LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer overlast...

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jolijn schreef:
olaf79 schreef:
Met een klein kind kan zo snel zoveel misgaan in huis dat supervisie van een oudere continue nodig is. Je kunt gewoon niet spelen met het leven van je kind omdat je zo nodig je hond moet uitlaten. Je beseft niet half wat er allemaal kan gebeuren terwijl je hondje uitlaat.
Als je zo leeft (wat als dit, wat als dat) en bang bent voor alles dat ooit eventueel zou kunnen gebeuren, heb je geen leven meer.
Je kunt je niet tegen van alles en nog wat indekken, wel tot op zekere hoogte, rook- en koolmonoxidemelders bijv. maar heb dan niet het idee dat er never nooit iets kan gebeuren.
DAt heb ik ook niet. Maar als er wel wat gebeurd wil je er als moeder toch zo snel mogelijk bij zijn. Als er brand uitbreekt pak je je kind op en zorg je zsm zo snel mogelijk weg te zijn van de brand. Als je dan eerst nog omdat je de hond moet uitlaten naar boven moet is je kind al gestikt. Een kind gaat ook niet huilen in de rook, een kind stikt gewoon. Dus die babyfoon waar je gezellig mee door het park loopt bij de flat helpt je geen moer.
Je kind in een hulpeloze toestand achterlaten is trouwens verboden. Al die mensen die omdat ze hun tijd niet kunnen managen hun kleine kindjes achterlaten om snel even een boodschapje te doen, de hond uit te laten, of wat dan ook hebben geen enkel idee aan wat voor gevaren ze hun kind bloot stellen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jolijn schreef:
olaf79 schreef:
mamasam schreef: De kinderen van boven mogen niet naar buiten en wordt ook niet mee naar buiten gegaan wanneer t mooi weer is spelen ze op t balkon. Toen ik net hier woonde heb ik wel eens gezegt laat ze samen spelen maar dat wilde ze niet. Praten met de woningbouw loste niks op buurtbemiddeling is mijn laatste optie.
Tsja de kinderen van je bovenburen zijn de kinderen van je bovenburen. Ik zou eerst voor mijn eigen kindje zorgen en je dan pas druk maken om die van anderen. Met je eigen kind heb je het druk zat!
Zo zie je maar weer dat iedereen andere -opvoedings-ideeën heeft; niet buiten mogen spelen, zou voor mij tig x meer reden zijn om de kinderbescherming te bellen dan een kind ff alleen laten.
Het is beide een goede reden. Maar die kinderen spelen heus wel buiten hoor, op school bijvoorbeeld. TS is hier gewoon bezig af te leiden van de issue. Een klein kind laat je niet alleen omdat je de hond moet uitlaten. Dat is veel te gevaarlijk voor het kind.

En niemand inclusief moeders heeft mij nog antwoord gegeven op de vraag wat ze doet als er brand uitbreekt terwijl ze de honden uitlaat. Gaat de babyfoon dan zoon lief redden van de verstikkingsdood???

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door Jolijn »

Al die mensen die omdat ze hun tijd niet kunnen managen hun kleine kindjes achterlaten om snel even een boodschapje te doen, de hond uit te laten, of wat dan ook hebben geen enkel idee aan wat voor gevaren ze hun kind bloot stellen.

Misschien kunnen ze hun tijd heel goed managen en hebben ze zoveel mogelijk gedaan om de gevaren te beperken en doen ze het gewoon omdat ze het zelf willen.

Als ik in mijn huis geen poot durf te verzetten, in de angst mijn kind niet te horen, ben ik een neuroot, ook niet best voor een kind.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door ciske »

Olaf het gaat hier om honden !! niet om kinderen!!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door Jolijn »


En niemand inclusief moeders heeft mij nog antwoord gegeven op de vraag wat ze doet als er brand uitbreekt terwijl ze de honden uitlaat. Gaat de babyfoon dan zoon lief redden van de verstikkingsdood???


Al de kans op brand zo groot is, kan ze beter daar iets aan doen, dan kind geen moment alleen laten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door olaf79 »

tenormin schreef:Vind het vreemd dat Olaf79 nu moeder het gevoel geeft zelfs geen goede moeder te zijn. De meeste ongelukjes gebeuren in huis, terwijl er toezicht is. We hebben maar twee ogen. En nogmaals, het ging over de honden. Dus geen discussie over wat moeder moet doen om, in Olafs ogen een goede moeder te zijn. Vind dat verrekte off topic, eerlijk gezegd (schrijft iemand die vaak off topic is). :mrgreen:
Tsja het is misschien hard maar het is wel de realiteit. Moeder kiest het welzijn van haar honden boven dat van haar kind. Omdat de honden er al waren toen het kind geboren werd. So WHAT, is dat de schuld van het kind???

