LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Andreas

zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door Andreas »

hi allemaal

ik wikl even kwijt dat wij via de Nederlandse labrador vereniging een labrador hebben aangeschaft bij een fokker die bij deze vereniging is aangesloten.

prijs € 900,- in oktober vorig jaar.

Inmiddels is onze pup ingeslapen wegens het niet meer op de achterbenen kunnen lopen[ ernstige vorm van H-D].

Terwijl uit de papieren van de ouders blijkt dat deze wel H_D vrij zijn.

we konden van de fokker een nieuwe pup uitzoeken, had alweer een nestje. terwijl het overkwam als hobby bood ie ons gelijk een nieuwe pup aan terwijl het vorige nestje in oktober 2003 was.

Maar het verlies van onze pup heeft zon geweldige impact op ons gezin dat wij hebben besloten om geen pup meer te nemen voorals nog niet tenminste

Wat ik eigenlijk probeer duidelijk te maken.
wij hebben in oktober 2003 een pup via bemiddeling van de Nederlandse labrador vereniging aangeschaft voor € 900,- en deze is nu al DOOD.


om van de dierenarts kosten nog maar te zwijgen.

Ik vond dat ik dit hier moest schrijven, want anders krijgen de bezoekers op dit forum het idee dat als je maar een dure pup en via de rasvereniging koopt dan loop je geen risico nou in ons geval het tegendeel.

Doodzonde

Re: zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door Doodzonde »

Wat ik hieruit opmaak is dat deze fokker zeer snel achterelkaar doorfokt. Het is geen garantie dat als je via de club fokt, je ook goede pups hebt algemeen bekend is dat de Labrador en Golden retriever de top 1 is van de doorgefokte honden.

Gast

Re: zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door Gast »

Ach het maakt allemaal niet denk ik waar we een pup kopen, niemand kan 100% garantie geven op de gezondheid van een levend wezen, wat voor dier dan ook.

En ik ben van mening dat iedereen die een levend wezen verkoopt op wat voor manier dan ook er zijn best voor zal doen, voor de gezondheid van het dier.

Gast

Re: zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door Gast »

eens te meer wordt nu wel weer eens duidelijk dat fokken uit HD ouders geen garantie biedt op een hd vrije pup.
dat is ook niet zo verwonderlijk.
want onderzoeken tonen reeds lange tijd aan dat HD slechts het gevolg is van een erfelijke afwijking, en dat is een vitamine C deficientie.
hd is een gevolg van het te weinig aanmaken van vitamine C door het lichaam van de hond.
er is ook geen gen gevonden die verantwoordelijk is voor het ontstaan van HD
een hond die een vitamine C deficientie heeft geerfd zal met een natuurlijke verse en rauwe voeding eventueel in combinatie met polyascorbaten geen HD ontwikkelen.

vind het overigens wel fair dat er meteen een nieuwe pup wed aangeboden

Gast

Re: zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door Gast »

Heel toevallig las ik dit notabene op het labrador net!!

http://www.labradornet.com/ascorbate.html

het is erg zuur dat deze info jullie pup niet meer kan helpen omdat hij zo jong ge-euthenaseerd is.

Marie van bestenwege

Re: zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door Marie van bestenwege »

Ja niet alleeen bij de labrador vereniging hoor andreas...

Wij hebben een beagle pup aangeschaft via bemiddeling van de rasvereniging.... in december vorig jaar.....
Nu na 800 euro te hebben betaald aan de hobbyfokker? en nogmeer aan dierenarsts kosten die door niemendal worden vergoed...

nee ook de beagle club en de club fokker voelt zich niet geroepen om hierin aan mee te dragen.

Wel mochte we Bo omruilen voor een andere beagle pup, ja ook deze hobbyfokker aan gesloten bij de beagle club had alweer een nestje met nieuwe pups.

Het is geen fiets die je zomaar om ruilt....

nee voor ons hoeft het allemaal niet meer onze BO nu 9- maanden oud zullen wij in ieder geval zorg voor dragen tot zijn dood ,....
volgens de deskundigen wordt onze BO ongeveer 1.5 jaar oud als........

