LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bewaren van kattenvoer

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
GHR
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:24

Bewaren van kattenvoer

Ongelezen bericht door GHR »

Wie heeft er tips voor het op de juist manier bewaren van kattenvoer. Zijn er bijvoorbeeld bepaalde bakken of zakken verkrijgbaar waarin dit luchtdicht is te bewaren?

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Bewaren van kattenvoer

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

ik heb het in een blik zitten die vul ik steeds voor de helft en de zak doe ik dicht met knijper en zet ik droog en koel in een kast

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Bewaren van kattenvoer

Ongelezen bericht door mihoen »

even naar de dichtstbijzijnde snackbar voor een paar lege mayo-emmers. schoonmaken, en dan heb je emmers die vacuum dichtkunnen. wij doen dat al jaren met dingen, kost niets, makkelijk. en het voer blijft verser waardoor de katten het niet snel laten staan

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Bewaren van kattenvoer

Ongelezen bericht door bianca82 »

wij hebben van RC 10 kilo emmer gratis gekregen bij een zak van 10 kilo (was toen een actie en die wordt wel vaker gedaan)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bewaren van kattenvoer

Ongelezen bericht door kweenie »

Veel zakken kattenvoer hebben een soort ritssluiting, wat je soms ook wel hebt bij zakken diepvriesgroente. Daarmee blijft het voer redelijk afgesloten. Ook hebben sommige merken spaaracties, waarmee je soms een bewaarbus bij elkaar kunt sparen. En anders heb je ook regelmatig bij bv. de action voor niet al te veel geld bewaarbussen. Maar voor heel grote zakken van 10 kg of zo werkt dat natuurlijk niet.

superklaver

Re: Bewaren van kattenvoer

Ongelezen bericht door superklaver »

zelf heb ik een canvas tas met ritssluiting en hengsel gekocht. was ongeveer 10 euro. er kan ook 10 kilo voer in.

GHR
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:24

Re: Bewaren van kattenvoer

Ongelezen bericht door GHR »

Voor de hiervoor genoemde tips wil ik jullie ten eerste allemaal even bedanken. Er zitten zonder meer een paar nuttige tips bij.

Is er toevallig ook iemand die ervaring heeft met de Trixie voerreservoir? Deze is o.a. te verkrijgen bij Zooplus. Wellicht is deze enigzins vergelijkbaar met de hiervoor genoemde canvas tas met ritssluiting.

superklaver

Re: Bewaren van kattenvoer

Ongelezen bericht door superklaver »

de canvas tas die ik heb is bij zooplus vandaan. ik ben er zeer tevreden over.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Bewaren van kattenvoer

Ongelezen bericht door mihoen »

de emmer heb ik bij de snackbar vandaan en koste me niets :mrgreen:

Gesloten