LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door Gast »

ALS JE HEEL VEEL GELD KWIJT WILT ZIJN AAN DIERENARTSKOSTEN, JE BENT BOVENDIEN MASOCHISTISCH, JE HOUDT VAN HONDENLEED ALLEEN DAN KOOP JE EEN HOND BIJ EEN BROODFOKKER

WANT ELK WELDENKEND MENS KOOPT GEEN PUP UIT EEN KRAT

DIE STIJF STAAT VAN DE PARASIETEN

EN PARVO

DIE CONTACT GESTOORD

IS NOOIT EEN GREINTJE LIEFDE HEEFT GEHAD

ONDERVOED EN GEESTELIJK MISHANDELD IS

VERWAARLOOSD IS

NOG NOOIT IN DE FRISSE BUITENLUCHT HEEFT GESPEELD,

NOOIT HET ZONNETJE OP ZIJN KOPJE GEVOELD HEEFT

DE LIEFDE VAN ZIJN MOEDER EN DE MOEDERMELK VEELS TE VROEG HEEFT MOETEN ONTBEREN

IN EEN DONKERE TRANSPORT VRACHTWAGEN VANUIT OOSTEUROPA GESMOKKELD IS WAAR BIJ DE HELFT VAN ALLE PUPS OVERLIJDT

GESJOEMELD WORDT MET GEZONDHEIDSVERKLARINGEN

VACCINS WORDEN OPGEPLITST IN 10 KLEINE VACCINS

DE ALLERGOEDKOOPSTE ROMMEL TE ETEN KRIJGEN ALS ZE AL WAT TE ETEN KRIJGEN ,

ALS HET BAKJE WATER OM VALT DUURT HET SOMS WEL EEN PAAR DAGEN VOORDAT ER WEER NIEUW WATER IN KOMT

MENSEN ... KOOP NOOIT EEN HOND BIJ EEN BROODFOKKER.
DAAR KOMT ALLEEN
*ELLENDE
*KOMMER EN KWEL
* HEEEEL VEEEL VERDRIET VAN

NOOIT NOOIT NOOIT

ALLE BROODFOKKERS BINNEKORT BRODELOOS , AANGEKLAAGD WEGENS DIERENMISHANDELING DE BAK IN.
Naar boven

Gast

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door Gast »

BESTE MENSEN IK BEN EEN BROODFOKKER

IK ONDERHOUDT MIJN GEZIN VAN DE VERKOOP VAN JONGE HONDEN EN PUPS DIE IK KOOP VOORNAMELIJK IN OOSTEUROPA MAAR IK KIJK OOK WEL EENS IN DE KRANT IN BELGIE OF ER NIET EEN HEEL NEST TE KRIJGEN IS.DAAR BETAAL IK GELUKKIG HEEL WEINIG VOOR

DE PUPS DIE WORDEN AANGELEVERD VIA EEN TRANSPORT ONDERNEMING EN ZE ZIJN GOED VERPAKT IN KRATTEN.
ALS ER WEER EEN VRACHTWAGEN HET TERREIN OP KOMT RIJDEN GA IK MET MIJN VROUW TELLEN HOEVEEL PUPS ER NOG LEVEN WANT IK HEB EEN AFSPRAAK GEMAAKT DAT IK ALLEEN HONDEN DIE LEVEN AFNEEM

DIT ZIJN MEESTAL PUPS VAN 3 TOT 4 WEKEN OUD MAAR ER ZITTEN OOK NOG WEL HELE JONGE PUPS BIJ MAAR DAAR HEB IK NIET ZO VEEL AAN WANT DIE MOETEN 3 KEER PER DAG ETEN EN IK GA MAAR 1 X PER DAG NAAR DE SCHUUR WAAR ALLE PUPS ZIJN.

