LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door prem »

witte angora schreef:
prem schreef: Kijk met honden krijg je een band maar met een kat...
Je hebt duidelijk geen verstand van katten. Jammer, je mist zoveel.
Begrijp dat als je ergens zwaar allergisch voor bent, familiekwaal, dat je een aversie krijgt. En boven alles komen ze nog naar me toe ook.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door moederslink »

Kattenallergie schijnt erg vervelend te zijn! Dat ze toch naar je toekomen, zegt iets over jou Prem, :wink:
In het algemeen zijn mensen gebiologeerd door de katachtigen, tijgers, poema.s , het zijn prachtige dieren.
Tja ik ben echt een kattenliefhebber, ik vind katachtigen bijzonder! Houd evengoed ook van honden, heb ook altijd honden gehad , nu niet meer, ben te klein behuisd.
Mijn katten zijn huistijgers, veroorzaken geen overlast, zijn liefdevol en verknocht aan mij, maar ik ben een vrouw en blond... :D

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

moederslink schreef:Kattenallergie schijnt erg vervelend te zijn!
Is het ook in sommige gevallen. Ik krijg er accuut een astma aanval van en mijn ogen gaan helemaal dichtzitten. Heb ik doorgaans dan ook een week last van, en ook jeuk en bultjes waar contact met het dier of haar is geweest, naast het constante zuurstoftekort. Niet echt plezierig, maar dan moet je gewoon contact met katten(haar) vermeiden. :)

Een allergie kan zo'n beest ook niets aan doen verder, maar met een kat kroelen e.d. doe je toch echt zelf.

Paulie1982
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mar 2015 07:11

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Paulie1982 »

barry ik denk niet dat mensen zon apparaat nemen om de buurman te ergeren.. in eerste instantie alleen om katten te verjagen.... als blijkt dat de buren er last van hebben.. haal je dat ding netjes weg.

miscchien kan ze eerst de andere opties proberen en kijken of die enigszins succes boeken.

tone-only
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2015 16:43

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door tone-only »

De oplossing die ik als DE oplossing heb ontdekt en met succes gebruik is de Scarecrow. Een apparaat dat op een 9volt blokbatterij en een tuinslang (op waterdruk) werkt . Op de Scarecrow zit een soort watersprinkler en een warmtebeelddetector. Op het moment dat je het apparaat in je tuin hebt geprikt op een strategische plaats en er loopt een kat in de buurt, dan spruit er ongeveer een kopje water richting de kat. En daar houden katten niet van. Werkt in ons geval echt perfect maar let wel; tijdens vorstperiodes niet bruikbaar uiteraard en als je zelf in het bereik komt van de Scarecrow, of je hond etc.... :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door tenormin »

Paulie1982 schreef: misschien kan ze eerst de andere opties proberen en kijken of die enigszins succes boeken.
Nou, dat advies komt wel wat laat: dat (succesvolle) apparaat is immers al gekocht? En een emmertje water? Haha, katten gaan daar echt niet op wachten en "jij" staat dan uren op wacht als het poezenbeest in andermans tuin komt schijten. Kan 't me ook niet voorstellen dat ze het in het gras doen maar ja, alles evolueert, misschien zijn de tegenwoordige katten ook wel "lui" geworden om het niet in de aarde te begraven. Een soort Ipod voor de kat: hoep, poep en pleitte.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tenormin schreef:Nou, dat advies komt wel wat laat: dat (succesvolle) apparaat is immers al gekocht? En een emmertje water? Haha, katten gaan daar echt niet op wachten en "jij" staat dan uren op wacht als het poezenbeest in andermans tuin komt schijten. Kan 't me ook niet voorstellen dat ze het in het gras doen maar ja, alles evolueert, misschien zijn de tegenwoordige katten ook wel "lui" geworden om het niet in de aarde te begraven. Een soort Ipod voor de kat: hoep, poep en pleitte.
Nee joh, gewoon lekker buiten gaan zitten, boekje erbij met een supersoaker naast je. :lol:

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Julie4444 schreef: Punt 1: Niemand heeft gezegd dat de verantwoordelijke (eigenaar katten) niets doet aan het probleem.
Punt 2: Ik zeg helemaal/bepaal niet wat TS wel of niet moet doen. Ik zeg alleen maar dat er meerdere alternatieven zijn om het probleem op te lossen.
Punt 3: Dat andermans katten overlast veroorzaken betekent niet dat dat je zomaar het recht geeft zelf ook maar overlast te veroorzaken (ook aan mensen die dus niet eigenaar zijn van die katten). Dan ben je net zo fout bezig.
Punt 1: Als de verantwoordelijke er iets aan zou doen, dan was het probleem er niet.
Punt 2: Dat doe je wel, want je veroordeeld zijn keuze.
Punt 3: Klachten kan je kwijt bij de bron van alle ellende.
moederslink schreef:@Barre Barry , sta je nou nergens voor open??
Gewoon stug volhouden aan je eigen zwart-wit denken en andere opties niet eens overwegen? Zoals water- lavendel etc?