Niemand van de rasvereniging beagle club reageert op onze aantijgingen....

welicht andreas moet hier gewoon meer publiciteit aan besteed worden dat de rasveringingen gewoon bestaan uit een club op geld beluste hondenfokkers.......

Sherpa

Re: zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door Sherpa »

en dat met toe en in stemming van de raad van beheer!
want afgeven op stamboomloze rashonden, of rasloze honden is geoorloofd, maar je mag vooral geen kritiek hebben op de rasverenigingen die zogenaamd zo goed controleren en al helemaal niet op de raad van beheer!

gelijk

Re: zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door gelijk »

Een rasvereniging heeft niets te maken met het kopen van een pup van een lid van zijn vereniging dat is iets wat het lid van de rasvereniging zelf met uw moet oplossen, daarom doet de rasvereniging niets, en heeft dus niet zo heel veel meer waarde bij aankoop pup, de naam LID RASVERENIGING.

Het is van groots belang dat uw vertrouwen heeft in de fokker en koop altijd met een koopcontract, daarin staan precies uw rechten en oo uw plichten.

Gast

Re: zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door Gast »

conclusie, het maakt niet uit waar je koopt.
Lid of geen lid van de rasvereniging, uiteindelijk blijken het allemaal broodfokkers te zijn!!!! :evil:

Gast

Re: zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door Gast »

teefjes worden na verloop van tijd vlak na elkaar of tegelijkertijd loops.
wij hebben enkel 3 teefjes.

2 jaar geleden hebben we *2 nestjes tegelijk* gehad.
vorig jaar NIETS omdat ze het jaar ervoor een nestje hadden.
en dit jaar hebben we eind juli een nestje en begin augustus.
van de ene is het haar tweede en laatste nestje
van de andere is het haar eerste nestje.
zijn we dan waardeloze fokkers???

==============================================

wat kan een fokker nog meer doen dan OF je geld terug betalen OF je een andere pup aanbieden.
hoewel dat laatste natuurlijk heel gevoelig ligt.
maar meer KAN je toch niet doen?
moet de fokker op zijn knieen?
moet hij smeken om vergeving? met een bord om zijn nek rond gaan lopen??
hij heeft goed gehandeld door met 2 HD vrije honden te fokken.
een puppenfabriek fokt met honden die helemaaaaal niet getest zijn.
en voorspellen dat daar een zware HD pup uit kan komen, dat is voor de fokker ook slechte zaak.
ook een pijnlijke zaak.
ligt het aan zijn combinatie?
zijn er meerdere pups uit het nest??

niet ineens gaan roepen dat dit een slechte fokker is.
zijn ouderdieren hebben kennelijk een officiele HD uitslag en ter goeder trouw heeft hij daar pups uit laten komen.

het is en blijft pijnlijk
maar in mijn ogen had die man niets anders kunnen [/b]

Gast

Re: zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door Gast »

en Marie en Andeas,

waarom plaatsen jullie geen stukje in de ONZE HOND??
het blad dat toch door elke fokker gelezen word??

ik heb geen hoge pet op van rasverenigingen hoor
wij zijn lid omdat we op de hoogte gehouden willen worden van wat er allemaal gebeurd.
maar degene die in b.v. een commissie die gaat over gezondheid zitten die hebben echt geen kaas gegeten van honden, hondenfokken of gezondheid.
maar ze zitten wel te bepalen of een bepaalde combinatie mag.
kijk, dat is een rasvereniging
veel mensen die denken dat ze iets betekenen of wat zijn
terwijl U en Ik er waarschijnlijk nog meer verstand van hebben

Mr. Robin

Re: zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door Mr. Robin »

Geachte gast uschrijft.
2 jaar geleden hebben we *2 nestjes tegelijk* gehad.
vorig jaar NIETS omdat ze het jaar ervoor een nestje hadden.
en dit jaar hebben we eind juli een nestje en begin augustus.
van de ene is het haar tweede en laatste nestje
van de andere is het haar eerste nestje.
zijn we dan waardeloze fokkers???