IK HEB OOK NOG EEN VERKOOPRUIMTE WAAR ALLE PUPS RAS BIJ RAS IN KRATTEN ZITTEN.
IK HEB EEN AFSPRAAK MET EEN DIERENARTS GEMAAKT DAT IK GEZONDHEIDSVERKLARINGEN EN ENTINGSBEWIJZEN VAN HEM KOOP.IK HEB WEL MOETEN BELOVEN DAT IK ZIJN NAAM NIET OPENBAAR MAAK

IK BETAAL HEM DAAR FLINK VOOR DIE GEZONDHEIDSVERKLARINGEN KOSTEN ME MEER DAN HET TRANSPORT VANUIT OOSTEUROPA

IK MAAK VEEL RECLAME OP INTERNET EN OMDAT IK MIJN PRIJZEN LAAG HOU ZIJN ER GELUKKIG NOG STEEDS MENSEN DIE MIJN HONDEN KOPEN.

IK VERDIEN ER EEN REDELIJKE BOTERHAM AAN EN IK VIND HET EEN OKAYE BAAN WANT

IK HOUD NIET VAN DIEREN IN HET ALGEMEEN EN MET HONDEN HEB IK AL HELEMAAL NIET VEEL EN VOOR PUPPIE LEED BEN IK IMMUUN GEWORDEN
MAAR HET IS WEL MIJN WERK

EN WIE AAN MIJN WERK KOMT SLEEP IK VOOR DE RECHTER

Gast

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door Gast »

Slaat de dierenbescherming in haar jacht naar publiciteit nu niet door
vliegenmepper
of kunnen ze uw geld niet op krijgen.

lobbes
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2004 18:29

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door lobbes »

ook bij een erkende fokker kan het gebeuren dat de pup ziek wordt of in het slechtste geval. Het zal alleen vele malen minder voorkomen als bij de Broodfokker. Een fokker via de vereniging moet zich aan regels houden en houdt van zijn dieren. De broodfokker niet die wil alleen zo snel mogelijk van zijn beesten af in welke staat ook. Ook als het beestje ziek wordt of dood gaat kan je bij de eerste fokker een andere pup krijgen al zal dit misschien niet uit dezelfde ouders zijn. Een fokker via de vereniging heeft ook wel meer honden als die ene waar u een pup uit had.Of hij zal u financieel tegemoet komen. Het is wel levend materiaal en geen knuffelhondje van de Bart Smit!! Maar deze honden kent hij wel van A tot Z.Dit alles kan je bij de broodfokker wel vergeten. Daar krijg je wel een entingsboekje mee. Maar die enting is nooit geweest. En dan zijn er problemen. Want de koper neemt de pup mee naar buiten en loopt allerlei elendige dingen op. En dan mag je hopen dat de pup dit in die giga-schuur nog niet had opgelopen.
Al met al is het risico bij de fokker van de vereniging een uitzodering en de broodfokker een regel.
Mocht het je nu nog niet duidelijk zijn dan hou je van struisvogelpolitiek en moet je fijn je kop in het zand blijven steken.Maar eerder denk ik dat je een broodjesfokker bent die de boel weer even wil op jutten.

Gast

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door Gast »

het gaat hier over de dierenbescherming,

vindt dat je erg generaliseerd, zou je toch willen aanraden om je eerst te verdiepen in het onderzoek "Gezondheidsinventarisaties Nederlandse rashondenpopulaties" een raport uit 2001 van de GGW te bestellen bij de raad v beheer.

Denk verder dat fokken vooral een mentaliteit kwestie is, er zijn profesionele fokkers met de juiste mentaliteit, en "hobby fokkers" met de goede mentaliteit.
Malafide fokkers cq handelaren kom je zowel in de ene als bij de andere groep tegen . En hoe mooier ze praten en hoe mooier ze zich voordoen hoe allerter je moet zijn. De term broodfokker is zoniets zeggend

Gast

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door Gast »

Te koop: Hondje. Kruising tussen een Uta en een 12-tal anonieme 'gasten' van dit forum. Hondje zeikt erg veel en doet de hele dag maar 1 ding. Onzin blaffen!

