Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door reggie2 »

madfred schreef:
23 nov 2021 13:49

Misschien is het voor TS allemaal niet op te brengen, zowel financieel als emotioneel.
Ik zou het zelf ook anders doen, maar om nu maar meteen hem/haar te veroordelen vind ik ook niet de juiste manier.
Als je emotioneel nog niet aan een hond toe bent, moet je gewoon wachten....TS heeft dit dier gekocht en dan moet je je verantwoordelijkheid nemen, financieel kan je misschien nog ergens iets halen..

Ik blijf er bij , levende wezens in huis haal je voor het leven, niet voor even.

alfatrion
Berichten: 21880
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

kuklos schreef:
23 nov 2021 13:28
Elektronica geen levend wezen met gevoelens en emoties. Elektronica vormt geen band met je.
Deze pup is langer bij de verkoper geweest dan bij TS.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 23 nov 2021 16:33, 2 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9734
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
23 nov 2021 16:26
kuklos schreef:
23 nov 2021 13:28
Elektronica geen levend wezen met gevoelens en emoties. Elektronica vormt geen band met je.
Deze pup is langer bij de verkoper geweest dan bij TS.
Ja? En? Dus?

alfatrion
Berichten: 21880
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

De band, op grond waarvan jij veroordeeld meent dat TS niet tot dit besluit zou mogen komen, is er dus helemaal niet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jeetje Alfa....... een band heb je meteen met een dier.

alfatrion
Berichten: 21880
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is ook maar slechts jouw mening.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nee hoor, vraag het aan de dierenbezitters, dieren koop je met gevoel..

Moneyman
Berichten: 29854
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Iets meer ratio in plaats van blinde emotie zou in dit soort topics niet misstaan.

Ook als dierenliefhebber kunnen zaken wel een anders lopen dan gepland. Dan, terwijl je op zoek bent naar hulp, direct compleet afgefikt te worden is niet bepaald helpend.

Ik zou zeggen: behandel de mensen hier zoals je wilt dat dieren behandeld worden. Wordt het gelijk een stuk menselijker.

kuklos
Berichten: 9734
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
23 nov 2021 16:34
De band, op grond waarvan jij veroordeeld meent dat TS niet tot dit besluit zou mogen komen, is er dus helemaal niet.
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Laat me raden, jij hebt nog nooit een huisdier gehad. Want anders zou je nooit zoiets zeggen. Een dierenliefhebber heeft direct een band met een dier. Dat is geen mening, maar een feit :!:

Moneyman
Berichten: 29854
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
23 nov 2021 16:42
Dat is geen mening, maar een feit :!:
Onzin. Dat is absoluut geen feit.

En bovendien is het punt van Alfatrion dat de band met de verkoper alleen al door het verschil in tijd van bezit zwaar genoeg weegt om die veronderstelde band van de kop[er geen argument te laten zijn.

Nevyn
Berichten: 1277
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Wat een onzin hier weer, als je zakelijk de boel bekijkt en gedegen advies geeft ben je geen dierenliefhebber wordt hier geschreven.
Zitten nu lekker aan de biefstuk of de kip bij de warme maaltijd.

Ik heb en ben zelf een enorme honden liefhebber, maar begrijp de situatie van TS ook heel goed. En als er nu iemand die er verstand van had gehad direct een gedegen antwoord had gegeven, had TS actie kunnen ondernemen en hadden baas en pup misschien de relatie gezond kunnen gaan opbouwen.

Nu lijdt het dier en is TS in paniek, resultaat (misschien) spuitje van 35 euro, einde pup.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Sira »

Is de pup ergens vanaf gesprongen? Ik weet niet om welk ras het gaat (groot, klein) en ik weet ook niet of kerstboom overdag aanwezig is en of de pup 's nachts in de bench zit, maar misschien is hij in een onbewaakt moment de bank op- en afgesprongen of de trap geprobeerd, waardoor hij een hernia of kneuzing heeft.

alfatrion
Berichten: 21880
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Seinhuis schreef:
23 nov 2021 12:22
Het zal niet makkelijk worden om juridisch te bewijzen dat de gebreken aanwezig waren toen jij je pup kocht.
Dat hoeft niet. De omgekeerde bewijslast geldt ook bij de verkoop van dieren. Wat TS wel moet bewijzen is dat er nu iets aanwezig is wat TS niet hoefde te verwachten bij de levering.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 006:AX6541

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Kerstboomboom schreef:
22 nov 2021 20:35
Kosten van een scan (enige manier om uitsluitsel) komen al gauw op 800 euro.
Onderstaande link noemt een bedrag van € 150,00 voor een scan en geen € 800. Los daarvan stel de fokker dat er geen gebrek is, nu is dus de vraag is er een gebrek, neem contact op met de fokker en doe een voorstel en laat een onafhankelijke dierenarts het bepalen. Een pup die niet luistert of zaken niet lukt vind is niet non-conform een pup met een medische afwijking uiteraard wel.

