LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.

Hoe denkt u over broodfokkers van honden?

Goed. Ik vind dat het moet kunnen.
2
7%
Slecht. Dit moet direct stoppen.
25
93%
Geen mening.
0
Geen stemmen
Mail uw reactie naar [email protected]
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 27

rojob2
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2005 15:52

Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door rojob2 »

OPROEP!!!

Wie heeft er in het verleden een hond gekocht of wilde een hond kopen bij mevrouw Straver, Blokland 41, 2441 EC Nieuwveen?

Zij biedt haar honden aan op Marktplaats.nl, ViaVia.nl en Speurders.nl onder de namen Tiny, Martine den Brinker, De Graaf en Straver. Het meeste biedt zij poedels en labradors aan.

Iedereen die zijn of haar ervaringen met ons wil delen mag ons mailen ([email protected]).

Alvast bedankt voor uw reactie.

Rojob

fritsers
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2006 19:46

Re: Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door fritsers »

hallo mijn naam is dennis overbeek en wij hebben 9 jaar geleden een
goldenretrever gekocht bij deze mensen in nieuwveen
als u geintterseerd ben hoor ik het wel



met vriendelijke groeten
dennis overbeek

grootvader
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 sep 2006 07:38

Re: Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door grootvader »

Een ieder die een beetje hart heeft voor dieren en een hond wil kopen houde zich aan de volgende regels:

1/ Nooit een pup kopen op de (Antwerpse) vogeltjesmarkt of in een
dierenwinkel ook al zijn er "papieren"bij zoals wellicht een "gezond-
heidsverklaring". Deze blijken namelijk niets voor te stellen.

2/. Een pup/ hond op marktplaats? Indien een bastaard zou dit kunnen
maar neem daarvoor een heel grote dosis argwaan mee !!
Een rashond? Dan altijd de check of deze echt is ingeschreven bij de
Raad van Beheer op kynologisch gebied (kantoor Amsterdam /
Google voor het adres +telefoonnummer!) Elk andere "rasvereniging
is al bij voorbaat verdacht als de "ras"hond niet (tevens) bij deze
RvB is ingeschreven.

3/ Menig asiel heeft ook schatten van honden en vaak van het ras
en/of grootte dat u wenst (maar nauwelijks puppies).

Grootvader

Natasja1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2006 23:44

Re: Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door Natasja1234 »

Vorige jaar hebben wij ook een dwergpoedel pup van deze broodfokker gekocht.
Gelukkig is onze hond gezond. Maar wij vonden de situatie daar ook zeer verontrustend. Er word totaal niet diervriendelijk met de dieren omgegaan. Ook zijn wij bang voor de situatie van de teefjes en reutjes die voor de fok gehouden worden in de schuur. Daar mochten wij niet kijken.
Bijna elke maand heeft deze mevrouw pups of volwassen honden te koop staan.
Wij hebben contact gehad met de dierenbescherming waar zij al bekend was, maar deze konden niets tegen de praktijken doen omdat de wet zich dat niet toelaat.
Wij zijn zelf stom om een pup van een broodfokker te kopen maar op dat moment heb je niet gelijk door dat je met een broodfokker te maken hebt.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door pardon »

natasja1234 , jij hebt dus ook mee geholpen om die broodfokker in stand te houden. zolang er pups worden gekocht bij een broodfokker , zolang blijven ze ook bestaan. en hoezo heb je het niet door dat je bij een broodfokker was?.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door showgirl »

Ook zijn wij bang voor de situatie van de teefjes en reutjes die voor de fok gehouden worden in de schuur. Daar mochten wij niet kijken.
Bijna elke maand heeft deze mevrouw pups of volwassen honden te koop staan.
:shock:

maar je hebt daar dus wel een pup gekocht?
je bent niet helemaal wijs zeker :roll: :evil:

maaike41
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2011 20:07

Re: Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door maaike41 »

hallo mensen

ik heb 26-4 2011 via marktplaats een chihuhuapup gekocht bij mevrouw straven in nieuwveen.
helaas wist ik niet dat het een broodfokker was en wil graag in contact komen met mensen die ook bij mevrouw straver een pup of volwassen hond hebben gekocht.
ik ben er net achter gekomen en zeer geschokt dat deze mensen nog bestaan.

pup heeft bij mevrouw straver 1 inenting gehad terwijl ik hem met 6maanden heb opgehaald.
ik heb de hond nalaten kijken bij me eigen dierenarts en daar kwamen we achter nog meer mankementen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Je kunt ook de volgende poll maken>>>>>>>>>>

Hoe denkt u over mensen die een hondje kopen bij een broodfokker

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door petty1950 »

sephora30 schreef:Je kunt ook de volgende poll maken>>>>>>>>>>

Hoe denkt u over mensen die een hondje kopen bij een broodfokker
Zou indd kunnen sephora maar ik denk zomaar dat de reacties die dan volgen het moderatorteam overuren gaat bezorgen :mrgreen:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon nooit meer betalen voor een dier dan een redelijke vergoeding om gemaakte kosten te dekken. Met 100 euro moet je dan al een heel eind kunnen komen. Kosten zoals voer, inentingen, ontwormen. Betaal je wél meer, dan ben je medeplichtig aan het in stand houden van broodfokkerij. En kijk eerst even in het plaatselijke dierenasiel. Gegarandeerd geen broodfokkers.

