Pagina 1 van 2

Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 28 aug 2019 10:27
door io666
Omdat de favoriete brokken helaas niet meer door mijn dierenwinkel geleverd kunnen worden, moest ik noodgedwongen een paar keer bestellen bij Zooplus. Steeds werd het pakket later bezorgd, dan gepland, waardoor ik steeds voor niks maatregelen heb moeten nemen. Ik moest ook consequent achter mijn pakket aan! Gisteren zou mijn pakket afgeleverd zijn bij de buren, maar het "ik heb je gemist" kaartje van DHL was leeg! Niemand heeft mijn pakket! Zooplus reageert nauwelijks op mijn berichten en/of klachten, super laks! Maar ze eisen wel dat ik betaal? Ik ga geen geld overmaken voor iets wat ik niet heb! En waar is DHL mee bezig? Ik zal over hen ook maar een topic plaatsen......

Re: Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 28 aug 2019 11:18
door Fatal3rr0r
Ik doe al jaren zaken met Zooplus en dus ook met DHL en ik ben zeer tevreden met beide.

Re: Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 28 aug 2019 11:33
door berndv
io666 schreef:
28 aug 2019 10:27
Steeds werd het pakket later bezorgd, dan gepland, waardoor ik steeds voor niks maatregelen heb moeten nemen.
dat is inderdaad wel vervelend. Het lastige is dat een track en trace een indicatie is en geen exacte wetenschap. Het pakket kan inderdaad later bezorgd worden dan vooraf verwacht. Aangezien we nu in augustus zitten en we net ongeveer een 7 á 8 weken vakantietijd hebben gehad en bezorgdiensten veelal met een vakantieplanning werkten en routes samen hebben moeten voegen, zou dat misschien een verklaring zijn.
io666 schreef:
28 aug 2019 10:27
Gisteren zou mijn pakket afgeleverd zijn bij de buren, maar het "ik heb je gemist" kaartje van DHL was leeg! Niemand heeft mijn pakket!
Dat is wel kwalijk. Bij de buren afleveren is prima, maar dan moeten ze wel aangeven bij welke buur u dan moet zijn.
io666 schreef:
28 aug 2019 10:27
Zooplus reageert nauwelijks op mijn berichten en/of klachten, super laks!
Nauwelijks is dus wel een reactie. En hoe reageren ze dan? Ik werk zelf ook veel met verschillende vervoerders als verzender zijnde en het lastige is dat er ook vanaf de verzendende kant weinig grip op te krijgen is. Als er bij ons iets mis gaat met de verzending, leggen we de vraag wel bij de verzender, maar de verwerking van dergelijke klachten duurt ongeveer 5 werkdagen, en het enige wat je terugkrijgt is dat de chauffeur er op is aangesproken.

Re: Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 28 aug 2019 13:40
door ZeerPrivé
In je Zooplus account kun je levering door DHL wijzigen in levering door Postnl. Ik heb alleen positieve ervaringen zowel met Zooplus als met Postnl.

Verleden week wilde ik een artikel retourneren, kreeg dezelfde dag nog een mailtje dat het artikel niet terug hoefde, maar mocht schenken aan bijv. een dierenasiel. Binnen 3 dagen stond mijn geld weer op mijn rekening.

Re: Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 02 sep 2019 14:10
door Mike NL
Ik bestel ook al jaren dierenvoeding bij Zooplus. Ik heb nooit overlast ondervonden waardoor ik met de klantenservice in contact moest treden.

Re: Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 03 sep 2019 09:53
door Miepje1
Breek me de bek niet open over Zooplus. Het voer waar mijn katten het het best op doen, heb ik jaren noodgedwongen moeten bestellen bij hen. Nu heb ik gelukkig een goede leverancier.
De laatste keer dat ik bij ZP moest bestellen was in november. Nu was ik al gewend dat ze áltijd op de site zetten dat alles leverbaar is, maar dat dat in de helft van de gevallen niet waar is. Pas als je je bestelling bevestigd, zie je ineens staan dat het er niet is. Kan je gaan zitten wachten tot het ergens uit Polen komt.
Ik had hier al rekening mee gehouden door een ruime tijd van 2 weken te nemen tot het voer dat ik nog had op zou zijn. Nou, die bestelling werd de laatste die ik ooit bij die tent nog zou doen. Eerst de bekende riedel: het is er niet, komt een béétje later. Dan een eindeloze rij berichten van DHL, die kans zag mijn pakket zoek te maken. Moet je opnieuw bestellen, beloofd ZP dat het er in 2 dagen is. Nee hoor, na bestelling (en dus wéér betaling van ruim 150 euro) krijg je te zien dat het er niet is. Klantenservice zwijgt in alle talen.
Wachten... nog even wachten... en dan brengt DHL ineens, na bijna 2 weken, zonder aankondiging een half uit elkaar gerukte doos die provisorisch is gerepareerd. Gelukkig kunnen blikken voer niet stuk dus had ik nu eindelijk weer eten voor de beesten. Ik had intussen al bij een dierenzaak ander voer moeten halen voor ze, waar ze prompt diarree van kregen...
Toen nog een paar weken gesteggel met ZP en DHL want beiden wezen naar elkaar over het tijdstip van levering - en de manier waarop. En toen nog steggelen over terugbetaling van de tweede zending, die na een week ook nog werd bezorgd.

Dat 'feest' kan ik me nog goed herinneren, helaas. Nu heb ik een leverancier die ik gewoon mail, die weet hoe ik heet, en die zorgt dat het voer binnen een week bij mij binnen is. Voor dezelfde prijs als ZP ;-).

Re: Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 03 sep 2019 10:08
door ZeerPrivé
Zooplus weet ook hoe je heet, hoor. En bij je nieuwe leverancier is het dus ook geen 1-2 dagen levertijd. Verder had je DHL kunnen wijzigen in Postnl, als je zo'n gedoe had met DHL.

Re: Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 03 sep 2019 11:11
door BL2
Altijd zeer goede ervaringen met ZooPlus. Bestellen er al jaren, ooit 1x de klantenservice nodig gehad. We hadden notabene zelf het verkeerde besteld, mochten het product gewoon houden en kregen gratis alsnog het goede toegezonden.
En de prijzen zijn natuurlijk heel netjes.
Waarom staat ZooPlus in de topictitel en niet DHL ?

Re: Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 04 sep 2019 03:25
door Bob Schurkjens
ZooPlus. Wat een dierentuin.

Re: Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 04 sep 2019 14:19
door Miepje1
ZeerPrivé schreef:
03 sep 2019 10:08
Zooplus weet ook hoe je heet, hoor. En bij je nieuwe leverancier is het dus ook geen 1-2 dagen levertijd. Verder had je DHL kunnen wijzigen in Postnl, als je zo'n gedoe had met DHL.
Even uitleggen dan maar. Bij ZP bestel je omdat er op de site staat dat het leverbaar is. Pas ná het afrekenen vertellen ze dat de bestelde spullen er niet zijn. Dan moet je nog maar afwachten.
Bij mijn leverancier werkt het zo: ik stuur een gewone e-mail met wat ik nodig heb. Dan krijg ik een persoonlijk bedankje en de mededeling dat hij het gaat bestellen bij de groothandel. Ik betaal via de toegezonden betaallink.
Ik weet dat het een weekje gaat duren maar dat is niet erg. Ik hou daar rekening mee. Het verschil is dat ik bij mijn leverancier een gewaardeerde klant ben en bij ZP interesseert het ze niks, als je maar betaald.

Re: Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 04 sep 2019 16:32
door sjaantje109
Bestel ook al jaren bij Zooplus, gaat eigenlijk altijd heel goed. Wordt netjes thuisbezorgd door Post.NL.
Misschien is dat het euvel, is Post.NL wat betrouwbaarder dan DHL.
Ik ben er erg tevreden over. :D

Re: Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 04 sep 2019 16:49
door Lady1234
Ik bestel ook weleens wat bij Zoo plus voor mijn hond. Nooit enig probleem ervaren, ook niet met de bezorging door DHL. Altijd conform de opgave in de mail.

Re: Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 04 sep 2019 18:49
door Furillo
Al jaren koop ik bij Zooplus. Altijd goede ervaringen gehad.

Re: Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 04 sep 2019 19:57
door Briks
Al dik een kwart eeuw bij zooplus bestellingen +_om de maand. Nooit geen problemen. Door post nl bezorgd.

Zo te lezen heb je meer problemen met die vervoerder dan met zooplus.

En..gewoon vriendelijk blijven aan de tel, helpt ook een hoop.
Sterkte en succes

Re: Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 04 sep 2019 21:06
door Revoked
Briks schreef: Al dik een kwart eeuw bij zooplus bestellingen +_om de maand. Nooit geen problemen. ..
Da's wel heel knap bij een bedrijf dat pas 19 jaar bestaat. Verder is de internethype in 1996 begonnen....

