LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondepoep en bijten

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik vind het een beetje overdreven om het over grote honden te hebben dat die sneller aan de lijnmoeten. Kleine hondje zijn vaak agressiever als grote honden. Als mensen weten dat hun hond zoiets doet dan moeten ze daar rekening mee houden.
Ik weet namelijk ook dt mijnhond (duitse dog) mensen eng vind om de een of andere reden. In de bossen laat ik haar los. Als mensen honden bij hebben is het geen probleem ook met kinderen niet. Als mensen gewoon zonder hond lopen vind ze het eng en gillende kinderen snapt ze niet. Naar mensen kan ze een keer mopperen maar doet niks, ze moppert zelfs niet, maar als ik kinderen aan zie komen waar geen hond bij is houd ik haar vast. En ik vin dhet ook oneerlijk omte zeggen dat herders en bouviers maar aan de lijn moeten, want dat zijn ook geen agressieve honden. Net wat iemand al zei je moet je hond kennen, ik ken mijn hond en als ik iets zie wat ik niert vertrouw o waar ik niet zeker weet hoe ze erop reageert dan houd ik haar vast.
Ik snap dat je schrik hebt gekregen maar niet ale honden izjn hetzelfde.
Ook de kattenren vind ik niet helemaal eerlijk. De eigenaren moeten er wat aan doen als ze klachten krijgen. Als de kat van mijn overbuurman ergens had geplast of gepoept en hij kreeg een klacht dan vergoedde hij de plantjes. Een kattenren heben veel mensen niet eens plaats voor. Ik heb er ook 2 maar die blijven gewoon binnen. Ze slopen wel iets meer maar dat is het ergste niet.
En de honden belasting betaal ik ook. Toevallig heb ik hier een uitlaatplek op 50 meter astand, maar in Eindhoven bij. betaal je een hoop maar is er ergens een uitlaatplek te vinden??????Nee, en een losloopplek?? nee. En word het dan ook nog opogeruimd? Nog een keer nee. En je kunt niet van je hond verwachten dat hij het ophoudt 3 km lang. Dus de gemeente moet ook maar eens wat doen. Ik ben eht er wel over eens dat de hondenbelasting er vanaf mag en dat er extra op gelet wordt dat de poep opgeruimd word. En dikke bekeuringen gegeven worden. In Belgie is er geen hondebelasting maar iedereen is verplicht het op te ruimen, gebeurd dat niet en je wordt gezien, dan is het 100 euro boete. Het is daar wel netjes schoon met de hondenpoep.

Groetjes Marieta

Beer2
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:51

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door Beer2 »

als eerste een tip, als je wel eens bij mcdonald eet dan ken je de verpakking van de burgers, dat zijn ideale poepschepjes, wel even handigheid in krijgen , maar het haalt een HOOP van de straat.
andere verpakking wil soms ook handig zijn.
ten tweede vind ik dat iedereen die een hond neemt verplicht een cursus moet doen met zijn hond, na een goed afgeronde puppy en vervolg cursus zou je daarvoor beloond moeten worden door vermindering van je hondenbelasting, scheelt een hoop ongewenst gedrag (van baas en hond).[/b]

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik ben bezig met een gedragstherapeut. Het is schrik dat mijn hond heeft, en is eigenlijk erger als gewoon dominantie, maar waarschijnlijk beter te behandelen. Er zit al wel degelijk verbetering in. Ik weet het en houdt er ook rekening mee. Ik doe er zeker wat aan.
Maar kijk ook naar een goede cursus. Ik zat in eerste instantie bij een puppiecursus, maar daar waren ze zo leuk om als mijn hon dniet luisterde (altijs dus) om me uit te lachen als ik stond te kloten. Daar ben ik dus weggegaan want dat had geen nut Mijn hond had geen aandacht voor mij, alle hondjes luisterden netjes behalve de mijne. Heb me toen ergens aangemeld ide zouden bellen als er plek was. Niks meer van gehoord en toen kwam ik bij het asiel en daar hebben we een honden tester/gedragstherapeut. Wel een stukje duurder maar dat interesseert me niet. Ik kwam daar en mijn hond had totaal geen aandacht voor mij maar was toch de beste an de groep nog. Ik was helemaal blij dat er meer honden waren die geen aandacht hadden voor de baas. En voor er weer iemand begint. De reden dat mijn hond geen aandacht voor me had/heeft (aan delijn) is omdat mijn mutsje zon ontzettende speelobsessie heet dat ze al idioot gaat doen en gaat fixeren als ze op 100 meter astand een andere hond ziet. Ze begint dan al heen en weer te veren, en te racen. Ze vind alles zo interessant en is zo nieuwschierig. Maar mensen moeten inderdaad hun verantwoordelijkheid nemen, met een hond die niet luistert. Veel zeggen goh een cursus doe ik zelf wel, maar zit af en hier is niet genoeg. Er zit veel meer aan een cursus dan alleen een paar commando's.

