LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis Perzische kittens

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Beste mensen,

Ik ben min of meer half serieus op zoek naar een huisdier en zag online een aanbieding waarin Perzische kittens gratis werden aangeboden. Het was een standaard advertentiesite, waar je van alles kan kopen en verkopen.

Ik vind dat bijzonder merkwaardig. Europese kortharen gaan gratis of bijna gratis van de hand, maar Perzen zijn toch raskatten? Kosten raskatten niet ontzettend veel geld? Mijn ouders hebben altijd fors betaald voor hun raskatten.

Zit er wellicht een adder onder het gras (erfelijke ziekten, etc.). Of is het zelfs misschien oplichterij? Wat zou de reden kunnen zijn?

Alvast bedankt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door bprosman »

Hoogstwaarschijnlijk oplichting en zijn de kittens gratis maar moet er nog eea betaald worden voor transport.
Daar komen ze later meestal mee.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door ciske »

Alles wat gratis is , wat betreft dieren kan je beter overslaan.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door bprosman »

@Ciske,

Ben ik niet helemaal met je eens. Heb al een jaar of 7...8 twee hele leuke katten , gratis afgehaald in Vlaardingen. Ze moesten weg omdat de "hond des huizes" (politiehond) niet met ze overweg kon. We konden ze gratis afhalen mits we beloofden dat ze bij elkaar bleven (broer en zus), dat bij elkaar zijn ze nog steeds.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:@Ciske,

Ben ik niet helemaal met je eens. Heb al een jaar of 7...8 twee hele leuke katten , gratis afgehaald in Vlaardingen. Ze moesten weg omdat de "hond des huizes" (politiehond) niet met ze overweg kon. We konden ze gratis afhalen mits we beloofden dat ze bij elkaar bleven (broer en zus), dat bij elkaar zijn ze nog steeds.

Op die manier kan het ook bprosman, maar je moet gewoon goed opletten met gratis aangeboden, wat betreft dieren :wink:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door sephora30 »

Mijn katten heb ik ook gratis opgehaald( huis tuin en keuken-model) maar een gratis Pers lijkt me stug.

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door vronie »

Een vaag verhaal.
Plaats hier,de link na de perzen te koop

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoi Bor, als je half serieus bent, weet je dan wel zeker dat je ze wilt?

Er kunnen verschillende redenen voor zijn dat ze gratis weg worden gegeven. Misschien ziek, maar overlijden van het baasje, of opname in een verpleeginstelling, kan ook een reden zijn. Ook dan moet men er rap van af. Meestal wordt er dan gezocht naar mensen die echt goed voor ze willen zorgen tot het eind van de rit, ongeacht de consequenties (hoge kosten).

Maar het zou ook oplichterij kunnen zijn, dat je eerst verzendkosten moet betalen, voordat ze uit het buitenland komen of zoiets, geen idee. Daar kom je alleen achter als je er op in gaat.

Maar wees er van verzekerd dat de kosten voor het aanvragen van stambomen en de kosten voor de dierenarts in ieder geval niet gratis zijn. Raskittens mogen pas bij de moeder weg als ze 13 weken oud zijn, dus de nodige kosten zijn dan al gemaakt.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Thanks.

Ik ben half serieus in de zin dat ik alvast kijk maar eigenlijk nog geen huisdieren mag hebben omdat ik nog in een huurhuis zit. Straks zit ik in een koophuis en dan willen we wel huisdieren.

Maar goed, ik vertrouwde het al niet en nu helemaal niet. Het adres is wel in den lande maar ik vind het sterk dat iemand gratis Perzen weggeeft dus zal niet op deze advertentie reageren.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door Renske99 »

ik zou er gewoon een mail tegenaan gooien, kost je niks.

Vaak gaat het om een nederlandse adverteerder en als je mailt dan blijken ze in ghana ofzo te wonen, zijn pas ge emigreerd en de dieren kunnen niet tegen het klimaat (of andere onzin verhalen).
Je moet dan geld overmaken voor het transport (en dat kan aardig oplopen) de dieren worden dan bij je thuis bezorgt.

