LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

Maandagavond gaf ik mijn 2 kleine hondjes (dwergteckel en shi-tzu)eten van het huismerk ,binnen 1 uur waren beide hondjes heel ziek ,de dierenarts zei omdat ze zo klein waren is voedselvergiftiging veel zwaarder omdat kleine hondjes geen reserves hebben om weer snel de oude te worden ,ze zijn nu al 5 dagen ziek ,willen nog steeds niet eten en zijn behoorlijk zwak.Dirk van de broek heeft vanaf dat moment heel onmenselijk gereageerd , niet terug bellen ,elke dag kon ik terug naar de zaak om te zeggen hoe ziek de honden waren.Het kon ze totaal niet schelen wat er mijn hondjes gebeurde maar wel vlug de hele handel uit de schappen halen ,dit verhaal word ondersteund door een officieel artsen document …verschrikkelijk dat zo een grote keten 2 kleine hondjes zomaar aan hun lot overlaat
Gewenste oplossing

Ik wil na dagen vragen,smeken ,soms tot huilend toe ,en elke keer opnieuw de uitleg waarna ik terug gebeld zou worden ,maar niets .... nu wil totaal niets meer van Dirk van de broek ,aangezien de hele buurt ontzet is van de totale desinteresse van Dirk van de broek gaan we zelf een ludieke actie op touw zetten ..

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door kokka »

Hoe heeft de dierenarts vast kunnen stellen dat het voedsel van dirk de oorzaak is?
ik hoop dat het snel beter gaat met je honden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt beter bellen met de Warenklachtlijn van de Voedsel- en Warenautoriteit:

"Warenklachtenlijn

Als een product niet in orde is of als voedsel uit de winkel, snackbar of restaurant de oorzaak is van een voedselinfectie, kunnen consumenten dat melden bij de Warenklachtenlijn van de NVWA op het nummer 0900–0388 (lokaal tarief). Ook andere overtredingen van de Warenwet kunnen worden gemeld bij de Warenklachtenlijn."

http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... iteit.aspx

Lege verpakking heel goed bewaren want kan nodig zijn voor onderzoek. Wat voor huismerk-voer was het?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door VioletPrue »

kokka schreef:Hoe heeft de dierenarts vast kunnen stellen dat het voedsel van dirk de oorzaak is?
Hier ben ik ook benieuwd naar.
Is het voedsel onderzocht?
Het zou namelijk wel erg zijn om hier even een supermarkt door het slijk te halen, zwart te maken in de buurt, een ludieke actie op touw zetten om daarna in je hemd te staan, omdat het buikgriep blijkt te zijn.....

Daantje1977
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2010 23:42

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door Daantje1977 »

Mijn hondje van 8 maanden ging een uur na het eten van haar vlees heftig braken totdat ze alleen nog gal braakte en de volgende dag weer na eten van ander merk vlees .
Ik hoorde bij de dierenwinkel dat er iets heerst onder de honden, een soort van buikgriep......dus voor je iets of iemand beschuldig zou ik het eerst even goed uitzoeken..... sterkte met je hondjes.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door ciske »

Ik hoorde bij de dierenwinkel dat er iets heerst onder de honden, een soort van buikgriep.....
Klopt, braken en borrelende buik diarree , zijn daar bekend bij. Kan inderdaad kloppen, ik geloof namelijk niet dat het van het voer komt. Dan zouden wel meer mensen zijn gekomen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door tenormin »

ciske schreef:
Ik hoorde bij de dierenwinkel dat er iets heerst onder de honden, een soort van buikgriep.....
Klopt, braken en borrelende buik diarree , zijn daar bekend bij. Kan inderdaad kloppen, ik geloof namelijk niet dat het van het voer komt. Dan zouden wel meer mensen zijn gekomen.
Als het inderdaad zo zou zijn had Dirk van den Broek gelijk een advertentie in de kranten gezet (moeten zetten). Kan niet zo zijn dat alleen jouw honden ziek zijn geworden. Natuurlijk wens ik je hondjes wel beterschap.

