LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wildplassende 'het' kat

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
bon
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2005 13:57

wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door bon »

helaas,wij hebben een geholpen kater van 1 jaar,die het nodig vin om overal in huis te plassen.
Niet eens om te markeren,maar zomaar.
Zijn bak is goed schoon,en we zijn er ook al mee bij de dierenarts geweest,die zei dat we hem op heterdaad moesten betrappen,en hem op zijn kop moesten geven.
Dit helpt allemaal niet.
Heeft iemand anders nog tips voor ons,aangezien we niet zomaar beesten wegdoen!
groetjes bon

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Verkeerd kattengrit danwel kattengrit met een geurtje kan een oorzaak zijn.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door student26 »

Misschien is er een andere kat binnengeweest?

Soms helpt het om ze er met hun kop in te drukken, niet bijster fris, maar het kan helpen.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door Marianna »

Met de snuit in de uitwerpselen helpt absoluut niet en is erg smerig.

Is de urine van de kat onderzocht :?:

Wanneer de kat aan het plassen is een straal water uit de plantenspuit op hem richten.
Benchtraining voor onverbeterlijke diertjes. Bench met kattenbak, eten en drinken en daar de kat in. Minimaal drie weken volhouden. Op die kleine ruimte zal de kat de boel niet bevuilen en na drie weken is de kat getraind de bak te gebruiken.

Marianna

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door student26 »

Met de snuit in de uitwerpselen helpt absoluut niet en is erg smerig.
Bij onze poes hielp het wel :)

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door bitchy »

goh strak plan marianna!
nooit aangedacht, benchtraining voor een kat.... :D
slim van je.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door Marianna »

Dank je Bitchy :D

Eerlijk is braaf, ik heb jaren geleden deze tip van anderen gehad en het heeft al bij meer katten goed geholpen. Nou ben ik met 13 katten en jaren als opvang voor verwilderde katten natuurlijk wel veel met katten bezig en heb er veel plezier in zoveel mogelijk bij te leren over katten :wink:

Groetjes,

Marianna

ps, student26 ben jij zindelijk gemaakt door je vieze luier door je gezicht te krijgen?

Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door Mirreke »

Dat met die snuit in de ontlasting duwen helpt ook bij honden en fretten, dus waarom zou dat niet werken bij katten?

En benchtraining is ook niet eens zo'n slecht idee idd :)

Succes er mee topicstarter!

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door bitchy »

ik mag toch hopen dat mensen tegenwoordig niet meer op die manier hun hond zindelijk maken.

een pup plast als hij wakker wordt, als hij gespeeld heeft, als hij gegeten heeft en anders zet je hem elk half uur maar buiten.
de plasjes en poepjes worden giga uitbundig beloond, met commando erbij, altijd handig dat ''plasje doen''

als er dan toch per ongeluk een foutje is, moet je dan je pup maar oppakken en met zijn snoet er door heen halen?

kan iemand mij dan vertellen wat voor effect heeft dat dan op de pup? denk je dat hij snapt van goh, ik ga met mijn neus door een plas van 5 minuten oud, okè ik mag het niet meer binnen doen... :?




je bent nooit te oud om te leren marianna, dat van die bench zal ik zeker onthouden, een hele goede tip.

gr. JoAnn

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door hera »

Wij hebben een geholpen poes die het doet. Alle tips zoals: eten neerzetten op de plek waar ze plassen, zilverfolie neerleggen, schoonmaken met een ontvettend middel (amonia oid), geen allesreiniger, helpen niet.

Het schijnt dat ze het doet om indruk te maken op de andere kat (geholpen kater) die we hebben. Maar die was er eerder dan zij en we hebben haar vanaf dat ze 7 weken is. En het is ooit begonnen toen onze zoon ging lopen (nu ruim 3 jaar geleden). Intussen zijn we een keer verhuist, maar daarvoor deed ze het al.

Op dit moment gaat het goed (afkloppen). Ze zijn overdag veel buiten, hun eten en drinken staan in de schuur (waar een kattenluik) inzit. Het enige is dat ze nu ook buiten poepen en plassen en dan alleen bij ons in de tuin en het liefst in het gras (wat ze daarvoor vakkundig ruineren door het om te spitten).

Dat benchtraining zou ik niet zo zien zitten omdat dat 3 weken doorlopend gejank zou betekenen. Ik zou geen oog dichtdoen.

Bzzz
Berichten: 69
Lid geworden op: 30 sep 2005 10:12

Re: wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door Bzzz »

schoonmaken met een ontvettend middel (amonia oid)
Ammonia vinden ze heerlijk om overheen te piesen, ruikt hetzelfde als hun eigen watertje :wink:
Zeemde vroeger altijd m'n ramen met ammonia, lag er constant kattepis op de vensterbank :evil:

Kijk anders eens op de site van Hart voor Dieren, daar kun je ook een berichtje achterlaten.
Succes

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Het enige is dat ze nu ook buiten poepen en plassen en dan alleen bij ons in de tuin en het liefst in het gras (wat ze daarvoor vakkundig ruineren door het om te spitten).
Ben jij dan ook zo'n kattenliefhebber die graag ziet dat ze de behoeften bij een ander doen :?:

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door -margriet- »

sommige wat verwilderde katten die níet zo gewend zijn hun behoefte te doen op een bak kun je ook trainen door de bak te vullen met aarde/zand (waar ze het normaal buiten in doen). Als dát werkt, kun je langzaamaan handje voor handje grit erbij gooien met minder aarde... net zolang tot ze aan het grit gewend zijn :)

En met de snuit erdoor??? Getverde**** brrrrrrrr! Nee, het is zéker geen hedendaagse oplossing meer en voor geen enkel dier! Behalve dat het zielig is, is het niet fris... om niet te zeggen: Onhygiënisch!! Er zitten veel bacteriën in.. en zo'n beestje zou net een wondje hebben... (om maar een voorbeeldje te noemen).

Plantenspuit is het meest effectief om katten iets af te leren.

- Zet de kattenbak altijd beschut en goed bereikbaar.
- Níet te dicht bij het eten van de kat.
- Sommige katten willen wel... of juist géén deksel op de bak
- Als de kat naar de bak wil, houd de kinderen ervan weg (even privacy... willen wij toch ook allemaal?)
- Oplossing van de bench kan ook in de badkamer of toilet :wink: Als de ruimte maar klein is.
- Verander het soort grit om te kijken of ie daar wel op wil?

Sterkte allemaal!

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door Marianna »

Persoonlijk ben ik geen voorstander van douche of toilet, de dieren zitten dan veel te eenzaam. Wanneer de bench in de leefruimte staat waar je zelf ook verblijft heeft het diertje gezelschap terwijl de ruimte toch beperkt is.

Groetjes,

Marianna

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door bitchy »

:D geweldig allemaal, maar euh,
ik hoor Bon niet meer?

zuster2003
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:01

Re: wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door zuster2003 »

Het kan ook een vorm van aandacht vragen zijn, dat deed mijn kat ook. En het wild plassen is toen vanzelf gestopt.
Kijk wel uit welke schoonmaakmiddelen je maakt, want sommige zijn giftig voor katten. Schoonmaakazijn schijnt ook goed te werken.
Succes

Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door Mirreke »

Plantenspuit is het meest effectief om katten iets af te leren.
Haha de katten van onze vrienden vinden de plantenspuit heerlijk! Zij hebben het ook geprobeerd hun katten op die manier dingen af te leren, maar de katten haalden juist van alles uit om maar ff lekker besproeid te worden!
vond het zelf ook wel vreemd over komen tot ik het een paar keer heb gezien!

En wat betreft dat met die neus er DOOR wrijven, je moet je hond/kat fret er natuurlijk niet door heen slepen, maar meenemen naar de plek waar ie het gedaan heeft het hoofd richting de plas duwen en FOEI zeggen (of een ander commando waarmee je aangeeft dat hij/zij iets niet mag).

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door -margriet- »

Haha de katten van onze vrienden vinden de plantenspuit heerlijk!
hahahahahaha Zij zijn dan dus dé katten uitzondering die de regel bevestigen?? :) :D
maar meenemen naar de plek waar ie het gedaan heeft het hoofd richting de plas duwen en FOEI zeggen (of een ander commando waarmee je aangeeft dat hij/zij iets niet mag).
En dát werkt dan natuurlijk alleen als je de kat / hond / fret altijd op die manier (middels dat commando) corrigeert :wink:

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door Marieta »

Zet eens een 2e kattenbak erbij. En vooral dus niet met die ammonia of chloor de plekken schoonmaken waar hij niet mag plassen. Maar maak er dus juist de kattenbak mee schoon. Al ooit eens aan de dierenarts gevraagd naar blaasgruis? Dat had die van mij ook. Deed het ook overal behalve op de bak. Die wilde dus ook geen bak met dak omdat dat te klein was vor hem. Paar keer doorgespoeld hielp niet medicijnen alles geprobeerd enuiteindelijk een penisamputatie en hij is weer de oude. (heb nu een jumbobak met dak waar hij wel genoeg ruimte heeft en dus ook gewoon erin gaat) Misschien heb je een kat die de bak snel te vies vind, verschoon hem eens vaker. Lopen er buiten katten rond waardoor hij het nodig vind om zijn territorium af te zetten? Net wat iemand al zei aandacht? Er kunnen zo veel dingen zijn. Succes ermee.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: wildplassende 'het' kat

Ongelezen bericht door hera »

Ik zou graag zien dat mijn katten het op de bak deden of in het plantsoen of de border en niet midden in het gazon :( .

Onze katten " hadden" allebei blaasgruis nog voor hun eerste 1e " verjaardag" . Beiden zijn na een paar jaar dieetvoedsel er compleet overheen gegroeid. Dit is de afgelopen (7) jaar regelmatig getest omdat je daar toch snel aan denkt wanneer een kat het al eens heeft gehad.

Misschien was het dan wel spiritus waar je mee moest schoonmaken ipv ammonia.

Ik denk dat het bij ons ook een soort terretoriumdrang is. Het is nl. begonnen met het gaan staan van onze zoon.

Gesloten