Verzoek aan u om deze vraag te beantwoorden

waarom heeft u 2 nestjes gehad en waarom krijgen er 2 van u teefjes binnekort weer pups.

Omdat u het ras in stand wil houden , gewoon omdat het leuk is, winstbejag ja waarom eigenlijk laat u de honden een nest krijgen......

Gast

Re: zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door Gast »

gelukkig ben ik in het bezit van een ras dat nog niet zo bekend is
en er is ook niet veel vraag naar.
het zijn echte werkhonden en ze blinken niet uit in schoonheid, maar in werklust.
waarom wij dan een nestje nemen met onze honden.
omdat er maar 4 fokkers in nederland zijn
de andere, die zich fokker noemen zijn fokkers die hun honden niet laten testen op de erfelijke ziektes die voorkomen.
ik wil dit ras laten voortbestaan met gezonde honden
honden waar je door de juiste combinaties al die erfelijke ziektes uit kan halen.

wanneer je dit ras niet test op al die kwalen heb je binnen enkele jaren helaas alleen nog maar zwake, half dove en later blinde honden.
ook de HD zal niet van de lucht zijn.

mijn drijfveer om die enkele pups op de wereld te zetten is dus inderdaad zorgen dat het ras sterk en gezond blijft
en niet dat het van ellende in elkaar stort!!!!!

maar waar het mij even om ging is dat een fokker niet fout hoeft te zijn wanneer hij meerdere nesten heeft liggen.
het kan ook toevallig zijn.
zoals ik al schreef hebben wij vorig jaar helemaal geen pups gehad.
en omdat het zo uitkomt verwachten we nu binnen 1 maand 2 nestjes.
ik kan het ook niet helpen.
maar ik zou het rot vinden wanneer een ontevreden pupkoper dan zou zeggen dat ik maar raak fok
wand dat is dus helemaal niet zo.

bij mij zal je ook het risico niet lopen een eenzijdig dove pup of later blinde pup te kopen.
daar worden de ouderdieren en de pups namelijk officieel op getest.
de starter van deze topic heeft helaas een pijnlijke ervaring, maar als haar fokker een goede is, en dat zal best anders neem je daar geen pup, dan is het voor die fokker ook een zeer pijnlijke ervaring!
tenminste,
zo zou ik het ervaren...

Gast

Re: zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door Gast »

bij mij koop je ook een pup met een contract
en mensen zien de officiele uitslagen van gezondheidsonderzoeken.
de jaarlijkse en de 1 malige.

[/b]ik kan je ook uit ervaring vertellen dat in al die jaren dat ik dit ras nu heb er 1 persoon is geweest die zelf informeerde naar al die belangrijke gezondheidsuitslagen
is dat niet slordig???
mensen willen een hond maar interesseren zich totaal niet voor de gezondheid??

meestal zeggen ze ''nou, dat zal wel goed zitten''
maar toch leg ik de map met alle uitslagen, DNA testen, jaarlijkse testen, de testen van de pups enz enz enz op tafel en leg ik ze uit wat het allemaal in houdt.

het HD verhaal van de starter van deze topic vind ik hartverscheurend.

ik vind het heel erg maar ondanks dat ik zo zuinig ben op HD zou zoiets ook bij mij voor kunnen komen (afkloppen)
als ze bij een goede fokker is geweest, en dat zal best anders koop je geen pup, dan is ook die fokker hier ondersteboven van.
het heeft voor het voortbestaan van de honden nogal wat consequenties.
hoe komt het dat er tussen 2 A honden een ernstige HD pup zit.
hebben meer pups last.
gaan ze dat vroeg of laat krijgen.
hoeveel pups hebben de ouderdieren al gehad en hoe is het met die pups?
komt het van de moeder of de vader???
hoe zat het met grootouders en wie heeft die allemaal gedekt???

wanneer haar fokker niet met dit soort dingen bezig is geweest is het een waardeloze boerenl*l
maar dat kan ik niet beoordelen.


