LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Katten in de tuin

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door -margriet- »

Als kinderen in de buurt last bezorgen, kun je hen of anders de ouders erop aan spreken, maar doe dat maar eens tegen een poes.
Nou de poes aanspreken............nee, maar de "ouders" ervan?! Natuurlijk wel !!!

Ik ben het helemaal eens met gast500. Jullie willen katten, zorg er dan ook zelf voor! Dat van die peper had ik ook aleens eerder hier op het forum gelezen en ook toegepast. Werkt wel, als je het bij strooid.
Ik vind dat eigenaren verantwoordelijk zijn voor hetgeen hun dier/kind doet. Ongeacht of dit nu een kind, een hond of een kat of voor mijn part een muis is. :roll:

Dat je niet elk dier "lay down - roll over" op commando kan leren, lijkt me duidelijk! Maar dáár is níet het dier voor verantwoordelijk!

Wij wonen in een bovenhuis, en hebben heel gezellige buren. Zij hebben kinderen in de leeftijd van een jaar of 8. Zodra het droog weer is, zijn zij buiten. Ze zijn hélemaal gek (nota bene!) van onze katten en van mijn man (die kan zo lekker stoeien).

Zodra ze ook maar een minuut buiten zijn, rinkelt de bel! Nét zolang tot mijn lief ook slaperig de slaapklamer uitkomt om te vragen wat er loos is.
Tja..........het zijn níet de dieren/kinderen , maar de eigenaren die het er (niet) naar maken :? :(

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door gast500 »

Gast500, echt een goed idee! En dan haal ik mijn buks tevoorschijn als die rotkinderen van de buren weer eens teveel herrie maken of een bal in mijn tuin schoppen die mijn planten vernielt.
Laat iedereen lekker kinderen nemen, maar laat mij er geen last van hebben
Sorry, maar je kunt kinderen toch echt niet vergelijken met beesten!!

Maar inderdaad, je kunt eerst de ouders aanspreken. Uiteraard ook de bazen van de beesten. En als dat bij de beesten niet helpt......

Als zoiets bij de kinderen niet helpt dan zijn er andere maatregelen en dat is natuurlijk niet zoals bij de katten! Kinderen kun je toespreken, ouders ook. Katten e.d. moet je helaas dingen op een andere manier leren....

rianne 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jan 2006 16:58

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door rianne 1 »

beetje meer begrip graag voor het feit dat katten nu eenmaal niet te besturen dieren zijn.
die emmer water deed bij mij even een deur dicht.
werk bij de dierenambulance en moet regelmatig vangkooien zetten en daarna gevuld weer ophalen en als zodanig zie en voel ik de uiterste stres en paniek waar de katten in zijn in zo`n situatie. dat is echt hel voor die dieren. en als ik dan me indenk dat ze in die gevangen..uiterst stresvolle situatie ook nog een emmer. uiteraard koud water... over zich heen krijgen dan
krijg ik de griezels of op z`n onnederlands te zeggen ..dan huilt mijn hart om het leed wat dieren wordt aangedaan wegens ???????
begrijp ook wel dat het afschuwelijk is van die kattestront en plas..
maar om het onwetende dier daar zo een ellende om aan te doen???
daar heb ik echt problemen mee.

hoop op meer begrip van de niet katteliefhebbers... het zijn echt schitterende dieren die geen enkele intensie hebben om een mens het leven zuur te maken.
Laatst gewijzigd door rianne 1 op 21 jan 2006 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Marieta »

Hoi rianne, ik werk bij een dierenasiel
Ik denk dat je van de niet kattenliehebbers geen begrip of medewerking hoeft te verwachten.

En even op die reactie om de dieren eten of brokjes te geven, dat ze het dan niet meer doen en dan je tuin niet onderschijten. FOUT!!!!!
Het kan wel zo zijn maar mensen die een hekel hebben aan katten gaan dadelijk die katten brokjes en eten geven, de kat blijft daar de hele tijd terug komen. Sommigen gaan daar naarbinnen. Er zijn katten die denken oh hier krijg ik ook eten en die steeds langer van huis wegblijven. De mensen die de kat brokjes geven worden de kat genoeg want die houden niet van katten en de kat blijft maar terug komen. Die laaien de kat vervolgens in en brengen hem naar het dierenasiel. Mensen zijn er vana kat is zwaar gestresst en de eigenaren zijn hun dier kwijt.

Oke een emmer water eroverheen gooien kan, maar ik ben het wel met rianne eens doe het 1 of het ander. Of laat hem in die val zitten, als dat een paar keer gebeurd komen ze ook niet meer terug, maar laat die emmer dan. O laat de val erbuiten en gooi er gewoon een emmer water overheen. Maar allebij is niet normaal.

De mensen zeggen hun willen dieren maar laat mij dan met rust,
en heb daar respect voor, maar heb ook respect voor de mensen die wel van dieren houden. Dieren zijn levende wezens met gevoel, dus die kunnen ook gestresst en bang zijn. Wat idd duidelijk voelbaar is en duidelijk zichtbaar.

Ik heb voor de zwerfkatten in mijn buurt ook boekweit doppen in de tuin gegooid , het ziet er mooi uit en zo duur is het niet. Ik heb er geen last meer van gehad.

Groetjes Marieta

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door gast500 »

Oke, ik kan het wel eens zijn met Marieta. Ik zal voortaan OF een emmer water gooien OF de val gebruiken. Vervolgens kan ik die emmer water altijd nog over mijn buurman heengooien, hij past niet in de val nml. hahahahhaa!

rianne 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jan 2006 16:58

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door rianne 1 »

gast 500.........een hele ludieke oplossing!!! lig in een deuk bij het idee alleen al.
en marieta....dank voor je zinvolle bijdrage.