Groetjes Marieta

-okkie-
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2006 07:43

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door -okkie- »

DUS ALS JE HONDENBELASTING BETAALT KUN JE JE HOND OVERAL MAAR ZIJN BEHOEFTE LATEN DOEN?????

Echt te gek voor worden. Ik betaal ook afvalstoffenheffingen en allerlei belastingen maar ik gooi mijn afval toch ook niet op straat, loos mijn vuile water toch niet op de stoep of erger nog ga toch ook zelf niet op straat zitten poepen en plassen??

Die hondenbelasting betaal je voor het onderhoud van poepzones, spekken van de kas (ja, inderdaad maar dat geldt voor heeel veeel belastingsoorten) en zegt niet dat je als burger dan je verantwoordelijkheden niet meer hoeft te nemen!! Over normen en waarden gesproken.....??!

Als je een hond neemt/hebt moet je ook de consequenties dragen: opruimen die hondenpoep!!

-okkie-
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2006 07:43

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door -okkie- »

Overigens hulde voor de vele mensen die wel de poep van de hond opruimen, gelukkig zijn er zat mensen die WEL weten hoe het hoort!

-okkie-
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2006 07:43

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door -okkie- »

Geen dank

rianne 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jan 2006 16:58

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door rianne 1 »

:idea: heeft er wel eens iemand gehoord van mest??????
of kent men tegenwoordig alleen nog maar kunstmestkorrels..
korrels die worden opgepikt door vogels die dan vervolgens het loodje leggen..
er is nog nooit een vogel dood gegaan door een hoopje van een hond of kat
dus opruimen.??? ik ga de natuur niet beroven van eerlijke mest.
ten tweede ga ik een hond niet beroven van zijn geurspoor want uiteindelijk legt hij zijn hoop mede neer om zijn gebied te markeren.
:? ?

-okkie-
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2006 07:43

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door -okkie- »

dus opruimen.??? ik ga de natuur niet beroven van eerlijke mest.
ten tweede ga ik een hond niet beroven van zijn geurspoor want uiteindelijk legt hij zijn hoop mede neer om zijn gebied te markeren.
Oh, ben jij zo iemand die z'n hond bij mij voor de deur laat schijten alleen maar omdat dat rot-beest z'n geurspoor moet achterlaten??? Ik zal voortaan MIJN geurspoor eens bij jou achterlaten. Kijken wat je daarvan vindt. Het is echt te gek voor woorden. Laat die hond lekker een gebied markeren waar wij, normale mensen, niet wonen!! ASOCIAAL heet dat!

En dan nog iets: wat moet ik met "eerlijke mest" op de stoep?? Gaan mijn tegels dan harder groeien ofzo? Of krijg ik nog meer onkruid tussen de tegels door? En dus veroorzaak je nog meer overlast!

Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door Hond2 »

-"okkie-


Geplaatst op 22 Jan 2006 10:16 door -okkie-


--------------------------------------------------------------------------------

DUS ALS JE HONDENBELASTING BETAALT KUN JE JE HOND OVERAL MAAR ZIJN BEHOEFTE LATEN DOEN????? "


Nee Okkie..........
Maar als je als hondeneigenaar alléén maar dingen MOET en vooral voor van alles en nog wat beboet wordt krijg je weleens sch**t aan de hele zooi :wink:
Als de gemeente dan wil dat alles opgeruimd moet worden,moet de gemeente mensen ook de MOGELIJKHEID geven om zaken op te ruimen door meer afvalbakken te plaatsen.Kan gemakkelijk met al dat geld van de hondenbelasting.
Ik MOET van alles met mijn hond,maar ik MAG niks.Als mijn hond één poot scheef zet of iets te veel blaft heb ik de politie aan de deur.
Overigens is mijn hond géén gevaar voor de omgeving,poept ie waar het mag en kan zonder overlast te veroorzaken en loopt ie in de bebouwde kom altijd aangelijnd.
Ik probeer in elk geval te zorgen dat andere mensen geen last hebben van mijn hobby,dit in tegenstelling tot de meeste katteneigenaren die 2 keer per dag de tuindeur open en dicht doen zodat Minoes haar natuurlijke gang kan gaan door in mijn tuin en in het gemeenteplantsoen vogeltjes te vermoorden en de boel vol te poepen waardoor de honden in de omgeving de schuld krijgen van het produceren van de poep die overal ligt!Dat dat kattenpoep is zal de gemeente worst wezen.........

-okkie-
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2006 07:43

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door -okkie- »

Nee Okkie..........
Maar als je als hondeneigenaar alléén maar dingen MOET en vooral voor van alles en nog wat beboet wordt krijg je weleens sch**t aan de hele zooi
Sorry, maar dat is toch echt de consequentie als je een hond neemt.

Als de gemeente dan wil dat alles opgeruimd moet worden,moet de gemeente mensen ook de MOGELIJKHEID geven om zaken op te ruimen door meer afvalbakken te plaatsen.Kan gemakkelijk met al dat geld van de hondenbelasting.
Oke, de gemeente moet idd wel zorgen voor voorzieningen als ze hondenbelasting heffen maar je hebt zelf als burger ook verantwoordelijkheden. Mijn schoonmoeder heeft een hondje en ze loopt altijd met zakjes in haar jaszak rond. Als de hond wat doet dan ruimt ze het op en gooit het in de afvalemmer. ZO hoort het! (en ook zij betaalt hondenbelasting).

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door just the cook »

Wil je wel geloven dat mijn vrouw met de hond in het park liep. Hij poepte. Zij ruimde het op (omgedraait boterhamzakje) en gooide het een stukje verderop in een daarvoor bestemde bak en kreeg 3 meter verder de wind van voren van een groepje mannen die daar een praatje stond te maken!
Of ze dat normaal vond om de poep daarin te doen, de bakken staan er notabene voor, en dat je je hond maar ergens anders moest laten poepen.
Ze zei ''ogenblikje'' liep terug, graaide naar het zakje, is weer terug gelopen naar de heren en kiepte daar het zakje om. alstublieft. :x

Niet netjes. Ik zou het ook niet doen. Maar bij haar schoot het in het verkeerde keelgat. Wij ruimen altijd de poep op. En als je om je heen kijkt zijn we kennelijk 1 van de weinige, We gooien het netjes in de bakken, en nog is het niet goed. Men is niet snel tevreden wat dat aan gaat.

-okkie-
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2006 07:43

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door -okkie- »

Maar dat zegt dan meer over die heren die daar stonden te praten. Ik denk dat bijna iedereen het juist netjes vind als je het in een zakje doet en weggooit in de vuilnisbak. Die staat er toch niet voor niets!

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door bitchy »

ik heb ook een keer de wind van voren gehad toen ik de poep van mijn hond opraapte.
maar goed, dat kan je de mensen ook niet kwalijk nemen, ik kan het ook wel begrijpen. een veld waar schoolkinderen sporten lag vol met hondenpoep, dan was er nog een kleuterbadje, dat wel schoongemaakt werd, maar kennelijk dacht menig hondenbezitter dat dat bad bedoeld was voor zijn hond. heel vies. en een soort zandbak waar de kids in mogen spelen zat elke dag vol kattenpoepjes, alles bij elkaar moesten de ouders dus eerst kattepoep opruimen voor ze hun kinderen daar konden laten spelen.
ik ben dus zonder woorden doorgelopen, maar ik baalde er wel van.
ik doe namelijk wel mijn best om overlast te voorkomen, al ruim ik het niet op als ze ergens in de slootkant of in de bosjes gaan zitten.
Laatst gewijzigd door bitchy op 03 feb 2006 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

joke69
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 mar 2005 09:25

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door joke69 »

Zo.. ik heb weer fijn 93 euro mogen betalen aan de gemeente Amsterdan voor een piepklein hondje. En waarvoor??

Het is dat ik het vies en asociaal vind om mijn hond op de stoep te laten poepen maar ik moet eerlijk toegeven dat ik bij het overmaken van de hondenbelasting zo gefrustreerd ben dat ik de hond bijna zou verplichten om de stoep vol te laten schijten. Het is werkelijk te zot voor woorden dat het zo achterlijk veel kost om alleen een hond te bezitten.
Schaf liever de hondenbelasting af en bekeur mensen als ze de drollen niet op de stoep opruimen. [/i]

-okkie-
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2006 07:43

Re: Hondepoep en bijten

Ongelezen bericht door -okkie- »

Joke, helemaal mee eens!! Betalen is nog tot daar aan toe maar dan moet je er ook iets voor terugkrijgen. Helaas is dat met veel belastingen in NL. Het geld verdwijnt in de grote pot en je ziet er niet direct iets van terug.

Gesloten