Ik herhaal nogmaals. Het gaat hier om een persoon die de situatie niet kan handelen zoals die nu is. Teveel mensen en dieren op een ruimte, te weinig handen om alles toe doen wat nodig is om voor beide goed te zorgen. Dit is zeer on topic want TS vraagt wat te doen. Dat antwoord heb ik al gegeven en is simpel. Haar verantwoording nemen en de honden eruit. Die beesten zullen een prima leven hebben bij iemand die meer tijd en zorg voor ze heeft.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door olaf79 »

ciske schreef:Olaf het gaat hier om honden !! niet om kinderen!!
JA dat wil jij graag. Maar die 2 zijn onlosmakelijke verbonden met elkaar. Om goed voor de honden te zorgen moet moeder kind alleen laten. Om goed voor kind te zorgen moet moeder de honden verwaarlozen. DAT is het werkelijke probleem hier.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jolijn schreef:
En niemand inclusief moeders heeft mij nog antwoord gegeven op de vraag wat ze doet als er brand uitbreekt terwijl ze de honden uitlaat. Gaat de babyfoon dan zoon lief redden van de verstikkingsdood???


Al de kans op brand zo groot is, kan ze beter daar iets aan doen, dan kind geen moment alleen laten.
Het gaat om alleen thuis laten. Niet om alleen in zn kamer laten. Het gaat erom dat een kind gewoon helemaal niks kan als er wat gebeurd. Als er wat gebeurd terwijl een volwassene aanwezig is kan hij de gevolgen beperken. Dus ik zeg niet dat je elk risico kunt of moet uitsluiten. Ik zeg dat als het fout gaat en er gebeurd iets je niks aan een babyfoon hebt of aan een moeder die haar honden uitlaat.
Een volwassene die rook in ademt is na een paar minuten dood, een kind na 45 seconden.
Denk daar maar eens over na!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door tenormin »

olaf79 schreef:
Om goed voor de honden te zorgen moet moeder kind alleen laten. Om goed voor kind te zorgen moet moeder de honden verwaarlozen. DAT is het werkelijke probleem hier.
Niet te geloven, olaf79. Wat ben je enorm zwart/wit. Lees jij nooit kranten of zo? Neem b.v. boerderijen. Ruimte, vee, honden en kleine kinderen. Nooit gelezen hoe een vader zijn kind (ongezien) doodrijd als ie achteruit op zijn tractor zit. Een ongeluk is zo gebeurt, in een scheet en een zucht. Ga je dan ook zeggen dat vader zijn beroep niet mag uitoefenen of moeder het kindje constant aan de rokken moet vastpakken (nou ja, spijkerbroeken tegenwoordig). Denk dat je echt in een andere eeuw leeft. Aan al dit gehakketak heeft de TS geen ene moer, integendeel.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door Jolijn »

Inbakeren, tot 18 jaar.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door witte angora »

Jolijn schreef:Inbakeren, tot 18 jaar.
Het kind of de hond?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door Jolijn »

olaf79 schreef:
Jolijn schreef:
En niemand inclusief moeders heeft mij nog antwoord gegeven op de vraag wat ze doet als er brand uitbreekt terwijl ze de honden uitlaat. Gaat de babyfoon dan zoon lief redden van de verstikkingsdood???


Al de kans op brand zo groot is, kan ze beter daar iets aan doen, dan kind geen moment alleen laten.
Het gaat om alleen thuis laten. Niet om alleen in zn kamer laten. Het gaat erom dat een kind gewoon helemaal niks kan als er wat gebeurd. Als er wat gebeurd terwijl een volwassene aanwezig is kan hij de gevolgen beperken. Dus ik zeg niet dat je elk risico kunt of moet uitsluiten. Ik zeg dat als het fout gaat en er gebeurd iets je niks aan een babyfoon hebt of aan een moeder die haar honden uitlaat.
Een volwassene die rook in ademt is na een paar minuten dood, een kind na 45 seconden.
Denk daar maar eens over na!
En gelukkig is dat 'als er wat gebeurt' een 'als' en gebeurt dit bij het gros van de mensen nooit van hun leven.
Gebeurt het wel, en je bent niet thuis, zul je het jezelf verwijten, net zoals je dan zoet, als je wel in huis bent, diep in slaap en de rookmelder niet hebt gehoord ofzo.
Als ouder denk je altijd dat, als er iets gebeurt, je het misschien had kunnen voorkomen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door Jolijn »

:lol:
witte angora schreef:
Jolijn schreef:Inbakeren, tot 18 jaar.
Het kind of de hond?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door tenormin »

@simpelegeest, verpest dit topic niet voor de TS, ze heeft een serieuze vraag. Jouw ban 's interesseert niemand. Ga elders zitten janken.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door wieder »

tenormin schreef:... alles berichten gemeld. Leuk om zo'n, toch wel serieus topic om zeep te helpen.
Nee, berichten melden omdat je je dan de baas voelt of omdat je graag anderen je wil op wil leggen, dàt is pas leuk. Vreemd dat dat de mods niet opvalt. En verder: als je er zelf niet teveel aandacht aan had geschonken was het allang opgehouden. Verbeter de wereld, begin vooral bij jezelf.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Wanneer overlast...

Ongelezen bericht door Radar »

Topic gesloten. Reden: off-topic berichten.

Gesloten