LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondenpoep.......

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.

Ruimt u de uitwerpselen van uw hond op?

Nooit.
9
36%
Altijd.
6
24%
Alleen als hij/zij ergens poept waar het overlast bezorgt.
10
40%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gast

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door Gast »

Ooit je kinderen wel eens thuis zien komen met kattenstront onder hun schoen?
Ooit kattenstront op het trottoir zien liggen?
Ooit kattenstront tegengekomen op grasveldjes waar kinderen spelen?
(jaja, begin nou niet weer over die zandbak, dat is ook een ideale plaats voor honden gebleken).

gaste

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door gaste »

ooit wel eens met je handen in de kattestront gezeten
nee ik zou zeggen probeer het eens
en wat dach je van die zandbak in de tuin
daar heeft bij ons nooit een hond in zitten schijten wel een kat
en van die kuilen die ze in de tuin maken
gewoon binnen houden die hap

Gast

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door Gast »

Ja maar,,,,,,, er zijn ook mensen die hun eigen remstrepen niet weghalen, dat is pas bah, of ze wassen hun handen niet, bah of ze plassen en, poepen in het zwembad, bah, bah, dichtnaaien al die gatten, gewoon dichtnaaien, ook het einde van de homo's

Doggie

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door Doggie »

Er zal gerust meer hondenstront zijn dan die van de kat maar....................... zie je die allemaal liggen?
Een kat zal van nature altijd zijn poep begraven, althans zijn best hiervoor doen.
De hond ach die is makkelijk die loopt gewoon door.
De honden zijn het probleem niet (nogmaals) maar de baasjes die zijn het................ of je ruimt het op, of je laat je hond tussen de struiken zijn behoefte doen en dan blijft het best schoon.
En de allegrootste vervuiler..............het spijt mij maar dat is nog altlijd DE MENS!!!!!

Gast

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door Gast »

Tussen de struiken??? Bij jezelf of toch maar liever die van de buren???

Doggie

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door Doggie »

Jemig Gast jij hebt een prima humor hoor maar als je alles goed leest................staat er ergens van mij, ik woon naast een enorm groot uitlaatgebied :lol:
Geen poep en pies van mijn honden bij de buren (zijn gelukkig maar een 4 tal huizen dus makkelijk op te houden)
Maar er zijn genoeg medehondenbezitters die hun honden WEL in mijn voortuin laten piesen. Hond is prima maar baasje mag op cursus. :wink:

Gast

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door Gast »

Ja Doggie, een correcte constatering, niet de hond of zijn prrrt zijn het probleem.
Er is maar één probleem, "de baas" de baas laat zijn hond prrrt doen op andere plaatsen dan zijn eigen voortuin, de "baas" laat de hond blaffen en grommen naar kinderen, fietsers, kleurlingen, de baas is niet consequent genoeg, hoe kan hij ook, de hond gromt en blaft maar eigenlijk is het "de baas" die gromt en blaft naar iedereen en poept overal waar het niet mag, meestal is het baasje "de hond".

De hond zelf die doet alleen datgene wat de baas graag wilt dat hij doet,
het karakter van de baas zijn de manieren van de hond.

Gast

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door Gast »

wie bepaalt er of mensen ''last'' hebben van de hondenpoep??
alleen als men er last van heeft zal men het opruimen??
maar ik woon hier behoorlijk vrij
ik heb een strook gras langs ons huis liggen, van ons dus, waar ook mijn waslijn e.d. staat
dit onderhouden wij natuurlijk zelf, we maaien het zelf...
en toch stap ik om de haverklap met mijn klompen in de hondenpoep!
en ik kan hier zo link om worden
ruim die vieze smurrie gewoon op
het is ons veld, ons terrein, maar neeeeeeee, iedereen moet hier zonodig zijn hond tegen de heg laten pissen zodat hij ondertussen geel uitslaat en iedereen moet zijn hond laten poepen op ons erf.
er is 1 mevr. met een Golden die ik het dus op zie ruimen.
ook als ze me niet ziet staan.
ik heb haar daar vorige keer voor bedankt, en ze vond het de normaalste zaak van de wereld
helaas denkt niet iedereen er zo over


zelf hebben we ook 3 honden.
die lopen gewoon op het erf en in de zaak.
ze komen niet op straat.
de poep ruimen we dagelijks op
en als ik eens met een hond ergens naar toe ga dan gaan er enkele zakjes mee.
kleine moeite
heel veel plezier