Je krijgt er een mooie mand bij en een leren riem. Tevens hebben we nog 36 trays met brokken te koop. Vers lust het beestje niet, gaat ervan overgeven. Op zich lijkt het een lief beest maar is wel een tikkie vals, opvoedingscursus kan geen kwaad! Wie-o-wie?

zip

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door zip »

Via de DB weet ik wel dat er een vereniging voor fokkers is die helemaal niet erkend is.
Ze doen de klant denken dat ze goed zitten bij deze aangesloten club maar het is een samenwerking van diverse fokkers.

zip

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door zip »

Tja dat kan nu nog even niet maar heb net bericht gekregen van de raad van beheer en die bevestigde helaas onze bange vermoedens, nu kunnen we eindelijk aan de slag met alle mails van eigenaren die ook pups hebben gekocht en die het niet hebben overleefd.

En voor degene die zo graag mijn adres wil hebben, om verder te dreigen.
See you in court

zip

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door zip »

Dit was Gast, ik houd me met hele andere dingen bezig dan mensen te beledigen.

Gast

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 25 Aug 2004 16:48 door zip


--------------------------------------------------------------------------------

Dit was Gast, ik houd me met hele andere dingen bezig dan mensen te beledigen.
Ja, dag....JIJ reageert toch op bericht 15:44 (zie 16:03)?
En nu ineens iemand anders, sorry dan ,maar dan heb ik het verkeerd begrepen, .....of toch niet? Zal wel altijd een raadsel blijven.

Gast

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door Gast »

Nou, ik kan je 1 ding vertellen. IK was degene die het hondje te koop aanbood op 14 augustus en niet Zip. Dus val zip er niet mee lastig. Ik moet toegeven als ik het nu allemaal teruglees vanaf de 14e dat het lijkt alsof zip de ad. gezet heeft. Maar dat is dus NIET zo!

Gast

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door Gast »

Bestuur van Dierenbescherming in opspraak
Door HANS MATHEEUWSEN
Woensdag 20 oktober 2004 - EINDHOVEN – Het bestuur van de vereniging Dierenbescherming in Eindhoven is in opspraak geraakt. Een aantal leden heeft het vertrouwen in met name voorzitter W. Maat opgezegd. Zij hebben het hoofdbestuur in Den Haag gevraagd het roer over te nemen. Dat hoofdbestuur stelt echter dat er niets onoirbaars is gebeurd.
Volgens de verontruste leden maakt het huidige verenigingsbestuur van de afdeling Eindhoven er een potje van. Afdelingsvoorzitter Maat kent de kritiek op zijn persoon. Hij wijt deze aan de moeite die sommige leden hebben met de professionalisering van de organisatie.

De crisis binnen de afdeling is begonnen met het verzoek van voorzitter Maat begin juli van dit jaar aan twee bestuursleden, de secretaris en de penningmeester, om op te stappen omdat zij niet langer zouden functioneren in een professionelere organisatie. Beiden weigerden echter te vertrekken.

De bestuursleden werden desondanks ruim een week later uitgeschreven uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel door voorzitter Maat, die op dezelfde datum een nieuw bestuurslid inschreef. De leden van de vereniging Dierenbescherming werden niet geraadpleegd.
In dat geval is sprake van een onrechtmatige daad, zo stellen een notaris en de Kamer van Koophandel (KvK) na bestudering van de verenigingsstatuten. Volgens Maat is de KvK in de fout gegaan. Het zou nooit zijn bedoeling zijn geweest het duo al uit te schrijven en de ander in te schrijven.

De secretaris beschuldigt de voorzitter in een brief van manipulatie, intimidatie en dreiging. Zij heeft uiteindelijk het bestuurslidmaatschap een maand geleden neergelegd. De penningmeester heeft nooit bedankt als bestuurslid, schrijft hij op zijn beurt aan het verenigingsbestuur. Hij wil op de eerstvolgende algemene ledenvergadering opstappen. Die is vanavond in hotel Van der Valk in Eindhoven.