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

VioletPrue schreef:
kokka schreef:Hoe heeft de dierenarts vast kunnen stellen dat het voedsel van dirk de oorzaak is?
Hier ben ik ook benieuwd naar.
Is het voedsel onderzocht?
Het zou namelijk wel erg zijn om hier even een supermarkt door het slijk te halen, zwart te maken in de buurt, een ludieke actie op touw zetten om daarna in je hemd te staan, omdat het buikgriep blijkt te zijn.....
Omdat een afgestudeerde dierenarts eerst 2 kerngezonde honden ,en na het eten van het alu pakje voeding ,samen gedeeld werden ze binnen ruim 1 uur tesamen ziek ...diagnose voedselvergiftiging ...

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

vogels schreef:
bellabruce schreef:Omdat een afgestudeerde dierenarts eerst 2 kerngezonde honden ,en na het eten van het alu pakje voeding ,samen gedeeld werden ze binnen ruim 1 uur tesamen ziek ...diagnose voedselvergiftiging ...
Wanneer had de DA dan die 2 kerngezonde honden gezien? NET voor het eten van dat voer? Ze kunnen ook buiten wat gevreten hebben, zonder dat het jou is opgevallen.
tenormin schreef:
ciske schreef:
Ik hoorde bij de dierenwinkel dat er iets heerst onder de honden, een soort van buikgriep.....
Klopt, braken en borrelende buik diarree , zijn daar bekend bij. Kan inderdaad kloppen, ik geloof namelijk niet dat het van het voer komt. Dan zouden wel meer mensen zijn gekomen.
Als het inderdaad zo zou zijn had Dirk van den Broek gelijk een advertentie in de kranten gezet (moeten zetten). Kan niet zo zijn dat alleen jouw honden ziek zijn geworden. Natuurlijk wens ik je hondjes wel beterschap.[/quo

En Dirk van de broek wou allesbehalve bekendheid hierover ...daarom was de enige interesse in mijn lege bakje voer ...alle schappen door heel nederland leeg gehaald ,maar geen waarschuwing voor degene die het al gekocht hadden ,maar dit stond ook al in mijn verhaal ,En als iedereen nu wil stoppen met dierenarts te spelen ,want zit er nu toevallig 1 dierarts te lezen help dan de kleinste aub hier doorheen komen want ze knapt maar niet op ...agh gelukkig is mijn dierenarts een afgestudeerd mens met IQ

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

vogels schreef:
bellabruce schreef:Omdat een afgestudeerde dierenarts eerst 2 kerngezonde honden ,en na het eten van het alu pakje voeding ,samen gedeeld werden ze binnen ruim 1 uur tesamen ziek ...diagnose voedselvergiftiging ...
Wanneer had de DA dan die 2 kerngezonde honden gezien? NET voor het eten van dat voer? Ze kunnen ook buiten wat gevreten hebben, zonder dat het jou is opgevallen.
In de eerste plaats is het eten ,en ik weet niet of hoe jij op je hondjes let als je ze uitlaat aan de riem ? en het alu pakje ..dierenarts bevestiging ...discussie gesloten ...een prettige dag

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

tenormin schreef:
ciske schreef:
Ik hoorde bij de dierenwinkel dat er iets heerst onder de honden, een soort van buikgriep.....
Klopt, braken en borrelende buik diarree , zijn daar bekend bij. Kan inderdaad kloppen, ik geloof namelijk niet dat het van het voer komt. Dan zouden wel meer mensen zijn gekomen.
Als het inderdaad zo zou zijn had Dirk van den Broek gelijk een advertentie in de kranten gezet (moeten zetten). Kan niet zo zijn dat alleen jouw honden ziek zijn geworden. Natuurlijk wens ik je hondjes wel beterschap.[

Leuk al die afgestudeerde dierenartsen hier .... gelukkig heb ik het medisch dossier zwart op wit !
Het is net zoiets als Derik Ogilvie of Char ...we gokken maar wat raak ...wij denken ,of vermoeden ..het gaat om feiten en die liggen toch echt bij de dierenarts ....dus het is zondag u kunt uw medische ideeen er weer in gooien ...wie weet zit de gouden tip voor mijn honden er wel tussen !!!