Fout: http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ind=1&fs=1

Goed: http://www.google.com/search?q=dierenas ... lr=lang_nl

maaike41
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2011 20:07

Re: Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door maaike41 »

ik ben net op marktplaats wezen kijken en ze bied weer 4 chiwhawha pups aan voor 500 euro.
ik vind dit zo erg. deze pups hebben dezelfde moeder als mij pup.
op de foto zien ze er angstig uit.
ik weet sinds gisteren dat straver een broodfokker is en ik ben echt geschokken.
heb ons hondje gekocht voor me dochters verjaardag en dan lees je dit achteraf ik laat het er niet bij zitten. waarom word deze vrouw niet gestopt.

Sarita71
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:47

Re: Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door Sarita71 »

Wij hebben half maart helaas ook een chihuahuapup bij mevrouw Straver gekocht, we wisten toen niet dat zij een broodfokker was. Doordat ik nu twijfel of het wel een Chihuahua is, omdat hij erg groot wordt, ben ik mevrouw Straver gaan googlen en kwam op dit Forum terecht, hier schrik ik erg van!!! Ik twijfel nu ook of de geboortedatum wel klopt van ons hondje, hij is nu bijna 6 maanden, maar heeft nog steeds zijn melktanden, dus volgens mij klopt dit niet. Heeft iemand ook een hondje gekocht met de geboortedatum 31-12-2010? Ik hoor het graag. Verder is ons hondje wel gezond volgens de dierenarts.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door ciske »

Verder is ons hondje wel gezond volgens de dierenarts.
dat is toch het belangrijkste? je hebt de hond nu neem aan dat je er niet vanaf wilt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

we wisten toen niet dat zij een broodfokker was
Je had ook kunnen googelen voordat je je hond kocht.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door ciske »

Bob Schurkjens schreef:
Je had ook kunnen googelen voordat je je hond kocht.
soms googelen mensen nou eenmaal niet, tis zo .


En wat sommigen een broodfokker vinden , vinden anderen misschien wel niet .

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Feit is dat mensen die bij een broodfokker hun geld uitgeven, medeverantwoordelijk zijn voor het instandhouden van de broodfokkerij. Hierboven ook een reactie: "deze vrouw moet gestopt worden". Met andere woorden: de verantwoordelijkheid niet bij jezelf zoeken maar bij een ander leggen.

Echt verbijsterend dat mensen 500 euro neerleggen voor een hondje, en dan te lui zijn om eerst hun huiswerk te doen. En dan vervolgens dus de verantwoordelijkheid bij iemand anders leggen. Gemak dient de mens hè? Tegen die mensen zou ik willen zeggen: "Bedankt" dat jullie meehelpen aan het in stand houden van de broodfokkerij in Nederland.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Broodfokker

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door ciske »

Tegen die mensen zou ik willen zeggen: "Bedankt" dat jullie meehelpen aan het in stand houden van de broodfokkerij in Nederland
ben het wel met je eens dat broodfok gestopt moet worden, maar soms is het gewoon onwetendheid, en dat ken je een mens ook niet kwalijk nemen en soms...ja bestaat nog , hebben mensen nog niet eens een comuter.

Sarita71
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:47

Re: Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door Sarita71 »

Misschien is mijn vertrouwen te groot in de mensheid!!! Wij hebben jarenlang een hondje gehad en die is helaas vorig jaar overleden, we vonden het erg stil in huis, dus besloten toch weer een hondje te nemen. Mevr. Straver kwam op ons over als een lief oud vrouwtje (niet dus) vandaar dat ik haar niet heb gegoogled van te voren, blijkbaar te naief. Had nooit verwacht dat zij zoiets zou kunnen doen!! Pas nadat onze chihuahua zo groot is geworden en zijn melkgebit nog heeft (dus waarschijnlijk klopt de geboortedatum niet), begon ik te twijfelen, vandaar dat ik nu pas ben gaan zoeken. Ik begrijp ook dat hierdoor broodfokkerij in stand wordt gehouden en heb ook erg spijt van het feit dat we juist bij haar een hondje hebben gekocht. Dit zal me dan ook nooit meer gebeuren, blijkbaar moet je eerst iemand grondig doorlichten!!!!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tros Radar heeft al vaker aandacht besteed aan dit probleem. Vaak worden de honden gefokt in Oost Europa en worden ze dan uiteindelijk op Marktplaats aangeboden. In 2006 is hier al aandacht aan besteed:

http://tinyurl.com/687hwea

Verder vind ik het onbegrijpelijk dat een site als Marktplaats al vele jaren broodfokkers helpt met hun handel.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfokker van honden uit Nieuwveen.

Ongelezen bericht door ciske »

Bob Schurkjens schreef:Tros Radar heeft al vaker aandacht besteed aan dit probleem. Vaak worden de honden gefokt in Oost Europa en worden ze dan uiteindelijk op Marktplaats aangeboden. In 2006 is hier al aandacht aan besteed:

.
zoals je verder leest hier in een topic, is de Lakokennel ook al aan de orde geweest en dat heeft de Tros verloren ondanks dat het oostblokhondjes zijn.
Verder vind ik het onbegrijpelijk dat een site als Marktplaats al vele jaren broodfokkers helpt met hun handel.
marktplaats doet al genoeg , die kan ook niet echt alles kontroleren.

zie dit topic.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=9&t=40874

Gesloten