Onder de vrijwilligers is bovendien grote beroering ontstaan door een rapportage van Maat over de Dierenbescherming. De voorzitter spreekt van een amateuristische instelling waar van alles mis was. Het hoofdbestuur ziet geen reden om in te grijpen, verklaart woordvoerster E. von Jessen, tevens regioconsulente van Eindhoven. „De afdeling is volledig autonoom en heeft eigen beslissingsrecht. We hebben de gang van zaken getoetst op correctheid. Het blijft mensenwerk. En fouten kunnen worden hersteld.“

Het bestuur van Dierenopvangcentrum De Doornakker, dat valt onder de vereniging Dierenbescherming, heeft in de zomer bovendien na 29 jaar beheerder F. van Wolffelaar ontslagen.

Maat is tevens voorzitter van het stichtingsbestuur. Het arbeidscontract van de beheerder is voor circa 90.000 euro afgekocht. Maat stelt dat hij eveneens niet meer functioneerde.

Eerder werd om dezelfde reden het contract met de Waalrese dierenarts R. Wirtz ontbonden. Ook hij werkte jarenlang voor het asiel. Wirtz vocht het ontslag, onder meer via de rechter, tevergeefs aan.

Maat zegt aangifte te hebben gedaan tegen de dierenarts wegens belediging en smaad. Inzet is de verificatie door Wirtz van functies die Maat in het verleden zou hebben bekleed en de verspreiding van informatie daarover.

Wirtz en Van der Gaag wilden niet meewerken aan deze publicatie. Van Wolffelaar heeft het verzoek om een reactie nooit beantwoord
Bron eindhovens dagblad

Wilde jullie dit niet onthouden, zodat jullie weten wat er met jullie geld gebeurd, zeker is dat dit behoorlijk in de papieren loopt. Daar is het geld wat goed gelovige mensen geven zeker niet voor bedoeld.

Het is ook intersant te weten dat de hier genoemde dierenarts de zelfde is die in het trosradar programma het hondje Dusty heeft beoordeeld, het is dan ook de vraag of dit een juist en onafhankelijk oordeel is geweest of dat hier WEER een spel is gespeeld. Vindt dit heel erg voor al die goed willende vrijwilligers.

Gast

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door Gast »

Meer geld naar directies van goede doelen

Uitgegeven: 23 oktober 2004 09:15
Laatst gewijzigd: 23 oktober 2004 10:05

AMSTERDAM - De salarissen van directeuren bij goede doelen slokken een steeds groter deel op van de donaties van gevers. De salariskosten bij de vijftig grootste fondsenwervers stegen in 2003 met 6,5 procent naar 6,9 miljoen euro. De totale opbrengst aan giften daalde in hetzelfde jaar echter met 5,5 procent naar 660 miljoen euro.

Dat blijkt uit een zaterdag gepubliceerd onderzoek van de Volkskrant naar de vijftig grootste goede doelen in Nederland. Van elke 100 euro aan donaties is ruim 1 euro nodig om de in totaal 66 directieleden te kunnen betalen. In 2002 was dat nog 90 eurocent. Het brutojaarsalaris van een doorsnee directeur bedroeg vorig jaar 83.000 euro. Inclusief pensioenkosten en sociale lasten kostte een directeur gemiddeld 100.000 euro.


Hartstichting

De Hartstichting staat weer bovenaan in de ranglijst van goede doelen die het meeste uitgeven aan kosten voor de directie, hoewel die kosten afgelopen jaar met 7 procent daalden. Gemiddeld bedroeg het brutoloon voor de top bij de Hartstichting 146.391 euro. Vorige publicaties over directiekosten leidde er uiteindelijk toe dat de medisch directeur van de Hartstichting, V. Manger Cats, met vervroegd pensioen ging.

Ontwikkelingsorganisatie Unicef staat op de tweede plaats met 139.000 euro. Het Ronald McDonald Fonds (nummer 6) en het Prinses Beatrix Fonds (8) komen hoog binnen op de lijst met respectievelijk 115.619 euro en 109.604 euro. Onderaan de lijst staat opnieuw het Leger des Heils met 25.730 euro

Gast

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door Gast »

ANALYSE Door HANS MATHEEUWSEN
De Dierenbescherming van Maat baart leden zorgen
Zaterdag 30 oktober 2004 - Het bestuur van de Dierenbescherming in Eindhoven is uitgebreid en vervolgens overgegaan tot de orde van de dag. De afdeling negeert de ontevredenheid van een deel van de ledenkern over het functioneren van het bestuur in het algemeen en voorzitter Willem Maat in het bijzonder. De crisis leidde vorige week tijdens een buitengewone ledenvergadering tot een vertrouwensbreuk. Driekwart van de aanwezigen eiste het aftreden van het bestuur.
Het hoofdbestuur steunt vooralsnog het afdelingsbestuur. Ook het hoofdbestuur in Den Haag negeert de crisis in een van de grootste afdelingen van het land. Volgens een zegsman bespreekt het hoofdbestuur volgende week wel een recent verstuurde brandbrief. Hierin wordt tevens de financiële handel en wandel van het afdelingsbestuur aan de kaak gesteld. De kritische achterban vreest namelijk dat het aanzienlijke vermogen van de afdeling op het punt staat als sneeuw voor de zon te verdwijnen.

Die vrees wordt onder meer gevoed doordat voorzitter Maat en directeur Eric Thiels onlangs de beschikking kregen over drie bankpassen. Hiermee kunnen zij geld opnemen van diverse rekeningen zonder zich daarvoor onmiddellijk bij de penningmeester te hoeven verantwoorden. Dat is alleen al opvallend omdat nooit eerder in de geschiedenis van de vereniging de voorzitter beschikte over een eigen bankpas.

Daar komt bij dat de uitgaven van de afdeling schrikbarend zijn gestegen. Zo beschikt de afdeling sinds het voorjaar in Waalre over een kantoor, inclusief directeur en secretaresse. Geschatte jaarlijkse kosten: 50.000 euro. Na een dienstverband van 29 jaar is de beheerder van dierenasiel De Doornakker in Eindhoven ontslagen. Zijn arbeidsovereenkomst is afgekocht voor 92.000 euro.

Voor het oplossen van zijn personele problemen, zoals het onverwachte ontslag van secretaris Aly Dijkstra en penningmeester Theo Mijnen, schakelt Maat een advocatenkantoor in. Kosten onbekend. Het (vrijwilligers)werk van Mijnen wordt gedaan door een administratiekantoor. Kosten onbekend. De cijfers worden nu gecontroleerd door een accountantskantoor. Kosten onbekend. Overigens behoren beide kantoren tot hetzelfde bedrijf. De vraag is in hoeverre er dan nog sprake kan zijn van onafhankelijk toezicht op de inkomsten en uitgaven.
Maat wil professionaliseren. Conform de eisen van de tijd overweegt hij een vergoeding van maximaal 500 euro per maand voor de bestuursleden. Met de huidige bestuurssamenstelling zou dat neerkomen op 42.000 euro per jaar, los van bijkomende kosten zoals kilometervergoedingen etcetera. Ter vergelijking: de jaarlijkse collecte brengt gemiddeld 45.000 euro op. Daar gaan duizend collectanten een week de straat voor op.Het totale vermogen van de Dierenbescherming in Eindhoven, die zo’n 7000 leden telt, loopt tegen de miljoen euro. Daarvoor moet het nieuwe asiel worden gebouwd. Op de huidige plek in Tongelre wil de gemeente huizen bouwen. Nieuwbouw is berekend op 3,2 miljoen. Daarvoor zal Maat, die tevens voorzitter is van het asielbestuur, nog aankloppen bij de omringende gemeenten. Want hij voorziet geldgebrek. Die gemeenten betalen elk jaar twintig eurocent per inwoner mee aan het asiel. De Doornakker vangt voor de hele regio honden en katten op. De gemeenschap in Eindhoven legt jaarlijks 88.000 euro bij. Het asiel kampt desondanks met een exploitatietekort.