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

bellabruce schreef:
VioletPrue schreef:
kokka schreef:Hoe heeft de dierenarts vast kunnen stellen dat het voedsel van dirk de oorzaak is?
Hier ben ik ook benieuwd naar.
Is het voedsel onderzocht?
Het zou namelijk wel erg zijn om hier even een supermarkt door het slijk te halen, zwart te maken in de buurt, een ludieke actie op touw zetten om daarna in je hemd te staan, omdat het buikgriep blijkt te zijn.....
Omdat een afgestudeerde dierenarts eerst 2 kerngezonde honden ,en na het eten van het alu pakje voeding ,samen gedeeld werden ze binnen ruim 1 uur tesamen ziek ...diagnose voedselvergiftiging ...
Als je van de hele medische situatie niets weet en het bevestigd is dat het om voedselvergiftiging gaat ...zou eens moeten gebeuren met iets waar jij van houd ...ga je dan in een hoekje toe kijken ...ooo we zien wel of ze het redden ? ...en je weet met 100% zekerheid dat het dat eten is ....nou deze supermarkt krijg nu toch reclame en er bestaat niet zoiets als slechte reclame .... dus ik kan jou niet mee rekenen voor mijn actie ;-)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door ciske »

bellabruce schreef:
In de eerste plaats is het eten ,en ik weet niet of hoe jij op je hondjes let als je ze uitlaat aan de riem ? en het alu pakje ..dierenarts bevestiging ...discussie gesloten ...een prettige dag
Dan moet je hier niks plaatsen, hier gaan mensen in discussie. Jij let op ze?? Ik heb zelf een hond en je wil niet weten hoe snel een hond iets pakt en voor jij het uit de bek hebt, is het weg.

Nogmaals geloof ik niet dat het van het vreten van het voer van Dirk komt.

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

Daantje1977 schreef:Mijn hondje van 8 maanden ging een uur na het eten van haar vlees heftig braken totdat ze alleen nog gal braakte en de volgende dag weer na eten van ander merk vlees .
Ik hoorde bij de dierenwinkel dat er iets heerst onder de honden, een soort van buikgriep......dus voor je iets of iemand beschuldig zou ik het eerst even goed uitzoeken..... sterkte met je hondjes.
1 hondje kan gebeuren ,eerste plaats heel vervelend hoor voor de kleine ,maar als 2 hondjes binnen 1 uur doodziek worden van eten van hetzelfde voedsel ! ...en mijn honden krijgen altijd hetzelfde merk is het beste voor de maag ...tot nu toe dan ... en ik sta sterk ....alles zwart op wit , dank je wel

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

ciske schreef:
bellabruce schreef:
In de eerste plaats is het eten ,en ik weet niet of hoe jij op je hondjes let als je ze uitlaat aan de riem ? en het alu pakje ..dierenarts bevestiging ...discussie gesloten ...een prettige dag
Dan moet je hier niks plaatsen, hier gaan mensen in discussie. Jij let op ze?? Ik heb zelf een hond en je wil niet weten hoe snel een hond iets pakt en voor jij het uit de bek hebt, is het weg.

Nogmaals geloof ik niet dat het van het vreten van het voer van Dirk komt.
Je mag geloven wat je wil .gelukkig wonen we in een land met vrijheid van meningsuiting :-) ... prettige dag nog ( o en nogmaals het woord is eten )

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door ciske »

het woord is eten )
Bij een hond is het meestal vreten, by the way..... nog niks over dat virus gelezen? Zou toch google maar gebruiken, want je beschuldigingen klinken behoorlijk vals.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ik vind het ook een vreemd verhaal. Een dierenarts zal volgens mij niet zo snel zo'n conlusie trekken (ze hebben dit voer gehad, zijn nu doodziek, dat komt dus door het voer), want wie zegt hem dat uw hondjes nierT al maandenlang ziek waren? Hij zal dan hooguit zeggen dat hij op basis van uw verhaal aan voedselvergiftiging denkt.

Dat is geen bewijs, dat is een vermoeden.

Ik vind het dan ook niet zo vreemd dat de Dirk op basis van dit vermoeden van één enkele dierenarts en de klacht van één consument niet een volledige terugroepactie op touw zet. Dat ze alle blikken uit het schap hebben gehaald vind ik al heel wat (schappelijk ;-))! Want dat kost een hoop geld!