Re: Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 04 sep 2019 23:09
door Dondervisje
Bestellen bij Zooplus doe ik al sinds 2012 en ben heel tevreden. En inderdaad ze gebruiken 2 bezorgdiensten, ben je niet tevreden, switch.
Bestelling meestal binnen 2 dagen in huis. 👍

Re: Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 06 sep 2019 11:43
door elyse.topman
Ik vind het het laatste jaar ook minder met Zooplus. Zendingen komen later aan dan aangegeven. Producten die stuk aankomen.
Ik heb al een aantal maal contact gehad met de klantenservice, maar heb daar geen klagen over.

Re: Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 07 sep 2019 21:45
door AbJokes
Ik doe mijn bestellingen bij Zooplus sinds de tijd dat ze bestaan en de enige klacht die ik had (ook namens de bezorgdienst) waren de te zware pakketten, zeker als je grint bestelt. Dit hebben ze redelijk aangepast. Verder heb ik totaal geen klachten over te late bezorging of zelfs geen bezorging. Ook wordt er normaal antwoord op je klachten en vragen gegeven.

Re: Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 30 jul 2020 19:38
door Jabeek362
Na gebruik conform de gebruiksaanwijzing van een door Zooplus.nl geleverde flacon Easy Life Blue Exit, aansluitend aan wekelijks onderhoud van het aquarium, is tot tweemaal toe binnen 16 uur forse vissterfte opgetreden. In totaal zijn 6 Discusvissen, 9 Kardinaaltetra’s en 1 Corydora gestorven. Zooplus.nl erkent geen verantwoordelijkheid en verschuilt zich daarbij achter de door de fabrikant geleverde testresultaten, waaruit blijkt dat het gebruik van het middel veilig is. Echter, hoe toevallig is het dat tot tweemaal toe forse vissterfte optreedt na gebruik van de betreffende flacon Blue Exit na wekelijks onderhoud aan het aquarium, terwijl in alle overige gevallen waarin zodanig onderhoud is uitgevoerd en geen gebruik is gemaakt van de betreffende flacon, nooit vissterfte is opgetreden? Daarnaast hebben de door Zooplus.nl aangehaalde testresultaten geen betrekking op de betreffende door Zooplus.nl geleverde flacon Blue Exit en doen deze niets af aan voornoemde feiten. Vergelijk in dit verband een oplader die vlam vat, terwijl uit een eerdere test bleek dat het type oplader veilig was. Dan kan men ook niet onder verwijzing naar de eerdere test de verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid afwijzen. Dergelijke testen sluiten immers (productie)fouten in incidentele gevallen nooit uit. Datzelfde geldt voor Blue Exit. Dat Zooplus.nl zich niettemin verschuilt achter testresultaten die niet zien op de door hen geleverde flacon Blue Exit, is dan ook niets anders dan een dooddoener. Een dooddoener die getuigt van gemakzucht en een hele slechte klantenservice!

Re: Slechte service bij Zooplus

Geplaatst: 31 jul 2020 09:59
door berndv
Jabeek362 schreef:
30 jul 2020 19:38
hoe toevallig is het dat tot tweemaal toe forse vissterfte optreedt na gebruik van de betreffende flacon Blue Exit na wekelijks onderhoud aan het aquarium, terwijl in alle overige gevallen waarin zodanig onderhoud is uitgevoerd en geen gebruik is gemaakt van de betreffende flacon, nooit vissterfte is opgetreden?
U stelt, dus is het aan u om te bewijzen dat uw stelling klopt. U stelt dat het geen toeval is, dus zult u moeten bewijzen dat de fles die u heeft die vissterfte veroorzaakt.
Jabeek362 schreef:
30 jul 2020 19:38
Vergelijk in dit verband een oplader die vlam vat, terwijl uit een eerdere test bleek dat het type oplader veilig was. Dan kan men ook niet onder verwijzing naar de eerdere test de verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid afwijzen.
En dat zal in veel gevallen ook gebeuren in uw voorbeeld. Het is dan wel zaak om aan te tonen dat de lader bij normaal juist en correct gebruik de oorzaak is van de brand, anders zal (bijvoorbeeld) Samsung echt niet aansprakelijkheid erkennen.

Het feit dat u dit middel nodig heeft, zegt overigens ook iets over de waterkwaliteit, dergelijke middelen in aquaria zijn lapmiddelen die een verkeerde balans in het aquarium chemisch terug in balans moet brengen.