Nou geloof me, tuin daar maar niet in, zelf zou ik nooit geld overmaken als het om levende dieren gaat, ten eerste wil ik ze zelf zien en vlieg ik niet naar ghana, of waarheen dan ook.
Nee hoor dan betaal ik liever in nl. 300 euri voor een dier dat ik kan bekijken en gelijk mee kan nemen.
Er zijn nog teveel mensen die hierin trappen en ja zo moeilijk is het ook niet.

Mijn dochter bv wil ontzettend graag een chihuahua en zag een gratis dier.
Gelukkig liet ze mij de advertentie zien en ik vertelde haar, mail er maar naartoe en zie dan maar.
Een dergelijk verhaal als hierboven kreeg ze als antwoord, maar waar ik op doel is dat die meiden (en ook jongens hoor, zelfs volwassenen) veel te goedgelovig zijn, het verhaal zielig vinden en hopla daar gaat je geld.

Perzen of half perzen zul je waarschijnlijk niet gratis vinden, mijn schoonzus heeft een paar weken geleden voor een halve main coon 300 euri neer gelegt, en dat vind ik persoonlijk voor een kruizing nog heel veel geld, 1 van de dieren was gewoon een huis tuin en keuken kat, de ander een main coon, snap met de beste wil van de wereld niet dat iemand daar dan zoveel geld voor neerlegt, in mijn ogen blijft het dan een gewone huis tuin en keuken kat, weliswaar met een aparter uiterlijk en misschien mooier als een gewone kat maar dat is heel persoonlijk.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Er is een website waar advertenties staan van 'herplaatskatten'. Hier heb ik een prachtige raskat vandaan voor heel weinig. Niet omdat ik persé een raskat wilde, maar hij moest wel passen bij mijn andere kat, en op die site staan dus katten waarvan het karakter al uitgebreid bekend is. En ik heb mijn andere kat voornamelijk op het ras gekocht vanwege het karakter. Dat hij mooi is is bijzaak en bovendien een kwestie van smaak want niet iedereen is die mening toegedaan.
En ja hoor: de twee katten zijn dikke vriendjes geworden.
Er zijn natuurlijk ook zat 'niet-raskatten' die herplaatst moeten worden.
Pas op: :wink: : grote kans dat je helemaal hebberig wordt...

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Je kunt ook hele lieve katten/poezen bij het asiel kopen. Ze zijn gechipt, nagekeken door een dierenarts, gesteriliseerd/gecastreerd en ingeent. Kost wel zo'n 100 euro. Maar als je ergens een gratis dier ophaalt, moet je daarna toch ook naar de dierenarts/chippen/castereren en inenten, ook zo'n 100 euro.
Het asiel kan ook beoordelen waar een dier geplaatst kan worden: wel of niet in een gezin, is het een buitenkat etc. etc.
Succes.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

bassie1 schreef:
Bor Komorovski schreef:Thanks.

Ik ben half serieus in de zin dat ik alvast kijk maar eigenlijk nog geen huisdieren mag hebben omdat ik nog in een huurhuis zit. Straks zit ik in een koophuis en dan willen we wel huisdieren.

Maar goed, ik vertrouwde het al niet en nu helemaal niet. Het adres is wel in den lande maar ik vind het sterk dat iemand gratis Perzen weggeeft dus zal niet op deze advertentie reageren.
Juist wel reageren,zo kom er achter of het oplichting is,en kan je misschien iemand die niet zo slim is behoeden.
Op welke site staat de advertentie,dan reageer ik wel.
Hoeft niet, dank voor het aanbod. Bovendien woon ik niet in NL dus de taal is niet Nederlands, maar ik zal er een mailtje aan wagen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Beste Bor, nu krijg je van mij en van Zusje een serieuze reactie. Met handige tips. Waarom reageer je daar niet op en ga je gewoon door met die oplichterssite?
Ik begrijp het even niet.
Als je nu geen huisdier kan hebben, wacht je tot je in je koophuis zit (vreemd, dat je in een huurhuis geen dieren mag hebben?). Dan ga je naar het asiel of de site die ik noemde.
Simpel toch?

