LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door bitchy »

ik heb vernomen dat de hond inpoederen met talkpoeder en dan lekker uitborstelen de geur van een hond aardig neutraliseerd zonder de vetlaag aan te tasten

wie heeft dat weleens geprobeerd als ik vragen mag.....

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Mensen die zo graag willen "aanmodderen" met voer voor de hond hebben waarschijnlijk last van een weggedrukt moedergevoel. Ze willen, hoe dan ook, voor iemand zorgen terwijl brokken alles bevatten wat goed is voor het dier. Eigenlijk zouden ze postbus 52 moeten aanschrijven :roll: . Het jammere van dergelijke figuren is dat iedereen die het anders[lees op de normale manier] doet wat voeding betreft voor een hond[dus gewoon goede brokken geeft] zich in de ogen van die figuren er alleen maar makkellijk vanaf maakt terwijl zij zelf nooit, maar dan ook nooit dezelfde ideale samenstelling van het voer kunnen bereiken zoals al die deskundigen/dierenartsen,na intensieve studie, wel kunnen. Dus eigenlijk doen zij gewoon hun huisdier tekort omwille van hun moedercomplex. :cry:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door bitchy »

vreemd eigenlijk, ik krijg juist een beetje moedergevoelens wanneer ik een berichtje van jou lees.. misschien omdat daar zoveel frustratie in schuilt? misschien omdat ik daar het beeld bij krijg van een klein stampvoetend peutertje dat met een vinger in zijn neusje zit en met een giga pruillip loopt omdat niet iedereen aanneemt wat hij zegt???
kom nou toch reintje, je bent toch wel wat volwassener zou ik denken.
als je weer over dit onderwerp wilt beginnen kom dan eens met wat nieuws, wat meer overtuiging aub

JoAnn :lol:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Nog meer nieuws :o :o :wink: Laat iedereen het zo doen als hem/haar het beste lijkt en probeer niet degene die het anders doet [voor de brok/dinner kiest]neer te zetten als iemand die alleen maar de makkelijkste weg wil nemen. De waarheid ligt altijd in het midden.Dus........ :arrow: brokken en 1 maal per 14 dagen een pakje vuile pens :!: :!:

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Jouw waarheid ligt ver uit het midden, Reintje. Die moet je een beetje bij gaan stellen als brokjesverkoper. :twisted:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Kan wel zijn maar jij kent ook een folder, geheten Voedingsfabeltjes, van Arie Blokker terwijl de goede man nog nooit een dergelijke folder heeft uitgegeven. De betreffende folder is uitgegeven door Denkadog. :lol: Dus jouw waarheid ligt ergens daar waar het jou het beste uitkomt. Jij gelooft ook nog in Sinterklaas, toch :o :lol: :lol:

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Hoe kom je daar nou toch bij, Reintje Vos?
Canex is sinds een jaar of 6 (iets in die geest) op de markt en daar is wel degelijk een folder van uitgekomen. Een aantal groothandels heeft het nog steeds in de verkoop, waaronder ook diegene waar wij het voer inkopen voor de paarden. Nou laat mijn geheugen me weinig in de steek, maar Denkadog heeft maar 1 lijn op de markt. Het waren aparte folders van Canex en niet onder de noemer Denkadog iig.

En ja, ik geloof in Sinterklaas en Zwarte Piet. En de Paashaas! :twisted:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Voedingsfabeltjes komen uit het BOEK-ADVIES: "Honden en hun voeding"door drs. N.A. v.d. Velden evenals het gratis voorlichtingsboekjes"Balansvoeding van levensbelang voor elke hond" beiden uitgegeven door Denkavit Nederland-producent van Denkadog.
Overigens verkochten wij Canex brokken al 15 jaar terug en zijn wij er ivm de te late levering tov de houdbaarheisdatum ca. 6 jaar geleden mee gestopt. Hoe zat het ook alweer met jouw geheugen ?????? :roll: :roll:

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Het wordt nog volop verkocht.... met foldertje. Wat zeur je nou?
Bij deze groothandel nog niet zo lang.

http://www.broekhuizens.nl/

Ik ken nog veel meer voedingsfabeltjes over brokken. :roll:
Dat ik met jou een strijd aanga over notabene een hondenbrok! :twisted:

jolanda2
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2005 11:51

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door jolanda2 »

Heb zelf onze hond een tijdje pens gegeven en daar ging hij dus heel erg van stinken.

