LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krabpaal & bijten

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Shardassa
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 aug 2005 09:31

Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door Shardassa »

Mijn lieve katertje van 11 weken wil maar niet aan de krabpaal! Ik heb echt van alles geprobeerd...Van 100.000 keer ernaar toe brengen tot kattenkruid erop smeren ...Niets helpt :? Verder is hij erg bijtgraag wanneer je hem aait. Zomaar out of the blue pakt hij je hand en knabbelen maar...Wanneer je au zegt stopt hij er onmiddelijk mee....maar hoe leer je zoiets af? :roll:

Thanks alvast!

normaal
Berichten: 66
Lid geworden op: 27 aug 2005 19:08

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door normaal »

Martin Gaus om raad vragen :lol:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Hoi,
Ben je soms drie weken naar Amerika geweest ? Nederlands verleerd en een kwaaie kat bij thuiskomst. :lol: :lol: :lol:

Shardassa
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 aug 2005 09:31

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door Shardassa »

Martin G zei dat ik op de tros radar site info moest vragen...en flauwe opmerkingen moest negeren..
Vooral die van Reintje Vitesse...die schijnt over elk topic wel een mening te hebben....
ndusss :lol: :lol: :lol:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Indeed Shardassa. By the way veel succes with de cat en the krabpaal. :lol: :lol: :lol: Groetjes van your Reintje :roll: :roll: :lol: :lol:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door bitchy »

:o :o :o ''your reintje'' :o :o :o

euh........

kennen jullie elkaar?

Shardassa
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 aug 2005 09:31

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door Shardassa »

Nee...hoezeau? :shock: Kennen jullie elkaar? Nou...zeg eens op :lol:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door bitchy »

nah,
reintje en ik hebben 1 ding waar we het over eens zijn

... we zijn het niet met elkaar eens...

maar ho!
hij schrijft ''jou reintje'' :lol:
niet de mijne :wink:

Shardassa
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 aug 2005 09:31

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door Shardassa »

Ik zit net een dag op dit radar gebeuren...Komt er iemand langs called Reintje..
Ik zit hier met een ongelóóf'lijk groot probleem dat Reintje bagatelliseert... :cry: Vervolgens geef ik mijn reactie daarop...is het ineens mijn Reintje! :shock:
Heb ik nog een probleem erbij...ndusss...Ik ga hier ook maar een topic over beginnen :lol: 'k Zou níet weten wat ik hier nu weer mee aanmoet...Heb jij een idee, Bitchy?

MVG...van Shardassa

Zwamneus
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2005 13:16

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door Zwamneus »

Knoop een stukkie touw met een veertje of alufolie om de kattekrabpaal heen. (hoog) laat het uiteinde zo'n 10 centimeter van de voet bungelen. Wedden dat het katje nu spelenderwijs de kattekrabpaal gaat gebruiken?

Shardassa
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 aug 2005 09:31

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door Shardassa »

Eindelijk een tip! Ik ben u zeer dankbaar en ga het linea recta uitproberen! :D

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door Marianna »

Hoe groot is de krabpaal? Ik heb katten die de kleine paaltjes niet willen, maar wel zo hoog mogelijk in de grote zitten.

De geur van kattenkruid zal niet zo goed op de paal blijven hangen, ik zou Feliway spray erop spuiten.

Het bijten hoort bij natuurlijk katten/kittengedrag. Het diertje oefent voor de jacht, als er een soortgenootje voor hem is zal hij daarmee spelen en oefenen. Hoewel sommige katten dan ook in de handen en tenen blijven bijten. Af leren kun je proberen door hen in zijn snuitje te blazen, het diertje weet dan precies dat zijn gedrag niet gewenst is.

Marianna

Shardassa
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 aug 2005 09:31

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door Shardassa »

Marianna..hartsikke bedankt...Ik ga het ook allen proberen...Propje was hij snel zat van overigens...Nogmaals bedankt!

Groet Shar

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Een krabpaal is normaliter van Sisal en tevens bewerkt met kattenkruid. Vaak zie je dat mensen zelf iets in elkaar zetten maar dat lukt niet door de lijmlucht die heel lang aan de krabpaal blijft hangen en de kat afweert. Bij een gekochte krabpaal kun je een leuk speeltje met elastiek eraan hangen, dat is meestal voldoende. Je zou ook aan een oud speeltje waar hij/zij aan gehecht is een elastiekje kunnen doen en dit aan de krabpaal bevestigen. Succes :shock: :lol:

marjal
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 aug 2005 18:04

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door marjal »

Kijk hier eens hopelijk brengt het je op een idee. Groetjes :wink:


http://members.lycos.nl/jaggycat/photoalbum4.html

Shardassa
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 aug 2005 09:31

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door Shardassa »

Reintje reintje reintje...Ik ben onder de indruk! :shock:

...................Thanks everyone.......................

anoniem3
Berichten: 85
Lid geworden op: 19 jul 2005 17:46

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door anoniem3 »

Het is misschien een smerig praatje maar de beste methode is om op een nieuwe krabpaal te urineren, de kat zal dan onmiddelijk de geurvlag herkennen en de paal in gebruik nemen.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door bitchy »

nou shardassa, zet 'm op!
en goed mikken he :lol:

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door Marieta »

Ja en die tip moet je gaan gebruiken. Je hebt ook een middel dat we op het asiel aanbevelen. Valeriaandruppels, maar dan echt 100%. Het heeft al bij veel katten gewerkt. Daar worden ze soort van high van omdat ze het zon heerlijk geurtje vinden. Schijnt te werken. Kun je gewoon bij de apotheek of reform halen.

En inderdaad een speeltje en een grote krabpaal. Een kat wil namelijk vaak wel zo hoog mogelijk zitten.

En blazen helpt idd ook, ik hoef alleen nog maar in te ademen en die van mij is al weg hahaha.

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door HvdB »

Een andere methode die veel gebruikt wordt is het instralen van je gedachten op het beest.
Na verloop van tijd kan het gewoon vragen om niet meer te bijten.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gesloten