Doggie

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door Doggie »

Dus...................niet de honden maar de BAASJES zijn het probleem, die houden de riem vast., die laten toe dat de hond overal piest of poept.
Opvoeding van het baasje en niemand heeft meer overlast van welk dier dan ook. :P

Gast

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door Gast »

daar heb je helemaal gelijk in
de baasjes horen de smurrie waar ik in sta zelf op te ruimen
ik zou hun gezich wel eens willen zien als ik in hun tuin ga zitten poepen en mijn man gaat tegen hun heg pissen.
elke keer op dezelfde plek anders word het niet geel.
en dan het liefst samen met enkele buurmannen...

de baasjes horen hun verstand te gebruiken

Gast

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door Gast »

Ha lekker weer al die poep op straat, maar sluit de kattenpoep ook niet uit, blij dan ik geen stratenmaker ben of in de plantsoenendienst werk, bah.

Gast

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door Gast »

lekker toch al die hondenpoep, en dan ook nog de kattenpoep daar wordt je pas echt gek van in je tuin.

Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door Heidy »

Bij ons is er een hondegrasveld (toilet) gemaakt.
Daar mag je het laten liggen.
De gemeente komt eens in de week het veld opruimen.

robbieS
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2006 05:48

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door robbieS »

HONDENEIGENAREN VIA
HONDENPOEP TE ACHTERHALEN


Dat de techniek tegenwoordig voor niets staat bewijst het volgende bericht weer eens.
Via de hondenpoep op ongewenste locaties de hondeneigenaren achterhalen. Wie zou dat niet willen als je regelmatig die bruine smurrie onder je schoen hebt zitten ?
De hondenpoep loopt letterlijk en figuurlijk de spuigaten uit. Het is één van de grootste ergernissen uit de top 5 waar de Nederlandse bevolking zich mateloos aan ergert.
Na een groot succes in de Canadese stad Toronto heeft de Nederlandse overheid subsidie toegekend om dit maatschappelijk probleem een halt toe te roepen.
In Toronto is het hondenpoepprobleem in de proefperiode van één jaar met maar liefst 87 % gedaald!!!

De boetes liegen er dan ook niet om , met een bedrag van 150 dollar voor iedere achterhaald uitwerpsel die werd gevonden op voetpaden , en kinderspeelweiden.
De bij mensen omstreden DNA-onderzoekmethode wordt in dit geval bij de viervoeters uitsluitend toegepast om achtergebleven weefsel in de ontlasting te ontleden om zo zijn baasje op te sporen.
Het DNA is een soort streepjescode die bij elk mens en dier verschillend is. In Nederland hebben sommige verdachten van een misdrijf al eens aangeboden haren of huidschilfers te laten onderzoeken op het DNA om zo zijn of haar onschuld te bewijzen.

Maar in dit hondenpoepproject zal het tegenovergestelde plaats gaan vinden. Er zal in ons land , net als in Canada begonnen worden met het oprichten van een landelijk hondenwacht , die bij het zelfde succes als in Toronto ongetwijfeld een Europees karakter zal krijgen.
In het begin zal de landelijke hondenwacht bestaan uit 267 werknemers. De hondenwachten zullen naast een opruimschep in het bezit komen van geavanceerde prikstok die in aparte reservoirtjes maar liefst vijfhonderd kleine monstertjes van hondenpoep kan opslaan. Als het reservoir vol is na een route door geteisterde gebieden wordt het reservoir van de prikstok in een speciaal analyse-apparaat geplaatst en verbonden met een computer. Binnen 12 minuten rollen van ieder geanalyseerde hondendrol de gegevens van de hondeneigenaar uit de computer.

Voordat dit te realiseren is zal de hondenwacht in Nederland op speciaal ingerichte locaties een onbeschadigde huidschilfer of haar van de hond in ontvangst gaan nemen om zo de DNA gegevens in de computer vast te kunnen leggen. Ontduiken van de hondenbelasting is hiermee ook definitief uitgebannen.
Want er is al een wetsontwerp ingediend om te zorgen dat alle honden in Nederland voor het jaar 2000 geregistreerd staan met daarbij uitzonderlijk hoge boetes voor ontduikers.