Mijn reactie zal wel weer gemeld/ verwijderd worden.... :evil:
Waarom zou ik ergens voor open moeten staan? Ik heb last van de overlast van een ander. Als ik mijn hond in de tuin van een ander laat schijten, dan is de wereld te klein. Als de katten van een ander in mijn tuin schijten, dan moet ik dat maar accepteren. Wil ik dat niet dan zal ik het zelf op moeten lossen en wordt er ook nog eens van mij verwacht dat ik met een emmertje water op wacht ga staan, of plantjes ga planten die ik niet in mijn tuin wil. Veel gekker moet het toch niet worden.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door angel1978 »

herhaling en voortzetting van het vorige topic over kattenoverlast?
Ook daarin werd al duidelijk dat het vooral de niet-kattenliefhebbers en niet-kattenbezitters zijn die van alles en nog wat moeten doen om de katten uit hun tuin te houden. En dan wordt dit ook nog gezien als a-sociaal ook nog.

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door tree3 »

Nou de Weitech werkt goed dus probleem opgelost? Katten eigenaar blij en wij blij. Hier in de buurt zijn zoveel katten en niemand is van plan ze binnen te houden. Onze buren hebben het een tijdje gedaan maar dan zag ik ze toch weer buiten lopen. Ze zitten hier op balkon en overal. Ik hoef een andermans dier niet in onze tuin.

Nog even vraagje: We krijgen wel een drukkend gevoel op de oren van het ultrasoon geluid? Kan dat kloppen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door moederslink »

@tree3, tot slot , als je even googled , zie je wat dat ding aan en met je oren doet.

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door tree3 »

moederslink schreef:@tree3, tot slot , als je even googled , zie je wat dat ding aan en met je oren doet.
Tja je moet niet alles geloven wat op internet staat?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tree3 schreef:
moederslink schreef:@tree3, tot slot , als je even googled , zie je wat dat ding aan en met je oren doet.
Tja je moet niet alles geloven wat op internet staat?
Druk weet ik niet. Bij mij ging het suizen en hoofdpijn. De een is er ook gevoeliger voor dan de ander.

Makkelijk genoeg te testen: ding uitzetten en kijken of de druk weggaat. Als je hem weer aanzet en het begint weer weet je de oorzaak.

tree3
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 mar 2015 13:55

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door tree3 »

Onze dochter zegt dat zij hiervan een piep in het oor krijgt. Dus dan zetten we 'm even uit.

ruitersderijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2015 19:12

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door ruitersderijk »

Het is heel vervelend als u overlast hebt van andermans katten. Ikzelf heb drie poezen (twee van veertien en eentje van vijf jaar oud) die ik binnenhoud. Ten eerste vind ik dat poezen niet dag en nacht op straat moeten rondlopen. Ten tweede wil ik niet dat mijn buren en andere dorpsgenoten, die veel
aandacht aan hun tuinen besteden, (over)last hebben van mijn dieren. Dus houd ik ze binnen; gewoon een kwestie van wennen en consequent zijn. Een kater is moeilijker om binnen te houden, maar daar
geldt ook: consequent zijn en dan moet hij er maar aan wennen. Ik zou u willen adviseren om met de
eigenaren van de katten te gaan praten en ze uw probleem voor te leggen. Er zijn altijd mogelijkheden te bedenken waardoor het - zowel voor de dieren en de eigenaren, alsook voor de omringende buren - tot
een oplossing kan komen. Wel jammer dat veel katten-(en ook honden)bezitters zelf geen rekening houden met hun stad/straat/dorpsgenoten. Hopelijk hoeft u niet aan te kloppen bij Mr F. Visser!