Uit uw geschreven berichten en de manier waarop u op anderen reageert maak ik op dat u nou niet bepaald supergoed communiceert. Misschien dat als u probeert redelijker te blijven, niet overstuur te raken, en niet te beschuldigen (zet uit uw hoofd dat er bewijs is voor de voedselvergiftiging, stamp in uw hoofd dat het een vermoeden is) u heel wat meer medeleven zult krijgen.

bellabruce
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2014 12:49

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door bellabruce »

Annikaatje schreef:Ik vind het ook een vreemd verhaal. Een dierenarts zal volgens mij niet zo snel zo'n conlusie trekken (ze hebben dit voer gehad, zijn nu doodziek, dat komt dus door het voer), want wie zegt hem dat uw hondjes nierT al maandenlang ziek waren? Hij zal dan hooguit zeggen dat hij op basis van uw verhaal aan voedselvergiftiging denkt.

Dat is geen bewijs, dat is een vermoeden.

Ik vind het dan ook niet zo vreemd dat de Dirk op basis van dit vermoeden van één enkele dierenarts en de klacht van één consument niet een volledige terugroepactie op touw zet. Dat ze alle blikken uit het schap hebben gehaald vind ik al heel wat (schappelijk ;-))! Want dat kost een hoop geld!

Uit uw geschreven berichten en de manier waarop u op anderen reageert maak ik op dat u nou niet bepaald supergoed communiceert. Misschien dat als u probeert redelijker te blijven, niet overstuur te raken, en niet te beschuldigen (zet uit uw hoofd dat er bewijs is voor de voedselvergiftiging, stamp in uw hoofd dat het een vermoeden is) u heel wat meer medeleven zult krijgen.
Ik hoef geen medeleven ,en als je 1 hele week bezig bent met de gevolgen van voedselvergiftiging ,nogmaals kleine honden,jaaaa dan reageer je pittig ...en wat schappelijk dat ze gelijk de hele lijn hebben verwijderd ,maar hebben ze een poster voor het raam gehangen voor de al verkochte pakjes ? neeee ..het ging ze om hun naam schoon te houden ,maar niet eens naar de hondjes geinformeerd ...en nogmaals kunnen we het medische aan de afgestudeerde dierenartsen overlaten .... en de conclusie heb ik hier voor mij liggen ... ik ga mijn tijd weer even aan de zieke hondjes besteden ...

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door Annikaatje »

bellabruce schreef: Ik hoef geen medeleven
Wat wilt u dan?
bellabruce schreef:maar hebben ze een poster voor het raam gehangen voor de al verkochte pakjes ? neeee
Hieqrover ben ik volgens mij heel helder in mijn bericht, maar misschien dat u alleen hoort/leest wat u wil horen/lezen??? (en daar hebben we uw manier van communiceren weer
bellabruce schreef:maar niet eens naar de hondjes geinformeerd


U hoefde geen medeleven..?
bellabruce schreef:...en nogmaals kunnen we het medische aan de afgestudeerde dierenartsen overlaten .... en de conclusie heb ik hier voor mij liggen
Dit blijft u maar herhalen, maar wat die conclusie is en waarop die gebaseerd is kunt u niet duidelijk maken, terwijl dit toch behoorlijk belangrijk is in dit hele verhaal!



)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Voedselvergiftiging hondenvoer dirk van den broek

Ongelezen bericht door ciske »

nogmaals kleine honden
Wat heeft het formaat van de honden er mee te maken? Als mijn hond ziek is, is groot , dan maak ik mij ook ongerust , maar ik heb nog nooit van een DA gehoord , dat die kan vertellen van welk voer mijn hond dan ziek zou zijn. Dat zijn aannames van jou, gewoon omdat je iemand de schuld gaat geven.
maar hebben ze een poster voor het raam gehangen voor de al verkochte pakjes
Waarom zouden ze? Er heerst nogmaals een virus, en ik geloof niet dat het aan het voer van Dirk ligt.
Laatst gewijzigd door ciske op 09 feb 2014 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten