LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slechte levering service en terugbetaling zooplus

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
catterygraziella
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2012 23:29

slechte levering service en terugbetaling zooplus

Ongelezen bericht door catterygraziella » 13 jul 2012 00:36

Mijn bestelling was groot dus er kan dan iets mis gaan. Maar van de bestelling klopte helemaal niets. Het sprookjeskasteel werd geleverd maar slechts 1/3 ervan, oplossing zooplus 20 euro korting op een kasteel van 139 euro waar ik niets aan had omdat het meeste miste. Van de 3 robin wood krabpaaltjes werd er 1 geleverd en 2 totaal andere palen die ik niet besteld had. Oplossing 2 robin wood palen werden nageleverd, de foutief geleverde diende ik terug te sturen. 1 groene kleine krabpaal waarvan de paal ontbrak. Oplossing ze stuurde een nieuwe en de foutief geleverde mocht ik houden, waar ik dus ook niets aan had. 5 buitenhuisjes die na 1 week al kapot gingen omdat de katten erop sprongen en de pootjes zo zwak waren dat ze gewoon afbraken. Ik heb dit niet eens meer gemeld. 3 palmkrabpalen werden zowaar in 1 keer goed geleverd. Ik heb in het totaal 8 dagen moeten wachten en dus thuis blijven eer de bestelling compleet was op het kasteel na die konden ze niet in zijn geheel leveren. Elke keer keek ik naar de verzendstatus en kon zien wanneer ze zouden leveren, helaas kwamen ze vaak niet opdagen. Waarom niet via 1 bedrijf in 1 keer de hele bestelling! Ik moest de foutieve artikelen retour sturen maar mijn vertrouwen was weg en ik stelde voor dat ze eerst het geld moesten terugstorten. Nou ik kreeg dus dreigmailtjes dat ze een deurwaarder zouden inschakelen en dat ik de (2 foutief geleverde krabpalen) nog moest betalen. Ik besloot de boel terug te sturen was het helemaal beu. Toen ik na een week vroeg waar de restitutie bleef hadden ze niets van retourgoederen ontvangen en moest ik de bewijzen opsturen. Toen ze deze eenmaal binnen hadden kreeg ik de volgende mailtjes.

Hartelijk dank voor uw mededeling.

Wij hebben uw restitutie ter hoogte van EUR132.05 (inclusief eventueel verrekende kortingen) inmiddels doorgegeven aan de administratie. Houdt u rekening met een verwerkingstermijn van 5-7 dagen voordat het bedrag op uw rekening staat.


Na 7 dagen een mail gezonden waar mijn geld bleef

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij hebben eerder aangegeven dat de verwerkingstermijn 5-7 dagen is. Echter moet dit 5-7 werkdagen zijn. Vriendelijk vragen we u nog even geduld te hebben.


Na 7 werkdagen een mail gezonden waar mijn geld bleef en dit tot 10e dag herhaald tot ik eindelijk onderstaande mail ontving

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Onze excuses dat de restitutie niet werd uitgevoerd. Door een technisch probleem is uw restitutie niet goed bij de bank binnengekomen. Uw restitutie is alsnog uitgevoerd. We vragen u om over enkele dagen uw bankafschriften of internetbankieren na te kijken, om te zien of u het bedrag dan alsnog hebt ontvangen.
Houdt u hierbij rekening met een verwerking termijn van 3-5 werkdagen nadat wij de overboeking hebben gedaan


Ik denk dus dat ik wel kan fluiten naar mijn geld, dus nooit meer ZOOPLUS!!!! :evil:

leonn01
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mei 2012 15:32

Re: slechte levering service en terugbetaling zooplus

Ongelezen bericht door leonn01 » 13 jul 2012 13:37

Of een incassobureau in schakelen 8)

Maria16
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 apr 2011 18:17

Re: slechte levering service en terugbetaling zooplus

Ongelezen bericht door Maria16 » 13 jul 2012 17:42

In het vervolg pas betalen als je alles binnen hebt en niet vooraf,dit doe ik ook altijd en tot nu toe is het steeds goed gegaan,maar ik vind het vervelend dat dit voor jou zo gelopen is en hoop dat je alsnog je geld terug krijgt.

