LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten dierenarts bespottelijk?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kosten dierenarts bespottelijk?

Ongelezen bericht door kweenie »

Zo'n prijslijst kan ook een vals beeld geven, of het wordt een heel onoverzichtelijke en lange lijst. Voorbeeld, als de kat een infuus moet: de daadwerkelijke infuus vloeistof, 'huur' infuus machine, plaatsen van het infuus, infuus slangetjes, infuus naalden... Allemaal aparte kostenposten bij de ene arts, maar misschien in één bedrag bij de ander. Probeer dan maar eens te bepalen wie duur of voordelig is.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Kosten dierenarts bespottelijk?

Ongelezen bericht door tenormin »

@kweenie, was ook bedoelt als richtlijn. En vooral het onderste gedeelte (van Proteq) was natuurlijk niet van toepassing. Maar je weet immers nooit als je je huisdier achterlaat (moet achterlaten) wat voor behandelingen ze ondergaan. Dat is ook kwestie van vertrouwen. Dit was hier duidelijk nog niet, de dierenarts en de klant waren nieuw voor elkaar.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kosten dierenarts bespottelijk?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als ik de losse bedragen per item zie vind ik het geen exceptioneel hoge bedragen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kosten dierenarts bespottelijk?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dan nog, dierenarts mag vragen wat hij wil. Er zijn geen vastgestelde tarieven zoals bij artsen voor mensen. De ene is duurder dan de andere.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Kosten dierenarts bespottelijk?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Maar goed hen het eerlijk gezegd el met ciske eens,ts durft volgens mij niet veel te vragen..hier leer je van..

Als je het ergens niet mee ens bent,of had je dat gelijk moeten doen f nu nog even bellen en vragen hoe het zit..

Ik vind het geen rare prijzen,j voeding 5 euro...zit ook water bij etc...zal tandaard tarief zijn

Als mij zoiets zou overkomen vraag ik vooraf,wat gaat e gebeuren,wat gaat het ongeveer kosten( ook al ben ik verzekerd)

Hopelijk poes nu geen problemen meer!!

Ja en prijslijsten zijn zo moeilijk,idd misschien vragen ze in zuiden wel meer als hier in westen??
An van alles zijn...
Bellen zou ik zeggen missxhien legt hij het zo goed uit dat u het gelijk snapt en denkt oke,
Nu kent hij u poes,stel dat er weer wat is,nw da zoeken die poes niet kent...
Dus vertrouwensband is heeeeeel belangrijk en die krijg je niet door toch een rotgevoel te houden..

Succes

Diederik Dupont
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jan 2014 15:29

Re: Kosten dierenarts bespottelijk?

Ongelezen bericht door Diederik Dupont »

In vergelijking met andere landen zijn de Nederlandse dierenartsen schrikbarend duur. Tijdens de vogelgriep kwam onze Belgische dierenarts aan huis om onze kippen te vangen en een injectie te geven. Twaalf kippen (die zich overigens niet makkelijk lieten vangen, kortom 3.5 uur werk). Totale kosten Euro 112,84. Dit in vergelijk met Nederland: Kat: antibiotica injectie en pilletjes voor vijf dagen plus een onderhuids vocht infuus. Totale kosten Euro 328,==

Wat mij naast deze exceptionele tarieven (Animal Care) nog het meest tegen de borst stuit is de commerciële benadering. Voordat ze naar een doodzieke kat omkijken beginnen ze al de bedragen te noemen en vragen of je dit allemaal wel kunt betalen. Mijn dochter belde me eens huilend om te vragen of ze mijn bankpasje mocht gebruiken omdat ze (Animal Care) haar kat niet wilde helpen voordat ze betaald had.

Kortom laat Animal Care hun naam maar veranderen want zoveel geven ze niet om dieren !!!!!!!!!!!!!!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Kosten dierenarts bespottelijk?

Ongelezen bericht door newmikey »

Diederik Dupont schreef:In vergelijking met andere landen zijn de Nederlandse dierenartsen schrikbarend duur. Tijdens de vogelgriep etc.etc.
Dus een vergelijking tussen kippen/vogelgriep en ... Hoe komt een mens er op om zoiets op te schrijven?
Wat mij naast deze exceptionele tarieven (Animal Care) nog het meest tegen de borst stuit is de commerciële benadering.
Wat doet u voor uw vak? Benadert u uw klanten/werknemers/personeelszaken als een charitatieve instelling? Het moet niet veel gekker worden hier als een dierenartspraktijk nu wordt verweten dat ze zich commercieel opstellen!

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Kosten dierenarts bespottelijk?

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Maarreh, TS, wat zei de dierenarts?

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Kosten dierenarts bespottelijk?

Ongelezen bericht door vronie »

Ik denk dat TS hier niet meer komt.
Door wel veel negatieve reacties hier, ik hoop wel dat het nu beter gaat met zijn kat.

Gesloten