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik zeg niet dat ik ermee door ga, het is meer nieuwschierigheid.

Ik zal sowieso wachten tot na de verhuzing. Dat de verhuurder geen huisdieren wil is overigens niet bijzonder, in de meeste huurhuizen waar ik woonde mocht het niet.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door witte angora »

Bor Komorovski schreef:Ik zeg niet dat ik ermee door ga, het is meer nieuwschierigheid.

Ik zal sowieso wachten tot na de verhuzing. Dat de verhuurder geen huisdieren wil is overigens niet bijzonder, in de meeste huurhuizen waar ik woonde mocht het niet.
Is dat dan anders in het land waar je nu woont? Hier in Nederland is dat zelden een probleem namelijk.

Waarbij ik wel moet aantekenen dat een verhuizing voor een kat soms emotioneel zwaar kan zijn, het dier hecht zich nu eenmaal aan de combinatie territorium/baasje/inrichting, verhuizing brengt een ander territorium met zich mee, vaak ook nieuwe spulletjes. Als het dan net gewend is en dan weer moet verhuizen, dat kan best wel veel zijn voor een kat.

Alleen daarom al zou je kunnen overwegen, nu je weet dat je wilt gaan verhuizen, nog even te wachten om zo'n beestje in huis te nemen. Maar dat is aan jezelf natuurlijk.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Je hebt groot gelijk witte angora. Ik zal wachten en vooral niet bij zo'n oplichter kopen.

Overigens zijn verhuurders in mijn land inderdaad behoorlijk zeikerig over huisdieren. Een ander leukigheidje aan huurcontracten hier is dat opzegtermijnen van een jaar ook heel gewoon zijn.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door witte angora »

Bor Komorovski schreef:Je hebt groot gelijk witte angora. Ik zal wachten en vooral niet bij zo'n oplichter kopen.

Overigens zijn verhuurders in mijn land inderdaad behoorlijk zeikerig over huisdieren. Een ander leukigheidje aan huurcontracten hier is dat opzegtermijnen van een jaar ook heel gewoon zijn.
Een opzegtermijn van een jaar? Je bedoelt toch niet: vandaag opzeggen, en dan nog 12 maanden huur moeten betalen?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door ciske »

witte angora schreef:
Bor Komorovski schreef:Je hebt groot gelijk witte angora. Ik zal wachten en vooral niet bij zo'n oplichter kopen.

Overigens zijn verhuurders in mijn land inderdaad behoorlijk zeikerig over huisdieren. Een ander leukigheidje aan huurcontracten hier is dat opzegtermijnen van een jaar ook heel gewoon zijn.
Een opzegtermijn van een jaar? Je bedoelt toch niet: vandaag opzeggen, en dan nog 12 maanden huur moeten betalen?
:lol: Dat is een jaar WA :lol:

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gratis Perzische kittens

Ongelezen bericht door witte angora »

ciske schreef:
witte angora schreef:
Bor Komorovski schreef:Je hebt groot gelijk witte angora. Ik zal wachten en vooral niet bij zo'n oplichter kopen.

Overigens zijn verhuurders in mijn land inderdaad behoorlijk zeikerig over huisdieren. Een ander leukigheidje aan huurcontracten hier is dat opzegtermijnen van een jaar ook heel gewoon zijn.
Een opzegtermijn van een jaar? Je bedoelt toch niet: vandaag opzeggen, en dan nog 12 maanden huur moeten betalen?
:lol: Dat is een jaar WA :lol:
Meen je dat nou? :shock:

:lol: :lol:

Gesloten