Daanw
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2012 10:28

Re: slechte levering service en terugbetaling zooplus

Ongelezen bericht door Daanw » 19 jul 2012 12:41

Ik bestel al heel lang bij Zooplus en heb nog nooit problemen gehad. Heb er echt al van alles besteld en heb maar 1x meegemaakt dat er een klein goedkoop speeltje gebroken binnen kwam, maar daar heb ik geen klacht over ingediend. Verder ben ik wel tevreden.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: slechte levering service en terugbetaling zooplus

Ongelezen bericht door AGGB » 21 jul 2012 12:49

Het is extra vervelend als het de eerste keer mis gaat. Zooplus heeft zo te lezen wel steeds de moeite genomen de emails te beantwoorden. Is het geld nu binnen?

Bij mij ging de eerste betaling bij zooplus fout via ideal, althans het ging goed, maar ik kreeg steeds foutmeldingen van Zooplus. Er was inderdaad een storing bij hen. Ze hebben eea snel hersteld, zodat ik ze nog een kans gaf.
De volgende bestellingen werden correct en zeer vlot uitgevoerd, ook met de betaling ging alles goed.

Ans Kraag
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jul 2012 16:58

Re: slechte levering service en terugbetaling zooplus

Ongelezen bericht door Ans Kraag » 03 sep 2012 14:25

Ook wij hebben slechte ervaring met dit bedrijf, omtrent service en betalingen.

Wij hebben meerdere mail contact gehad met Zooplus wegens een aanmananing. We hebben nooit een factuur ontvangen een herinnering of een 1ste aanmaning.

Ze zeggen dat ze dit per mail hebben gedaan en dat wij het verkeerde mailadres hebben ingevuld, dit terwijl ze meedere malen hebben gerageerd naar ons juiste mailadres, daar heb ik ook bewijs van.

Nu moest in 3 euro extra betaling en nogmaals 5 euro als ik niet binnen 5 dagen betaal, nou ik heb keurig het factuurbedrag voldaan en niks extra.... Ze eisen de aannmaning kosten toch op, en dit terwijl wij nooit in staat geweest zijn om de factuur keurig te betalen van € 18,90 euro.

Ze kunnen blijkbaar wel een aanmaning per post opsturen maar geen factuur of een hernnering factuur.

En dan krijg je ook nog zou jonge meid aan de lijn van 16 jaar die tien keer Uuuuuu zegt.

NEE ZOOPLUS WAARDELOOS BEDRIJF VINDEN WIJ.
SERVICE !!!!! HEBBEN ZE NOOIT VAN GEHOORD BIJ ZOOPLUS JE KRIJGT NOG EEN GROTE MOND TOE. MAAR IK GA DEZE KOSTEN NIET BETALEN.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: slechte levering service en terugbetaling zooplus

Ongelezen bericht door Nicky_The » 03 sep 2012 14:38

Ik bestel al jaren bij zooplus.nl en zooplus.de. Bij zooplus.nl betaal ik achteraf omdat de spullen dan sneller geleverd worden. Als je het vooraf overmaakt wachten zij namelijk nog dagen op het geld en daarna sturen ze het pas af.

Ik heb vaak gehad dat producten toch niet waren wat ik dacht dat het was, dat niet alle ingredienten van de voedingen op de website werden vermeld of dat iets kapot binnen kwam. 1 simpel mailtje was voldoende om of het bedrag terug te krijgen en het product te houden, of alles kosteloos retour te zenden of om korting op het product te krijgen en het product alsnog te behouden (bijvoorbeeld wanneer het product een klein mankement had).

Bij mij zijn ze tot nu toe altijd hun afspraken na gekomen en ik heb nog nooit dreigementen gehad!

Ik vind het een redelijk goed bedrijf...

Het enigste minpunt vind ik dat de spullen en voedingen vaak via zooplus.de goedkoper zijn, maar als ik daar bestel ben ik verplicht om vooruit te betalen en dus duurt het langer voordat ik de spullen heb.
Zodra ze mijn geld hebben, bekijken ze pas wat ze nog op voorraad hebben (inmiddels zijn dan vaak 1 of 2 artikelen van een grote bestelling uitverkocht). De producten die dan uitverkocht zijn, krijg ik niet geleverd en ik moet ZELF een mail sturen met mijn bankgegevens en de vraag om het te veel betaalde bedrag retour te sturen.
Maar met zooplus.nl heb ik deze problemen dus niet.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: slechte levering service en terugbetaling zooplus

Ongelezen bericht door Nicky_The » 03 sep 2012 14:42

Ans Kraag schreef:Ook wij hebben slechte ervaring met dit bedrijf, omtrent service en betalingen.

Wij hebben meerdere mail contact gehad met Zooplus wegens een aanmananing. We hebben nooit een factuur ontvangen een herinnering of een 1ste aanmaning.

Ze zeggen dat ze dit per mail hebben gedaan en dat wij het verkeerde mailadres hebben ingevuld, dit terwijl ze meedere malen hebben gerageerd naar ons juiste mailadres, daar heb ik ook bewijs van.

Nu moest in 3 euro extra betaling en nogmaals 5 euro als ik niet binnen 5 dagen betaal, nou ik heb keurig het factuurbedrag voldaan en niks extra.... Ze eisen de aannmaning kosten toch op, en dit terwijl wij nooit in staat geweest zijn om de factuur keurig te betalen van € 18,90 euro.

Ze kunnen blijkbaar wel een aanmaning per post opsturen maar geen factuur of een hernnering factuur.

En dan krijg je ook nog zou jonge meid aan de lijn van 16 jaar die tien keer Uuuuuu zegt.

NEE ZOOPLUS WAARDELOOS BEDRIJF VINDEN WIJ.
SERVICE !!!!! HEBBEN ZE NOOIT VAN GEHOORD BIJ ZOOPLUS JE KRIJGT NOG EEN GROTE MOND TOE. MAAR IK GA DEZE KOSTEN NIET BETALEN.
De factuur wordt in uw pakket mee verzonden. Wanneer u deze niet gehad heeft via het pakket, kunt u deze via uw 'mijn zooplus' account of per mail alsnog opvragen (mss zit het in uw ongewenste mail?). Bovendien heeft u uw bestellingsoverzicht met tarieven en betaalwijze ook per mail ontvangen..

Ans Kraag
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jul 2012 16:58

Re: slechte levering service en terugbetaling zooplus

Ongelezen bericht door Ans Kraag » 05 sep 2012 11:44

Beste Nicky,

Dit is totaal niet waar wat u aangeeft, u kunt moeilijk namens mij-ons praten lijkt me. Uiteraard respecteer ik zeker uw mening en uw ervaring met dit bedrijf.

Voor ons is en blijft het een waardeloos bedrijf met brutaal peroneel.

Mvg

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: slechte levering service en terugbetaling zooplus

Ongelezen bericht door Nicky_The » 05 sep 2012 14:46

Wat zou er niet waar aan zijn?

Moos27
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2012 21:21

Re: slechte levering service en terugbetaling zooplus

Ongelezen bericht door Moos27 » 24 sep 2012 21:26

Hier tot nu toe alleen maar hele positieve ervaringen met Zooplus. Ik bestel er al 4 jaar en er is nog nooit iets fout gegaan, of kapot afgeleverd. Ook spullen retourneren gaat zonder problemen.

Tarja
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 sep 2010 22:55

Re: slechte levering service en terugbetaling zooplus

Ongelezen bericht door Tarja » 09 okt 2012 13:33

ik had in het begin ook problemen met zooplus, maar nu niet meer, word netjes geleverd en nooit meer problemen over geld terugstorten, dat doen ze netjes,

hoiti103
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 aug 2008 11:21

Re: slechte levering service en terugbetaling zooplus

Ongelezen bericht door hoiti103 » 09 okt 2012 13:40

Ik bestel al een paar jaar bij ZOOplus en ik heb alleen maar goede ervaringen. Ik werk er niet, heb ook geen aandelen!
Vervelend dat het bij sommige klanten niet goed gaat, maar ik wil toch via deze weg laten weten dat er ook positieve ervaringen zijn!

Gesloten