LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hondenbrokken

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
scaleo

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door scaleo »

Ik gebruik voor mijn hond Farmfood. Dit is een heel natuurlijke brok zonder enige toevoeging. Hij reageert er heel goed op; heeft heel veel energie, ontlasting is goed. Maar het enige nadeel is wel dat het niet in de winkel te verkrijgen is. Ik bestel het via een kennis van mij. (ze laat dan 20 zakken komen) Het is echt de moeite waard om dit eens te proberen. Wanneer je besluit hierop over te gaan is het verstandig om je pup of hond twee dagen pens te geven (in de vriezer van de supermarkt) zo worden de darmen flink gereinigd en kan het voer goed opgenomen worden. Zowieso is het erg goed om je hond één dag in de week pens te geven, welk voeder dat ze ook krijgen. Ik ben zelf absoluut geen voorstander van hondenvoeder uit de supermarkt. Er zit ontzettend veel zout en andere toegevoegde ingrediënten in wat slecht is voor je hond. Kijk een op de site van farmfood. www.farmfood.nl
[/quote]

Farm Food

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Farm Food »

Mag ik jullie erop attent maken dat Farm Food He wel degelijk verkrijgbaar is in de dierenwnikel
Op de site www.farmfood.nl bij verkoopadressen kunt u zoeken naar een verkooppunt bij u inde buurt.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

Zolang er op jullie site pupnet.nl "Initiatief van Farm Food Hondenvoeding" nog steeds malafide broodfokkers mogen adverteren koop IK niets van Farmfood!!!!

Farm Food

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Farm Food »

Geachte Gast,
Over het door u genoemde "probleem" is een ander lopned onderwerp op dit forum. Ondertussen hebben wij contact opgenomen met de LID en de gemeente en wachten nog op sluitend antwoord van desbetreffende instanties. Zodra er iets bekend is kunnen wij verdere stappen ondernemen. Voor verdere informatie kunt u contact met ons opnemen, zo ook andere geintresseerden. Tel: 0548-619977

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

Fijn dat u weer even wakker bent geworden, maar u heeft gelijk, dit hoort op een ander dicsussietopic thuis :?

missy16
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2005 20:23

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door missy16 »

HALLO MET MISSY

:?: HET BELANGRIJKSTE IS TOCH DAT DE HOND HET EET EN OOK VROLIJK EN OPGEWEKT IS ALS ER ETEN AAN HEM VOORGESCHOTELD WORD :?:

ik heb zelf ook honden(bullmastiff's) en die hebben ook veel problemen gehad met hun voer en ook echt bekende merken kregen ze maar vonden het niet te eten en ze verhongerde zich liever dan dat ze moesten eten.
natuurlijk is dit niet gebeurd en ben ik op zoek gegaan naar ander voer voor ze maar ook daar komt veel bij kijken,want ze hebben of dunne ontlasting of juist te dikke,of ze gaan winden laten e.n.z e.n.z.
ik ben toen toch geslaagd op een perfect uitgeballanceerd voer waar alles in zit en wat ze lekker vinden en ook niet zo duur als de meeste bekende merken.

ze krijgen CAROCROC van VOBRA en ze vinden het heerlijk en meerdere mensen die ik de tip heb gegeven om het voer eens te proberen omdat hun hond ook problemen had met het huidige voer is nu ook overgestapt en is dol anthousiast over het merk en ook nog betaalbaar
en in 3 verschillende soorten ( puppy,junior,senior)
de prijsklassen liggen tussen de 9,95 en de 11,50 voor 4 kg en tussen de prijsklassen 27,95 en de 32,00 voor 15 kg DUS DAT IS NOG BETAALBAAR

verders geef ik het de pup's ook en ik heb er geen problemen mee gehad dat ze aan de dunne waren en het zijn altijd mooie compacte keuteltjes vanaf de dag tweede dag dat ze het krijgen.
en er staat precies op hoeveel ze per kg en maanden moeten hebben.

MISSCHIEN EEN TIP OM HET EENS TE PROBEREN ALS JE ER ECHT NIET MEER UITKOMT !!!!!!!!!

groetjes van missy

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

ja mensen, het is in elk geval betaalbaar, dat ze doffe vachten kunnen krijgen en BERGEN uitpoepen laten we lekker achterwege

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

ook niet echt tevreden over carocroc en o.a. magnusson,
biofood en eukanuba.
maar ik zal eerlijk zijn, de ene hond is de andere niet
ik heb 2 oude honden, ze gingen beide op senior, de ene kreeg een hele doffe schilverige vacht, de ander doet het prima.
dus staat de 1 nu op senior en de ander op adult.

missy16
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2005 20:23

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door missy16 »

HAI MET MISSY

IK ZELF HAD HET PROBLEEM OOK DAT MIJN HONDEN EEN DOFFE VACHT HADDEN MAAR NIET VIJ HET MERK CARACROC MAAR NET ALS WAT ANDERE ZEGGEN 'DE ENE HOND IS DE ANDERE HOND NIET'

misschien dat iemand anders andere ervaringen heb met caracroc maar het belangrijkste is de welzijn van je hond en hoe deze op het voer reageerd natuurlijk laten we dat vooral voorop stellen!!!!!!!

groetjes van missy

roeli

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door roeli »

Ik heb onze labrador altijd Royal Canin gegeven, eerst puppybrokjes, later Adultbrokken (dus voor volwassen honden) en nu Adult Light.

Nooit geen problemen....en hij vind het lekker.

beestenboel

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door beestenboel »

Onze hond zit ook sinds een paar maanden op CAROCROC.
Ik ben ook zeer tevreden,mooie vacht,goede en weinig ontlasting.
De lam-rijst variant is super-premium,en de kip-rijst is "gewoon"premium.(iets mindere kwaliteit).Het kan zijn dat honden daar iets meer ontlasting van hebben dan van de lam-rijst versie.
Binnen de kip-rijst variant zijn ook wel kwaliteits verschillen.De 25/16 is dan weer iets beter dan de 22 of 23/12.
Ik ben zelf werkzaam in een dierenspeciaalzaak en heb tot nu toe ook nog weinig of geen klachten gehoord over dit voer.
Op de zakken staan analyses ,daar kun je de verschillen met ander premiumvoer vergelijken.

roosjes

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door roosjes »

carocroc is sjitzooi!
je hond gaat schilferende vacht krijgen, stinkende poepies laten, en bergen poepen.

nogmaals, elke hond reageerd anders op brokken, zoek een goede, en hou dat even vol, stap niet met 2 maanden weer over op een ander soort, je ziet immers pas nadat je een 1,5 maand dezelfde brok geeft wat het met je hond doet.

roosje

beestenboel

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door beestenboel »

Ik denk dat de hoeveelheid brokken ook belangrijk is!!
Op de verpakkingen staat mijns inziens altijd een vrij hoge hoeveelheid aanbevolen per dag,en het kan ook schelen hoeveel beweging de hond heeft en hoe zijn spijsvertering is .

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

wat op de verpakking staat is slechts een richtlijn, ik ben een poosje vreemd gegaan door eukanuba te geven, de honden hadden bijna het dubbele van de aangegeven hoeveelheid nodig, ze vielen echt af.
carocroc heb ik geen goede ervaring mee, mijn vriendin weer wel.
zo is het altijd wat, iedereen moet eens leren naar zijn eigen hond te kijken en niet na 3 wkn weer over te stappen, in enkele weken zie je geen vooruit (of achteruit) gang in je hond.

beestenboel

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door beestenboel »

Het vele wisselen van voer is inderdaad erg slecht,die hond en zijn spijsvertering weten niet meer waar ze aan toe zijn !!!
En je wilt niet weten hoeveel mensen het toch doen ,omdat ze het zielig vinden om de hond elke dag hetzelfde te geven.Maar de hond schijnt vandaag niet meer te weten wat hij gisteren heeft gegeten.Het zit dus tussen de oren van de mensen!!!

Broodjeaap

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Het zit niet tussen de oren van de mensen, maar in de rotzooi die in de hondenbrok zit...... Dat heeft de zuurtegraad van het maag-/darmstelsel van een hond zo verziekt, dat ie daardoor nog maar op 1 brok kan leven. En ja, dan moet je hem daarop houden.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

Het vele wisselen geeft niets, dat proberen ze je wijs te maken. Ben zelf fokker en heb meerdere honden.
Ze krijgen vandaag dat merk en volgende week krijgen ze weer een ander merk. ze krijgen zowel de duurdere (te dure) merken als de privet labels.

heb nog nooit gemerkt dat ze hier moeite mee hadden, vaak krigen ze ook meerdere merken door elkaar.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

wisselen van voer constant is wel slecht ik weet dat ik iig bij jou dan geen hond haal. werk zelf bij een dierenarts en je moest eens weten hoevaak er honden komen met diarree en dat de eigenaar iedere week weer ander voer geeft zonder dat de diarree over gaat

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

Als je fokker bent en regelmatig wisseld van die sjitbrokken dan zal er wel een leuke vriendelijke vertegenwoordiger aan de deur zijn geweest met een mooie voederton, een bodywarmer of een leuk prijsje en gratis 15 kilo zak :x
brokken zijn b.v.b. al slecht, laat staan dat je elke keer wisselt.
even naar de ingredienten van brokken kijken zegt al voldoende.

Gast

Re: hondenbrokken

Ongelezen bericht door Gast »

werk zelf bij een dierenarts en je moest eens weten
en wat doet de dierenarts, geeft weer een ander merk brok (speciaalvoer) tegen een woeker prijs. rekend nog een consult en laat de mensen nog een paar terug komen, steeds weer kassa.

zo houdt hij de eigenaar lekker aan de draai en blijft de schoorsteen branden.
aan het einde is niets opgelost maar hij heeft zijn zakken gevuld

waar heeft een dierenarts nu nog verstand van.
eigelijk werk je bij een gewiekste baas

Gesloten