LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Marianna »

Mijn vraag is nu, nadat ik pipetje gebruikt heb en het vloeistof is opgedroogd, kan ik dan nog kammen met de vlooienkam?
Ja hoor je kunt gewoon doorgaan met kammen :wink:
Mijn vader werkt bij een fabriek waar ze chemische middelen maken tegen insecten (Luxan).


In Elst ? Toen ik VAPRO deed waren er een aantal medecursisten die daar werkten :)
Ik gebruik altijd producten van EXIL.


Helaas gaat er vaak iets mis met gebruik van Exil, al te vaak heb ik berichten gehoord en gelezen over katten die per ongeluk met de variant voor honden zijn behandeld op aanraden van de dierenspeciaalzaak en bij de dierenarts op sterven na dood zijn binnen gebracht. Fout van de adviseur en de mensen die het spul gebruiken... Maar toch... Om deze redenen raad ik niet aan iets bij de dierenwinkel te kopen maar voor advies naar de dierenarts te gaan en daar ook de producten tegen vlooien en wormen aan te schaffen.
Ten tweede, kun je beter het hele jaar door gebruiken, want in de zomer is het warm, maar in de winter gaan de kachels weer aan.
Mijn hond wordt twee tot drie maal per jaar behandeld tegen vlooien en dergelijke, mijn 13 katten zijn in 2004 voor het laatst behandeld toen ik twee opvang kittens (die hier zijn blijven wonen) in huis kreeg. De opvangertjes zaten onder de vlooien en luizen en hadden beginnende oormijt. Alle katten en de hond zijn toen met Stronghold behandeld en na een paar weken met Drontal om ook lintworm aan te pakken omdat Stronghold lintworm niet bestrijdt.
Het hele jaar door behandelen bij dieren die vrij buiten komen vind ik wel een goed advies, maar bij dieren die alleen in de afgeschermde tuin en/of ren komen is preventief behandelen niets anders dan volstoppen met giftige stoffen die weer in het lichaam ophopen en de gezondheid op langere termijn aantasten.
- Vlooien die bloed drinken
(drinken van bloed waarin de werkende stof zich bevindt)

- Vlooien die leven op huidschilvers
(knock down spray, shampoo, poeder, vlooienband, mousse e.d. of pipetten waarvan de werkende stof zich doormiddel van de talgklieren of vacht verspreid, deze doodt alle levende vlooien op het dier zonder dat het dier daarvoor bloed hoeft te drinken, dus meer een contactstof)

- Vlooien die leven in de omgeving
(spray & voorkomen is toch vaak het beste middel)
Vlooien leven van bloed dat ze uit de gastheer aftappen door te bijten. De larven voeden zich met huidschilvers.
Hier meer info over vlooien http://www.worldwidebase.com/science/vlooien.shtml
Vraag in de winkel welke producten maar ook welke merken je wel en niet met elkaar mag combineren, dit kan namelijk een reactie geven met elkaar, en zou verkeerd kunnen vallen voor het dier, of elkaars werking afbreken.
Ellende met advies in de winkel is dat de verkoper vaak zelf niet weet waar hij/zij over spreekt en daardoor verkeerde adviezen geeft. Het zou goed zijn als uitsluitend gekwalificeerd personeel dergelijke middelen zou mogen verkopen.
En mochten je beesten onder de vlooien zitten, controleer ze dan gelijk op wormen, aangezien de vlo een drager is van wormen en dit over kan dragen op je dier.
Probeer ervoor te zorgen dat ALS je gaat ontwormen en ontvlooien, dat je dat niet tegelijkertijd doet, dit omdat sommige middelen op elkaar in kunnen werken.
Ontwormen 1 tot 4 weken na de vlooienbestrijding met een totaal product dat ook "lintworm" aanpakt. Milbemax is een heel goed middel dat ook wormeieren aanpakt makkelijk in te geven is (kleine pil met een glad jasje waardoor het dier minder zal speekselen, Drontal is een goed product dat bij besmetting na twee weken herhaald moet worden en zijn akelig grote tabletten en veel dieren gaan speekselen door de vieze smaak. De meeste andere producten werken niet tegen lintworm!

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Marianna »

Algemeen

In woningen komt het nogal eens voor, dat men problemen ondervindt door de aanwezigheid van honden- of kattevlooien.Deze insecten doen soms een proefbeet bij de mens, waardoor huidirritaties, zwellingen, e.d. kunnen optreden.
Het is zowel voor de mens als voor zijn huisdieren van belang dat voorkomen wordt, dat deze insectensoorten zich in onze woningen massaal kunnen ontwikkelen. Vooral in de zomermaanden dienen honden- en kattenbezitters regelmatig hun huisdier(en) te controleren op de aanwezigheid van vlooien en zo nodig te behandelen (regelmatig kammen, wassen, etc.).

Uiterlijk

De eitjes van de vlooien zijn ongeveer een 0,5 mm lang en hebben een ovale vorm. De kleur is wit. Uit een ei komt een witachtige tot crèmekleurige pootloze larve die geen ogen bezit. Deze larve bereikt via een drietal vervellingen een lengte van 5 mm. Na het laatste larvale stadium volgt de verpopping. Bij de pop zijn al enigszins de vormen van het volwassen insect te zien. Het dier is eerst roomkleurig en wordt later bruin. De pop bevindt zich in een cocon gemaakt van spinnendraden. Deze draden zijn kleverig en daardoor hechten er allerlei stofdeeltjes aan. De pop is daardoor goed gecamoufleerd. Het volwassen stadium (het imago) is zijdelings afgeplat en lichtgeel tot bijna zwart van kleur. Vlooien hebben geen vleugels; het achterste potenpaar is ontwikkeld tot springpoten.

De larve

De uit het ei gekomen larve voedt zich met organisch materiaal, dat in het huisstof of in de nesten aanwezig is. Ze zijn, evenals het volwassen insect, zeer lichtschuw en kruipen dus weg in spleten en kieren, in het nestmateriaal van de gastheer of onder de rand van de vloerbedekking. Als gevolg van hun dunne lichaamswand zijn ze niet in staat hun waterafgifte te regelen en hebben ze, om in leven te blijven, behalve een geschikte temperatuur, een hoge luchtvochtigheid nodig (Ca. 70%).
Afhankelijk van de omstandigheden verpoppen zij zich na 15 dagen tot Ca. 6 maanden, nadat zij een 3-tal vervellingen hebben doorgemaakt.

De pop

Van hun eigen speeksel spinnen de larven een cocon. De duur van de poptoestand bedraagt, afhankelijk van de omstandigheden, 8-14 dagen. Een merkwaardig verschijnsel is dat, als de cocon waarin zich de pas uit de pop gekomen volwassen vlo bevindt, absoluut met rust gelaten wordt, de vlo in een soort slaaptoestand in de cocon blijft. Deze toestand kan wel jaar duren. Pas wanneer de cocon een prikkel ontvangt, b.v. een trilling, ontwaakt de vlo en bevrijdt zich in zeer korte tijd van de cocon. Dit verschijnsel verklaart het soms massaal optreden van vlooien, wanneer een vervlooid gebouw dat enige tijd onbewoond is geweest, b.v. vanwege vakantie, of door een verhuizing, weer door mensen (of dieren) wordt betreden. Met grote aantallen komen de vlooien dan plotseling tevoorschijn.

Het volwassen insect

De uit de cocon gekomen vlo kan maanden zonder voedsel. De bevruchte wijfjes hebben echter een bloedmaaltijd nodig om eieren te kunnen leggen. Hoewel de meeste vlooiensoorten de voorkeur voor een bepaalde gastheer hebben (hond of kat), zijn zij meestal toch niet kieskeurig en kunnen zij zich ook met het bloed van een andere gastheer behelpen. De levensduur van een vlo is afhankelijk van de omstandigheden en kan ongeveer een jaar zijn.


Kattenvlo

De kattenvlo is de meest voorkomende vlo, die echter ook gevonden wordt op de hond en andere huisdieren. Als regel is deze vlo de oorzaak van vlooienplagen. Ook de mens wordt door deze vlooiensoort gebeten.

Hondenvlo

Deze vlooiensoort wordt slechts zelden aangetroffen. Als gastheren komen voor zowel de hond als de kat. Ook mensen worden soms door deze vlooiensoort gebeten.

Wering

Om te voorkomen dat men in de woning een "vlooienplaag" krijgt, dient men huisdieren en hun verblijf- en slaapplaatsen regelmatig te controleren op het voorkomen van vlooien. Zodra de aanwezigheid van aantallen vlooien op het huisdier of in de woning wordt geconstateerd, verdient het aanbeveling over te gaan tot verdelgingsmaatregelen. Verlaat men langdurig de woning, b.v. met vakantie, dan tevoren zeer grondig de woning stofzuigen en de inhoud van de stofzuigerzak vernietigen.

Bestrijding

Controle en verzorging huisdier

Honden en katten dienen geregeld te worden gekamd met een fijne metalen stofkam, liefst buitenshuis. Door die behandeling vangt men eventueel aanwezige vlooien en kan men ze b.v. in een bakje met heet water vernietigen. In huis aanwezige vlooien zullen altijd het eerst op de "gastheer" (het huisdier) springen.
Indien zeer veel vlooien worden aangetroffen, dan kan men overwegen het dier te behandelen met een daartoe toegelaten insecticide.

In huis

De stofzuiger is een bijzonder effectief wapen bij de bestrijding van een vlooienplaag. Alle schuilplaatsen waar de vlooien en larven kunnen wegkruipen (ze zijn immers lichtschuw), zoals onder plinten, in naden en kieren van de (houten) vloer, de randen van de vaste vloerbedekking, onder de randen van vloerkleden e.d. en ook de vloerbedekking zelf grondig stofzuigen. Dit regelmatig herhalen. De stofzuigerzak met inhoud vernietigen. Indien men bij blijvende overlast besluit tot een verdelgingsactie, kan men na een stofzuigerbeurt plaatselijk op bovengenoemde plaatsen een vloeibaar insecticide aanbrengen. Na de bespuiting moet men het stofzuigen enige dagen achterwege laten. Tijdens de behandeling en gedurende 2 uur daarna dient men de ruimte grondig te ventileren. Daarna kunnen mensen en dieren weer in de behandelde ruimte terugkeren.
HONDE-en KATTEVLOOIEN

(Ctenocephalides spp.)

bron
http://www.vink-bedrijfshygiene.nl/vlooien.htm

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Marianna »

Vlooien

Algemeen.

Vlooien behoren tot de orde der Siphonaptera en vormen steeds een plaag voor de mensen. Zij zijn ook overdragers van ziekten waardoor ze goed bestreden moeten worden.

Biologisch.

De donkere volwassenen zijn zijdelings afgeplat, met een heleboel borstels achterover staand. Vlooien zijn vleugeloze, uitwendig levende parasieten met zuigende monddelen en goed ontwikkelde springpoten.

Het zenuwstelsel dat op een "speldenkussentje" lijkt is karakteristiek op het achterlijf. Het mannetje is meestal kleiner dan het vruchtbare wijfje. Meer nog, het achterlijf van het mannetje is ronder aan de buikzijde, rechter op de rug en aan het eind een beetje schuin.

Sommige mensen zijn immuum geraakt aan deze vlooien en ondervinden geen last meer van ze. Anderen vinden hen irriterend en worden ook door de vlooien gebeten. De beet van een vlo verschilt van mens tot mens.

Vlooienbeet.

Men komt soms in de war met een vlooienbeet en men denkt vaak dat het een huiduitslag is. OP de plek waar de vlo heeft gebeten komt er een enorme zwelling op. Een beet van de bedwants bezorgt ons echter een grote bult, die na een paar uur weer verdwijnt. Afkoelende middelen zoals menthol, vicks en vaseline kunnen goed van dienst zijn.

Eieren.

De eieren zijn 0.5 mm., zacht, doorzichtig, fonkelend, ovaal en kleven niet aan het lichaam van de gastheer. Sommige vlooiensoorten leggen hun eieren zelfs niet aan de haren van de gastheer, maar in de directe omgeving. In sommige gevallen, wanneer de eieren op het lichaam worden gelegd, vallen ze soms af of worden afgeschud. Daarom worden de eieren gevonden in spleten in de vloer, in stof naast de muur, onder carpets en ook in slaapplaatsen van huisdieren. De legperiode is 3-18 dagen en de broedtijd ongeveer 1-12 dagen.

Larven.

De uit tekomen larve breekt de eischaal met een tand op de kop, welke verdwijnt na de eerste metamorfose. De larven zijn pootloos en zonder ogen, witachtig tot creme, met haarborstels aan elk segment. De larve heeft een gescheiden kop, 3 borstsegmenten en 10 achterlijfsegmenten. Doordat de larve geen poten heeft bewegen ze zich voort met de borstels die om elk segment is. Aan het eind van het achterlijf is er een kromme aanhangsel die dient als houvast bij het kruipen. De larve periode is 7-15 dagen.

De kleine witte larven voeden zich met organische materialen die in het nest zijn of in huis waar de eieren zijn gelegd. Zo worden gastheren met een nest beter geprefereert dan die zonder.

Omdat de larven een dun lichaam hebben moeten ze in een vochtige omgeving blijven. Ze zijn verder lichtschuw en als ze zand en ander rommel vinden kruipen ze erin. Vlooien houden vooral van zand want die is vochtiger en biedt ook meer bescherming als de zon te fel schijnt.

Pop.

Voorafgaand aan het beeindigen van het larve-stadium maakt de larve een cocon met haar eigen speeksel. Het cocon bevat puin en andere organische sedimenten, gecamoufleerd naar zijn eigen omgeving. De cocon is crem en wordt daarna bruin. Als mensen in een huis intrekken die een tijdje verlaten was, komen de vlooien na een tijdje tevoorschijn, want die waren nog in hun cocon in spleten en naden op de vloer, onder vloerbedekkingen en tussen allerlei rommel.

Volwassen.

Als de vlo van zijn cocon ontsnapt is hij dik en kan maanden zonder voedsel leven. De mannetjes, meestal minder in aantal, komen het eerst uit. Alhoewel het wijfje geslachtsrijp is, legt ze haar eieren niet, zolang ze geen gastheer vindt om van zijn bloed gebruik te maken. Meestal blijven ze maar voor een korte tijd.

De meeste vlooien prefereren bepaalde gastheren maar ze hoeven niet speciaal van hen te eten. Dit is vooral belangrijk voor de gezondheidszorg want zo kan ziekte verspreid worden van het ene dier naar het andere of bijvoorbeeld van rat naar mens. Als de volwassen vlo geen levende gastheer vindt leeft het maar 2-5 dagen, maar als die wel een levende slachtoffer vindt leeft zo een vlo soms 1 jaar.

Vlooien zijn goede springers en kunnen een hooget van zeker 10 cm. bereiken. Ze houden zich bedekt als ze in kleren, veren en andere materialen zijn, ze houden van warmte en ze zijn lichtschuw. Wanneer ze gestoord worden doen ze alsof ze dood zijn en trekken hun poten naar het lijf, waarbij ze in die stand makkelijk weggeblazen kunnen worden.

Verspreiding van vlooien.

Vlooien worden overgebracht door tussenkomst van mensen, ratten, vogels en andere gastheren. De eieren en de volwassenen kunnen ook voorkomen in binnengekomen goederen, verspreid worden als ze van de gastheer vallen of wanneer de broedplaats verschoven wordt.

Ziekten overgebracht door vlooien.

Onder andere builenpest en thyphuskoortsen.

Thyphus wordt vooral verspreid door het organisme Rickettsia en ook door de menselijke luis, Pediculus humanu Linn., via besmette voedsel. De ziekte zelf kan verspreid worden van rat tot rat door de Tropische rattenmijt, Liponissus bacoti Hirst, en de rattenluis Polypax spinulosa Burm. Van mens tot mens door de menselijke luis, Pediculus humanus Linn., maar wordt meestal gedragen door de vlo Nosopsyllus fasciatus Bosc. en Xenopsylla cheopis Rothsch.

Ze zijn ook dragers van de lintworm, die vooral bij honden en mensen voorkomen.

Vlooiensoorten.

Kattevlo of Ctenocephalides felis Bouche.

Hondenvlo of Ctenocephalides canis Curtis.

Mensenvlo of Pulex irritans Linn.

Kippenvlo of Ceratophyllus gallinae Schrank.

Vogelvlo of Ceratophyllus fringillae Walker.

Echidnophaga gallinagea Westw.

bron
http://www.killit.sr/vlooien%20etc.htm

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Wubo »

@Marianna

Jammer dat we geen plaatjes kunnen posten hier :P

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Marianna »

Ah plaatjes posten kan ook als je de afbeelding eerst in een online album plaatst en dan de img hier plakt :wink:

Afbeelding

Deze griezel is dus een vlo :shock:

leoniew
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:43

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door leoniew »

Ik zie op Marktplaats veel advertenties voor Frontline. Vaak ligt de prijs voor een 3-pack Spot-on voor katten rond de 12 euro. Bij de dierenspeciaalzaak is het meestal 17-18 euro. Heeft iemand ervaring met het bestellen via Marktplaats?

Toolboy

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Hallo allemaal
Wat is nou het beste middel om vlooien uit je vloerbedekking te krijgen?
In australia hadden we er regelmatig mee te maken en daar sprayden we een of ander goedje door het hele huis.
Ik zie hier zoveel tips staan dat ik niet kan kiezen.
En welke is eventueel wel te koop bij dienspeciaalzaken die wel werkt.

bvd

jezz
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2006 11:23

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door jezz »

Ik heb al 20 jaar katten, waarvan er nog 1 leeft; ik heb ze altijd front line gegeven en nog nooit een vlooienplaag gehad.
Dit jaar ben ik zoals altijd begin mei begonnen met het geven. 2 weken na het geven ving ik de 1e vlooien (ik kam haar elke dag)
Toen ik 's om me heen ging vragen aan andere front line gebruikers bleken die hetzelfde probleem te hebben.
Ik heb de fabriek gebeld en die zeggen dat het komt door de rare zomer; eerst een hittegolf en daarna vocht; en op allebei doen vlooien het goed.
Nou, ze kunnen me veel wijs maken, maar dit niet!!
Zijn er nog meer mensen die dit probleem kennnen?
Ik hoop van jullie te horen!
Groetjes, Jezz

uzun09
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2006 21:52

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door uzun09 »

Hey Jezz,

Zoals ik eerder verteld heb, had mijn kitten last van vlooien. Fronline werkt bij mijn kitten in ieder geval niet. Wij maken ons huis altijd grondig schoon en wij lopen nooit met de schoenen binnenshuis. De kat komt ook niet naar buiten.

Ging naar een dierenspeciaalzaak (betwijfel of ze speciaalzaak zijn), Bouwman (locatie in wijk Presikhaaf) in Arnhem. Kreeg ik een verkoopmedewerkster (zo'n 16 a 18 jarige meisje, als bijbaan denk ik), gaf niet de schuld bij de Frontline, maar dat 90 % de probleem in onze buiten de dier afkomstig is, zoals in tapijten en bankstellen. Ik gebruik ook tevens, mand en tapijtspray, maar nee hoor. Ik heb inmiddels mijn kitten weggedaan en naar paar dagen, zijn de problemen met vlooien verholpen.

Nu is de vraag, waar de probleem vandaan kwam.

Succes.

jezz
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2006 11:23

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door jezz »

Volgens de fabriek is er dus niets veranderd,maar komt het door het rare weer van afgelopen zomer; nou kunnen ze me veel wijsmaken, maar niet dat het in de afgelopen 20 jaar ook niet een paar dagen boven de 30 graden is geweest en daarna vochtig weer...
In mijn omgeving heb ik aan 4 mensen die frontline -ook al jaren- gebruiken; en daarvan hebben er 3 nu een vlooienplaag;voor het eerst in hun frontline-leven :twisted: We hebben iig alle 3 een brief geschreven en ze gebeld en in de brief ons geld teruggevraagd... :D Zal wel niks van komen, maar beetje pesten mag wel; ze bezorgen me een hoop werk!
Groet Jezz
PS en dit zijn ook binnenkatten en ook een schoenloos-huis!
PS Xtra zielig is dat Klepzijker allergischisch is voor vlooienspeeksel;, dus binnen 1 dag onder de wondjes en korsten zit

Toolboy

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ook alhier heerst er een vlooienplaag.
Zelfde verhaal,maar krijg het eens weg., na veel speurwerk heb ik het middel indorex van fa virbac kunnen bemachtigen en daar de gehele woning mee ingespoten.
En jawel na 10 uur is er geen vlo meer te bekennen helaas is dit middel blijkbaar niet meer in de handel en had ik een gelukkie.
Toch blijkt beaphar een soort gelijk middel in de markt te brengen.

Nicky en Jessie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2006 22:09

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Nicky en Jessie »

Wanneer is het een vlooienplaag? Ik heb 2 kleine hondjes en heb 14 dagen geleden vlooien ontdekt. Bij beiden 2 gevangen en na frontline vielen er bij 1 hond er 3 dood neer. Dus totaal 7 vlooien... Ik moet wel even zeggen dat ik mijn honden nog nooit behandeld heb en ook niet in huis. Maar had dus gelijk bij de dierenwinkel Bolfo Fleegard Spray gehaald voor in huis. Heb daarmee alle vloerkleden/bedekking en hoeken/kieren etc. mee ingespoten. Ik had niet zo gauw aan de zolder gedacht, en op het moment dat ik daar bezig was sprong er opeens 1 vlo tegen mijn been. Deze heb ik gelijk gedood en nog rond gelopen om te kijken of er nog meer zou springen. Iemand adviseerde mij om Exil Duo-Om Giant te gebruiken voor in huis. Ben een weekendje weg geweest en heb dus beginend bij de zolder en de rest van de huis daarmee ingespoten.
En nu vanavond met het kammen vind ik toch een dode vlo in de haren van 1 van mijn honden... Betekent dit dat er dan toch nog vlooien in mijn huis aanwezig zijn??? Gisteren niks gevonden en hoop morgen ook niks tegen te komen.... Bah bah bah...... Ik had nooit gedacht dit ooit mee te maken, ben altijd opgegroeid met honden en nog nooit een vlo gezien....

Toolboy

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Het is in mijn ogen een plaag als er zo`n 30 ineens aan je been bungelen.
Er is zoveel info over op internet google maar eens.

groeten T

Ivowillemsen
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2005 10:52

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Ivowillemsen »

Het nadeel van Frontline is dat het de vlooien niet dood maar alleen onvruchtbaar maakt. Wij gebruiken Advantage, dat is het enige middel op de Nederlandse markt die de vlooien echt dood. Na een half uurtje zie je de vlooien dood neervallen op de grond. Vlooien die net uitgekomen zijn willen op de hond of kat springen. Als de vlo op de hond springt die Advantage heeft gehad zal de vlo ook doodgaan en niet onvruchtbaar worden. Want onvruchtbare vlooien blijven hinderlijk de paar weken dat ze leven.