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Dat is logisch, want een hond op brok gaat eerst ontgiften.
Hoe vaak gaf jij pens? In het barfdieet is 2x per week meer dan voldoende. Orgaan bestaat ook maar uit 15% van het totaal over 3 weken. Mijn honden krijgen volledig barf en stinken absoluut niet.
Vers is meer dan pens alleen.

jolanda2
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2005 11:51

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door jolanda2 »

ik gaf 's morgens brokken en 's avonds brokken met pens erbij.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Broodje Bal eerst goed lezen wat er staat over Canex en dan pas antwoorden want anders gaat het nooit meer goedkomen met jouw geheugen. :lol: En we hadden het over een folder genaamd: "Voedingsfabeltjes" en nogmaals onder die naam zul jij niets vinden bij Arie Blokker. Niet er altijd omheen of je eruit proberen te draaien Gehaktbal. :lol:

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Reintje Vos, ik geef het op. Mijn hersenen voelen op dit moment aan als gehakt, dus in dat opzicht heb je gelijk. :roll: Er zijn echt wel meerdere folders van brokkenfabrikanten die vers vlees aanbevelen. Want daar ging de discussie in eerste instantie om. Dat eens in de maand/2 weken pens aanbevelen veel te weinig is. Ik weet bijna zeker (maar 6 jaar is lange tijd terug) dat daar folders van waren die Hopefarms/Canex uitgaf. Ik kan me niet herinneren dat dat onder Voedingsfabels van Denkadog is uitgegeven. Jij als brokkenverkoper moet toch echt wel meerdere folders hebben liggen van 'eerlijke' brokkenmakers waarin vers vlees naast de brok geadviseerd wordt?

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

jolanda2


Geplaatst op 02 Okt 2005 12:41 door jolanda2


--------------------------------------------------------------------------------

ik gaf 's morgens brokken en 's avonds brokken met pens erbij.

Naar boven
Brokken en vers moet je altijd apart voeren. Brok heeft een langzamer verteringsproces dan vers. Vandaar dat het beter is voor het spijsverteringsstelsel tussen een brokken- en een versmaaltijd 8 uur te houden. Nog beter is om als je KVV of vers naast de brok wilt voeren aparte vers vleesdagen in te stellen. En dan is een natuurlijke geperste brok weer beter te combineren dan een geëxpandeerde.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Geperste brok prima alleen als ze ouder worden reageert bijna elke hond beter op een geexpandeerde brok dan op een geperste. Verder krijgt onze hond ook vaak eten dat er bij ons overblijft zoals bijv. een restje zuurkool en hij is bijv. stapeldol op Chinees. Vroeger toen ze met de pot meeaten werden de honden net zo oud dus we moeten ook niet zo ingewikkeld doen.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door bitchy »

sorry broodjebal, het was niet mijn bedoeling om reintje weer met die onzin tevoorschijn te laten komen, ik wilde alleen maar weten hoe het zat met de talkpoeder, of dat een fabel is of echt werkt.

jammer reintje dat je weer met die enorme onzin over jou steriele rotbrokken aan komt zetten.
waar haal je de stomme onzin vandaan, verschillende brokkenfabrikanten raden zelf al vers of pens dagen aan, kennelijk voelen ze al nattigheid???????? :idea:

leer gewoon dat je ZELF naar de behoefte van je hond kijkt, er is geen brokkenfabrikant die vanuit zijn fabriek kan zien waar mijn hond behoefte aan heeft.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

He' Bitchy dus jij kunt aan jouw hond zien of hij behoefte heeft aan pens danwel kippenvlees of misschien wel roodvlees. Jij moet jouw naam veranderen in Jomanda :lol: :lol: Een kind geef je toch ook dat wat hij/zij nodig heeft of ga je daar ook eerst naar kijken. In een brok zit gewoon alles wat het dier aan voedingswaarde nodig heeft of jij dat nou leuk vind of niet ennuh een hond heeft nou eenmaal een hondelucht daar ga je toch geen talkpoeder op doen, kom nou :!:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door bitchy »

precies reintje,
een ouder KIJKT naar wat zijn kind nodig heeft
die hebben daar geen fabrikant met kant&klare voeding voor nodig, die geven hun kind een vers stukje vlees, verse groente en verse aardappelen.
en niet elke dag patat met een vitamine pil
Laatst gewijzigd door bitchy op 03 okt 2005 23:04, 2 keer totaal gewijzigd.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door bitchy »

de vraag ging over stinkende honden.

elke keer je hond wassen komt de vetlaag niet ten goede, en dus kwam er iemand die zei dat je dan je hond eens lekker met talkpoeder in moet masseren, lekker uitborstelen, en je hond ruikt prima zonder te wassen.
heb jij er ervaring mee dan?
ik niet, ik ruik de hondjes ook alleen als we in de regen hebben gelopen, en ach, dat droogt allemaal wel weer...

Gesloten