Gast

Re: zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door Gast »

andreas verwacht van een rasvereniging niets
die zitten achter elkaars rug om zich rot te lachen om de fouten die een ander maakt

Joey

Re: zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door Joey »

iedereen zit altijd maar af te geven op fokkers
maar als die er niet zouden zijn dan kon iedereen bij die pupwinkels of puppiefarm/fabrieken rotzooi een hond gaan kopen en dat soort zaken zo spekken.

zullen we alle fokkers die dus wel met de gezondheid van hun ras begaan zijn maar gaan boycotten? die zijn immers enkel en alleen op winst uit
en zullen we dan gewoon bij dat soort ''winkels'' ''handelaars'' een hondje kopen?
zullen we die lekker rijk maken en fokkers die op een goede manier met hun ras bezig zijn lekker gaar laten koken in hun sopje?

waar zijn we toch mee bezig
je zou zogenaamde broodfokkers zo aan moeten vallen
en niet iemand die maar 2 nestjes neemt van een teefje :evil:
zo'n achterlijke debiel van een puppiefarm neemt verdorrie wel 2 nestjes per jaar van zijn teef :evil: :evil:

Gast

Re: zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door Gast »

goede of betere fokkers worden snel op 1 lijn gezet met de slechte fokkers
en helaas schijnt ieder1 het op te nemen voor allerlei hondenhandelaren maar word een fokker afgeze*kt

gelijk

Re: zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door gelijk »

Hallo GAST,

Iedereen die een teef pups laat krijgen is toch een fokker!!! En er bestaan geen soorten fokkers, iedereen die een nestje fokt is een fokker en dan dus ook een brood of wat voor fokker dan ook, en iedereen die een nestje fokt maakt daar winst uit, anders zou er niemand meer fokken, want voor het ras en beter voor het teefje 1 nestje zijn alleen *** verhalen.

Gast

Re: zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door Gast »

wat een onzin
als ''goede'' fokker die het puur voor de verbetering van het ras doet
houd je geen ene moer over van een nestje.
ja, misschien als je 7 of 8 puppies hebt, die op de normale manier geboren worden
ík merk wel dat je geen flauw idee hebt van wat al die onderzoeken en testen allemaal kosten.
ik kan je wel vertellen dat de onderzoeken die mijn honden allemaal hebben ondergaan VOOR ik daar een nestje mee heb genomen dat koste me ongeveer 1500 gulden per hondje.
en dan komen daaroverheen de jaarlijkse controles nog
de reu de progesteron de echo de controles de inentingen de chipper de wormenkuurtjes
de controles van de puppies... het zal mij namelijk NIET gebeuren dat er iemand met een dove of eenzijdigdove pup weggaat.
het is mij ook nog nooit overkomen dat er 1 geboren werd.
kwestie van onderzoeken.
maar daar ga ik helemaaaaaal geen discussie over aan
het gaat mij immers niet om het zoveel mogelijk overhouden van geld
het gaat mij dus WEL om het zo sterk mogelijk maken van een ras.
van het RAS waar ik mijn hart en ziel aan verkocht heb

als ik je bericht zo lees moeten niemand meer een nestje met hondjes nemen want dan ben je ''fokker'' en fokkers zijn hier kennelijk hoe dan ook fout bezig
als niemand een nestje fokt dan sterven de rashondjes rustig aan uit
als men alleen nog maar fokt met honden die niet getest worden, wat de geldbeluste ''fokkers'' dus doen,
dan zal je herders krijgen die je vroeg in kan laten slapen door de HD
dan zal je steeds meer dove hondjes krijgen
je zal steeds meer blinde hondjes krijgen,
je zal honden met over of onderbeet krijgen
je zal honden krijgen die totaal niet meer op het ras lijken dat ze horen te zijn

maar dat is kennelijk wat je wil
geen herders meer
geen rottweilers meer
geen goldens meer
of welk ander zuiver ras dan ook
[/b]

hoezo-gelijk?

Re: zieke pup aangeschaft bij fokker [lid rasvereniging]

Ongelezen bericht door hoezo-gelijk? »

dat jullie hier nog een discussie over aan gaan
mensen met het vooroordeel kan je toch niet overtuigen

Gesloten