haco26
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:41

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door haco26 »

mijn Weitech die ik nu ongeveer 10 maanden aan de muur heb hangen werkt perfect, dag en nacht bij beweging, 3 seconden ultrasoon en flitslicht, kat verdwijnt direct, mijn hond heeft er geen last van. apparaat heeft meerdere instelbare frequenties die zeer nauwkeurig zijn in te stellen.
wat niet werkt zijn de strips met puntjes die op de schutting geschroefd zijn en vervelend zouden moeten zijn voor de kattenpootjes. ze lopen er gewoon over heen dus daar moet een andere oplossing voor komen. een hond voorkomt geen katten, die van ons is bijna elke dag in de tuin, toch liggen er regelmatig katten voor de schuur te slapen en de drollen die we in de tuin vinden, zowel op gras als in de border zijn niet ingegraven. praten met de katteneigenaren heeft geen oplossing gegeven, zij willen hun beesten niet binnen houden. overweeg wel eens mijn hond in hun tuin te laten poepen om te zien hoe ze dan reageren.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door tenormin »

haco26 schreef:mijn Weitech die ik nu ongeveer 10 maanden aan de muur heb hangen werkt perfect, dag en nacht bij beweging, 3 seconden ultrasoon en flitslicht, kat verdwijnt direct, mijn hond heeft er geen last van. apparaat heeft meerdere instelbare frequenties die zeer nauwkeurig zijn in te stellen.
wat niet werkt zijn de strips met puntjes die op de schutting geschroefd zijn en vervelend zouden moeten zijn voor de kattenpootjes. ze lopen er gewoon over heen dus daar moet een andere oplossing voor komen. een hond voorkomt geen katten, die van ons is bijna elke dag in de tuin, toch liggen er regelmatig katten voor de schuur te slapen en de drollen die we in de tuin vinden, zowel op gras als in de border zijn niet ingegraven. praten met de katteneigenaren heeft geen oplossing gegeven, zij willen hun beesten niet binnen houden. overweeg wel eens mijn hond in hun tuin te laten poepen om te zien hoe ze dan reageren.
Denk niet dat uw hond, al zou u dit willen, dat zal doen. Tenzij hij op commando: poep reageert. De mijne was daar niet voor in, zogezegd. Tenzij het een pup is; die kan men nog van alles leren, hoewel...Maar ik vond het ook vervelend, zacht uitgedrukt, om in de poep van katten te graaien toen ik nog een tuin had, dat is zeker. Die buiten lopende katten weten eigenlijk niet beter: de baasjes wel natuurlijk. Zeker geen kattenbak in huis: bespaart geld. :mrgreen:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tree3 schreef:Onze dochter zegt dat zij hiervan een piep in het oor krijgt. Dus dan zetten we 'm even uit.
Tja, daar had ik al voor gewaarschuwd.

haco26 schreef:zij willen hun beesten niet binnen houden. overweeg wel eens mijn hond in hun tuin te laten poepen om te zien hoe ze dan reageren.
Als de verantwoordelijken weigeren mee te denken aan een oplossing zou ik zeggen dat dat wel een idee is ja. Je kunt eventueel de kattenpoep verzamelen en dan in hun tuin deponeren? Een eigen drolletje eventueel ook?

Als je een hond hebt neem ik aan dat je de hondendrollen toch al verzameld in zakjes, dus na het uitlaten even langs de tuin van de katteneigenaren en voila? :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door tenormin »

Julie4444 schreef: Als je een hond hebt neem ik aan dat je de hondendrollen toch al verzameld in zakjes, dus na het uitlaten even langs de tuin van de katteneigenaren en voila? :lol:
Mijn vader nam deze maatregelen al heel lang geleden. De dierenarts had de gewoonte om haar honden (ze woonde 2 huizen verder) uit te laten op de stoep van ons huis. Hij schepte het op, in de zak en hing die aan haar deurknop. Tja, als gewoon praten niet meer helpt krijg je dit soort dingen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Kattenoverlast bestrijden met ultrasoon geluid?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tenormin schreef:
Julie4444 schreef: Als je een hond hebt neem ik aan dat je de hondendrollen toch al verzameld in zakjes, dus na het uitlaten even langs de tuin van de katteneigenaren en voila? :lol:
Mijn vader nam deze maatregelen al heel lang geleden. De dierenarts had de gewoonte om haar honden (ze woonde 2 huizen verder) uit te laten op de stoep van ons huis. Hij schepte het op, in de zak en hing die aan haar deurknop. Tja, als gewoon praten niet meer helpt krijg je dit soort dingen.
Tja, maar ja.. Het dier is hun eigendom, dus de poep van het dier ook. Dan ben je toch gewoon een aardige buur die even hun eigendom komt terugbrengen? :lol:

Gesloten