Alle computers van de Nederlandse hondenwacht zullen met elkaar in verbinding komen te staan. Dit betekent dat een hondeneigenaar uit Eindhoven die zijn hond in een Amsterdamse straat zijn bruine massa laat deponeren binnen een paar dagen een bruine enveloppe op zijn deurmat kan verwachten met een fikse boete.
Op deze manier zal de hondenwacht een overtreder een poepertje laten ruiken en eindelijk een halt toeroepen aan de bruine plakkers onder onze schoenen.

bron: RobbieS

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Ik ruim de poep niet op van onze honden, omdat ze eigenlijk altijd ergens in de bosjes poepen.
Verder betaal ik een paar honderd euro per jaar aan hondenbelasting, en hiervoor krijgen wij in onze gemeente niets terug zoals een fatsoenlijke hondenuitlaatplaats.
ALS mijn honden op een veldje poepen, dan ruim in het wel op, maar ik haal het niet vanuit de bosjes.

Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door Hond2 »

Elsa,dat is precies hoe ik er ook over denk!

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik woon sinds een paar jaar in de stad Groningen, en mijn dagelijkse gang loopt voornamelijk via een studentenwijk naar het centrum. Nergens een hond te bekennen, heerlijk.

Als ik bij mijn ouders kom, die in een woonwijk in een dorp buiten de stad wonen, valt me pas op hoeveel hondenpoep daar ligt. Echt om de twee meter ligt een grote drol op de stoep.

Het is echt om kotsmisselijk van te worden, en de mentaliteit is overduidelijk "we betalen belasting ervoor, dus ga ik echt geen moeite doen om die schijt op te ruimen of mijn hond langs de sloot of in de bosjes te laten poepen."

Welnu een vraag aan de hondenbezitters, als men de hondenbelasting zou afschaffen, zou je dan die moeite wel doen? Dacht het ook niet.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door bitchy »

nou, toevallig wel,

ik heb in een dorp aan de lek gewoond & daar werd GEEN hondenbelasting betaald.
de gemeente zei dat op het moment dat er klachten zouden komen over hondenpoepoverlast er belasting in zou worden gevoerd..
dus reken maar dat elke hondenbezitter zijn poep opruimde!

behalve in de polder dan...

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door just the cook »

Welnu een vraag aan de hondenbezitters, als men de hondenbelasting zou afschaffen, zou je dan die moeite wel doen? Dacht het ook niet.
Er zijn ook mensen die wel beseffen dat de hond een ander geen overlast mag geven.
Ik ruim op veldjes of wandelpaden altijd de poep van mijn hond op.
In de slootkant of bosjes laat ik het lekker liggen.
Nou hebben we hier zo'n poepzuig-apparaat, en ik moet zeggen dat er bijna niets ligt,
Ook zijn ze niet zo streng wat loslopende honden betreft, en dan vind ik het ook minder erg om te betalen.

Alfarinn
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2006 16:54

Re: Hondenpoep.......

Ongelezen bericht door Alfarinn »

Ook ik ben hond en kat bezitter.

Ikzelf woon in de polder,en mijn hond doet het het liefst in het hoge gras dus opruimen is niet nodig.
Daarbij komt dat ik in een buurtschap(+-30 huizen) woon en vrijwel iedereen hier honden en katten heeft.Ik heb nog nooit hondenpoep op de stoep gevonden of kapot gepiste struiken ,haagjes etc.
Omdat we de honden allemaal geleerd hebben netjes in het gras hun behoefte te doen.
Ik heb zelf een oude hond gehad(vondeling) die het niet kon ophouden tot het gras en het dus op de stoep deed.
Even een zakje mee en opruimen.Kleine moeite!
Mijn katten tjsa,ik denk dat ik er zelf het meest last van heb haha.
Ze doen het op de bak of in mijn eigen tuin :? .omdat in al die andere tuinen dus een meestal hond zit.Ik zie nooit een vreemde kat in mijn tuin(er zijn er wel heel heel)omdat die meestal vakkundig door mijn hond word weg gejaagd.
Maar waarvoor die hondenbelasting nou is........................?

Gesloten