LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moeilijkheden met een hond

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Moeilijkheden met een hond

Ongelezen bericht door ciske »

Moneyman schreef:Ik zou zeggen dat iemand die in termen van frustraties en moeilijkheden denkt, gewoon niet aan een hond moe(s)t beginnen.

Die mening heb ik ook, mensen moeten eens nadenken voor ze een hond aanschaffen, wil je trouwens alleen maar het "leuke" van een hond, ga dan naar Bart Smit.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moeilijkheden met een hond

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. Bij mij zal er nooit van z'n leven een huisdier komen, maar desondanks wordt ik altijd weer boos als ik zie hoe mensen hun dieren kunnen verwaarlozen en tekort doen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Moeilijkheden met een hond

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

@Moneyman en @ciske, daar sluit ik me helemaal bij aan!
Een hond schept verplichtingen en heeft het recht op een goed hondenleven. Als een baas in spe daar twijfels over heeft dat moet je daar vooral een viervoeter niet mee lastig vallen. Die heeft daar helemaal niks mee te maken.
Gewoon niet doen dus. Of laat af en toe een hond van iemand anders of van een asiel uit.
Laatst gewijzigd door Klaas Jan op 10 nov 2016 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Moeilijkheden met een hond

Ongelezen bericht door ciske »

Precies Klaas Jan en Moneyman, ik kan daar zo pislink om worden. Maar goed , ik ben ook een hondenmens, stapel op honden.

mh73

Re: Moeilijkheden met een hond

Ongelezen bericht door mh73 »

Een hond elke dag 9 uur alleen laten moet je niet willen.

- Een grote hond heeft elke dag minstens een uur beweging nodig. Kun jij dat de hond bieden?
- Een hond kan ziek worden, een operatie kan flink in de papieren lopen. Naast onvoorziene omstandigheden heb je de vaste kosten van inentingen, het voer, hondenbelasting en speeltjes, riemen, etc. Kun jij dat opbrengen?
- Een hond moet je ook uitlaten als het regent. Hij wordt dan gegarandeerd smerig.
- De meeste honden verliezen haren in huis. Je moet vrijwel elke dag stofzuigen.
- Honden kwijlen, lekken, plassen, poepen en en spugen soms in huis.
- Een hond is een gezinslid, dat je niet even inruilt bij het aangaan van een nieuwe relatie, kinderen krijgen, andere baan, etc (al denken veel mensen daar wel zo over).
Als jij niet kunt leven met die dingen, moet je niet aan een hond beginnen. En ik ben vast wel wat vergeten.

Ga nu de honden uitlaten. In de stromende regen....

Mucha

Re: Moeilijkheden met een hond

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten