LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] honden voeders

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door Broodjebal »

De rol van de hond (een carnivoor) bestaat uit meer dan alleen het eten van botjes en vlees........... En die natuurlijke voedingswaardes vind je in geen 1 brokje terug. :roll:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Nee dat lukt al die fabrikanten niet en dat lukt jou wel :roll: :lol: :lol: :lol: :lol: Kun je rijk mee worden :P :P

januschi
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 aug 2005 14:05

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door januschi »

Ik kan U verzekeren dat Farm Food problemen oplost.
Evenals Hill's .
Heb sinds een half jaar een Border Colly uit het asiel.
Ht is een reu van ongeveer negen jaar, en hij doet het fantastisch op beide brokken. Succes

moon73
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2005 13:59

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door moon73 »

Onze 2 honden weigerden vorig jaar geloof ik, ook ineens royal canin terwijl ze dit al jaren kregen. Een week hebben we dit geprobeerd maar ze wilden het niet eten. Pas wanneer ze een verschrikkelijke honger hadden, aten ze het pas met tegenzin op. Andere soorten voer aten ze probleemloos en ook de rc 4 kg verpakking aten ze gewoon op. We hebben normaal 20 kg verpakking.
We hebben toen contact opgenomen met royal canin. Wat bleek nu, ze hadden vanwege tijdelijke drukte, een nieuw machine ingezet voor de 20 kg verpakkingen. Van deze machine was het bakproces net even iets anders als van de oude machine. Slechts een klein percentage van de honden proefden dit.
Ze hebben toen een spaaractie op touw gezet dat je de 4 kg verpakkingen kon gaan voeren voor dezelfde prijs als de 20 kg verpakkingen. Wellicht is dit nu bij jullie ook aan de hand !!
Informeer maar eens. Wij zijn naderhand overgestapt op farmfood, dit tot grote tevredenheid. Ze hebben nu veel minder ontlasting en donkerder dan van royal canin. Succes ermee

Lyonesse
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 aug 2005 17:04

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door Lyonesse »

Ik heb zelf een paar jaar FarmFood gevoerd: prima brok, goed te betalen, géén nare smaak- en bewaarstoffen toegevoegd en erg smakelijk. Blijkbaar, want ook wildvreemde honden vonden de "brokjes-jaszak" altijd erg interessant.

Vanaf een jaar of 1,5 merkte ik alleen steeds meer tandplak op (in de puptijd in het geheel niet, raar ...), maar aangezien ik was gaan combineren met BIBI en botten werden die tandjes uiteindelijk wel weer schoon.

Inmiddels voer ik helemaal vers, maar voor langere logeerpartijen (pleeggezin is vegetarisch) haal ik geen andere brok dan FF.

dogje
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2007 17:08

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door dogje »

Die reintje vitesse zou die echt een dierenspeciaalzaak hebben?

Dat kan toch niet als je zo weinig verstand hebt en zulke onzin uitkraamt? Of je nu wel of niet voor brokken bent, wat die persoon zegt is echte onzin!

Ongelofelijk! :cry: :roll: en diep triest!

Sorry voor mijn reactie maar lees dit alles met verbazing. :(

Ik heb mijn dierenspullen altijd via een webshop. Daar weten ze alles over voeding en krijg je heel persoonlijk advies. De service die ze daar geven zouden veel dierenwinkels nog wat van kunnen leren! En ze hebben nog een groot assoriment ook. Als het niet op de site staat hebben ze het meestal toch. Kijk maar eens op hun site: http://www.dierenvoordeelshop.nl

Nou mijn verbazing en verontwaardiging is eruit. Sorry reintje vitesse maar ik moest het echt ff kwijt.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door petty1950 »

Goh..... en uit ''verbazing'' dreg jij een jarenoude topic effe fijn omhoog? :lol: :lol: :lol:

Vind je het heeeeeel erg dat ik ,n ieniemieniebeetje twijfel aan je oprechte verontwaardiging over Reintje met z,n dierenspeciaalzaak????

Overigens....als je een webshop wil promoten hier moet je dat vooral doen als de naam alleen al misleidend is.
VOORDEELshop??? Een snelle blik leerde mij al meteen dat bv de Rimadyl ,n stuk duurder is als bij bv www.dierapother.nl :wink:

Ter illustratie:
http://www.honka.nl/winkel/advanced_sea ... 326b4f3925
en
http://www.dierapotheker.nl/index2.php?did=9
Bij de laatste hebben ze bovendien ook de veel goedkopere Carprofyl in het assortiment (zelfde werkzame stof)
Ook de bezorgkosten zijn hoger. 4,95 tegen 2,95.

Dit blijft toch een consumentenforum hoor :wink:

Kyra38
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:05

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door Kyra38 »

ik ben vanmorgen met mijn labrador bij de dierenarts geweest doe ik 1 keer in de 2 maanden even kijken of ze goed op haar gewicht is. Ik voer mijn hond 2 keer per dag met Nobless brokken s'morgens gewoon droog en sávonds voor de smaak doe ik er een zakje pedregree door haar brokken. haar vacht glanst als een spiegel ze is keurig op gewicht (30.5 kg) Dus ze ziet er fantastisch uit. Mijn dierenarts zegt altijd als je maar voer koopt waar compleet hondenvoer op staat dan is het goed zolang de hond het lekker vindt vindt ik het best. Ik laat mijn hond nooit met de pot mee eten, want ik eet geen hondevoer en de hond hoeft geen mensen voer. :wink:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Die voordeelshop van dogje, de oen bedoelt little dog, vraagt voor Fokker adult large[30-80kg] € 40,25 en kost bij ons, de reguliere speciaalzaak, € 35 en dan hebben we de verzendkosten nog niet gerekent die er bij de voordeelshop "kuch" nog bijkomen, dus over welk voordeel hebben we het dan? Waarschijnlijk dat van die zakkenvullers achter een computer maar eerlijk is eerlijk van die beunhazen krijg je wel een persoonlijk advies, of je het wil of niet, op de koop toe. :lol: :lol: :lol:

serenissima
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2009 00:14

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door serenissima »

weet er iemand of en waar er Burns hondenvoer in Eindhoven e/o te koop is?