Bron: https://dierenverzekering-vergelijken.n ... 20Randstad.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door reggie2 »

kuklos schreef:
23 nov 2021 16:42
alfatrion schreef:
23 nov 2021 16:34
De band, op grond waarvan jij veroordeeld meent dat TS niet tot dit besluit zou mogen komen, is er dus helemaal niet.
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Laat me raden, jij hebt nog nooit een huisdier gehad. Want anders zou je nooit zoiets zeggen. Een dierenliefhebber heeft direct een band met een dier. Dat is geen mening, maar een feit :!:
Precies, maar sommigen hebben op dat gebied totaal geen gevoel.......bevalt het niet doe je het toch weg?? walgelijk.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Jablan »

We weten het nu wel. Belangrijker is een oplossing. Samenvatting van het voorafgaande:

Advies is om eerst met het beestje naar de dierenarts te gaan en pas daarna, eventueel contact met de fokker op te nemen.
Dierenarts kan ook vertellen of dit bij het karakter hoort of een andere oorzaak geven.
Laatst gewijzigd door Jablan op 23 nov 2021 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9734
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door kuklos »

Nevyn schreef:
23 nov 2021 16:53
Wat een onzin hier weer, als je zakelijk de boel bekijkt en gedegen advies geeft ben je geen dierenliefhebber wordt hier geschreven.
DAT staat er dus niet.
Wat er staat is dat wat alfatrion claimt dat er geen band is opgebouwd door de pup en de eigenaar dat je zoiets alleen kan zeggen als je geen dierenliefhebben bent. Dat is iets anders dan het zakelijke advies.
dat zakelijke advies wordt niet direct betwist, maar er wordt wel een kanttekening bij geplaatst dat een pup een levend wezen met gevoelens is en daarmee ondanks wat de wet zegt niet zo harteloos behandeld zou mogen worden als het stuk elektronica wat als vergelijking wordt genomen.
Nevyn schreef:
23 nov 2021 16:53
Ik heb en ben zelf een enorme honden liefhebber, maar begrijp de situatie van TS ook heel goed. En als er nu iemand die er verstand van had gehad direct een gedegen antwoord had gegeven, had TS actie kunnen ondernemen en hadden baas en pup misschien de relatie gezond kunnen gaan opbouwen.

Nu lijdt het dier en is TS in paniek, resultaat (misschien) spuitje van 35 euro, einde pup.
De situatie begrijpen we ook heel goed.
Waar verkeerd valt is de opmerking dat TS het echt niet aankan om nu weer naar de dierenarts te moeten. Sorry, maar dat kan nu eenmaal altijd gebeuren bij een levend wezen. Dat zijn geen standaard fabrieksproducten.

Moneyman
Berichten: 29854
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
23 nov 2021 17:29
Advies is om eerst met het beestje naar de dierenarts te gaan en pas daarna, eventueel contact met de fokker op te nemen.
Dierenarts kan ook vertellen of dit bij het karakter hoort of een andere oorzaak geven.
Nope, ik zou eerst naar de verkoper gaan. Eerst eens kijken of er in overleg een oplossing te bereiken is voordat er al hoge kosten gemaakt zijn.

Tenzij er acute noodzaak is, natuurlijk, maar dat lees ik niet.

kuklos
Berichten: 9734
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
23 nov 2021 17:17
Seinhuis schreef:
23 nov 2021 12:22
Het zal niet makkelijk worden om juridisch te bewijzen dat de gebreken aanwezig waren toen jij je pup kocht.
Dat hoeft niet. De omgekeerde bewijslast geldt ook bij de verkoop van dieren. Wat TS wel moet bewijzen is dat er nu iets aanwezig is wat TS niet hoefde te verwachten bij de levering.
Je zal eerst moeten bewijzen dat er überhaupt een gebrek is.
"De pup krijst als ik haar optil" kan ook betekent dat TS iets fout doet. En dan is er geen gebrek.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Koop pup ongedaan maken: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb TS niet afgebrand, wél gevraagd of de pup al krijste bij het oppakken bij de fokker.
Ook gezegd de pup eens bij haar nekvel te grijpen omdat de moederhond dat ook doet en ook gezegd om er even mee nd DA te gaan voor een check. Inënten e.d moet dan ook gelijk gedaan worden.
Ik ga beslist nog niet uit van een euvel bij de rug, heup .

Gesloten