Advantage is er ook met breedwerkend spectrum dat tevens wormen in de hond dood.

Advantage is alleen bij de dierenarts te koop.

Crystal
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2006 17:48

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Crystal »

Ik ga vaak naar gebieden waar veel teken zitten. Gebruik van Frontline op mijn honden heeft als resultaat dat de teken nog de kans krijgen om zich in hun huid in te graven en pas na een tijdje dood gaan. De dode teken moeten alsnog met kracht verwijderd worden.
Bij gebruik van Exil komt er geen enkele teek op hun lijfje. Nadeel is dat mijn honden enkele dagen goed ziek zijn na het aanbrengen van de druppels. Dit geldt tevens voor het merk Frontline.

Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Hond2 »

Ik heb 2 honden en bestrijd vlooien met een combi van allerlei dingen:Frontline spray eens in de maand of zo op honden+vloer+meubels+auto,vlooienpoeder in de stofzuigerzak en elke avond nakijken op vlooien die vervolgens vermoord worden in een glas water waar een druppel afwasmiddel in zit.
Verder houden vlooien en teken ook niet van knoflook en teatreeoil,dus krijgen ze een paar maal per week knoflook door hun eten.
Hier is vrijwel geen vlo meer te bekennen :D

Suzan83
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:11

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Suzan83 »

Ivo schreef: Het nadeel van Frontline is dat het de vlooien niet dood maar alleen onvruchtbaar maakt.

Dat is onjuist. Dat is een ander middel, dat ook heel goed te gebruiken is naast de gebruikelijke middelen: Program.

Helaas zijn er al aardig wat vlooien inmiddels resistent geworden voor Frontline. En resistentie is erfelijk!
Dat komt niet door Frontline, het is een uitstekend middel, en het heeft mijn dieren negen jaar geleden bijzonder effectief van dit ongedierte afgeholpen waardoor ik dit ook niet meer hoef te gebruiken.
Het probleem is dat mensen uit zuinigheid, slordigheid of andere redenen onderdoseren waardoor er net zoals bij de resistentie van bacteriën tegen antibiotica ontstaat.
Eerdaags zal dit ook met de andere middelen gebeuren. Als ik hoor hoe sommige mensen nonchalant met deze bestrijdingsmiddelen omgaan, dan kan het niet anders dan fout gaan :-(

Mary-An
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2006 22:22

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Mary-An »

Beste S

Ik heb jaren lang voor mijn poes Bonny Frontline Spot on Kat gebruikt en tevens een wormkuur gegeven en nooit last gehad van vlooien.
Ook niet deze warme zomer, toen ik dus 2 weken niet heb kunnen stofzuigen omdat ik op vakantie was, was er geen vlooi te vinden.
Verdrietig genoeg heb ik haar 5 weken geleden moeten laten inslapen omdat ze erg ziek was, maar gelukkig heb ik lang van haar kunnen genieten, ze is n.l. op 2 weken na 16 jaar geworden.
Dus mocht ik eventueel weer een poes nemen, dan zal ik zeker weer Frontline gebruiken.

M.

zonnevogel
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:55

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door zonnevogel »

Ik gebruikte eerst frontline, maar ben nu overgestapt op kruidvat vlooiendruppels.Werkt net zo goed als frontline maar is wel een stuk goedkoper.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door S. »

Hee, geinig!!
M'n forum aangevuld met de nodige reacties. :D + foto van enge vlo... :?

Gebruik nu al een jaar frontline, met positief resultaat, maar die kruidvatdruppels lijen me ook het proberen waard.

Gesloten