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Bij de brandweerkazerne :lol: :lol: :lol:

doggiefreak
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:27

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door doggiefreak »

Hallo,
Ik was op internet op zoek naar het hondenvoer Noblesse en zag alle artikelen op het Tros/radar forum.
Mijn ervaring met Noblesse is geweldig. Ik heb een hond gehad met een pancreas afwijking. Daar heb ik enorm mee 'gedokterd' en via een kennis kreeg ik een tip. Probeer Noblesse kijken hoe Dolly daar op reageert. Het was fantastisch, ze reageerde er geweldig op, weliswaar eerst in combinatie met Tryplase maar later zonder Tr.Geen diarree meer en ze kwam eindelijk aan. En... ze kreeg een gezonde glanzende vachtIk heb haar haar hele leven verder op Noblesse gezet en ze is uiteindelijk 12 jaar geworden.
Zodra ze met ander voer werd gevoerd (dierenpensions...!!) kreeg ik een hond terug met vreselijke diarree, het spoot er letterlijk uit als een brandweerstraal!!!! en ze was heel erg onrustig. Dan was het weer een aantal weken modderen met o.a. Tryplase, vóór ik haar weer stabiel had.
Helaas is het bij mij in de buurt (Almere) erg moeilijk om Noblesse te vinden, dus zit mijn huidige Airedale op Bonzo.
En inderdaad, al die dure voeders....... Ik weet niet wat hun meerwaarde is, maar ik heb mijn huidige hond een tijdje op eukanuba gezet en dat was geen succes. Ze stonk en rufte er lustig op los. Vreselijk.
Dus Noblesse kan voor mij niet meer stuk. Reintje vitesse heeft gelijk.
Maar als je je gelukkig voelt met Barf of welk ander hondenvoer (goed, duur of slecht) dan moet je dat beslist kopen.
Groeten Doggiefreak

M.M.N.
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:05

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door M.M.N. »

Je kunt Noblesse ook via internet bestellen en je hoeft de deur niet uit. :wink:
Hier kost een zak van 15 kilo € 19,95

http://www.topdiervoeders.nl/noblesse-o ... p-390.html

doggiefreak
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:27

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door doggiefreak »

Ja dat weet ik, maar op ca. 100 meter afstand van mijn huis hebben we een hele grote Jumper Diervoeders gekregen, dus dat is net zo makkelijk. Jammer genoeg hebben ze alleen grote verpakkingen, dus maak ik eerst mijn huidige verpakking even op. Scheelt een muizeninvatie.
Maar bedankt voor de tip
Groeten

M.M.N.
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:05

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door M.M.N. »

Graag gedaan,en mocht je toch via die link willen bestellen,ze hebben daar ook zakken van 5 kg.

doggiefreak
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:27

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door doggiefreak »

ik ontdekte het net! Bedankt

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Klein hondje....grote verpakking..........lekker vers voer voor het dier. Echte hondenliefhebber immers eigen belang,lees gemak, gaat voor want je zult eens een paar kilometer verderop moeten zoeken :o

doggiefreak
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:27

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door doggiefreak »

Klein hondje....grote verpakking..........lekker vers voer voor het dier. Echte hondenliefhebber immers eigen belang,lees gemak, gaat voor want je zult eens een paar kilometer verderop moeten zoeken Surprised
Wat bedoel je daarmee ReintjeV?
Dat ik niet de moeite wil nemen om een paar km verderop te zoeken
? Al gedaan, maar niet iedere dierenwinkel hier verkoopt Noblesse en Jumper wel, alleen dus grote verpakkingen. En aangezien mijn bergruimte het niet toelaat om een totaal van 30 kilo hondenvoer veilig voor muizen op te slaan zal ik even moeten wachten tot het voer van mijn grote hond op is. Dan kunnen ze allebei aan de Noblesse
Niks eigen belang, niks gemak, gewoon een kwestie van bergruimte.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Mijn reactie betrof eigenlijk meer M.M.N. want ik erger mij n.l. aan het bestellen van een zak voer via internet en inderdaad maakt Noblesse geen 5 kilo verpakkingen meer. Voor mij en velen met mij een onbegrijpelijke beslissing van degene die het daar voor het zeggen heeft. Wijzelf lossen dit probleem op door het "uitponden" van de 15 kilo zakken en verkopen dus ook 3 kilo verpakkingen.

doggiefreak
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:27

Re: honden voeders

Ongelezen bericht door doggiefreak »

R.V.
Ik denk niet dat de zaken waar ik Noblesse kan krijgen dit gaan doen voor mij. Zo klantvriendelijk is men hier in de polder niet meer. Ik heb het nodig voor een hondje van 6 kilo. Daarom kan ik beter wachten tot het voer van de airedale terrier op is en dan beide honden aan de Noblesse zetten. Wel goed dat jij dat doet.

Gesloten