showgirl »

ze zitten te springen om vrijwilligers bij de ambulance.
daarom zal helaas niet iedereen ervaring hebben met dieren of hondengedrag kunnen lezen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Hond slecht behandeld door dierenambulance (DAR)

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dan zou je daarop geselecteerd moeten worden. Als je bij een dierenambulance gaat werken zal je toch op zijn minst een beetje verstand van dieren en diergedrag moeten hebben lijkt mij.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Hond slecht behandeld door dierenambulance (DAR)

Ongelezen bericht door showgirl »

kennelijk niet als je een angstige hond in het nauw gaat benaderen,
dat is vragen om problemen.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Hond slecht behandeld door dierenambulance (DAR)

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Zo'n valse hond die ook z'n eigen baasje bijt is een gevaar voor de samenleving en dient afgemaakt te worden of dempen jullie liever de put als het kalf verdronken is :x

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Hond slecht behandeld door dierenambulance (DAR)

Ongelezen bericht door showgirl »

hoe kom je daar nou bij,
als jou hond inmoet slapen, om wat voor reden dan ook, wil je dan dat ze hem wurgen?
een verdovingspijltje en daarna gewoon inslapen zou iets diervriendelijker zijn.
als wurgen met de vangstokken goedkoper is, de kosten kunnen ze toch verhalen op de eigenaar. :roll:
Daar zat een hond op een balkon die door zijn eigenaar was buitengesloten omdat de hond hoogst agressief was.
Ter plekke aangekomen troffen we inderdaad een vreselijk angstige hond aan.
wie schat de situatie nou goed in, de baas, of de medewerkers.
hoe kan je een vreselijk angstige hond, in het nauw op het balkon met al die VREEMDE mensen; 2 DAR medewerkers, de hondenbrigade en waarschijnlijk zijn baas die hij net 3 dagen kende benaderen.stom stom stom.

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Hond slecht behandeld door dierenambulance (DAR)

Ongelezen bericht door Marieta »

Dit had veel anders aangepakt kunnen worden. Zoals ik het zie is het een turkse herder (?) Ze zijn vrij groot, maar kunnen ook erg angstig reageren. Zo'n hond op een flatje/appartement is al niks maar als zo'n hond dan ook al op een balkon moet en er staan ineens meerdere mensen voor hem dan raakt hij zeker in paniek. En als hij echt zo gevaarlijk was dan had hij gebeten en niet los gelaten. De man staat wel degelijk met een glimlach op zijn gezicht ernaast. En die beet in zijn been??? Lijkt nog geen schrammetje te zijn. Niet eens bloed. Als ik echt gebeten was zou ik niet met een glimlach op de foto staan. Geloof me dat voel je.
En in die arm was ook maar een klein wondje. Die hond was in paniek.
Eigenaar kwijt, vreemde mensen, waarschijnlijk weinig plek, en zeker geen makkelijke honden.
Een vangstok veroorzaakt alleen nog maar meer stress. En die stok is zo hard dichtgeknepen dat die hond gestikt is. Belachelijk. Dat had ook anders gekunt. Ga er maar lekker trots naaststaan omdat er een bewusteloze hond naast je ligt. Die je zelf net zn strot dichtgeknepen hebt.
Dit had zeker anders gekunt. Inslapen snap ik nog enigsins maar het had op een minder stresvolle en minder pijnlijke manier kunnen gebeuren. En misschien was zelfs dat niet nodig geweest en had die hond gewoon het vertrouwen nodig van iemand.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Hond slecht behandeld door dierenambulance (DAR)

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Waar een hond woont doet totaal niet terzake het gaat er om hoe iemand zijn/haar hond uitlaat. Een hond op een boerderij in een hok is zieliger dan een hond op een flat die 4/5 keer per dag goed wordt uitgelaten :shock: :shock:

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Hond slecht behandeld door dierenambulance (DAR)

Ongelezen bericht door Marieta »

Een turkse herder zet je niet op een balkon. Als je het ras kent weet je dat en koop je zo'n grote hond, echte wakers niet voor op een appartement. En als hij al angstig is al helemaal niet. Ik vind dit echt niet kunnen op deze manier zoals ze ermee om zijn gegaan daar. Dat zijn geen honden voor kleine ruimtes. Hadden ze beter een duitse dog kunnen nemen. Nog groter maar wel makkelijker.

Gesloten