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Marieta »

HAHAHAHA ik denk dat je die emmer water dan maar voor de buurman moet bewaren.

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik hoop trouwens dat de zinvolle bijdrage niet sarcastisch bedoeld werd :oops: Ik bedoel het in ieder geval allemaal goed :wink:

Groetjes Marieta

rianne 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jan 2006 16:58

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door rianne 1 »

absoluut niet Marieta... schrik van je reactie.. dat het zo kan worden opgevat maakt me :( was en ben echt blij met je bijdrage en de onderschrijving van een deel van mijn stelling,en het is niet mijn bedoeling om een negatieve sfeer te zetten laat staan sarcastisch te zijn of worden. het is juist dank zij jouw bijdrage dat er een inzicht en aanvaardbare eind conclusie is gekomen waar ik,( ook al vind ik het beroerd voor de kat) mee leven kan. het is ook niet leuk dat je in je tuin dat soort viezigheid moet vinden.
veel liefs van rianne

-okkie-
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2006 07:43

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door -okkie- »

Wat een gezever! We zijn hier toch niet om een beetje lief voor mekaar te gaan doen, rianne1 en Marieke?? Een forum is om ongezouten je mening te geven en niet te hoeven nadenken over wat een ander van die mening vindt!!

Mijn mening: zo'n emmer water is helemaal niet erg. De kat schrikt maar leert wel wat z'n plaats is. Juist ja, in zijn eigen tuin of BINNEN!!

Ik snap ook niet zo goed dat gast500 terugkrabbelt en ineens die emmer water over zijn buurman wil gooien. En dat dan ook nog eens een aantal forummers dat gewldig vinden!?? Leuk voor de buurt, goed voor de sfeer.....

tjika
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2006 08:38

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door tjika »

hoi
IK heb (meen ik) nog niets gelezen over het middel kattekorrel.. op basis van een plant die katten vies vinden ruiken....te koop bij de dieren winkel en tuincentra...Het is milieuvriendelijk,en de meeste(op een enkeling na dus) vind t vréselijk ruiken....Zelf strooi ik t eens in de twee weken langs de schutting...en voilá....de huiskamertijgers maken rechtsomkeerts!..

Je zou natuurlijk ook een haagje van deze plantjes (te bestellen bij het tuincentrum) kunnen planten..

Succes!

Groetjes..

-okkie-
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2006 07:43

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door -okkie- »

Ja, ik ben daar gek!! Ik ga een beetje haagjes planten en korrels kopen om katten van een ander buiten m'n tuin te houden!

Dat is toch echt te gek voor worden en de zaken worden zo omgedraaid. De eigenaren moeten maar zorgen dat die katten niet in een ander z'n tuin komen. Zo niet, jammer voor de kat, maar dan volgen er maatregelen zoals hiervoor al geschreven. Ik doe de beesten niets aan maar laat ze gewoon goed schrikken. Da's de enige methode die mij niets kost en die heeeeeel goed helpt!

Het moet toch niet gekker worden!

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Flipipo »

Je hebt 0ok kattenvallen... :lol: Is niet mees t vriendelijke manier... maar ja eigen gezondheid gaat voor he... :(

-okkie-
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2006 07:43

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door -okkie- »

Worden al genoemd in dit forum. Werken idd heel goed!

rianne 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jan 2006 16:58

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door rianne 1 »

Ik snap ook niet zo goed dat gast500 terugkrabbelt en ineens die emmer water over zijn buurman wil gooien. En dat dan ook nog eens een aantal forummers dat gewldig vinden!?? Leuk voor de buurt, goed voor de sfeer
Wel eens van het woord "humor" gehoord?? okkie

-okkie-
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2006 07:43

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door -okkie- »

Dit heeft helemaal niets met humor te maken, rianne1. Die gast500 is gewoon een kwal en krabbelt terug doordat een stel tutjes tegen hem of haar ingaan. Lekker stoer!

pekelvlees
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:50

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door pekelvlees »

Ik heb een kat een keer geraakt met een stuk haardhout. Nooit meer terug gezien.
Het zijn slimme rakkers die katten. Ze leren zeer snel.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door JH »

okkie geeft blijk geen greintje humor te bezitten. Wat een sago leven moet jij toch hebben. Overigens is het niet eens zo´n slecht idee om de emmer water over de buurman te gooien. Kan heel verfrissend zijn opdat men tot de ontdekking komt dat men niet alleen leeft in een woonwijk. :wink:

-okkie-
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2006 07:43

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door -okkie- »

Ik heb wel degelijk gevoel voor humor maar ik hou misschien van andere humor....

Ik heb een kat een keer geraakt met een stuk haardhout. Nooit meer terug gezien.
Het zijn slimme rakkers die katten. Ze leren zeer snel.
Dit vind ik leuk, hahahahah. Jammer dat wij geen open haard hebben....:-)

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Marieta »

bahbah
De eerste die ik zie dat ie een kat of dier met een stuk hout of wat dan ook slaatdie is van mij. Het zijn levende wezens die pijn voelen hoor.
Als ik jou met een end hout sla heb je ook pijn zo'n dier ook. Dat je geen dierenliefhebber bent oke, maar laat een dier dan wel in zijn waarde en hou het bij die emmer water.

Gesloten