Alles bij elkaar opgeteld mag het geen wonder heten dat er leden zijn die zich afvragen waar de Dierenbescherming in Eindhoven op af koerst. In plaats van over te gaan tot de orde van de dag zouden Maat en de zijnen daarom beter snel helderheid kunnen scheppen in de gang van zaken. Een algemene ledenvergadering met het bestuursbeleid op de agenda lijkt daartoe het beste middel. Dan kunnen alle leden zich uitspreken en bepalen of zij nog voldoende vertrouwen hebben in dit bestuur. En dan maakt het niet uit of daar vier, zeven of nog meer leden deel van uitmaken.

Er zijn al collectanten die het pas ingezamelde geld voorlopig vasthouden, in de hoop op betere tijden.

Gast

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door Gast »

na opstappen directeur dierenbescherming nu ook directeur hondenbescherming vertrokken.
Wat is er toch aan de hand met deze organisaties ??
wat doen ze met het geld van de donateurs ?? wordt dit alleen gebruikt voor het afkopen van...

Ook u kunt soliciteren op de Vacature directeur op www.hondenbescherming.nl

Uta
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 jun 2004 20:53

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door Uta »

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door Uta op 25 feb 2011 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door Gast »

Op donderdag 27 januari ontving de Dierenbescherming een bedrag van € 2.000.000,- van de Nationale Postcode Loterij. Dat gebeurde tijdens het feestelijke 'Goed Geld Gala', dat in Hilversum werd gehouden
zo de premies zijn weer binnen, wat zal het Goed Geld Gala gekost hebben, allemaal in het net goed eten en drinken en elkaar de hemel in prijzen.

Wij hoeven in iedergeval weer minder te doneren, wilt u toch doneren doe het dan aan een organisatie die het geld niet verkwisten aan "Goed Geld Gala's"

Hoe verzinnen ze het, zouden ze niets nuttigs kunnen bedenken.

animal

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door animal »

Ik heb op het landelijk bureau dierenbescherming gewerkt. Vele jaren geleden. Toen was het basiskapitaal van de Nederlandse Vereniging al 18 miljoen gulden. Van de rente van dit kapitaal worden de jaarlijkse kosten van het bureau en akties gefinancierd. Deze basis is noodzakelijk om voort te bestaan.
Er zijn al jaren problemen tussen het hoofdbestuur en de directie. Hier is tot op heden nog steeds geen eind aan gekomen, lees maar weer dat de zoveelste directeur vertrekt. Het allergrootste probleem in mijn tijd en volgens mij nu nog steeds zijn de verschillen in visie van de directie en het hoofdbestuur. Mijns inziens heeft het hoofdbestuur een veel te grote vinger in de pap. Bemoeien zich te veel met de dagelijkse gang van zaken en (ik weet niet hoeveel) maar krijgen wel een mooie onkosten vergoeding. Zoals met veel besturen gaat het vaak om de prestige en niet om het doel. Dit zie je zowel bij vrijwilligersbesturen als betaalde besturen. Jammer dat de vereniging nog steeds niets geleerd heeft in al die jaren.

Gast

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door Gast »

Wij geven niets meer aan de dieenbescherming,als Maaike Wermer
directrice van de D.B.90.000 euro op jaarbasis verdiend,en met de vele stille


miljoenen die ze hebben liggen,en er kan nog geen euro af voor azie,
daar hebben de dieren ook dringend vaccinatie's nodig,dan gaan ze maar uit hun dure pand in den haag,en huren ze maar een schaftkeet.


Huub en Loes.

disney

Re: Is de dierenbescherming eerlijke organisatie of duimzuigers

Ongelezen bericht door disney »

ik vindt dit toch wel moeilijk hoor!
ik ben lid van de db,maar als ik al die verhalen lees denk ik ook wel eens van ik stap op!
maar aan de andere kant denk ik dan weer aan al die arme dieren die zo hard hulp nodig hebben!
wie doet dat dan???
vindt het heel dubbel! :(

Gesloten