LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Katten in de tuin

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door mens »

Wat zijn jouw redenen om tegen een hondentoilet te zijn?

Caitlin
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:42

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Caitlin »

Gewoon omdat ik er niet voor ben,een hond hoort eigenlijk gewoon buiten z'n behoefte te doen waar de hond tussentijds kan rennen en spelen zoals het hoort.Als je je hond laat poepen in een hondentoilet oké maar zorg er wel voor dat het hier niet bij blijft en dat de hond elke dag voldoende beweging krijgt en ik vermoed dat er zat mensen zijn die dit niet doen de goede daar gelaten.

Maar als iemand daar anders over denkt is dat zijn/haar goed recht.

Karin V. Katten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mei 2007 14:39

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Karin V. Katten »

Geplaatst op 31 Mei 2007 21:40 door Caitlin


--------------------------------------------------------------------------------

O maar nu laat je,je hond wel gewoon uit zoals het eigenlijk hoort?
Wat is het eigenlijk voor ras?


??????????????????? Heb ik ooit beweerd dit niet te doen? Beter lezen voor je reageer,aub!

Het is een herder.


Gister de bewuste kat gevolgd naar zijn huis,nadat ie bij mij een stinkende verassing in mijn tuin had gelegd. Beweerd de eigenaar nij hoog en laag dat hun kat het altijd op de kattebak doet!! Kotsmisselijk word ik daarvan. Haal je luie reet van de bank en kijk eens wat je kat uitvoert.

Heb nu 2 mensen aangesproken op het gedrag van hun kat, waarbij de een loog,dat het hun kat niet was,maar daar alleen maar is voor hun dochtertje,gaap....en de ander lekker makkelijk liegt,dat hun kat het altijd binnen doet.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Soraya »

Hondentoiletten bestaan hier in dit dorp niet.... wel hondenbelasting

Jammer dat de mensen die wel netjes verantwoording dragen voor hun katten, en ze echt in huis, en ren houden, niet een compliment krijgen....

Caitlin
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:42

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Caitlin »

Caitlin: O maar nu laat je,je hond wel gewoon uit zoals het eigenlijk hoort?
Karin van Katten:??????????????????? Heb ik ooit beweerd dit niet te doen? Beter lezen voor je reageer,aub!
Ik dacht toch wel dat ik het goed gelezen had n.a.v. je onderstaande schrijven .
Karin van Katten:En ik maar hondenbelasting betalen,voor mijn hond die het netjes op zijn hondentoilet doet!!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door S. »

Tja, een kat is een kat en is nu eenmaal een solitair levend dier wat je niet op dezelfde manier kunt opvoeden als een hond. Gewoon omdat een kat op een andere manier met leidersschap omgaat.
Dus wanneer je een kat wilt houden, dan kun je dat het beste doen wanneer je een tamelijk grote tuin hebt waar het dier zich vrij in kan bewegen en die je zó kunt afsluiten dat je poezebeest op je eigen terrein blijft.

Karin V. Katten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mei 2007 14:39

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Karin V. Katten »

Ik dacht toch wel dat ik het goed gelezen had n.a.v. je onderstaande schrijven .
Quote:
Karin van Katten:En ik maar hondenbelasting betalen,voor mijn hond die het netjes op zijn hondentoilet doet!!


Een kat die het op de kattebak doet, zit ook niet de hele dag binnen, mag ik hopen. Vind het een rare kortzichtige conclusie.

Soraya, jouw kat ben ik hier waarschijnlijk niet tegengekomen,maar ik geef wel degelijk `complimentjes`aan mensen die hun kat wel zo opvoeden. En als jij dat zo doed, vind ik dat echt super. Katten hoeven van mij niet binnen te blijven,dat vind ik zielig, ze moeten gewoon meteen iets aangeleerd worden.

Caitlin
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:42

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Caitlin »

Zo raar is het niet als ik jouw berichten lees,leer jezelf dan eerst beter uit te drukken voordat je iemand aanvalt.

Niet alle katten kunnen naar buiten omdat ze bijvoorbeeld in een bovenwoning leven.
Kunnen katten wel naar buiten dan kan je,je tuin katproof maken d.m.v.gaas zodat je kat niet uit je eigen tuin kan.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door S. »

.....maar ik geef wel degelijk `complimentjes`aan mensen die hun kat wel zo opvoeden.
Probeer ik ook bij die vogels die soms mijn auto onders......, alleen heb ik blijkbaar geen gezag. :lol:

Caitlin
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:42

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Caitlin »

Probeer ik ook bij die vogels die soms mijn auto onders......, alleen heb ik blijkbaar geen gezag.
Dan ben je niet de enige,het lukt mij ook niet. :wink: :lol:

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door petty1950 »

Je zou ze kunnen nafluiten?....Een beetje fleurige vogel is daar best gevoelig voor hoor :lol:

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Gelukkig had de gene die dit topic opende
al op pagina 1 een oplossing voor zijn probleem.

Het gaat nu alleen nog maar over vogels en honden
(toiletten)
Verder is t een onderonsje van kattenhaters.
Veel plezier ermee...... ik ben weer weg !!!

>cybertomaat<

komijntje
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2006 18:15

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door komijntje »

Als je al moet zeuren om dat weinige beetje wat een kat achterlaat dan heb je echt te veel tijd over..

isiolo
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2007 10:37

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door isiolo »

Als je gaat klagen over het gezeur van mensen hier , over dat kleine beetje wat een kat achter laat. Heb je dan nog een leven ?

Urmel86
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2007 21:00

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door Urmel86 »

Als forumdeelname wijst op het hebben van geen leven, zegt dat meer over jezelf Isiolo.

RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door RubenF »

Ik heb aandachtig alles doorgelezen hier,1 simpele oplossing niet zien staan.

Maak gewoon een een afrastering om je tuin waar de kat niet overheen kan kijken.

Monteer op de bovenkant gewoon houten vierkante latjes(balkjes) waar gaatjes aan de zijkant in midden zitten zodat deze kunnen draaien.

Als de kat omhoog probeert te springen op de afrastering draait het latje dus het lukt niet.

Een kat springt nergens overheen waar hij de andere kant niet van kan zien.

Het is niet veel werk vooral niet als je al een schutting heb staan en je bent lekker een dagje in de tuin bezig.

Probleem opgelost

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door bot321 »

Volgens mij mis ik weer een zooitje reacties waaronder ook goede.
Vind het af en toe een grote troep op het forum hoor met dat weghalen.

Een kat springt nergens overheen waar hij de andere kant niet van kan
zien



Maar om op het onderwerp terug te komen ik heb een schutting staan
van 1.80 mtr. waar je niet doorheen kan kijken en toch katten in de tuin.
Normale katten hoor geen katten van 1,80 mtr die over de schutting kunnen kijken.

RubenF
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 aug 2006 01:37

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door RubenF »

beste bot321
De kat springt eerst op de schutting en daarna in je tuin,
Dus gewoon draaibare latjes bovenop je schutting zetten kunnen ze er niet opspringen en het is een diervriendelijke manier

ff snel een tekeningetje voor je gemaakt.

http://img409.imageshack.us/img409/428/latjeslp1.jpg

marjal
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 aug 2005 18:04

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door marjal »

Weet botje veel is een oud baasje springt wel bij de buuf in de tuin met een slang als er brand is :?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Katten in de tuin

Ongelezen bericht door bot321 »

Oude mannen grote jannen zeggen ze altijd.
Maar gezien jou uitlatingen presteer ik meer als
jou man/vriend want ik vind je maar een chagrijn hoor :lol:

Gesloten